Saturday, April 22, 2017

☆“ပိုးေလာက္ေတြနဲ့ ျပည့္ေနတဲ့ ခႏၶာအိမ္”☆


☆ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ ေဖဏပိ႑ဴပမသုတၱန္အ႒ကထာမွာ
ပိုးေလာက္အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားတို႔ရဲ႕
ခႏၶာအိမ္ရဲ႕ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္သေဘာကို အာ႐ုံယူကာ အသုဘဘာ၀နာကို
႐ႈပြားရန္ ၫႊန္ၾကားထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီခႏၶာအိမ္ႀကီးဟာ ပိုးေလာက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ခႏၶာအိမ္ႀကီးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပိုးေလာက္
ေတြဟာ ဒီခႏၶာအိမ္ႀကီးထဲမွာပဲ က်င္ႀကီးစြန္႔ၾကတယ္၊ က်င္ငယ္စြန္႔ၾကတယ္၊
အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတယ္၊ သားေမြးၾကတယ္၊ ဖ်ားလွ်င္နာလွ်င္ ေဆးကုၾကတယ္၊
ေသလွ်င္လည္း ဒီခႏၶာအိမ္ႀကီးထဲမွာပဲ အသုဘခ်ၾကတယ္၊ အေလာင္းေကာင္
ေတြကို စြန္႔ပစ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၶာအိမ္ႀကီးဟာ ဒီပိုးေလာက္ေတြရဲ႕
က်င္ႀကီးစြန္႔ရာ က်င္ငယ္စြန္႔ရာအိမ္လည္း ဟုတ္တယ္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳရာ
သားေမြးရာအိမ္လည္း ဟုတ္တယ္၊ ေဆးကုဖို႔ရာ လူနာ႐ုံလည္း ဟုတ္တယ္၊
အသုဘခ်ဖို႔ရာ သုသာန္သခၤ်ဳိင္းလည္း ဟုတ္တယ္။

☆ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ သႏၲာန္ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးမွာပဲ ဒီလို
ပိုးေလာက္အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီလို ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အျခင္း
အရာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ “အသုဘ အသုဘ”လိ႔ု ႀကိမ္ဖန္
မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ႐ႈေနပါ၊ အဇၩတၱတစ္လွည့္ ဗဟိဒၶတစ္လွည့္ ထပ္ကာ
ထပ္ကာ ႐ႈပါ။ ဒီလို ႐ႈေနတဲ့အခါမွာလည္း .. ၀ိပႆ နာဘာ၀နာကို
အ၀ါး၀စြာ ေလ့လာထားၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ မၾကာမီအခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပဲ
ပိုးေလာက္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ခႏၶာအိမ္ကို မေတြ႕ေတာ့ဘဲ ႐ုပ္ကလာပ္
ေတြရဲ႕ အစုအပုံေတြကိုသာ ဉာဏ္နဲ႔ ေတြ႕ျမင္ေနပါလိမ့္မည္။ အဲဒီအခါမွာ
႐ုပ္ကလာပ္ေတြမွာ တည္ရွိေနၾကတဲ့ ႐ုပ္ပရမတ္တရားေတြကို ဉာဏ္ျဖင့္
ပိုင္းျခားယူၿပီးေတာ့ ယင္း႐ုပ္ပရမတ္တရားေတြကို လကၡဏာေရးသုံးတန္သို႔
တစ္လွည့္စီ တင္ကာ ၀ိပႆ နာဘာ၀နာကို ဆက္လက္ကာ ႐ႈပြားပါ။ ဒီလို
၀ိပႆ နာ႐ႈတဲ့အပိုင္းေရာက္လွ်င္လည္း အဇၩတၱတစ္လွည့္ ဗဟိဒၶတစ္လွည့္
အတိတ္တစ္လွည့္ အနာဂတ္တစ္လွည့္ လွည့္လည္ကာ ႐ုပ္-နာမ္-ေၾကာင္း-
က်ဳိး ( = သခၤါရ)တရားေတြကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူၿပီးေတာ့ လကၡဏာေရး
သုံးတန္သို႔ တစ္လွည့္စီ တင္ကာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ၀ိပႆနာ
႐ႈေနပါ။

☆ ႐ုပ္ပရမတ္တရားတို႔ရဲ႕အသုဘ အျခင္း္းအရာ ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

☆ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ေဖဏပိ႑ဴပမသုတၱန္အ႒ကထာႏွင့္ အာသီ၀ိေသာ
ပမသုတၱန္အ႒ကထာတို႔မွာ ႐ုပ္ပရမတ္တရားေတြရဲ႕ အသုဘဘာ၀နာ
႐ႈကြက္ကိုလည္း ဖြင့္ဆိုထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

႐ုပ္ပရမတ္တရားေတြမွာလည္း ..
၁။ ဒုဂၢႏၶ = မေကာင္းတဲ့ ပုပ္သိုးတဲ့ အနံ႔ ရွိျခင္း,
၂။ အသုစိ = မစင္မၾကယ္ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အေရာင္အဆင္း ရွိျခင္း,
၃။ ဗ်ာဓိ = ဖ်ားနာတဲ့သေဘာ ရွိျခင္း,
၄။ ဇရာ = အုိမႈ ရွိျခင္း = ရင့္က်က္မႈဌီကာလ ရိွျခင္း,
၅။ မရဏ = ေသေက်ပ်က္စီးမႈ ရွိျခင္း = ပ်က္မႈဘင္ကာလ ရွိျခင္း -

☆ ဒီလို ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘသေဘာေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီလို
႐ုပ္ပရမတ္တရားေတြရဲ႕ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘအျခင္းအရာေတြကို
ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ “အသုဘ အသုဘ”လို႔ ႐ႈပါ။ အဇၩတၱ
တစ္လွည့္ ဗဟိဒၶတစ္လွည့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ ႐ႈပါ။ ဒီလို
အသုဘဘာ၀နာ ႐ႈႏိုင္တဲ့အပိုင္းကို ေရာက္ရွိေနလွ်င္လည္း အဇၩတၱတစ္လွည့္
ဗဟိဒၶတစ္လွည့္ အတိတ္တစ္လွည့္ အနာဂတ္တစ္လွည့္ လွည့္လည္ကာ ႐ုပ္
နာမ္-ေၾကာင္း-က်ဳိး ( = သခၤါရ)တရားေတြကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူၿပီးေတာ့
လကၡဏာေရးသုံးတန္သို႔ တစ္လွည့္စီ တင္ကာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာ
ထပ္ကာ ဆက္လက္ကာ ၀ိပႆနာ ႐ႈေနပါ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဒီသခၤါရတရား
ေတြကို အနိစၥလို႔ ဒုကၡလို႔ အနတၱလို႔ အသုဘလို႔ ..ေလးမ်ဳိးေသာ အျခင္း
အရာတို႔ျဖင့္ ၀ိပႆနာ ႐ႈပြားရမည့္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

☆ နာမ္ပရမတ္တရားတို႔ရဲ့ အသုဘအျခင္းအရာ ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

☆ စကၡဳဒြါရ၀ီထိစတဲ့ ဒြါရ (၆)မ်ဳိးစလုံးတို႔မွာ -
႐ူပါ႐ုံစတဲ့ ဆိုင္ရာအာ႐ုံ
ေတြကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ ႏွလုံးမသြင္းတတ္မႈ အေယာနိေသာမနသိကာရကို
အေၾကာင္းခံကာ အကုသိုလ္ေဇာနာမ္တရားစုတို႔လည္း ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာ
တတ္ၾကပါတယ္။ ထိုအကုသိုလ္နာမ္တရားစုတို႔ကား အပါယ္သံသရာ၀ဋ္
ဆင္းရဲဒုကၡအစရွိတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္း
ရင္းတရားေတြ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အသုဘတရား
ေတြသာ ဧကန္စင္စစ္ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယင္းအကုသိုလ္နာမ္တရား
စုတို႔ကိုလည္း ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူကာ အသုဘ အသုဘလို႔ ႐ႈပါ။ ႐ူပါ႐ုံစတဲ့
ဆိုင္ရာအာ႐ုံေတြကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ ႏွလုံးသြင္းတတ္မႈ ေယာနိေသာ
မနသိကာရကို အေၾကာင္းခံကာ ျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့ စကၡဳဒြါရ၀ီထိစတဲ့ ကုသိုလ္ေဇာ၀ီထိနာမ္တရားစုတို႔လည္း ရွိၾကပါတယ္။ အကယ္၍ ဒီကုသိုလ္
နာမ္တရားစုတို႔ကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ ဒီကုသိုလ္နာမ္တရားစုတို႔ကို အေၾကာင္း
ျပဳကာ အကုသိုလ္တရားေတြ ထပ္ဆင့္ျဖစ္ပြားလာခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ယင္းကု
သိုလ္နာမ္တရားစုေတြဟာလည္းသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡအ၀၀ကို ျဖစ္ေပၚ
ေစႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားရွိတဲ့တရားေတြသာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘတရားေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီကုသိုလ္နာမ္တရားစုတို႔ကိုလည္း
အသုဘ အသုဘလို႔ ႐ႈပါ။

☆ ဒီေနရာမွာ နည္းနည္းေတာ့ ထပ္ရွင္းဖို႔ လိုလိမ့္မည္။

☆ ဒီလို ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူ
ခဲ့တဲ့အတိုင္း ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာလည္း မိမိျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ထားခဲ့ၿပီးတဲ့
ဒါန သီလ သမထ ၀ိပႆနာ စတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြကို တစ္နည္း ေျပာရ
လွ်င္ေတာ့ မိမိမွာ တည္ရွိခဲ့တဲ့ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္တဲ့ သဒၶါ သီလ သုတ စာဂ
ပညာတရားေတြကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ဒီကုသိုလ္တရား
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြအေပၚမွာ သာယာမႈ တြယ္တာတပ္မက္မႈ ရာဂတရားေတြလည္း
ျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ မေက်နပ္မႈ စိတ္ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းမႈ ေဒါသတရား
ေတြလည္း ျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ ငါပဲ သူပဲ စတဲ့ အသိမွားမႈ ေမာဟတရားေတြ
လည္း ထင္ရွားျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ ဒီကုသိုလ္တရားေတြအေပၚမွာ ဂုဏ္ယူ
၀င့္ႂကြားနတဲ့ မာန္မာနတရားေတြလည္း ထင္ရွား ျဖစ္ေနတတ္တယ္၊

☆ ဒီကုသိုလ္တရားေတြကို “ငါ” ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ထားတာပဲ စတဲ့ ခံယူခ်က္မွားမႈ
ဒိ႒ိတရားေတြလည္း ျဖစ္ေပၚေနတတ္တယ္၊ ဒီကုသိုလ္တရားေတြေၾကာင့္
ေနာင္အနာဂတ္မွာ လူေတာ္လူေကာင္း နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ ျဖစ္ေရး စတဲ့
ေတာင့္တမႈ ပတၳနာအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြလည္း ျဖစ္ေပၚေနတတ္တယ္။ ဒီပတၳနာ
ဆိုတာကေတာ့ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ကိေလသ၀ဋ္တရား
စုေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတာ္လူေကာင္း နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္လို႔ အသိမွား
ေနတဲ့သေဘာက အ၀ိဇၨာ၊ ယင္းလူေတာ္လူေကာင္း နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္
ဘ၀ကို တြယ္တာမက္ေမာေနတဲ့သေဘာက တဏွာ၊ ယင္းဘ၀ကို စိတ္ကပ္
ေရာက္စြဲေနတဲ့သေဘာက ဥပါဒါန္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

☆ အလားတူပဲ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာတို႔မွာလည္း ..
အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္ကဲ့သို႔ေသာ
အလြန္အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေနတဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြအေပၚမွာေသာ္လည္း
ပဲ ႏွစ္သက္သာယာမႈ တြယ္တာမက္ေမာမႈ နိကႏၲိလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ တဏွာေလာ
ဘတရားေတြ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားေတာ္
မူခဲ့ပါတယ္၊ ဖြင့္ဆိုထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္ကို
ႏွစ္သက္သာယာေနတဲ့ တြယ္တာမက္ေမာေနတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အဖို႔ သူ
ထူေထာင္ထားတဲ့ ကံေတြထဲမွာ ဒီသခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္လို႔ေခၚဆိုတဲ့ ၀ိပႆနာ
ကံဟာ အားအေကာင္းဆုံး ဗလ၀ကုသိုလ္ကံတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလို ႏွစ္
သက္သာယာမႈ တြယ္တာမက္ေမာမႈ တဏွာေလာဘရဲ႕ အားေပးေထာက္ပ့ံမႈ
ကို ရရွိေနတဲ့ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္ဟာ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘ၀သစ္မွာပဋိသေႏၶ
အက်ဳိးကို ေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားရွိတဲ့ ကုသိုလ္ကံတစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာပါတယ္၊
ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကို ေပးလည္းေပးပါတယ္။ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘ၀သစ္မွာ
ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္း အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းစတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးကို
ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ကုသိုလ္ကံမ်ဳိး ျဖစ္သြားပါတယ္။

☆ ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ အကုသိုလ္အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေတြ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚခဲ့မည္ဆိုလွ်င္လည္း ယင္းကုသိုလ္တရားေတြဟာ ရြံရွာ
စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အသုဘတရားေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဒီကုသိုလ္တရားစုမ်ဳိးကိုလည္း အသုဘ အသုဘလို႔ ႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

¤ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ ¤ တရားေတာ္မွ
══════════════════
Ashin Kesara

No comments:

Post a Comment