Thursday, December 29, 2016

အဖိုးတန္ေသာအျမင္



အခါတစ္ပါး၌ သိၾကားမင္းႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား " သတၱဝါတုိ႔သည္ အမ်က္ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္ လ်က္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာေနလိုၾကပါေသာ္လည္း မေနႏိုင္ၾကပါကုန္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း " ဟု ေမးေလ်ွာက္ပါ သည္။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ " သတၱဝါတုိ႔သည္ အမ်က္ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေန လိုၾကပါေသာ္လည္း ' ဣႆာမစၦရိယ' သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ မေနႏိုင္ၾကကုန္ " ဟု ေျဖၾကားေလသည္။

ေဒါသအုပ္စုဝင္ျဖစ္ေသာ ဣႆာမစၦရိယ တရားမ်ားသည္ သတၱဝါတို႔ သႏၱာန္၌ ျဖစ္လြယ္၊ သိလြယ္ပါ သည္။ ဤတရားဆိုးမ်ားေၾကာင့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေကာင္းစားသြားမည္ကို မုဒိတာမပြားႏိုင္ၾကေပ။

မိမိထက္ အရည္အခ်င္း သာမွန္းသိလ်က္ ငါ့ကိုအထင္ႀကီးေနရာမွ သူ႔ကိုအထင္ႀကီးသြားမွာ စိုးသည့္ စိတ္၊ ငါ့လူ သူ႔လူျဖစ္သြားမွာ စိုးသည့္စိတ္၊ ငါသာ ဆရာႀကီးလုပ္လိုသည့္စိတ္ မ်ားေၾကာင့္ သူ႔ဂုဏ္ကို မေဖာ္ႏိုင္ ၾကေတာ့ေပ။ အျခားသူတစ္ဦးက ေဖာ္လာလ်ွင္လည္း " ဒါေပမယ့္ " ဆိုၿပီး ထိုသူ၏ အျပစ္အနာအဆာကို ရွာ ေဖြေဖာ္ထုတ္ေတာ့သည္။

ဣႆာႏွင့္ မစၦရိယသည္ တရားကိုယ္တစ္ခုစီျဖစ္သည္။ ဗဟိဒၶျဖစ္ေသာ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္၊ ေအာင္ ျမင္မႈ စသည္မ်ားကို အာ႐ံုျပဳ၍ ကိုယ့္ထက္သာသြားမည္ကို ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႔ျခင္း၊ မနာလိုျဖစ္ျခင္းသည္ " ဣႆာ " ၏ လကၡဏာျဖစ္သည္။

မိမိရာထူးစည္းစိမ္၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို အာ႐ံုျပဳ၍ မိမိကဲ့သို႔ ရမည္ကိုလည္း မလိုလား၊ မိမိကဲ့သို႔ ရရွိ သြားမည္ကိုလည္း စိုးရြံ႕ျခင္း၊ သည္းမခံႏိုင္ျခင္းသည္ "မစၦရိယ " ၏ လကၡဏာျဖစ္သည္။

ဣႆာမစၦရိယ၏ ဆိုးက်ိဳးကိုျပေသာ ဝတၳဳမ်ားတြင္ ေလာသကတိႆဝတၳဳသည္ အလြန္ထင္ရွား၏။

ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ဆိုသည္မွာ ျပဳသူ၏စိ္တ္ေစတနာ အားသန္မႈ၊ အျပဳခံပုဂၢိဳလ္၏ ဂုဏ္ႀကီးမႈတို႔ကို အမွီျပဳၿပီး အတိုးႀကီးႀကီးေပးတတ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တို႔သည္ သူ႔အေၾကာင္း၊ သူ႔အက်ိဳးႏွင့္ သတ္သတ္စီရွိ၏။ ေလာသကတိႆေလာင္းလ်ာသည္ ရဟႏၱာ၏လာဘ္လာဘကို တားျမစ္မိခဲ့၍ ဘဝအဆက္ ဆက္ ငတ္ျပတ္ခဲ့ရေသာ္လည္း သီလျဖဴျဖဴစင္စင္ျဖင့္ ရဟန္းတရားအားထုတ္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းကံေၾကာင့္ ရဟႏၱာအျဖစ္ျဖင့္ ကၽြတ္တမ္းဝင္သြားေလသည္။

ရဟန္းသည္ ရဟန္းပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ဆက္ဆံရ၏။ ဤသို႔ ဆက္ဆံရေသာအခါ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ လည္း ႀကံဳႏိုင္သလို သီလဝႏၱပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ပါႏိုင္ပါ၏။

လူဆိုသည္မွာ မိမိကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးျဖစ္၏။ ထိုစိတ္အရင္းခံေၾကာင့္ မိမိႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ့္ထက္ သာသြားမွာ မနာလို၊ ကိုယ့္လိုရသြားမွာကို ဝန္တိုသည့္ ဣႆာမစၦရိယစိတ္မ်ား ျဖစ္ကုန္ၾက၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ တစ္ဦး ကိုတစ္ဦး မုဒိတာမပြားႏိုင္ၾကေတာ့ေပ။ ဤသည္မွာ မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ရာမေရာက္ဘဲ ႏွစ္ရာေရာက္သြားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

သတိထားၾကည့္ပါ။ ဣႆာမစၦရိယစိတ္မ်ား ျဖစ္လာလ်ွင္ မိမိမွာ အလ်ွင္ပူေလာင္ေနပါသည္။ ဤအပူ ေၾကာင့္ ကာယကံ၊ ဝစီ္ကံျဖင့္ ျပစ္မွားမိၾကျခင္းျဖစ္သည္။

မိမိတကယ္ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္လ်ွင္ သူတစ္ပါးကို အလ်င္ဆံုးၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္မွ ရႏိုင္ပါသည္။ ဤသည္မွာ အ မွန္ကန္ဆံုး နိယာမျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သတိပ႒ာန္နည္းျဖင့္ စိ္တ္ျဖစ္စဥ္ကို ေစာင့္ၾကည့္လ်ွင္ ပို၍သိ သာပါ၏။

သူတစ္ပါးကို ႏွိပ္ကြပ္လိုက္ရမွ စိတ္ခ်မ္းသာသြားသည္ဟု ဆိုၾကသူမ်ားသည္ ေမာဟအားႀကီးသူမ်ား ျဖစ္၏။ အမွန္တြင္ သူစိတ္မခ်မ္းသာေပ။ ပူေလာင္ေန၏။ မုဒိတာပြား၊ ဝမ္းေျမာက္၊ ခြင့္လႊတ္၊ အနစ္နာခံလိုက္၍ ရရွိေသာသုခမွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းၿငိမ္သက္ပါ၏။ ဤအရသာမ်ိဳးကို ခံစားဖူးမွ တန္ဖိုးထားတတ္ပါမည္။ တန္ဖိုးထား တတ္မွလည္း ဤအရသာမ်ိဳးရရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ယူပါလိမ့္မည္။

မုဒိတာပြားျခင္း၊ စာနာနားလည္ျခင္း၊ သည္းခံျခင္းစသည့္ စိတ္အရည္အေသြးမ်ားသည္ ႐ုတ္တရက္ ေတာ့ ျဖစ္ရန္မလြယ္ေပ။ ဘဝအစဥ္ဆက္က ႀကီးစိုးလာေသာ ကိေလသာက ခုခံေနတတ္ပါသည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့က်င့္ယူရပါမည္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကုသိုလ္ျပဳတိုင္း မဂ္ဖိုလ္ရရပါလို၏ဟု ဆုေတာင္းတတ္ၾကပါသည္။ မဂ္ဖိုလ္ဆို သည္ကား ျမင့္ျမတ္ေသာတရားျဖစ္၏။ ထိုတရားကိုရရန္ ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ဓာတ္ အေျခခံရွိရန္ လိုပါသည္။

အခ်ိဳ႕က စိတ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ရန္ အေကာင္းျမင္ဝါဒကို လမ္းညႊန္ၾကပါ၏ ေနရာတကာ အေကာင္းျမင္ဝါ ဒကို စာေရးသူလက္မခံခ်င္ေပ။ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေသာအခါ ေနရာတကာအေကာင္းျမင္န၍မရ။ အမွန္ ျမင္တတ္ရပါမည္။

လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားေနပါ၏။ သူ႔ေအာင္ျမင္မႈကား မသမာမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သူ႔ကို ေအာင္ ျမင္ႀကီးပြား စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ မသာမာမႈကိုေတာ့ ေရာေယာင္ၿပီး သာဓုမေခၚႏိုင္ပါ။

သူ႔ကို အမွန္တကယ္ႀကီးပြားလိုစိတ္ရွိေနလ်ွင္ ထိုအခ်ိန္၌ မိမိလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေနပါ၏။ ေမတၱာဓာတ္ သည္ ခ်က္ခ်င္းကို ေအးျမေစပါသည္။
ဣႆာမစၦရိယစိတ္ကို ေသာတာပန္ျဖစ္မွသာ ပယ္သတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ သာမန္သူမ်ားအဖို႔ သတိလက္ လြတ္ခ်ိန္၌ ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။

ကိုယ္တိုင္လည္းပူေလာင္၊ ဆိုင္ရာ႐ုပ္ကိုလည္း ေလာင္ကၽြမ္းေစတတ္ေသာ ဤသဘာဝတရားဆိုးကို ေစာင့္ၾကည့္ပါ။ ဣႆာမစၦရိယတရားမ်ားသည္ စိတ္ကိုခ်ယ္လွယ္တတ္ေသာ ေစတသိက္တရားမ်ားသာ ျဖစ္၏ ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါလည္း မဟုတ္သကဲ့သို႔ အတၱဇီဝလည္း မဟုတ္ေပ။ အာ႐ံုႏွင့္ဒြါရ တိုက္ဆိုင္၍ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈ ေၾကာင့္ ေပၚလာေသာ နာမ္တရားသာ ျဖစ္၏။

ဤတရားဆိုးမ်ားကို မိမိသႏၱာန္၌ မျဖစ္ေပၚေစခ်င္လ်ွင္ ပထမဆံုး ဣႆာမစၦရိယ၏ အရွိတရားအျဖစ္ ကို လက္ခံရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိ၌ ထိုစိတ္မ်ားျဖစ္ေနလ်ွင္ ျဖစ္ေနသည္ဟု လက္ခံပါ။ အရွိတရားကို အလ်င္ဆံုး လက္ခံမွ ေနာက္ဆက္တြဲအလုပ္လုပ္၍ ရပါမည္။

လူတိုင္းသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သူေတာ္ေကာင္းအထင္ခံခ်င္ၾကသည္။ ဤစိတ္အခံေၾကာင့္ မိမိ၌ စိတ္ ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္မ်ားရွိေနသည္ကို မရွိသလို လွည့္ပတ္၏။ ၾကာလာေသာအခါ စိတ္ယုတ္ စိတ္ပုပ္မ်ား ျဖစ္လာ သည္ကို ျဖစ္ေနမွန္းမသိေတာ့ဘဲ သူတစ္ပါးကို ႏွိပ္ကြပ္လိုက္ရသည္ကိုပင္ မွန္သလိုလို ထင္ေနေတာ့သည္။ နာ ၿပီးရင္း နာေလ၏။ ပစၥဳပၸန္မွာလည္း ေလာင္ၿမိႇဳက္ခံရသလို သံသရာအတြက္လည္း အပါယ္မ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးမိေလ ၏။

အမွန္တရားကိုရွာမည့္သူသည္ ႐ိုးသားရန္လိုပါသည္။ မိမိ၌ မေကာင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္ေနလ်ွင္ ' ျဖစ္ေန တယ္ ' ဟု အသိမွတ္ျပဳ၍ ထုိစိတ္၏ အလုပ္လုပ္ပံုကို ေလ့လာပါ။ သဘာဝတရားမ်ားတြင္ ၾကာၾကာေနႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္မရွိပါ။ ပ်က္ပါလိမ့္မည္။

ဣႆာမစၦရိယ၏ မၿမဲေသာ၊ အႏွစ္သာရမရွိေသာ သေဘာကို ျမင္ေသာအျမင္သည္ အဖိုးတန္ပါ၏။ ဤသို႔ ျမင္ျခင္းသည္ " ဒုကၡသစၥာ " ကို သိျခင္းျဖစ္၏။ ဤအသိကို ရင့္က်က္ေအာင္ ပြားမ်ားယူျခင္းသည္ " ဘာဝနာ " ျဖစ္၏။ ဤအျမင္စြဲၿမဲေနလ်ွင္ ဣႆာမစၦရိယတိုက္နည္းကို ေတြ႔ပါၿပီ။ ၿပီးဆံုးေအာင္သာ တိုက္ပါေတာ့ဟု ဆႏၵ ျပဳလိုက္ပါသည္။

https://www.facebook.com/muditaralinnsayadawdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္႐ွဴေလ့လာႏိုင္ပါသည္ ။

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment