Thursday, December 29, 2016

သာတာပန္တြင္ဒိ႒ိရွိေသးသေလာ


.
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ - ခုႏွစ္ - ဝါဆိုျပည့္ညခ်မ္း စေနေန႔တြင္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးကို ဓမၼစၾကာတရားဦး ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ယင္းေန႔၌ပင္ ေကာ႑ညမထရ္သည္ သစၥာေလးပါး သိျမင္၍ ေသာတာပန္တည္၏။✅

ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔တြင္ ဝပၸမေထရ္၊ ႏွစ္ရက္ေန႔တြင္ ဘဒၵိယမေထရ္၊ သံုးရက္ေန႔တြင္ မဟာ နာမ္မေထရ္၊ ေလးရက္ေန႔တြင္ အရွင္အႆဇိမေထရ္ တို႔သည္ အစဥ္အတိုင္းေသာတာပန္တည္ၾက၏။✅

ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ငါးရက္၊ ၾကာသာပေတးေန႔တြင္ အနတၱလကၡဏာ သုတ္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုအခါမွ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးစလံုး ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူေလသည္။✅

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦး ေသာတာပန္တည္ၿပီးမွ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူ ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

" ဤသို႔ ေသာတာပန္တည္ၿပီးမွ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူရျခင္းသည္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦး၌ အတၱအယူရွိေနေသး၍ အတၱျပဳတ္ရန္ အနတၱကို ေဟာေတာ္မူရသည္ " ဟု ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာ တစ္ဦးႏွင့္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိကတစ္ဦး ေရးသား၊ ေဟာေျပာသည္ကို ဖတ္ရ၊ ၾကားရပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း ၾကားဖူး၊ ဖတ္ဖူးၾကမည္ထင္ပါသည္။

ေသာတာပန္သည္ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာ၊ သီလဗၺတပရာမာသ ေအာက္သံေယာဇဥ္သုံးပါးကို အျမစ္ျပတ္ပယ္သတ္ ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ဒိ႒ိဆိုသည္မွာ မိမိခႏၶာကိုယ္၌ ျပဳဖြယ္မွန္သမ်ွကို ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္းေသာ အတၱ(ကာရက)၊ ခံစားမႈမွန္သမ်ွ ကို ခံစားေသာ အတၱ(ေဝဒက)၊ ခႏၶာကိုယ္ကို အစိုးရေသာအတၱ (သာမီ)၊ ခႏၶာကိုယ္ထဲ၌ အၿမဲတမ္းမပ်က္မစီးရွိ ေနေသာ အတၱ( နိဝါသီ)၊ ခႏၶာအိမ္ႏွင့္ဆိုင္ရာဝယ္ မိမိသေဘာသို႔ လိုက္ပါေစႏိုင္ေသာ အတၱ(သယံေဝသီ) စသည္ အတၱဇီဝရွိေနသည္ဟု ယံုမွားစြဲလမ္းေနေသာ အျမင္မွားမႈ၊ အယူမွားမႈ ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းကို သကၠာယဒိ႒ိ ဟု ေခၚပါ၏။

ယင္းသကၠာယဒိ႒ိမွ ဘဝေသဆံုးလ်ွင္ ျပတ္သည္ဟူေသာ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ ခႏၶာကိုယ္ေသဆံုးေသာလည္း အတၱကမေသဘဲ ဘဝတစ္ပါးသို႔ ကူးသြားသည္ဟူေသာ သႆတဒိ႒ိတို႔ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ၆၂ - ပါးေသာ ဒိ႒ိ တို႔လည္း ျဖစ္ပြားလာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေသာတာပန္သည္ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ေသာ သကၠယဒိ႒ိကို ပယ္သတ္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ရာ အတၱႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ၆၂ - ပါးေသာ ဒိ႒ိတို႔လည္း မရွိေတာ့ေပ။

ဥပါဒါန္ေလးပါးတြင္ ဒိ႒ဳပါဒါန္၊ သီလဗၺတုပါဒါန္၊ အတၱဝါဒုပါဒါန္မ်ားသည္ တရားကိုယ္ေကာက္ေသာ္ ' ဒိ႒ိ ' ေစတသိက္သာ ရပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိဥပါဒါန္သုံုးပါးကိုလည္း ေသာတာပန္က ပယ္သတ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ အနတၱလကၡသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူျခင္းမွာ ပဥၥဝဂၢီငါးဦး အတၱျပဳတ္ရန္အတြက္ ဆိုျခင္းမွာ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္ကို မဟာစည္ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အနတၱလကၡဏာသုတ္ တရားေတာ္ႀကီးစာအုပ္ ၊ စာမ်က္ႏွာ - ၂၂- ၂၃ - ၌ ဤသို႔ ေဖာ္ျပ ထားပါ၏။

(၁) ကိုယ္ထဲမွာ အလိုအတုိင္းအစိုးရတဲ့ ငါေကာင္ရွိသည္ဟု ထင္တာက သာမီအတၱစြဲ။
ယခု ဒီအနတၱလကၡဏာသုတ္တရားေတာ္က အဲဒီသာမီအတၱစြဲကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ေဟာထားတာပဲ။ ဒီ္ လိုဆိုေတာ့ ဒီအနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူတာာဟာ ပဥၥဝဂၢီရဟန္းေတာ္ငါးပါးကို ေဟာေတာ္မူတာမ ဟုတ္လား၊ အဲဒီ ပဥၥဝဂၢီရဟန္းေတာ္ငါးပါးဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးၾကၿပီမဟုတ္ပါလား။ ေသာတာပန္မွာ အတၱစြဲ ရွိေသးလားလို႔ ေမးဖြယ္ရာ ရွိပါတယ္။

ေသာတာပန္မွာ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာ၊ သီလဗၺတပရာမာသဆိုတဲ့ ေအာက္သံေယာဇဥ္သံုးပါးကို အႂကြင္းမဲ့ပယ္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အတၱဒိ႒ိကေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အသိၼမာနစြဲကေတာ့ မကင္း ေသးဘူး။ ရွိေနေသးတာပဲ။

ငါတတ္တယ္၊ ငါျမတ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ယူၿပီး ငါအေနျဖင့္ တက္ႂကြတဲ့မာနကို အသိၼိမာနေခၚတယ္ ။ အဲဒီမာနကလဲ ေသာတာပန္မွာ ဟုတ္မွန္တဲ့ဂုဏ္ကိုသာ စြဲမွီၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္မမွန္တဲ့ဂုဏ္၊ မရွိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ေတာ့ မာန္တက္ျခင္းမရွိပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္မွာ မကင္းေသးတဲ့ အဲဒီအသိၼမာနကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ဝိပႆနာအလုပ္ကို အား ထုတ္ရတယ္။ ဝိပႆနာ ရင့္သန္တဲ့အခါက်ေတာ့ သကဒါဂါမိမဂ္ျဖင့္ အဲဒီမာနကို အားနဲေစၿပီး တစ္စိတ္တစ္ ပိုင္းအားျဖင့္ပယ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုန္လံုးေတာ့ မကင္းေသးဘူး။ အနာဂါမိမဂ္ျဖင့္လဲ ပယ္ရျပန္တယ္။ အဲဒါ လဲ အကုန္မကင္းေသးဘူး။ အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ ပယ္လိုက္မွ အဲဒီအသိၼမာနက လံုးဝကင္းသြားတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးၾကတဲ့ ပဥၥဝဂၢီငါးပါးတို႔သႏၱာန္မွာ ႂကြင္းက်န္ေနေသးတဲ့ အဲဒီအသိၼမာနစြဲကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီအနတၱလကၡဏာသုတ္ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္လို႔ မွတ္ယူ ရမယ္။

(၂) ကိုယ္ထဲမွာ အၿမဲတည္ေနတဲ့ ငါေကာင္ရွိသည္ဟုထင္တာက နိဝါသီအတၱစြဲ။
ယခုလူေတြ မိမိတို႔ိကိုယ္ကို ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အၿမဲတမ္းအသက္ရွင္ၿပီး တည္ရွိေနတယ္ လို႔ ထင္ေနၾကတာပဲ။ အဲဒါဟာ နိဝါသီအတၱစြဲပဲ။ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ တခ်ဳိ႕ကယူဆၾက တယ္။ အဲဒါဟာ ဥေစၦဒဒိ႒ိပဲ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္လဲ ဘဝသစ္၊ ခႏၶာသစ္မွာ ဝင္ေရာက္ၿပီးေတာ့ တည္ၿမဲတည္ရွိေနတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ပ်က္စီးမသြားဘူးလို႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒါက သႆတဒိ႒ိပဲ။

ဒီဒိ႒ိအစြဲမ်ိဳးႏွင့္တကြ မသိၼမာနစြဲကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ဒီအနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာရတာပဲ။ ပဥၥဝဂၢီရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ႂကြင္းက်န္ေနေသးတဲ့ အသိၼမာနကိုပယ္ႏိုင္ေအာင္၊ ပုထုဇဥ္မ်ား မွာ ဒိ႒ိအစြဲမ်ားပါ ပယ္ေအာင္ ေဟာေတာ္မူတာပါပဲ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့" အသက္ရွင္ေနတဲ့ေကာင္ဟာ အၿမဲတမ္းတည္ရွိေနတယ္ " လို႔ စြဲလမ္းေနရင္ "ငါ့ကိုယ္ငါ ငါ့အလိုအတိုင္း အစိုးရတယ္ " လို႔စြဲလမ္းေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအနတၱလကၡဏာသုတ္ တရား ေတာ္ျဖင့္ သာမီအတၱစြဲကိုသာ ပယ္ရန္မဟုတ္၊ နိဝါသီအတၱစြဲကိုလည္းပယ္ရန္ ေဟာေတာ္မူတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သာမီအတၱစြဲကိုပယ္ႏိုင္ရင္ တျခားအတၱစြဲဟူသမ်ွလည္း အကုန္ကင္းစင္သြားေတာ့တာ ပါပဲ။

အရွင္ဇနာကာဘဝံသ၏ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ႏွင့္ အနတၱလကၡဏာသုတ္တရားေတာ္ စာအုပ္ စာမ်က္ နွာ - ၂၉၈ တြင္လည္း -

" ေသာတပန္ျဖစ္ရင္ အတၱဒိ႒ိျပဳတ္ပါတယ္။ အတၱဆိုတဲ့ စြဲလမ္းမႈမရွိေပမယ့္လို႔ အေပၚယံမာန္မာန ကေတာ့ ရွိေနေသးတာပဲ။ တဏွာကေတာ့ ရွိေနေသးတယ္။ အင္မတန္ၾကမ္းတဲ့တဏွာ ၊ မာနသာ အတၱဒိ႒ိျပဳတ္ တဲ့အထဲ ေရာပါသြားတာ။ ဒါေလာက္မၾကမ္းတဲ့တဏွာ၊ မာနကေတာ့ က်န္ေနေသးတယ္။

"ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က အားလံုးေသာ နတ္ျဗဟၼာေတြေရာ၊ ငါးပါးေသာ အရွင္ျမတ္ ေတြေရာ က်န္ေနတဲ့ မာန၊ တဏွာျပဳတ္သြားေအာင္ ငါးရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ဒီအနတၱတရားကို ေဟာေတာ္မူ တယ္ " ဟု မိန္႔ဆိုထားပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဓမၼစၾကာႏွင့္ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူေသာအခါ လူပုဂၢိဳလ္မွာ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးသာပါေသာ္လည္း နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွာ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပင္ ရွိပါသည္။ ဓမၼစၾကာေဟာၿပီး အခ်ိန္ တြင္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာမ်ား အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၾကေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္နတ္ျဗဟၼာအခိ်ဳ႕ က်န္ရွိ ေနႏိုင္ေပေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အတၱမျပဳတ္ေသးသူလည္း အတၱျပဳတ္၊ အတၱျပဳတ္ၿပီးသူလည္း တဏွာ၊ မာန ျပဳတ္ရန္ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

" ပဥၥဝဂၢီငါးပါးအား အတၱျပဳတ္ရန္ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကို ေဟာရသည္" ဆိုပါက " ေသာတာပန္မွာ အတၱဒိ႒ိရွိေနေသးသည္ " ဟု စြပ္စြဲရာေရာက္ေနပါလိမ့္မည္။

ေသာတာပန္သည္ အတၱဒိ႒ိကိုသာမကဘဲ အယူစြဲ(ဒိ႒ဳပါဒါန္္)၊ အက်င့္စြဲ( သီ္လဗၺတုပါဒါန္) တို႔ကိုလည္း ပယ္ေၾကာင္း ဝိသုဒၶိမဂ္၌ ပါရွိပါသည္။ ဒိ႒ဳပါဒါန္အေၾကာင္း အနည္းငယ္သံုးသပ္ျပခ်င္ပါသည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္၌ ဝိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါ၏။ ဝိသာခါသည္ သူ၏ေျမး၆ ေသေသာအခါ အသုဘပို႔ၿပီးအျပန္ ဂဂၤါျမစ္၌ ေခါင္းေရးေဆးပါ၏။ ဤသို႔ျပဳမူျခင္းသည္ (အယူစြဲ) ဒိ႒ဳပါဒါန္ျဖစ္ သည္ဟု အခ်ိဳ႕ကဆိုၾကပါ၏။ မဆိုသင့္၊ မဆုိထုိက္ပါေပ။

" ေခါင္းေရေဆးျခင္းျဖင့္ အကုသိုလ္မ်ား ပေပ်ာက္သည္၊ မဂၤလာရွိသည္ " ဟု ယူဆလ်ွင္သာ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအယူဆမ်ိဳး ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ ဝိသာခါ၌ မရွိႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ အသုဘပို႔ၿပီးအျပန္ ဦးေခါင္း ေရေဆးရျခင္းသည္ အိႏၵိယ၏ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ လူႀကီးႏွင့္စကားေျပာသည့္အခါ လက္ပိုက္၍ ေျပာၾကပါသည္။ ဤကား ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္၏။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၌မူ လက္ေနာက္ပစ္၍ ေျပာ ၾကပါသည္။ သူတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္၏။ ျမန္မာ့မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္လ်ွင္ ထိုအျပဳမူသည္ ႐ိုင္းရာက်ပါသည္။ ထို႔အ တူ သူတို႔မ်က္စိ၌လည္း ျမန္မာ့အျပဳမူကို ႐ိုင္းသည္ဟု ထင္ေကာင္းထင္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမ်ွ ႐ိုင္းလို ေသာဆႏၵ မရွိေပ။ ဤကား ယဥ္ေက်းမႈ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္သည္။

ေခါင္းေလ်ွာ္ျခင္းဓေလ့သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မရွိ၍ ဝိသာခါေခါင္းေလ်ွာ္ျခင္းကို ဒိ႒ဳပါဒါန္ျဖစ္သည္ဟု ဆို ရန္မသင့္ဟု ထင္မိပါ၏။ ထိုေခတ္အခါက အိႏၵိယ၌ " ဥဒကသုဒၶိ " ဟု ေခၚေသာ ဂဂၤါေရခ်ဳိးလ်ွင္ အကုိသိုလ္ ကုန္ေပ်ာက္သည္ဟု အယူဆရွိသည္မွာလည္း မွန္ပါ၏။ ယေန႔ေခတ္တိုင္ေအာင္လည္း ရွိေနေသး၏။ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ကို ပယ္ၿပီးေသာ ဝိသာခါအေနႏွင့္ ထိုအယူအဆကို ယံုၾကည္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။

စာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕တြင္ လူေသေသာအခါ လိပ္ျပာျဖတ္ေသာ အေလ့အထရွိပါ။ ဤအေလ့သည္ စင္စစ္ ဒိ႒ိအယူသာ ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္တစ္ဦးသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကို နာၾကားထား၍ ခႏၶာကိုယ္၌ အတၱလိပ္ျပာမရွိမွန္း သိ၏။ သူ၏အေမေသေသာအခါ လိပ္ျပာျဖတ္ေသာအလုပ္ကို မလုပ္လိုေပ။ သို႔ေသာ္ အ ျခားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မလြန္ဆိုင္ႏိုင္၍ သူတို႔သေဘာက် လိုက္လုပ္လိုက္ရေပ သည္။

ဤကဲ့သို႔ပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးေသာ ဝိသာခါသည္လည္း သူ၏ ပန္ဝန္းက်င္ဓေလ့အတိုင္း လိုက္လုပ္ ရေပသည္ဟု စာေရးသူ၏ " အတၱေနာမတိ " ျဖင့္ ထင္ျမင္မိပါေတာ့၏။ ပညာရွိမ်ား ေဝဖန္ေပးၾကပါကုန္။

https://www.facebook.com/muditaralinnsayadawdhamachannallive/
တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment