Thursday, December 29, 2016

ေဉယ်ဓံတရား ငါးပါး ( နိယာမတရား ငါးပါး )


……………………….…………………………………………………
သိိတဲ႔မေနာက သခၤါရ ေျပာျပဳတဲ႔
သေဘာက ဝိကာရ ၊ ျဖစ္သမွ်
ပ်က္ရတဲ႔ သေဘာက လကၡဏ
စဲြယူမွားမဲ႔သေဘာ ျဖစ္ျခင္းမရွိျခင္းေျကာင့္
နိဗၺါန။ သခၤါရ ,ဝိကာရ ,လကၡဏ,နိဗၺါန,
ျမင္ေအာင္ေဟာရသည့္ ပိဋကတ္ေတာ္က
ပညတ္။ သခၤ ါရ ဝိကာရ လကၡဏ နိဗၺါန္ ပညတ္
ဤငါးပါးက ေဉယ်ဓံတရား………
ဥာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားကာ အျမင္လင္းေအာင္
သိျမင္သင့္ သိျမင္အပ္ေသာ
ဓမၼသေဘာတရားမ်ား………………

ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားကို
အျမင္ဥာဏ္ရွင္းေအာင္ သိျမင္ေရးအတြက္
တရားကို တရားအတိုင္း သိျမင္ရန္
ဓမၼနိယာမျဖစ္ေသာ ေဥယ်ဓံတရားငါးပါးကို
အျမင္ဥာဏ္ရွင္းစြာသိျမင္ေအာင္ ျကိုးစား၍
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေဟာေျပာျပသဆိုဆုံးမ၍
အသိဓါတ္ကူးေပးနိဳင္သည့္ ဆရာသမားကို
ရွာေဖြနည္းနာခံကာ နာယူမွတ္သား
ေဝဖန္ျငား၍ ဓမၼသေဘာကို သိျမင္ေအာင္
ျကိုးစားသင့္လွေပသည္။
ဓမၼနိယာမ ဓမၼသေဘာကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ
အျမင္ဥာဏ္ျဖစ္ေရးအတြက္ သိျမင္အပ္ေသာ
တရားငါးပါးရွိေလ၏။ ထိုတရားငါးပါးကား…
သခၤါရ ,ဝိကာရ ,လကၡဏ ,နိဗၺာန္ ပညတ္ဟူ၍
သိျမင္အပ္ေသာ တရားငါးပါးရွိေလ၏။
သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏကား ျဖစ္ပ်က္နယ္
နိဗၺာန္ကား မျဖစ္မပ်က္နယ္တည္း။
ဤသေဘာတရားေလးမ်ိဳးကို သိျမင္ေအာင္
အမည္နာမတပ္၍ဗုဒၶေဟာခဲ့သည့္ပညတ္ေတာ္
(တနည္းကား)ပိဋကတ္သုံးပုံကား ဗုဒၶ၏
ပညတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ထုံမြန္း၍ေရးသားထားရာ
ဗုဒၶ၏ပညတ္ေတာ္မ်ားစုေဝးရာတည္း။
ဤကဲ့သို႔ သိအပ္ေသာတရားငါးပါးရွိေလ၏။
သိတဲ့သေဘာက မေနာသခၤါရ ေျပာျပဳတဲ့
သေဘာက ဝိကာရ, ျဖစ္သမွ်တရားက
ျဖစ္တရားမွန္သမွ်ပ်က္တဲ့သေဘာေျကာင့္
လကၡဏ။ ျဖစ္တရားမွန္သမွ်ပ်က္ရတဲ့သေဘာ
လကၡဏတထပ္ထဲပါေန၍ စိတ္ထင္သလို
စဲြယူသိမ္းပိုက္စရာ အစဲြခံပစၥည္းမရွိသေဘာ
ျဖစ္ရကား စဲြယူမွားမဲ့သေဘာ ျဖစ္မရျခင္းေျကာင့္
အျဖစ္တရားခ်ဳပ္၍ နိဗၺာန(တနည္း)ျဖစ္တရားက
မျဖစ္ခင္ကလဲမရွိ ဓမၼသဘာဝအေျကာင္းဆုံ၍
ေသာ္၎ အသုံးသခၤါရထူေထာင္၍ေသာ္၎
လကၡဏအခ်က္ တထပ္ထဲပါေနျခင္းေျကာင့္
ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ဆုံးကာ အနိစၥျပန္ေရာက္၍
မျဖစ္မပ်က္ နိဗၺာန္ဓါတ္သာလွ်င္ျပန္ေရာက္
ရျခင္းေျကာင့္ စဲြယူမွားမဲ့သေဘာမရွိ
စဲြမဲ့စိတ္လည္းျဖစ္မရ သူ႔သေဘာက
သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏျဖစ္တိုင္း
မျဖစ္ခင္ကလဲ နိဗၺာန ျဖစ္ျပီးေတာ့လဲ
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းေျကာင့္ နိဗၺာန္သေဘာသာ
ျပန္က်န္ရေလ၏။
သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏ နိဗၺာန္ဟု
ဆိုအပ္ေသာ ေဉယ်ဓံတရားေလးပါးကို
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ဥာဏ္အျမင္ရွင္း
အသိလင္းေအာင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္
နာမပညတ္အမည္တပ္၍ သိျခင္းကိစၥ
အျမင္ရေအာင္ ခႏၶာငါးပါးထိုတရားကို
အမ်ိဳးအမည္ ခဲြျပသည္က ပညတ္ေတာ္
(ဝါ တနည္းကား)ဗုဒၶ၏ပိဋကတ္ေတာ္က
ပညတ္…။ ဤငါးပါးက………
ေဉယ်ဓံတရား - ဥာဏ္ျဖင့္ အျမင္လင္းေအာင္
ထိုးထြင္းသိျမင္အပ္ေသာ ဓမၼနိယာမ
သေဘာတရားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
သိျမင္အပ္ေသာ သေဘာမွာ………
သိတဲ့သေဘာမေနာဝိဥာဏ္ဆိုေတာ့
သိတာေလးက မေနာသခၤါရေပါ့။
မွတ္ဖူးအမွတ္ေဟာင္းနဲ႔ ႏွလုံးသြင္းရယ္
သိမဟစိတ္ရယ္ေပါင္းျပီး သိတာေလးကို
သိသလိုေတြးတယ္ သိသလိုျကံစည္တယ္
အဲသလို သိသလိုေတြးတာ ျကံတာက
မေနာသခၤါရေပါ့။ အဲသလို သိသလို
ေတြးျကံျပီး ေျပာတဲ့အလုပ္ ျပဳတဲ့အလုပ္
ေျပာတာနဲ႔ ျပဳတာေလးက ဝိကာရေပါ့။
သိသလိုေျပာတာ ဝစီကံ သိသလိုျပဳလုပ္တာ
ကာယကံေပါ့။(တနည္းကား)မေနာဝိဥာဏ္
သိတာကို ျခံရံတဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ အေျပာကားဝစီ
အျပဳကား ကာယဆိုတဲ့ ဝစီကံ ကာယကံေတြ
ျဖစ္လာရတယ္ေပါ့။
ဓမၼာရုံသညာအမွတ္ေဟာင္းရုပ္က
သိဖူးမွတ္ဖူးတဲ့အတိုင္း ျပန္ႏွလုံးသြင္းျပီး
ျဖစ္လာတဲ့ မေနာဝိဥာဏ္ သိတာျကီးကလဲ
ႏွလုံးသားမွာျဖစ္ျပီး ႏွလုံးသားမွာပဲပ်က္တယ္။
သိတဲ့သေဘာကႏွလုံးသားမွာ ဆံျခည္ဖ်ားမွ်
မေရြ႕ဘဲ ျဖစ္ျပီးပ်က္တာေလ။
သိသလိုေျပာတာကလဲ ေျပာျပီးပ်က္တယ္၊
အသံရုပ္ကေလးက ဝစီနဳတ္ဖ်ားကေနထြက္ျပီး
အဲဒီမွာပဲ တထပ္ထဲျပန္ခ်ဳပ္တာပါ။
ျပဳတဲ့ ကာယကံကလဲ ျပဳျခင္းျပဳရင္
ေလကျပဳတာပါ။ေလျဖတ္ထားရင္
ရုပ္ျကီးက လႈပ္ပါလား ေလမပါပဲ
ရုပ္ျကီးကလဲ မလႈပ္ရွားနိဳင္ဘူး။
အဲဒီေတာ့ ျပဳတဲ႔ကာယကံကလဲ
ေလကျပဳတာဆိုေတာ့ ေလက
လက္လႈပ္ရင္ လက္တင္ျဖစ္ျပီးပ်က္တာဘဲ။
ေခါင္းလႈပ္ရင္ ေခါင္းတင္ျဖစ္ျပီးပ်က္တာဘဲ။
အဲသလို ဓမၼသဘာဝျဖစ္တရားမွန္သမွ်
ဓမၼသခၤါရအက်ိဳးတရားျဖစ္ျဖစ္
အသုံးသခၤါရအသုံးတရားျဖစ္ျဖစ္…
အဲဒီျဖစ္တရားဆိုတဲ့သခၤါမ်ိဳးေတြက
လကၡဏတထပ္ထဲပါေနလို႔
ရပ္တည္နိဳင္စြမ္မရွိဘူးလို႔
အဲဒါေျကာင့္ ဘုရားရွင္က
သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥလို႔ ေဟာတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ သိသလိုေတြးတဲ့ျကံတဲ့
မေနာသခၤါရ သိသလိုေျပာတဲ့ဝစီသခၤါရ
သိသလိုျပဳတဲ့ ကာယသခၤါရ အဲဒီသုံးမ်ိဳးဟာ
သုံးလီဒြါရျပဳသမွ်တရားေတြကအစဲြမခံဘူး။
သုံးရုံသာသုံးရတာဘဲ။သိတာနဲ႔သုံးတယ္
သိတာနဲ႔ ေျပာတယ္ သိတာနဲ႔ျပဳတယ္ေပါ့။
အဲဒီေတြးျကံ ေျပာ ျပဳသုံးမ်ိဳးကျဖစ္ခဏ
ပ်က္ေတာ့ အနိစၥမ်ိဳးေတြေပါ့။လကၡဏက
ကပ္ရပ္ခ်ပ္ရက္ တထပ္ထဲပါေနတာကိုက
ဓမၼနိယာမဘဲေလ။အနိစၥအခ်က္ ဒုကၡအခ်က္
အနတၲအခ်က္တထပ္ထဲ လကၡဏသေဘာကို
အျမင္ဥာဏ္ျဖစ္ရမွာပါ။
အဲသလို သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏတို႔ရဲ႕
သေဘာကို ဥာဏ္အျမင္နဲ႔ ေထာက္ဆျကည့္ရင္
ဒီျဖစ္တရားသုံးမ်ိဳးက ျဖစ္ဆိုခ်ဳပ္သြားလို႔
ေရွ႕အျဖစ္ကို ေနာက္အျဖစ္က တစ္ခါမွ
မေတြ႕ဘူူးခဲ႔ပါဘူး။သုံးရုံမွ်သာ သုံးလိုက္ရတယ္
ဒီတရားေတြက ေရွ႕ျဖစ္ကို ေနာက္ျဖစ္က
တစ္သံသရာလုံး မေတြ႕ဘူးတာအမွန္ျဖစ္တယ္။
သိတဲ႔စိတ္နဲ႔ ျဖစ္တဲ႔အျဖစ္က ေရွ႕အျဖစ္ကို
ေနာက္အျဖစ္ေတြ႕မရတာ မွန္မေနဘူးလား။
တစ္ခါမွ မ်က္ျမင္ဒိ႒မေတြ႕ရပါဘဲလွ်က္
အရွိထင္ျပီး စဲြေနတာ အတူမေနရတာကို
အတူေနခ်င္ေနတာ လဲြမေနဘူးလား။
ေဟာသူက ခ်ဳပ္သြားေရာ ေနာက္အျဖစ္ကလဲ
ဒီပစၥည္းပဲ ထပ္ေရာက္ျပီး ဒီသေဘာအတိုင္း
ထပ္ျဖစ္ျပန္တာပဲ။သခၤါရ ဝိကာရ ထပ္ျပီး
ျပဳသလို ျဖစ္လာျပန္တာဘဲ။
ျဖစ္လာတိုင္းလဲ လကၡဏအခ်က္က
ကပ္ရပ္ခ်ပ္ရက္ ပါလာျပီး အနိစၥျပန္ေရာက္
ျပန္တာဘဲ။
ဒါျဖင့္ရင္ အျမင္ဥာဏ္နဲ႕ျကည့္လိုက္ေတာ့
စိတ္အထင္နဲ႔စဲြသလို အစဲြခံပစၥည္းကိုက
ျဖစ္တရားမွန္သမွ်မွာ အစဲြခံပစၥည္း
ကိုယ္ထင္သလို ကိုယ္စဲြသလို စဲြယူ
သိမ္းပိုက္စရာ စဲြစရာပစၥည္းရွာမေတြ႕တာ
ေသခ်ာေနတယ္။စဲြစရာအစဲြခံမွ မရွိတာ
စဲြမဲ့စိတ္ျဖစ္မရဘူး။ စဲြစရာမရွိမွန္းအျမင္ရွင္းမွ
အစဲြရပ္ေတာ့ အစဲြကင္းတယ္ေျပာတာပါ။
အဲသလို သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏဓမၼနိယာမ
သေဘာကို အျမင္ရွင္းရမွာပါ။
ျကည့္လိုက္တိုင္းျဖစ္တရားေတြက
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနလို႔ အစဲြခံတရားမရွိ
သခၤါရအျဖစ္ေတြနိမိတ္ကင္းေနေတာ့
နိဗၺာနဓါတ္ျပန္ျဖစ္တာ ဓမၼနိယာမပဲ။
အဲဒါေျကာင့္ နိဗၺာနဓါတ္က အျမင္ခံ
အေနနဲ႔ ထာဝရ ရွိေနတယ္လို႔
ဘုရားရွင္က သမုဒေယာနတၳိ
နိေရာေဓာအတိၳိကို ေဟာခဲ့တာေပါ့။
သမုဒေယာ-အထင္မွားနဲ႔စဲြယူမဲ႔
အစဲြခံပစၥည္းကိုက နတၳိ-မရွိဘူး
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတယ္……
နိေရာေဓါ -ျဖစ္တရားတို႔ရဲ႕ကုန္ဆုံးရာ
မျဖစ္မပ်က္တဲ့နိဗၺာန္ဆိုတဲ႔ သေဘာသာ
အတၳိ- ထင္ရွားရွိတယ္လို႔ ေဟာခဲ့တာေပါ့။
ျဖစ္တရားဆိုတဲ့ ဒီပစၥည္းက
ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္း အနိစၥေရာက္ေနလို႔
ဓမၼသေဘာအရ ျဖစ္တရားမရွိရင္
မျဖစ္တရား မျဖစ္မပ်က္တဲ့ နိဗၺာန္ဓါတ္ပဲ
ျပန္က်န္တာေပါ့။တရားက ဒီအတိုင္းတိုင္းဘဲ
ဓမၼသဘာဝ ဓမၼနိယာမျကီးက လည္ပတ္ေနလို႔
ဓမၼစျကာလို႔ ေျပာတာပါ။ ငါမပါ သူမဖက္
တရားက တရားသေဘာအတိုင္း
ေဆာင္ေနလို႔ သေဗၺဓမၼာ အနတၲာပုဒ္အရ
အနတၲတရားဆိုတာ ေသခ်ာေနတာေပါ့။
အဲဒါေတြကို အကုန္လုံး အျမင္ဥာဏ္
ရွင္းေအာင္လို႔ သိျမင္ေရးအတြက္
ပညတ္တင္ျပီး တရားကိုယ္ေတြကို
ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာျပီး အမည္နာမေပးခဲ့တာက
ဓမၼပညတ္ေတာ္ေပါ့။ ဘုုရားရွင္ေဟာေျပာခဲ့တဲ့
ဓမၼပညတ္ေတာ္ (ဝါ တနည္းကား)
ပိဋကတ္သုံးပုံ အဲသလိုေျပာရမွာပါ။
သခၤါရ ဝိကာရ လကၡဏ နိဗၺာန
ပညတ္ဆိုတဲ့ ေဉယ်ဓံတရား ငါးပါးကို
အျမင္ရွင္းျပီး အသိလင္းတာက
ဒီႏွလုံးသားမွာ ဒါ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္တာပဲေပါ့။
ေဉယ်,ဆိုတာ…သိတဲ႔တရားေလး
ဓံ,ဆိုတာက…ဓမၼ(ဝါ)ဒီငါးပါးေသာတရားေပါ့၊
အဲသလို ဥာဏ္ျဖင့္သိအပ္တဲ႔ တရားငါးပါးကို
အျမင္ရွင္းရင္… အဲဒီေတာ့မွ ဥာဏေဉယ်-
သိအပ္ေသာတရား(ဝါ တနည္း)
ဥာဏ္ျဖင့္ သိျမင္အပ္ေသာ ဓံ- ထိုဓမၼငါးပါးကို
အျမင္ရွင္းစြာသိလိုက္ရင္ ဥာဏ္အလင္းပြင့္
တာလို႔ မွတ္လိုက္ပါ။
အဲဒီဓမၼနိယာမသေဘာအတိုင္းတိုင္း
ေဉယ် -ဥာဏ္အသိျဖင့္ ဓံ-အသိခံအျမင္ခံ
အျကည့္ခံေနတဲ့ တရားေတြျဖစ္တဲ႔
ေဉယ်ဓံတရားငါးပါးကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ
အျမင္ဥာဏ္ရွင္း အသိလင္းရင္
အျမင္ခံ အျကည့္ခံတရား နိဗၺာနဓါတ္ျကီး
ေပၚလြင္လာတာေပါ့။အဲဒါေျကာင့္
ဒီတရားငါးပါးဟာ အေအးဓါတ္ အျငိမ္းဓါတ္
နိဗၺာန္ကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ တရားေတြေပါ့။
အဲဒါေျကာင့္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္တိုင္း
ဓမၼေစတီထိုက္တဲ႔ ေဥယ်ဓံတရားငါးပါးကလဲ
အျမင္ရွင္းရင္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္တာပဲ။
ဘုရားတစ္ဆူ ဖူးလိုက္ရသလိုပါပဲလို႔
ေရွးဆရာေတာ္ျကီးေတြ ေျပာခဲ့တာေပါ့။
သမၼာသံဗုဒၶကလဲ ဘုရားတစ္ဆူပဲေပါ့။
ဓမၼနိယာမသေဘာကို အက်ဥ္းမွ်
ေရးသားေပးတာကို ဥာဏ္အျမင္ရွင္းေအာင္
ထပ္ခါ ထပ္ခါ ေဝဖန္ျကပါလို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

" အျမင္ဥာဏ္ရွင္း အသိလင္းကာ
ျဖစ္မႈမပြား မျဖစ္ပြား၍
ျငိမ္းရာသႏၲိ နားခိုျကည့္ပါ…။"

---------------------------------------------------------------------------https://www.facebook.com/muditaralinnsayadwdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment