Thursday, December 29, 2016

စိတ္္ကိုျဖဴေအာင္ထားပါ

စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ
ဘာေတြက မျဖဴစင္တာလဲ?
ဘယ္အရာေတြ ကိုယ့္စိတ္ထဲရွိေနရင္ မျဖဴစင္တာလဲ?
ဘယ္အရာေတြျဖစ္မွ ျဖဴစင္တာလဲ?
ဆိုတာလည္း သိဖို႔လိုတယ္။

ျပင္ပဗဟိဒၶမွာ ကိုယ့္အဝတ္ညစ္ေပေနလို႔ရွိရင


သိတယ္။ဒါက အဝတ္ကို ညစ္ေပေစတတ္တယ္။
ဖုန္ေတြ၊ အေရာင္မေကာင္းတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြေပါ့။
အဲဒါေတြကို စင္ၾကယ္ေအာင္ စင္ၾကယ္ေစတတ္တဲ့
ဆပ္ျပာတို႔ ၊ေရတို႔နဲ႔ေရာျပီးေတာ့ ေလွ်ာ္ၾက၊
စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ၾက၊ ျဖဴစင္ေအာင္ ႀကိဳးးစားၾကတယ္။
သုိ႔ေသာ္ ကိုယ့္စိတ္ေလးညစ္ေထးေနတာက်ေတာ့
စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ အမ်ားက သတိမရဘူး။
လႊတ္ထားၾကတယ္။ လူ႔သဘာဝလို႔လည္း တြက္တယ္။

“လူဆိုတာ လွတာျမင္ရင္ သေဘာက်မယ္၊
မလွတာျမင္ရင္ စိတ္ထဲမွာ မခံခ်ိ မခံသာျဖစ္မယ္။
ဒါ လူ႔သဘာဝပဲ” ဆိုၿပီးေတာ့ လႊတ္ထားၾကတယ္။
စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးမွန္းမသိၾကဘူး။
အညစ္အေၾကးလို႔ အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး။

အဲဒီလို မသိေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး
စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္ စိတ္အလွျပင္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္သူမွ
လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူလာျဖစ္ၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မိသားစုက ေမြးဖြားလာလုိ႔
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားဓမၼေတြကို
နာယူရလို႔ ဘုရားတရားကို သိတတ္လာၾကတယ္။
ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲကမွ စိတ္ျဖဴစင္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘူး
ဆိုရင္ က်န္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီဘက္ကို
သတိေတာင္ မရဘူး၊ အမွတ္ေတာင္ မရဘူး။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀
နီးပါး ရွိတဲ႔အထဲမယ္ စိတ္ျဖဴစင္ဖို႔ စဥ္းစားတဲ့ပုဂၢိဳလ္က
အလြန္နည္းပါးလိမ့္မယ္။

ဘာေတြဟာ စိတ္ေတြရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြလဲ။
Impurity ေတြလဲ၊ အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုစင္ၾကယ္ေအာင္
လုပ္ရမလဲ? ဆိုတာ သိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့
ရာခိုင္ႏွဳန္းပိုနည္းသြားၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရား
သာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳလာတဲ့ အခိုက္ကေလးမွာ
-စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးဆိုတာ ဘာေတြလဲ၊
-စိတ္မျဖဴစင္ဘူးဆိုတာ ဘာလဲ၊
-စိတ္ကိုမျဖဴစင္ေစတဲ့ စိတ္ရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြကို
ဘယ္လိုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္မလဲ ဆိုတာေတြ
သိရွိနားလည္ဖို႔ လိုတယ္။

အခုလို တရားပြဲႀကီးေတြ က်င္းပတာ ဒါေတြသိေအာင္
လုပ္တာေနာ္။ တကယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘဝမွာ
မေကာင္းတဲ႔အရာေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔ ၊
ေကာင္းတဲ႔အရာေတြကို လက္ခံႀကိဳးစားဖို႔၊
ေကာင္းေအာင္ျပင္တတ္ဖို႔ အတြက္
ပညာယူေနတဲ့သေဘာပဲ။

တရားနာတယ္ဆိုကတည္းက ရည္ရြယ္ခ်က္က
ဘာထားမလဲဆိုရင္
“ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ႔တရားကိုဓမၼကထိက
ဆရာေတာ္ေတြဆီက တို႔နာမယ္၊ နာျပီးရင္ သင္ခန္းစာ
ယူသင့္တဲ႔ဟာယူမယ္။ေရွာင္သင့္တာ ေရွာင္မယ္။
ေဆာင္သင့္တာ ေဆာင္မယ္။
ဒီတရားေတြအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္
ႀကိဳးးစားအားထုတ္မယ္”ဆိုတဲ့ ဒီ ႏွလံုးသြင္းရွိရမယ္။
အဲဒီ ႏွလံုးသြင္းမရွိဘဲနဲ႔ အိမ္မွာေနရတာ ပ်င္းလို႔
တရားပြဲသြားဦးမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့
မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္။

အဲဒါေၾကာင့္မို႔ တရားေပၚမွာ စိတ္ဝင္စားမွဳ
ဆိုသည္မွာ နားလည္ဖို႔အတြက္ စိတ္ဝင္စားတာ
ျဖစ္ရမယ္။ ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဘဝကို
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ဖို႔ရာအတြက္ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာတဲ့ တရားအဆံုးအမေတြ နာယူၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို နာယူၿပီး တရားဓမၼကို လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့
ပုဂၢိဳလ္က်မွ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳဆိုတာ
ျဖစ္လာႏိုင္မယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုမွ မလုပ္ဘူးဆိုရင္
အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ
ေနရာေဒသမေရြး၊ အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ
မဟုတ္ဘူး။ “ေကာင္းေအာင္ျပင္” ဆိုတဲ့ေနရာမွာ
“ဘယ္ထိေအာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမွာလဲ”
ဆိုေတာ့ “အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္”ကို ျပင္ရမယ္။
အေကာင္းဆံုးျဖစ္ျပီဆိုတာ ဘယ္အဆင့္က်မွ
အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရသလဲဆိုရင္
ရဟႏၲာျဖစ္သြားမွ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မွာပဲ။

ဒီၾကားထဲမွာေတာ့ အဆိုးက ရွိေနဦးမွာပဲ။
ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရင္ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသြားၿပီ
လို႔ ေျပာရမယ္၊ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ရင္ အေတာ့္ကို
ေကာင္းသြားျပီ။ အနာဂါမ္ျဖစ္ရင္ ပိုေကာင္းသြားၿပီ။
ရဟႏၲာျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္ အကုန္ေကာင္းသြားၿပီ
လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတယ္ေပါ့။

“အဆိုးေတြ ေလ်ာ့က်ၿပီးေတာ့ အေကာင္းဘက္ကို
ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရတယ္”တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ နည္းလမ္းေတြကလည္းပဲ
ဒါေတြကို အဓိကထားၿပီးေတာ့ေဟာတာ။
ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္လာတာဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္
ေကာင္းေအာင္ျပင္တတ္ဖို႔ ပြင့္လာတာျဖစ္တယ္။
ဘုရားက ျပင္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ျပင္ရမွာ။ ဘုရားဆီက တရားဓမၼကို
နာယူျပီးေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ျပင္ရမွာ။
အဲဒီလိုျပင္မွ လူရဲ႕စိတ္အေျခအေနေတြဟာ
ေျပာင္းလြဲျပီးေတာ့ အေကာင္းဘက္ကိုေရာက္မွာတဲ့။
ႏို႔မို႔ဆိုရင္ အေကာင္းဘက္ကိုေရာက္ဖို႔ဆိုတာ
ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။

လူရဲ႕စိတ္ကိုက “ပါပသိၼံ ရမတိ မေနာ”တဲ့။
လူ႔စိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာပဲ ေပ်ာ္တယ္။

ဘာျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘက္ ေပ်ာ္တုန္းဆိုေတာ့
အက်င့္ကိုက ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနတာ။ သံသရာ
တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း မေကာင္းတာက်ေတာ့
သိပ္ေပ်ာ္တယ္။ ေလာကမွာ လူေတြၾကည့္ေလ။

ကေလးေတြ လူ႔ဘဝရလာတဲ႔အခါမွာ သူငယ္ခ်င္း
အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ အေကာင္ေလးေတြ
လိုက္ၿပီးေတာ့ ညႇဥ္းဆဲတယ္၊ သတ္ျဖတ္တယ္။
ဒီအလုပ္လုပ္ရတာ သူတို႔ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။
သူမ်ားဥစၥာ ခိုးရတာတို႔ ၊ လစ္ရတာတို႔ ဒါလဲ
သူတို႔ေပ်ာ္တာပဲ။

သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ စိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့
အလုပ္ေတြမွန္သမွ်အကုန္ေပ်ာ္တယ္။
လုပ္လဲလုပ္ႏိုင္တယ္။ လုပ္လဲလုပ္တယ္။
ပိုၿပီးေတာ့လည္း စိတ္ဝင္စားတယ္။
ေကာင္းတာနဲ႔ မေကာင္းတာ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့
လြန္ဆြဲမယ္ဆိုရင္ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို
စိတ္ကို ပိုျဖစ္တယ္ေပါ့။

ေကာင္းတဲ့ဘက္ေရာက္ေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာ
ေရဆန္ကိုတက္ရတာနဲ႔ အလားသ႑ာန္တူတယ္ေပါ့။
ဧရာဝတီျမစ္(သို႔မဟုတ္)ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမွာ
ေအာက္အေၾကဘက္ကို ေရစီးေနတဲ့အခ်ိန္ ေရဆန္ကို
ေလွနဲ႔ဆန္တက္မယ္ဆိုရင္ အင္မတန္ခဲယဥ္းတယ္။
ေရစုန္ေမွ်ာရင္ကေတာ့ ဘာမွလုပ္စရာမလိုဘူး။
အသာေလးလိုက္သြားရံုပဲ။ သူ႔ဘာသူ ေမ်ာသြားမွာပဲ။

မေကာင္းမွဳ အကုသိုလ္ဆိုတာ ေရစုန္ေမ်ာေနသလိုပဲ။
အသာေလးေမွ်ာလိုက္သြားတာ၊ သိပ္သက္သာတယ္။
အကုသိုလ္က သိပ္သက္သာတယ္။
ကုသိုလ္ဆိုတာက်ေတာ့ အားတင္ၿပီးေတာ့
ႀကိဳးစားၾကရတယ္။ သံသရာမွာ အဲဒီလိုရွိတယ္။

လူေတြက အကုသိုလ္လုပ္ဖို႔ရာ လြယ္ေပမယ့္
(အကုသိုလ္အက်ိဳးက် အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာ
ေကာင္းေတာ့) အကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးတဲ့
ဒုကၡကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မခံခ်င္ၾကဘူး။
ခံခ်င္တာက ကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးတဲ့ သုခကိုပဲ
ခံခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သုခရခ်င္လို႔ ကုသိုလ္
လုပ္သလားဆိုေတာ့ ကုသိုလ္က်ေတာ့ လုပ္ဖို႔ရာ
ခက္ျပန္ေရာ။ အကုသိုလ္လုပ္တာက လြယ္ကူေတာ့
လုပ္တာပိုမ်ားတယ္။

ကုသိုလ္လုပ္တာက နည္းလာတဲ႔အခါက်ေတာ့
လိုခ်င္တဲ႔ သုခက မရဘဲနဲ႔ မလိုခ်င္တဲ့ ဒုကၡေတြနဲ႔ပဲ
ဒုကၡေရာက္ျပီးေတာ့ သံသရာထဲမွာ တဝဲလည္လည္
ဒီလို ျဖစ္ေနၾကရတာ။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္နဲ႔ၾကံဳၿပီး
သိတတ္တဲ့အသိဉာဏ္ ရထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း
ပုဂၢိဳလ္တိုင္းဟာ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ မေမ့သင့္ဘူးတဲ့။
ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔အတြက္ ဘာလုပ္ရမွာတုန္း
ဆိုေတာ့ စဥ္းစားဆင္ျခင္မွဳ ရွိရမယ္ေနာ္။
“အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္”
ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔အတြက္ စဥ္းစားတယ္၊
ဆင္ျခင္တယ္ဆိုတာ အမွတ္တမဲ႔ မေနရဘူး။

အမွတ္တမဲ့ မေနရဘူး၊ ဆင္ျခင္ စဥ္းစားတယ္
ဆိုတာ အခု တရားပြဲလာတာကို “တို႔ဘာလို႔ တရားနာတာလဲ”
လို႔ စဥ္းစားရတယ္။ အမွတ္တမဲ့ မေနရဘူး။
အေဖာ္ေကာင္းလို႔ လိုက္လာတာလား၊
ဘာျဖစ္လို႔ တရားပြဲလာတာလဲ။
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အေလးအနက္ ဆင္ျခင္
စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္တယ္ေပါ့။

ဆင္ျခင္ စဥ္းစားလိုက္လို႔ရွိရင္ အေျဖေတာ့
ေတြ႔လာမွာပဲ။ ဒီကေန႔ တရားနာေနၾကတဲ့
တရားနာပရိတ္သတ္ေတြကို ဒီေမးခြန္းေမးလိုက္မယ္။
“ဘာျဖစ္လို႔ တရားပြဲလာတာတုန္း”ဆိုလို႔ရွိရင္ေနာ္
အေျဖတူေတြ ရွိႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ မတူညီတဲ့
အေတြးေတြေတာ့ ရွိမွာေသခ်ာတယ္ေပါ့။
ျခံဳငံုေျပာရင္ေတာ့ “နိဗၺာန္ရခ်င္လို႔လာတယ္”
လို႔သာေျပာတာ “နိဗၺာန္ဆိုတာသိလား”ဆိုေတာ့
နိဗၺာန္ဆိုတာ မသိဘူးေနာ္။
နိဗၺာန္လို႔ လူတကာေျပာေနၾကေပမယ့္ မသိၾကဘူး။
“ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ရခ်င္ေနတာ ဘာျဖစ္လို႔ရခ်င္ေနတာတုန္း”
လို႔ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ထပ္ေမးရင္ မေျဖႏိုင္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္က ရာခိုင္ႏွဳန္းမ်ားလိမ့္မယ္။
ေလ့လာထားလို႔ ၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ထားလို႔
ေျဖႏိုင္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္လည္း ရွိႏိုင္တယ္ေပါ့။

ေကာင္းၿပီ။ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘဝဆိုတာ ရလာတဲ႔
အခါမွာ မဆင္ျခင္ မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ ဘာမွမလုပ္သင့္ဘူးတဲ့။
ဆင္ျခင္စဥ္းစားျပီးေတာ့ လုပ္သင့္တယ္။
“တို႔ တရားပြဲလာတာဟာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့
တရားဓမၼေတြကို တစ္လံုးသိသိ၊ ႏွစ္လံုးသိသိ
တရားေဟာ ဓမၼကထိကေတြဆီက ၾကားနာရမယ္။
ၾကားနာရလို႔ရွိရင္ တို႔မွာ အသိဉာဏ္ေတြတိုးမယ္။
အဲဒီ တိုးလာတဲ႔ အသိဉာဏ္နဲ႔ တို႔ဘဝခရီးကို
မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ တို႔ႀကိဳးးစားမယ္”
ဆိုတဲ႔ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တရားနာလာပါ။
အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တရားနာမွ တရားပြဲကရတဲ့
အျမတ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္မယ္။
အဲဒီလို မလုပ္ႏိုင္ရင္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီးေတာ့ တရားပြဲကိုလာ၊
တရားနာၿပီးျပန္သြားေတာ့ ဘာမွ မက်န္တဲ့ဟာမ်ိဳး
ျဖစ္တတ္တယ္။ ။

---------------------------------------------------------------------------https://www.facebook.com/muditaralinnsayadwdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment