ထိုစဥ္က ႐ွင္အာနနၵာသည္ ျမတ္စြာ ဘုရားႏွင့္အတူ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးစဥ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ွင္အာနနၵာသည္ ရဟနၱာ မျဖစ္ေသးေခ်။ ရဟနၱာ မျဖစ္ေသးသျဖင့္ သိစရာဟူသမ်ွကို အားလံုးသိၿပီးျဖစ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း သိသင့္သမ်ွကိုေတာ့ သိၿပီးျဖစ္ပါ၏။ အမွန္အားျဖင့္ သိစရာဟူသမ်ွသည္ အေရအတြက္အားျဖင့္ ``အမ်ား´´ ျဖစ္ေသာ္လည္း အရည္အခ်င္းအားျဖင့္ ``တစ္ခု´´တည္းသာျဖစ္၏။ ယင္းကိုပင္ "ဧေကာ ဓေမၼာ" ဟူ၍ ဆိုၾက၏။ တစ္ခုတည္းေသာ တရား "ဧေကာ ဓေမၼာ "
ဟူသည္မွာ သမုဒယသစၥာ သို႔မဟုတ္ နိေရာဓ သစၥာ ပင္ျဖစ္၏။ အေနကဇာတိသံသာရံခ်ီ ဂါထာ၌ သမုဒယသစၥာ ကိုပင္ တစ္ခုတည္းေသာတရား "ဧေကာ ဓေမၼာ" အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အမွန္အားျဖင့္ သမုဒယသစၥာ ကို ျမင္ပါမွ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္လ်ွင္ တစ္ၿပိဳက္နက္တည္း သစၥာေလးပါးကို ျမင္ၿပီးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရအတြက္အားျဖင့္ သစၥာေလးပါးကို ျမင္ျခင္းသည္ အရည္အခ်င္းအားျဖင့္ သမုဒယသစၥာ သို႔မဟုတ္ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ သစၥာ ေလးပါးကို ျမင္ျခင္းကိုပင္ "ဧေကာ ဓေမၼာ " ကိုျမင္ျခင္းဟု ဆိုရ၏။ ဒႆနနယ္ပယ္၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးသိျခင္းသည္ လူမိုက္ျဖစ္၍ တစ္ခုတည္းကို သိမွ ပညာ႐ွိဟူ၍ ဆိုပါ၏။ အမွန္အားျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးသိျခင္းဟူသည္ ေလာက၌ အမွတ္အသားမာယာသာ ျဖစ္၏။ တစ္ခုတည္းဟူသည္ ေလာကုတၱရာ ၏ အမွတ္အသား အရိယာသစၥာ ျဖစ္၏။ ေလာကုတၱရာ ၏ အမွတ္အသား အရိယာသစၥာကို သိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေလာက၏အမွတ္အသား ျဖစ္ေသာ မာယာကိုသိျခင္းကိစၥသည္ ၿပီးေလ၏။ မယာကိုပင္ အဝိဇၨာ ဟုေခၚၾက၏။ ထိုစဥ္က ႐ွင္အာနနၵာ သည္ ေသာတာပန္မ်ွသာျဖစ္ေသး၏။ ရဟႏၱာ မျဖစ္ေသးေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ မယာ၏ အပိုင္းအျခားကို အကုန္အစင္မသိေသး။ နိယာမႏွင့္ ပုစာၦ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိရာ နိယာမကတစ္မ်ိဳးတည္း၊ ပုစာၦ က အမ်ိဳးမ်ိဳး။ နိယာမကိုသိပါက ပုစာၦ ေပါင္း မည္မ်ွပင္လာပါေစ၊ ပုစာၦ ကိုတြက္ႏိုင္၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္နိယာမသည္ အေရးႀကီး၏။ နိယာမသည္ သစၥာ သေဘာျဖစ္၍ ပုစာၦ သည္ မာယာသေဘာျဖစ္၏။
---------------------------------------------------------------------------https://www.facebook.com/muditaralinnsayadwdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------
ဟူသည္မွာ သမုဒယသစၥာ သို႔မဟုတ္ နိေရာဓ သစၥာ ပင္ျဖစ္၏။ အေနကဇာတိသံသာရံခ်ီ ဂါထာ၌ သမုဒယသစၥာ ကိုပင္ တစ္ခုတည္းေသာတရား "ဧေကာ ဓေမၼာ" အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အမွန္အားျဖင့္ သမုဒယသစၥာ ကို ျမင္ပါမွ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္လ်ွင္ တစ္ၿပိဳက္နက္တည္း သစၥာေလးပါးကို ျမင္ၿပီးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရအတြက္အားျဖင့္ သစၥာေလးပါးကို ျမင္ျခင္းသည္ အရည္အခ်င္းအားျဖင့္ သမုဒယသစၥာ သို႔မဟုတ္ နိေရာဓသစၥာ ကို ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ သစၥာ ေလးပါးကို ျမင္ျခင္းကိုပင္ "ဧေကာ ဓေမၼာ " ကိုျမင္ျခင္းဟု ဆိုရ၏။ ဒႆနနယ္ပယ္၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးသိျခင္းသည္ လူမိုက္ျဖစ္၍ တစ္ခုတည္းကို သိမွ ပညာ႐ွိဟူ၍ ဆိုပါ၏။ အမွန္အားျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးသိျခင္းဟူသည္ ေလာက၌ အမွတ္အသားမာယာသာ ျဖစ္၏။ တစ္ခုတည္းဟူသည္ ေလာကုတၱရာ ၏ အမွတ္အသား အရိယာသစၥာ ျဖစ္၏။ ေလာကုတၱရာ ၏ အမွတ္အသား အရိယာသစၥာကို သိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေလာက၏အမွတ္အသား ျဖစ္ေသာ မာယာကိုသိျခင္းကိစၥသည္ ၿပီးေလ၏။ မယာကိုပင္ အဝိဇၨာ ဟုေခၚၾက၏။ ထိုစဥ္က ႐ွင္အာနနၵာ သည္ ေသာတာပန္မ်ွသာျဖစ္ေသး၏။ ရဟႏၱာ မျဖစ္ေသးေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ မယာ၏ အပိုင္းအျခားကို အကုန္အစင္မသိေသး။ နိယာမႏွင့္ ပုစာၦ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိရာ နိယာမကတစ္မ်ိဳးတည္း၊ ပုစာၦ က အမ်ိဳးမ်ိဳး။ နိယာမကိုသိပါက ပုစာၦ ေပါင္း မည္မ်ွပင္လာပါေစ၊ ပုစာၦ ကိုတြက္ႏိုင္၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္နိယာမသည္ အေရးႀကီး၏။ နိယာမသည္ သစၥာ သေဘာျဖစ္၍ ပုစာၦ သည္ မာယာသေဘာျဖစ္၏။
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment