Thursday, December 29, 2016

ဆရာေတာ္ဘုရား

တပည့္ေတာ္ ႐ုိေသစြာ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။ လူပုဂၢိဳလ္တို႔ ခံယူေဆာက္တည္အပ္ေသာ ႐ွစ္ပါးသီလတြင္ ပါဝင္သည့္ ေနာက္ဆံုးသံုးပါး၏ အဓိပၸါယ္ကို အက်ယ္တဝင့္ သိလိုပါသည္ဘုရား။

မိ႐ုိးဖလာ လက္ခံထားေသာ ေယဘုယ် အဓိပၸါယ္မ်ားကို သိ႐ွိပါေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ အေၾကာင္းအက်ိဳးမသိဘဲ မ႐ွင္းလင္းသည့္အခ်က္မ်ား ႐ွိေနပါသည္ဘုရား၊ ဥပမာအားျဖင့္-

(၁) ႐ွစ္ပါးသီလ ယူထားသူသည္ ထန္းလ်က္ ခ်ိဳခ်ဥ္ စသည္တို႔ကို မြန္းလြဲညစာအျဖစ္ သံုးေဆာင္ရန္ သင့္, မသင့္၊

(၂) ႐ွစ္ပါးသီလယူထားသူသည္ ခုတင္၊ ဆိုဖာ၊ ေမြ႕ရာတို႔ ေပၚတြင္ အသံုးျပဳေနထိုင္ခြင့္ ႐ွိ, မ႐ွိ၊

(၃) ႐ွစ္ပါးသီလယူထားသူသည္ စီးပြားဥစၥာအလို႔ငွါ ေစ်းေရာင္း၊ ေစ်းဝယ္၊ ႐ုံးလုပ္ငန္း လုပ္ႏိုင္ခြင့္ ႐ွိ, မ႐ွိ၊

(၄) ႐ွစ္ပါးသီလ ယူထားသူသည္ ေလာကီဆိုင္ရာ အေတြး အေခၚ စာေပ ဘာသာရပ္ အတတ္ပညာတို႔ကို သင္ယူခြင့္၊ ေဆြးေႏြးခြင့္၊ ေဟာေျပာခြင့္ ႐ွိ, မ႐ွိ စသည့္အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ ``႐ွစ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ အက်ိဳးတရားတို႔ကိုလည္း သိ႐ွိလိုပါသည္ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ဘုရား သင့္ေတာ္သည့္အခ်ိန္၊ သင့္ေတာ္သည့္ေနရာတြင္ ေျဖေပးေစလိုပါသည္ ဘုရား၊ ျပည့္စံုစြာေျဖဆိုၿပီး ေရးသားၿပီး႐ွိပါကလည္း တပည့္ေတာ္အား ၫႊန္ျပေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား´´

ေမာင္ဟန္ထြန္းခိုင္
(ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္)
၇-၁၁-၁၉၉၄

ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။ (၇-၁၁-၉၄) ေန႔က ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္၌ တရားေဟာအၿပီး ေမာင္ဟန္ထြန္းခိုင္ ေမးေလွ်ာက္ေသာ အေမးျဖစ္၏။ ေမာင္ဟန္ထြန္းခိုင္ရဲ႕ အေမးကို ငါးသိုင္းေခ်ာင္းေရာက္မွပဲ ေျဖႏိုင္ပါတယ္။ အေမးကစံုေတာ့ ျခံဳငံုၿပီး စံုေအာင္ေျဖပါမယ္၊ အေမးအစဥ္အတိုင္းေတာ့ က်ခ်င္မွက်ပါမယ္၊ အေျဖေတာ့ စံုေအာင္ ေျဖပါမယ္။

ဦးစြာပထမ ဥပုသ္အဓိပၸါယ္က စၿပီး ႐ွင္းပါမယ္။ `ဥပုသ္´ ဟူေသာစကားသည္ `ဥေပါသထံ´ ဟူေသာ ပါဠိမွဆင္းသက္လာေသာ ပါဠိသက္ေဝါဟာရစကားျဖစ္ပါသည္။ ယင္း ဥေပါသထ ဟူေသာပါဠိကို ပုဒ္ခြဲေသာ္ `ဥပ+ဝသထ´ ဟုခြဲရပါသည္။ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ေသာ္ `ဥပ´ညစာ မစားျခင္း၊ သူ႔အသက္ မသတ္ျခင္း စေသာ အက်င့္ေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၍ `ဝသထ´ ေနျခင္းဟု ဖြင့္ဆိုရပါသည္။ ညစာ မစားျခင္း၊ သူ႔အသက္ မသတ္ျခင္းစေသာ အဂၤါ႐ွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သီလကို ခံယူေဆာက္တည္၍ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ စေသာအာ႐ုံမ်ားကို အာ႐ုံျပဳကာ ဘာဝနာပြားလ်က္ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား မျဖစ္ေစဘဲ မိမိစိတ္စင္ၾကယ္ေအာင္ ေစာင့္စည္း ေနထိုင္မႈကို `ဥပုသ္ေစာင့္သည္´ ဟုေခၚပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ မနက္ျဖန္ ဥပုသ္ေစာင့္မည္ဟု ၾကံစည္သူသည္ ဥပုသ္ေစာင့္သည့္အခိုက္တြင္ အိမ္မႈကိစၥတို႔ကို ရြက္ေဆာင္ျခင္းငွါ မေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္ ယေန႔ထိုအခါကပင္ အိမ္မႈကိစၥမ်ားကို တာဝန္႐ွိသမွ် ၿပီးစီးေအာင္ စီမံထားသင့္ပါသည္။ ခ်က္ျပဳတ္ ေကြၽးေမြးမည့္သူ အဆင္သင့္႐ွိလွ်င္ နက္ျဖန္ မိမိစားဖို႔အတြက္ ေျပာျပစီစဥ္ထားသင့္ပါသည္။ ဥပုသ္ေစာင့္မည့္ေန႔၌ ခါတိုင္းထက္ပိုၿပီး ေကာင္းေကာင္းစားဖို႔ေတာ့ မစီမံသင့္ပါ။ ခ်က္ျပဳတ္ေကြၽးေမြးမည့္သူမ႐ွိလွ်င္ ဥပုသ္ေန႔ ကိစၥနည္းေအာင္ ၿပီးစီးေကာင္းတဲ့ စားဖြယ္မ်ားကို စီမံၿပီး ဥပုသ္ေန႔ အာ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ကပင္ စင္ၾကယ္ေအာင္ ကိုယ္လက္သုတ္သင္၍ စိတ္ၾကည္လင္႐ုံမွ် သန္႔႐ွင္းသည့္အဝတ္ကို ဝတ္ဆင္ရပါမည္။

ပန္းနံသာလိမ္းက်ံမႈ အထူးတလည္ ျပင္ဆင္မႈ မျပဳလုပ္ဘဲ ခပ္ေစာေစာ သီလေဆာက္တည္ၿပီး မိမိတစ္ကိုယ္တည္းေန၍ အေဖာ္ႏွင့္ေနသင့္သူျဖစ္က သေဘာတူ အေဖာ္ႏွင့္တကြ တရားႏွလံုးက်င့္သံုး၍ လည္းေကာင္း ေနထိုင္ရပါ၏။

သို႔မဟုတ္ တရားစာေပမ်ားကိုမူလည္း ဖတ္႐ႈ၍ ေနထိုင္ရပါ၏။ သို႔မဟုတ္ ဘုရားေဟာ ဓမၼကၡန္က်က် ေဟာေျပာမည့္ ပုဂၢိဳလ္႐ွိလွ်င္လည္း တရားနာေနသင့္ပါ၏။ သို႔မဟုတ္ အခ်င္းခ်င္းလည္း တရားစကား ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ေမးျမန္းစံုစမ္း ေနရပါ၏။ ညဥ့္အခ်ိန္သို႔ေရာက္တဲ့အခါ မိမိ၏ သီလကိုျပန္၍ ဆင္ျခင္ၿပီးလွ်င္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း၊ ရဟႏၲာအေပါင္းႏွင့္ ယေန႔အတြက္ မိမိတူမွာပံုကို ေအာက္ေမ့ေနရပါ၏။

နံနက္ အာ႐ုဏ္တက္၌ မိမိရည္မွန္းထားေသာ အခ်ိန္ေစ့ေသာအခါ အလိုအေလ်ာက္ ႐ွစ္ပါးသီလ မ႐ွိေတာ့ဘဲ ငါးပါးသီလသာ က်န္ရစ္ပါေတာ့သည္။ ယခုေခတ္ အခ်ိဳ႕အရပ္ေဒသမ်ား ဥပုသ္သီလကိုခ်ကာ ငါးပါးသီလကို ထပ္ယူဖြယ္မလိုပါ။

မွန္ပါသည္။ ဥပုသ္သီလသည္ အခ်ိန္ကာလပိုင္းျခား၍ ေစာင့္အပ္ေသာ ဥပုသ္သီလ၊ အသက္ထက္ဆံုးေစာင့္အပ္ေသာ ငါးပါးသီလဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိရာ ယခုေခတ္ အမ်ားေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သီလကို အခ်ိန္ကာလပိုင္းျခား၍ ေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သီလသာျဖစ္၍ အခ်ိန္ေစ့က က်သြားပါသည္။ ခ်ဖြယ္မလိုပါ။

ယခုေခတ္ကာလ သီလေဆာက္တည္သလို သီလေဆာက္တည္တုန္းက တစ္ပါးစီခြဲ၍ ပါဏာတိပါတာ စသည္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ၾကေသာေၾကာင့္ ႐ွစ္ပါးသီလတြင္ တစ္ပါးပ်က္က တစ္ပါးပဲ အက်ိဳးမရပါ။ က်န္ခုႏွစ္ပါးအတြက္ အက်ိဳး႐ွိပါေသးသည္။

ယခုျပခဲ့ေသာ အစီအစဥ္အတိုင္း က်နစြာ ေစာင့္သံုးအပ္ေသာ ဥပုသ္သီလ၏အက်ိဳးမွာ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကြၽန္းလံုးကို အုပ္စိုးရေသာ မင္း၊ မိဖုရားအျဖစ္မ်ိဳးထက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည္ဟု ဘုရား႐ွင္ ေဟာပါသည္။

မွန္ပါသည္။ မင္း၊ မိဖုရားအျဖစ္ျဖင့္ ဇမၺဴဒိပ္ကြၽန္းကို အုပ္စိုးရျခင္းမွာ လူ႔စည္းစိမ္မွ်သာျဖစ္၍ နတ္စည္းစိမ္ကိုေထာက္လွ်င္ ေအာက္က်ေနာက္က် ေသးႏုပ္လွပါေသးသည္။ ထိုစည္းစိမ္လည္း တစ္ဘဝသာ ျဖစ္ပါ၏။ က်နစြာေစာင့္အပ္ေသာ ဥပုသ္သီလ၏ အက်ိဳးကား လူမင္း၊ နတ္မင္းစည္းစိမ္ အႀကိမ္အမ်ားပင္ ရႏိုင္ပါသည္။ ဥပုသ္ေစာင့္ရာ ႐ွစ္ပါးသီလခံယူၿပီး႐ုံမွ်ျဖင့္ အက်ိဳးမ်ားသင့္သေလာက္ မမ်ားေသးပါ။ သီလခံယူေဆာက္တည္ၿပီးေနာက္ မိမိစိတ္ကို စင္ၾကယ္သန္႔႐ွင္းေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္မွသာ အက်ိဳးမ်ားပါသည္။ ဥပမာဆိုေသာ္ ဦးေခါင္းကို တန္ဆာဆင္လိုေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ ဆံပင္ကို စင္ၾကယ္စြာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရ၏။ ေခါင္းမေလွ်ာ္ဘဲ ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၿပီးလွ်င္ အနံမေကာင္းသကဲ့သို႔ သီလတန္ဆာျဖင့္ ဆင္ထားသူသည္လည္း မိမိ၏စိတ္ကို ေလာဘ၊ ေဒါသ စေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔မွ စင္ၾကယ္ေအာင္ေစာင့္သံုးႏိုင္မွသာ ရသင့္သမွ် အက်ိဳးမ်ားကို အျပည့္အစံု ရႏိုင္ပါသည္။

ဥပုသ္သီလ ယူထားသူသည္ ေစ်းေရာင္း၊ ေစ်းဝယ္၊ ႐ုံးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ႏိုင္ခြင့္႐ွိပါသည္။ သီလမပ်က္ေအာင္ လုပ္ပါ၊ သီလအက်ိဳးေတာ့ ဆိုသလို အျပည့္အဝမရႏိုင္ပါ။

ေလာကီဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ၊ စာေပ၊ ဘာသာရပ္ အတတ္ပညာတို႔ကို သင္ယူခြင့္၊ ေဆြးေႏြးခြင့္၊ ေဟာေျပာခြင့္ ႐ွိပါသည္။ သီလမပ်က္ေအာင္ ျပဳပါ။ ႐ွစ္ပါးသီလတြင္ ပါဝင္သည့္ ေနာက္ဆံုးသိကၡာပုဒ္သံုးပါးမွာ အျဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ လံုျခံဳေရးအတြက္ အျခံအရံေတြ ျဖစ္ပါသည္။ မွန္ပါသည္။ ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္သူသည္ ဇနီးေမာင္ႏွံအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံခြင့္ ရပါသည္။ ႐ွစ္ပါးသီလ ေစာင့္သူသည္ ဇနီးေမာင္ႏွံအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံမႈကိုပါ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ရပါသည္။

ညစာမစားျခင္းအတြက္ ကိစၥနည္းလွ်င္ တရားအာ႐ုံျပဳဖို႔ရန္ အခ်ိန္မ်ားစြာရေစျခင္း၊ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္သို႔ စိတ္မဝင္စားေအာင္ ခ်ဳပ္တီးထားၿပီးသားျဖစ္ျခင္း အက်ိဳး႐ွိပါသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာညစာမ်ားကို စားေသာက္၍ ေပ်ာ္ပါးၾကသည္။ ညစာ စားမႈသည္ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ဘက္ကိုသာ စိတ္ၫႊတ္ေစရကား အျဗဟၼစရိယာ သိကၡာပုဒ္ကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ညစာေ႐ွာင္မႈသည္ ကိစၥနည္း၍ တရားအာ႐ုံျပဳခ်ိန္ မ်ားစြာရျခင္း၊ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ဘက္သို႔ စိတ္မဝင္စားေအာင္ ခ်ဳပ္တီးျဖစ္ျခင္းအက်ိဳးကို ရေစႏိုင္သည္ဟု မွတ္ပါ။

ကျခင္း၊ သီဆိုျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ နားေထာင္တဲ့အခါ မိမိစိတ္ကို စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ (ကာမစိတ္ကို တိုးပြားေစ၊ မတိုးပြားေစ)။ ပန္း၊ နံ႔သာေပါင္းေတြႏွင့္ ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္တဲ့အခါမွာလည္း သတိျပဳပါ၊ (ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံစိတ္ေတြ ႏိုးႂကြေစ၊ မႂကြေစ)။ အမွန္က နစၥ ဂီတ သိကၡာပုဒ္သည္ အထူးသျဖင့္ ရာဂႏိုးႂကြေစမႈကို တားျမစ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ဥစၥာသယန သိကၡာပုဒ္အရ အေျခ တစ္ေထာင့္ထြာထက္႐ွည္ေသာ အိပ္ရာ၊ ခုတင္၊ ကုလားထိုင္ စသည္မ်ားကို ဆိုလိုပါတယ္။ ႐ုိး႐ုိး အိပ္ေနက် တစ္ေထာင့္ထြာထက္ မျမင့္ေသာ အိပ္ရာ၊ ခုတင္မ်ားကို မဆိုလိုပါ။

ျမတ္ေသာေနရာဟူသည္ စည္းစိမ္အားေလ်ာ္စြာ ခံစား စံစားေလ့႐ွိၾကေသာ အေတြ႕အထိေကာင္းေသာ လက္ေလးသစ္မက အေမြး႐ွည္ေသာ သားေမြးအခင္း၊ ျခေသၤ့၊ သစ္, က်ား အ႐ုပ္မ်ားျဖင့္ ခမ္းနားဆန္းၾကယ္ေသာ သားေမြးအခင္း၊ ေရြခ်ည္ေငြခ်ည္ တို႔ျဖင့္ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ ပိုးဖဲအခင္း၊ လဲ၊ ဝါဂြမ္း သြတ္ထားေသာေမြ႕ရာမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါသည္။ မသံုးစြဲသင့္ပါ။ အုန္းဆံေမြ႕ရာ၊ အဝတ္အစား၊ ပိုးခ်ည္ သေဘာပါေသာ ေမြ႕ရာမ်ိဳးကို သံုးေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ အခ်ဳပ္ေျပာရေသာ္ ဥပုသ္ေစာင့္ရာ၌ ``အျဗဟၼစရိယ ဝိကာလေဘာဇန၊ နစၥ၊ ဂီတ၊ ဥစၥာသယန´´ သိကၡာပုဒ္ (၄) ပုဒ္ကို ေစာင့္ေသာအခါ မျဖစ္ေအာင္ထိန္းရမည့္ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား ေပၚလာတတ္ပါသည္။ ထိုစိတ္မ်ားကား ကာမဂုဏ္စိတ္၊ ကိေလသာစိတ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထင္႐ွားေအာင္ျပရပါလွ်င္ ခမ္းနားေသာအိပ္ရာ ေနရာ၌ အိပ္စက္ေနထိုင္ျခင္း၊ ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ျခင္း၊ သီဆို ကျပ တီးမႈတ္ျခင္း၊ ညစာစားျခင္းတို႔သည္ ကိေလသာစိတ္ကို ေသြးေဆာင္ေခၚယူေသာ အျပဳအမူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုကိေလသာစိတ္၊ ကာမစိတ္တို႔ကို ပိတ္ဆို႔ဖို႔ရာ ေနာက္ဆံုးသိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ရသည္ဟု မွတ္ပါ။

မဖ်ားနာေသာသူအား ထန္းလ်က္ကို အရည္က်ိဳေသာက္ရပါတယ္။ ဖ်ားနာသူသာ အလံုးလိုက္ စားေကာင္း၍ ဥပုသ္သည္မ်ား ထန္းလ်က္၊ ခ်ိဳခ်ဥ္ အလံုးလိုက္ မစားေကာင္းပါ။ ေရေဖ်ာ္ၿပီး အဖတ္မပါေအာင္စစ္ေသာက္ပါ။ အဖတ္မပါေသာ မန္းက်ည္းေဖ်ာ္ရည္ စေသာ အေဖ်ာ္ရည္မ်ား အဲသည္လိုပဲမွတ္ပါ။ အဓိပၸါယ္က က်ယ္ဝန္းေတာ့ ဤမွ်ႏွင့္ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ရေစေတာ့။

အားလံုးသႏၲာန္၊ အျမင္မွန္၊ လ်င္ျမန္ရေစေသာ္ .....

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment