Thursday, December 29, 2016

ကုသိုလ္အမႈမည္သည္


ကုသိုလ္အမႈမည္သည္...
မိမိသႏၲာန္မွာရွိေနေသာ ကိေလသာကုိသတ္မႈ ေပတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိထုိကုသုိလ္မႈကုိ အားထုတ္ၾကရာ မိမိသႏၲာန္မွာ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟဟူေသာ မီးႀကီးသုံးပါး ကုန္မကုန္, ခ်ဳပ္မခ်ဳပ္, ျငိမ္း မျငိမ္းကုိသာ ၾကည့္ရာ၏။ ကုသုိလ္ျဖစ္မႈ ကုသုိလ္ရမႈကုိ အေရအတြက္ျပဳ၍ မေနရာ။ ေနရာအိမ္ကုိ မီးေလာင္၍ ေရတြင္းေရကန္မွေရကုိ ေဆာင္ယူ၍ မီးသတ္ေသာ ေယာက္်ားသည္မီးျငိမ္း, မျငိမ္းကုိသာ ၾကည့္ရာ၏။ အမႈစုိက္ရာ၏။ ငါ႔အိမ္တြင္းသုိ႔ေရအုိးလုံးေရ မည္မွ်ေရာက္သည္ဟု အမႈမစုိက္ရာ။

ဥပမာ-- ဦးေခါင္းကုိ မီးေလာင္၍ ေရျဖင့္ေလာင္း၍ မီးကုိသတ္ရာ၌ မီးျငိမ္း, မျငိမ္းကုိသာ အမႈစုိက္ရာ၏။ ဦးေခါင္းမွာ ေရအခ်င့္ေပါင္း,အခ်ိန္ေပါင္း မည္မွ်ေရာက္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ခ်ဳိသည္ငန္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း, ၾကည္သည္ ေနာက္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရကုိ အမႈမစုိက္ရာ။ ထုိ႔အတူအဆိပ္ထန္ေသာေျမြကုိက္၍ေဆးကုရာ၌ ေျမြဆိပ္ျငိမ္း မျငိမ္းကုိသာ အမႈစုိက္ရာ၏။ ေဆးအခ်င့္ေဆးအခ်ိန္ကုိလည္းေကာင္း, ေျမေပါက္ေဆး-ေရေပါက္ေဆးစသည္ကုိလည္းေကာင္း အမႈမစုိက္ရာ။

ဤအတူ သာသနာထမ္း ရဟန္းတုိ႔မွာလည္း ဘယ္လုိက်င့္လွ်င္မီးသုံးပါး ျငိမ္းသည္ဟုေဟာေတာ္မူသည္ကုိ ေနရာက်သိသည္ရွိေသာ္အလ်င္အျမန္ မီးသုံးပါးျငိမ္းမႈကုိသာ အမႈႀကီးျပဳ၍ ထုိထုိအက်င့္တုိ႔ကုိက်င့္ရမည္။ ေရငတ္လွ၍ ေရတြင္းကုိတူးေသာသူသည္ တူးမႈမွ ထြက္၍လာေသာ ေျမစာတုိ႔ကုိ အမႈတစ္ခု မစုိက္သကဲ့သုိ႔ ထုိက်င့္မႈ, အားထုတ္မႈတုိ႔မွျဖစ္၍လာေသာ သီလကုသုိလ္, သမာဓိကုသုိလ္, ပညာကုသုိလ္တုိ႔ကုိတဏွာျဖင့္ သာယာ၍ ကုသုိလ္ရေပသည္, ကုသုိလ္ျဖစ္ေပသည္,ေကာင္းေလစြ ေကာင္းေလစြဟု အမႈတစ္ခု မစုိက္ရာ။ မိမိကုိယ္တြင္း၌လည္း အားရဝမ္းသာျခင္း, တက္ၾကြျခင္း မျဖစ္ရာ၊ သူတစ္ပါး သိေစလုိေသာ စိတ္လည္း မရွိရာ ဟူလုိသည္။

{လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ “ပဓာနသုတ္ပါဌ္နိႆယ” မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္}

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment