Thursday, December 29, 2016

ပညတ္ေပ်ာက္ေအာင္ စိစစ္ပံု



ကဲ ဥပမာေလး ေျပာမယ္။ အဲဒီဟာ ပညတ္ ေပ်ာက္ေအာင္ ျပန္ၿပီးေတာ့ စိစစ္ဖို႔လိုတယ္။

ေရေႏြး တစ္ခါတည္း မိမိက လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ဖို႔ ျပဳဖို႔ေတြ ေရေႏြး မတည္ရဘူးလား ။ ပြက္ပြက္ ဆူၿပီေနာ္။ ႏိႈက္ၾကည့္။ ႏႈိက္ၾကည့္တဲ့အခါ ဘယ္လိုေနမလဲ။ ဘာေတြ ပူတာလဲ။ ဟင္ ဘာေတြ ပူသလဲ။ ေရ ပူတာလား။ ေျပာေလ။ ဟင္။ ေရပူတယ္လို႔မေျပာဘူးလား။

တစ္ခါ မိမိကေနၿပီးေတာ့မွ ေရခဲ ေသတၱာထဲ ထည့္ထား။ ပူမလား ေအးမလား။ ေအးတာ။ ေရေအးတယ္လို႔ မေျပာဘူးလား။ အမ်ားသံုး။ ေရေတြ ပြက္ပြက္ဆူ ။ ပူတယ္ကြာ။ ပူတာကြာ မေျပာဘူးလား။ ေရပူတယ္။ ဟာ ေအးတယ္ ေရ။ ေအးတယ္။ မေျပာဘူးလား ။

ေရဆိုတဲ့ သေဘာက ပူတဲ့ သေဘာ မဟုတ္ဘူး။ ေအးတဲ့ သေဘာ မဟုတ္ဘူး။ ေရဟာ မပူဘူး မေအးဘူး။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။

ေရဟာ တကယ္သာ ပူမယ္ဆိုရင္ မီးထည့္စရာ မလိုဘူးကြဲ႕။ သူဟာနဲ႕ သူ ပူေနရမွာ။ ေအးတယ္ ဆိုရင္ လည္းပဲ ေရခဲ ေသတၱာထဲ ထည့္စရာ မလိုဘူးကြဲ႕။ ေအးရမွာ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား ။

ေအးတာ သီတေတေဇာ ပူတာ ဥဏွေတေဇာ။ အဲလို စိစစ္တဲ့ အခါ ေရဟာ သူသေဘာသာ သူေဆာင္တယ္။ ပူတာ ေအးတာ လြတ္မေနဘူးလား ။

ေတေဇာဓာတ္ေၾကာင့္ ေအးတာ။ ေတေဇာဓာတ္ေၾကာင့္ ပူတာ။ သီတ ေတေဇာက ေအးတာ။ ဥဏွ ေတေဇာက ပူတာ။ အဲလို ေလ့လာဖို႔ မေကာင္းလား။

လူလား ေတေဇာဓာတ္လား။ ဆံဖ်ားက ေျခဖ်ား ေရာက္ေအာင္ ကိုင္စမ္းၾကည့္ ပူတာနဲ႔ ေအးတာ ေတြ႕မယ္ ၾကားလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား ။ အဲဒီ ပူတာ ေအးတာက ႐ုပ္တရား မရဘူးလား ။ အဲဒါ သမၼဳတိသစၥာ အေနနဲ႔။ သဘာဝသစၥာ အေနနဲ႔ ေျပာရတယ္ ၾကားလား။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္း လား။ ထိထိမိမိ သေဘာ ေပါက္ဖို႔ လိုတယ္ေနာ္။

စိစစ္ေတာ့ အဲဒါ ပူတာကလည္းပဲ ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ေအးတာက လည္း ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား ။ ကဲ ေဖာက္ျပန္တဲ့ သေဘာနဲ႔ သိတဲ့ သေဘာကလြဲလို႔ ဘာမ်ား ရွိေသးသလဲ။ အဲ အဲဒီေနရာေရာက္ေအာင္ႀကိဳးစား။ မေျပာမျဖစ္လုိ႔ ပူတယ္လို႔ ေျပာရတယ္ေနာ္။

ေၾသာ္ ဥဏွေတေဇာ သီတေတေဇာ။ မေျပာရေပဘူးလား ။ မီးပူတယ္ ေနပူတယ္ဆိုတာ သမၼဳတိ ပညတ္ကြဲ႕ ၾကားလား။ ေၾသာ္ ေတေဇာဓာတ္။ ပူတဲ့သေဘာ ေအးတဲ့သေဘာေပါ႔။ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္း လား ။ အဲဒီ ေနရာ ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ေကာင္းတယ္ေနာ္။

ကဲ ပူတယ္ ေအးတယ္သိတာ သူငါလား ကာယဝိညာဏ္လား။ သူက နာမ္တရား မရလား ။ ပူတာ ေအးတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး။

ဆံဖ်ားက ေျခဖ်ား။ ေျခဖ်ားက ဆံဖ်ား အဲဒီလို ကိုင္စမ္းၾကည့္။ အႏုလံု ပဋိလံု ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ပူတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေအးတဲ့ သေဘာ ေတြ႕တယ္ ၾကားလား။ ကိုယ္ထင္တဲ့ လူကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား ။ လူမေတြ႕ နတ္ကား ေတြ႕ရဲ႕လား။ျဗဟၼာကား ေတြ႕ရဲ႕လား ။ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုကား ေတြ႕ရဲ႕လား ။ ဘာျဖစ္လို႔ မေတြ႕တာလဲ ။

ဆရာေတာ္ သမားေတာ္ေတြ ႐ုပ္နာမ္ သုညတလို႔ မေဟာဘူးလား။ ႐ုပ္ထဲမွာ ရွာခ်င္တာရွာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ေတြ႕ရဲ႕လား ။နာမ္ထဲမွာ ရွာခ်င္တာရွာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ေတြ႕ရဲ႕လား ။႐ုပ္နာမ္ သုညတကြဲ႕။ကဲ အဲဒီလုိ ျမင္တဲ့အခါ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ျဖစ္ခြင့္ရပါ႔မလား ။တဒဂၤ နိေရာဓ။ တဒဂၤ တဒဂၤ။ အဲလုိ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။

ဒါ အဲဒီ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ကို္သိတာ သူငါက သိတာ လား မဂၢသစၥာလား ။ ဘယ္မဂ္က သိတာလဲ။ သမာဓိ။ ဒီလူက သမာဓိရၿပီလို႔ မေျပာရဘူးလား။ စဥ္းစား။

အဲဒီ သမာဓိေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အပုပ္ရည္သြင္းတဲ့ စကားမ်ိဳး စိတ္ဆိုးေလာက္ေအာင္ ကိေလသာ အရည္ေပ်ာ္ေလာက္ေအာင္ ေျပာၾကည့္။ သမာဓိ ေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေဒါသ ျဖစ္ဦးမလား။ ေလာဘကား ျဖစ္ဦးမလား။ ေမာဟကား ျဖစ္ဦးမလား ။ အဲဒါ သမာဓိရဲ႕ သတၱိကြဲ႕ေနာ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား ။ အဲဒါ။ အဲဒီ ေနရာ ေရာက္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါ လက္ေတြ႕ ကိုယ္လုပ္တဲ့ တရား ေတြ ဟာ ဒီကိုမ်ား ေရာက္သလား လို႔ ျပန္စိစစ္ဦး။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ဒီေနရာ ေရာက္ဖို႔ လိုတယ္ ေနာ္။

သမာဓိ ေကာင္းေတာ့ ဆက္ၿပီး ၾကည့္ေတာ့ကာ ႐ုပၸတီတိ ႐ူပံ။ ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား ။ သိၿပီးေတာ့ မပ်က္လား ။ ျဖစ္ပ်က္လို႔ မေဟာလား ။ ဘာသစၥာလဲ ။ ခ်မ္းသာတဲ့ တရားလား ဆင္းရဲတဲ့ တရားလား ။ ဆင္းရဲတာ အမွန္ေနာ္။ ကဲ ဆင္းရဲတယ္လို႔ သိဖို႔မလိုလား ။ အဲဒါမွ သစၥာ ထိုက္တာကြဲ႕ ၾကားလား။

ဒါေၾကာင့္ နဒီေသာေတာ ဝိယ။ ျမစ္ေရမ်ားစီးသလို လို႔ ဥပမာေပးလို႔ မေဟာဘူးလား ။ ျမစ္ေရမ်ား ရပ္ေနတယ္လုိ႔ ရွိေသးရဲ႕လား ။ အခုလည္း ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ဆိုတာ တစ္ျဖဳတ္ျဖဳတ္ တသုတ္သုတ္ ဆက္ဆက္ေနတာေနာ္။

ကဲ ခ်မ္းသာတဲ့တရားလား ဆင္းရဲတဲ့တရား လား ။ အဲ အဲဒီလို ဆင္းရဲကို သိဖို႔ လုိတာ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံဝရ ။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္းေတာ္ မံုလယ္ (၅)ရက္ တရား စခန္း ၌္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၇-ရက္၊တနဂၤေႏြေန႔။ ၂၉.၅.၂ဝဝ၅ (ေန႔လည္ ၂-နာရီ) အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/muditaralinnsayadawdhamachannallive/
တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment