Thursday, December 29, 2016

သမထတန္ခိုးကိုေလာကီေပႀကိဳးႏွင့္မတိုင္းသင့္



အခါတစ္ပါးေယာဂီပညာရွိတစ္ေယာက္သည္ ေတာအ၀င္၀လမ္းေဘးတစ္ခုတြင္ သမာဓိတရားကိုပြားမ်ားရင္း အာ႐ုံစူးစိုက္၍ လဲေလ်ာင္းေနေလ၏။

သူခိုးတစ္ေယာက္သည္ ထိုလမ္းကိုျဖတ္သြားေသာအခါ ေယာဂီႀကီးအားေတြ႕ေလရာ ``ဤသူသည္ ငါကဲ့သုိ႔သူခုိုးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ လြန္ခဲ့ေသာညမ်ားက အိမ္မ်ားကိုခိုးယူေဖာက္ထြင္းၿပီးေနာက္ ေမာေမာပန္းပန္းႏွင့္ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္´´ဟု ေတြးေတာ၍ ကိုယ္ခ်င္းစာကာ အေႏွာင့္အယွက္မေပးဘဲထြက္ခြါသြားေလ၏။

သူခုိးထြက္သြားၿပီးေနာက္မၾကာျမင့္မီပင္ ေသတင္းကုပ္မွမူူး၍ျပန္လာေသာ အရက္သမားတစ္ဦးက ေယာဂီႀကီးအားေတြ႕ျပန္ေသာ္ ``ဟား ဟား ဟား ဟား ဒီလူ႔ႏွယ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားေသာက္လာလို႔ ေအာက္ေျခလြတ္ေနတာပါလိမ့္။ ငါတို႔နဲ႔မ်ားကြာလိုက္တာကြာ။ ၾကည့္စမ္းပါ။ တို႔မ်ားေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေသာက္ေသာက္ ဣေျႏၵေတာင္မပ်က္ေပါင္´´ဟု ခပ္ယိုင္ယိုင္ေလွ်ာက္ရင္း ေျပာသြားေလ၏။

ေယာဂီတစ္ဦးက ေတြ႕ေသာအခါမူ သမထ၀င္စားေနေၾကာင္းခ်က္ခ်င္းသိ၍ ``င့ါထက္သမာဓိခုိင္လံုေနပါကလား´´ဟု အနားသို႔ခ်ဥ္းကပ္ကာ သမာဓိမွမထမခ်င္း ေစာင့္ေနၿပီးလွ်င္ ေျခဆုပ္လက္နယ္အမႈမ်ဳိးျပဳကာ ႐ုိေသက်ဳိးႏြံစြာ ခစားနည္းယူေလသတည္း။ ထိုဥပမာေလးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရာမာခရစ္ရွနာက ေဟာၾကားသည္မွာ

``အို အခ်င္းတို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေယာဂီအာ႐ုံမ်ားသည္ မိမိသႏၱာန္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ေတြးေတာယံုမွားၾကေသာေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာအမွန္တရားကို မျမင္ေတြ႕ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္တို႔သည္ ဉာဏ္အျမင္ပြင့္လင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္´´ဟူေသာ စကားျဖစ္၏။

ဤပံုျပင္ကား ``မသိသူေက်ာ္သြား သိသူေဖာ္စား´´ဟူသည့္ စကားပံုေလးတစ္ခုကို ခ်ဲ႕ထြင္တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာတရားကို ငံုမိေသာပံု၀တၳဳတစ္ခုမွာ အဖိုးတန္စိန္တစ္လံုးကို ၀ယ္ယူသူ အမ်ဳိးမ်ဳိးအစားစားထံ အေရာင္းခိုင္းလိုက္ေသာ သူေဌးပံုျပင္ႏွင့္တူ၏။ စိန္ကဲေက်ာက္ကဲ မခတ္တတ္ေသာ လူတို႔အဖို႔ တန္ရာတန္ဖိုးျဖင့္ေပး၍ ၀ယ္ယူႏုိင္ေသာ အင္အားမရွိသလို ယခု၀တၳဳက ထို႔ထက္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေလာကုတၱရာတရားကို လမ္းေပၚ၌ အဆင္သင့္ေတြ႕ရျငားေသာ္လည္း တရားမွန္မသိေသာ သူခုိးႏွင့္ေသေသာက္ၾကဴးတို႔၏ဆံုး႐ႈံးပံုကို ဥပမာတင္စားထားေလသည္။ ေလာကုတၱရာတန္ခိုးကို ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဉာဏ္ေပႀကိဳးကေလးျဖင့္ တိုင္းၾကည့္ရိပ္မိႏုိင္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ကိုယ္ခံအသိတရားကေလးရွိထားပါမွ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ၾကသည္။ ထုိသို႔ေသာ အသိတရားကေလးရွိေလာက္ေအာင္မွာမူ ကိုယ္က်င့္အေလ့အထံုမ်ားက အရင္းတည္ၾကရေလသည္။ ထိုအေလ့အထံုကို ပါရမီဟုေခၚၾကသည္။ စာေကာင္းေပေကာင္းကိုဖတ္ျခင္း၊ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းကို ေပါင္းသင္းဆည္းကပ္ျခင္းတို႔ရွိလွ်င္ အသိတရားကေလးမ်ား ၀င္စားႏုိင္ေလသည္။ ထိုအခါအားကိုးေလာက္ေသာ တရားအစစ္ကို ကိုယ္တုိင္ေတြ႕လွ်င္ ကိုယ္တုိင္ဆင္ျခင္၍ အက်ဳိးတရားမ်ားတိုးပြားမ်ားႏုိင္ေလသည္။ ထိုအရည္အခ်င္းမွကင္းကြာလွ်င္ကား ေသရည္သမားႏွင့္ခုိးသားကဲ့သို႔ ေလာကုတၱရာရတနာပိုင္ရွင္ျမင္ေတြ႕လ်က္ႏွင့္ ေက်ာ္လႊားသြားလိမ့္မည္ဟု ယံုမွားဖြယ္ရာမရွိေခ်။

ထိုအေၾကာင္းကိုရည္ရြယ္၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဤသို႔ဆို၏။
``ရတနာဟူတံု၊ တစ္စံုတစ္ခု၊ ၀တၳဳအမ်ဳိး၊ အဖိုးနဂၣျပည့္၊ ျပည္တန္မွည့္လည္း၊ သံုးမည့္သူက၊ သံုးမက်လွ်င္၊ ေျမမွထင္စြာ၊ ၾကက္ယက္ရာ၌၊ ရတနာပတၱျမား၊ ေပၚေသာ့လားသို႔၊ သံုးစားမထင္၊ ဘဲမထင္ဘူး။´´(မဃေဒ၀လကၤာ)

ေလာကီဉာဏ္သိပၸံပညာကေလး ၀ိုးတ၀ါးျဖင့္ ဘုရားသံဃာမ်ားကို ယံုမွားသကၤာစစ္ေဆးစူးစမ္းေနျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္က်ဳိးဆုတ္ယုတ္တတ္ေလသည္။ အထူးသျဖင့္ တရားျပဆရာ၊ ကမၼ႒ာန္းဆရာတို႔ကား ေလာကီသမားပညာတတ္အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ယံုၾကည္ေလးစားမႈကို ခံယူၾကရန္ခဲယဥ္းလွေတာ့၏။ ေပ်ာက္ေစဆရာ၊ ေမွာ္ဆရာ၊ ဂုိဏ္းဆရာ၊ အေယာင္ေဆာင္ဆရာ၊ ကိုယ္က်င့္ပ်က္ေနေသာ ေတာင္ပို႔ဆရာမ်ားအၾကားတြင္ ေသာေကာေရာေကာ အထင္ေသးခံရတတ္သည္။

ဤသို႔အထင္ေသးမႈေၾကာင့္ တကယ့္ဆရာမွာ ဆံုး႐ႈံးနစ္နာမႈမရွိ၊ မိမိမွာသာ ရလတၱံ႔ေသာလာဘ္ႀကီးရတနာမ်ားႏွင့္ လြဲေခ်ာ္တတ္ေၾကာင္း သတိျပဳစရာေကာင္း၏။

ကၽြႏု္ပ္၏ဦးေလးေတာ္သူ တရားသမားတစ္ဦးက ဤသို႔ေျပာဖူးေလသည္။

``ေအး လူကိုမယံုတတ္တဲ့အက်င့္ဟာ မင္းတို႔အဖို႔ လူလိမ္ခံရျခင္းမွလည္း လြတ္ႏုိင္တယ္။ တကယ့္အစစ္နဲ႔လည္း လြဲႏုိင္တယ္´´ဟူသတည္း။

https://www.facebook.com/muditaralinnsayadawdhamachannallive/
တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment