Thursday, December 29, 2016

၁။ မူလႏွစ္ျဖာ
(၁) အဝိဇၨာ - သစၥာမသိမႈ
(၂) တဏွာ - လိုခ်င္ ႏွစ္သက္မႈ

၂။ သစၥာႏွစ္ခု
(၁) သမုဒယသစၥာ - စြဲလန္းေၾကာင္း အမွန္
(၂) ဒုကၡသစၥာ - စက္ဆုတ္စရာ၊ အသံုးမက်ေၾကာင္း အမွန္

၃။ ေလးခုအလႊာ
(၁) အတိတ္အေၾကာင္း - ယခင္က ျပဳခဲ့ေသာ ကံ
(၂) ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး - ယခု ရရွိေနေသာ ဘဝ
(၃) ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း - ယခု အသစ္ထပ္မံျပဳလုပ္ေသာကံ
(၄) အနာဂတ္အက်ိဳး - ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ရရွိမည့္ ဘဝ

၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး
(၁) အဝိဇၨာ - သစၥာမသိမႈ
(၂) သခၤါရ - ျပဳလုပ္ျခင္း (ကာယသခၤါယ၊ ဝဇီသခၤါယ၊ စိတၱသခၤါယ) (အတိတ္ကံ)
(၃) ဝိဥာဏ္ - ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ စေသာ ေျခာက္ပါးေသာ ဒြါရတြင္ေပၚေသာ္စိတ္မ်ား
(တစ္နည္း) ပဋိသေႏၶ စိတ္။
(၄) နာမ္ရုပ္ - နာမ္- ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိဥာဏ္စေသာနာမ္(ဓါတ္-၈ပါး/ နဝကလာပ္-၉ပါး)၊
(နာမ္တရားဆိုတာ ေစတသိတ္ေတြ (ဝိဥာဏ္နဲ႔ တြဲျဖစ္တယ္)
ရုပ္- ပထဝီ၊ ေတေဇာ စေသာ (ရုပ္ဓါတ္-၈ပါး)(ရုပ္တရားဆိုတာ နာမ္တရားေတြ မွီတြယ္ဖို႔)
(၅) သဠာယတန - မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ စေသာ ဒြါရ ေျခာက္ပါး။
(၆) ဖႆ - မ်က္စိႏွင့္ အဆင္းထိေတြ႔ျခင္း၊ နားႏွင့္အသံ ထိေတြ႔ျခင္း၊ စေသာ
အာရံု(၆)ပါးႏွင့္ ဒြါရ (၆)ေပါက္ ထိတိုက္မိျခင္း။
(၇) ေဝဒနာ - မ်က္စိ၊ နား၊ စေသာ ဒြါရတို႔တြင္ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥပကၡာ၊
ေသာမနႆ၊ ေဒါမနႆ စေသာ ခံစားခ်က္မ်ား။
(၈) တဏွာ - လိုခ်င္ ႏွစ္သက္မႈ
(၉) ဥပါဒါန္ - စြဲလန္းမႈ (ႂကြက္ကေလးကို ေၾကာင္က မလြတ္တမ္း ကိုက္ထားတဲ့သေဘာ)
(၁၀) ကမၸဘဝ - ေစတသိတ္တို႔၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ျခင္း
(၁၁) ဇာတိ(ဥပၸတၱိဘဝ) - ယခုျပဳေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာင္တြင္ရမည့္ ဘဝအစ။
(ဥပၸတၱိဘဝ သည္ ဘြားကနဲေပၚေသာ နတ္၊ ငရဲ စေသာ ဇာတိကို ဆိုလိုသည္။ (တစ္နည္း)
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ကြဲျပားရေသာ ဘဝမ်ား )
(၁၂) ဇရာ၊ မရဏ - အိုမင္းလာျခင္း။ ေသဆံုးျခင္း။

၅။ သုံးပါးအစပ္
(၁) သခၤါရ ႏွင့္ ဝိညာဏ္ - အတိတ္ကျပဳခဲ့ေသာ ကံသခၤါရေၾကာင့္ ယခုရရွိထားေသာ ဝိဥာဏ္ ျဖစ္ရသည္။
(၂) ေဝဒနာ ႏွင့္ တဏွာ - ယခုရရွိထားေသာ ေဝဒနာအေပၚ၌ ႏွစ္သက္စြဲလန္းမႈ ျဖစ္ရသည္။
(၃) ကမၼဘဝ ႏွင့္ ဇာတိ - ယခုျပဳလုပ္ေသာ ကံေၾကာင့္ ေနာင္အခါ ရရွိမည့္ ဘဝ၏အစ။

၆။ ဝဋ္ သုံးဝႏွင့္
(၁) ကမၼဝဋ္(၂)ပါး - အေၾကာင္းျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ သံသရာ၌ လွည့္ပတ္ရျခင္း။
(က) သခၤါရ - အတိတ္ကျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္။
(ခ) ကမၼဘဝ - ယခုၾကံဳေတြ႔ရေသာ ေလာကဓံမ်ားအေပၚတြင္ ျပန္လည္တံု႔ျပန္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္။
(၂) ဝိပါကဝဋ္ (၈)ပါး - အက်ိဳးရရွိခံစား ရင္း သံသရာ၌လွည့္ပတ္ျခင္း။
(က) ဝိညာဏ္ - အတိတ္ကံေၾကာင့္အာရံုဒြါရ တိုက္ျခင္းမွ ရရွိေသာ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ စေသာ
ေျခာက္ပါးေသာ ဒြါရတြင္ေပၚေသာ္စိတ္မ်ား (တစ္နည္း) ပရိသေႏၶ စိတ္။
(ခ) နာမ္ရုပ္ - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ -
နာမ္- ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိဥာဏ္စေသာ နာမ္(ဓါတ္-၈ပါး)၊
ရုပ္- ပထဝီ၊ ေတေဇာ စေသာ (ရုပ္ဓါတ္-၈ပါး+ နဝကလာပ္= ၉ပါး)
(ဂ) သဠာယတန - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ စေသာ ဒြါရ ေျခာက္ပါး။
(ဃ) ဖႆ - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ မ်က္စိႏွင့္အဆင္းထိေတြ႔ျခင္း၊ နားႏွင့္အသံ ထိေတြ႔ျခင္း၊စေသာ
အာရံု(၆)ပါးႏွင့္ ဒြါရ (၆)ေပါက္ ထိတိုက္မိျခင္း။
(င) ေဝဒနာ - မ်က္စိ၊ နား၊ စေသာ ဒြါရတို႔တြင္ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥပကၡာ၊
ေသာမနႆ၊ ေဒါမနႆ စေသာ ခံစားခ်က္မ်ား။
(စ) ဇာတိ - ယခုျပဳေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာင္တြင္ရမည့္ ဘဝအစ။
(ဆ) ဥပၸတၱိဘဝ - ဥပၸတၱိဘဝ သည္ ဘြားကနဲေပၚေသာ နတ္၊ ငရဲ စေသာ ဇာတိကို ဆိုလိုသည္။
(ဇ) ဇရာ ၊ မရဏ - အိုမင္းလာျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္း။
(၃)ကိေလသဝဋ္(၃)ပါး
(စ) တဏွာ - ႏွစ္သက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ
(ဆ) ဥပါဒါန္ - စြဲလန္းမႈ
(ဇ) အဝိဇၹာ - မသိမႈ

၇။ ကာလ(၃)ျဖာ
(၁) လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ
(၂) ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ
(၃) ေနာက္ျဖစ္လတၱံ႔ေသာ အနာဂါတ္ကာလ

၈။ ျခင္းရာ ႏွစ္ဆယ္
အတိတ္အေၾကာင္းခ်င္းရာ(၅)ပါး
(က) အဝိဇၨာ
(ခ) သခၤါရ
(ဂ) တဏွာ
(ဃ) ဥပါဒါန္
(င) ဘဝ
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျခင္းရာ(၅)ပါး
(က) ဝိညာဏ္
(ခ) နာမ္ရုပ္
(ဂ) သဠာယတန
(ဃ) ဖႆ
(င) ေဝဒနာ
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအျခင္းအရာ (၅)ပါး
(က) တဏွာ
(ခ) ဥပါဒါန္
(ဂ)ကမၼၸဘဝ
(ဃ) အဝိဇၨာ
(င) သခၤါရ
အနာဂါတ္အက်ိဳးအျခင္းအရာ(၅)ပါး
(က) ဝိညာဏ္
(ခ) နာမ္ရုပ္
(ဂ) သဠာယတန
(ဃ) ဖႆ
(င) ေဝဒနာ

အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာ အရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ေပၚ အပင္မွမ်ိဳး ၊ မ်ိဳးမွအပင္၊
အမ်ွင္မျပတ္၊ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ ကံ၊ အဖန္ဖန္ ျပန္နည္း အေလွ်ာ္၊ ျဗဟၼာ - သိၾကား စသည္မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္ ၊စီရင္ ဖန္ဆင္း၊ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္ မ်ားစြာ ၊ သတၱဝါတို႕ ျဖစ္လာရမွဳ မဟုတ္ဟု ဥာဏ္ျဖင့္ ရွဳ ၍ေမွ်ာ္။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ဝိဘဂၤသုတ္


ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ သင္တို႔အား အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ‘ပဋိစၥသမုပၸါဒ္’ တရားကို ခြဲျခားေဝဖန္၍ ေဟာၾကားအံ့၊ ထိုပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို နာကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းကုန္ေလာ့၊ ေဟာၾကားအံ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ”ေကာင္းပါၿပီ အသွ်င္ဘုရား”ဟူ၍ ထို ရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရား စကားကို ေဟာေတာ္မူ၏-

ရဟန္းတို႔ ‘ပဋိစၥသမုပၸါဒ္’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’တို႔ ျဖစ္ရကုန္၏၊ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ သိမႈ ‘ဝိညာဏ္’ ျဖစ္ရ၏၊ သိမႈ ‘ဝိညာဏ္’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ ျဖစ္ရ၏၊ နာမ္႐ုပ္ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ တည္ရာ ‘အာယတန’ ေျခာက္ပါး ျဖစ္ရ၏၊ တည္ရာ ‘အာယတန’ေျခာက္ပါး အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ ျဖစ္ရ၏၊ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ခံစားမႈ ‘ေဝဒနာ’ ျဖစ္ရ၏၊ ခံစားမႈ ‘ေဝဒနာ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ တပ္မက္မႈ ‘တဏွာ’ ျဖစ္ရ၏၊ တပ္မက္မႈ ‘တဏွာ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ျပင္းစြာ စဲြလမ္းမႈ ‘ဥပါဒါန္’ ျဖစ္ရ၏၊ ျပင္းစြာ စဲြလမ္းမႈ ‘ဥပါဒါန္’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ဘဝ ျဖစ္ရ၏၊ ဘဝ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶေနမႈ ‘ဇာတိ’ ျဖစ္ရ၏၊ ဇာတိ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ အိုမႈ ‘ဇရာ’၊ ေသမႈ ‘မရဏ’၊ စိုးရိမ္မႈ ‘ေသာက’၊ ငိုေႂကြးမႈ ‘ပရိေဒဝ’၊ ဆင္းရဲဲမႈ ‘ဒုကၡ’၊ ႏွလုံးမသာမႈ ‘ေဒါမနႆ’၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈ ‘ဥပါယာသ’တို႔ ျဖစ္ၾကရကုန္၏၊ ဤသို႔လွ်င္ အလုံးစုံေသာ ဆင္းရဲဲအစု ျဖစ္ပြား၏။

ရဟန္းတို႔ အိုမႈ ‘ဇရာ’ ေသမႈ ‘မရဏ’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ထိုထိုသတၱဝါတို႔၏ ထိုထိုဘုံဘဝ၌ အိုမင္းျခင္း အိုမင္းသည္၏အျဖစ္ သြားက်ဳိးျခင္း ဆံျဖဴျခင္း အေရတြန္႔ျခင္း အသက္၏ ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္း ဣေႁႏၵတို႔၏ ရင့္က်က္ျခင္းဟူေသာ ဤသေဘာတရားကို အိုမႈ ‘ဇရာ’ဟု ဆိုအပ္၏။ ထိုထိုသတၱဝါတို႔၏ ထိုထိုဘုံဘဝမွ ေရြ႕ေလ်ာျခင္း ေရြ႕ေလ်ာသည္၏အျဖစ္ ပ်က္ျခင္း ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း အသက္ကို စြန္႔ျခင္း့ေသျခင္း ဘဝအဆုံးျပဳျခင္း ခႏၶာတို႔၏ ပ်က္စီးျခင္း ကိုယ္ေကာင္ကို

ပစ္ခ်ရျခင္းဟူေသာ ဤသေဘာတရား ကို ေသမႈ ‘မရဏ’ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤကား အိုမႈ ‘ဇရာ’တည္း၊ ဤကား ေသမႈ ‘မရဏ’တည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသေဘာတရားကို ”ဇရာမရဏ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ပဋိသေႏၶေနမႈ ‘ဇာတိ’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ထိုထိုသတၱဝါတို႔၏ ထိုထိုဘုံဘဝ၌ ျဖစ္ေပၚ လာျခင္း အျပည့္အစုံျဖစ္ေပၚလာျခင္း အမိဝမ္းသို႔ ဝင္ေရာက္ျခင္း ထင္ရွားျဖစ္ေပၚျခင္း ခႏၶာတို႔၏ ထင္ရွား ျဖစ္ျခင္း တည္ရာအာယတနတို႔ကို ရျခင္းဟူေသာ ဤသေဘာတရားကို ”ဇာတိ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဘဝဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဘဝတို႔သည္ ကာမဘဝ, ႐ူပဘဝ, အ႐ူပဘဝ ဤသုံးပါးတို႔တည္း။ ဤတရားသုံးပါးကို ”ဘဝ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ ‘ဥပါဒါန္’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ ‘ဥပါဒါန္’တို႔သည္ ကာမတို႔ကို ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ ကာမုပါဒါန္၊ အယူကို ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ ဒိ႒ဳပါဒါန္၊ အေလ့ အက်င့္ကို ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ သီလဗၺတုပါဒါန္၊ အတၱကို ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ အတၱဝါဒုပါဒါန္ ဤေလးပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားေလးပါးကို ျပင္းစြာ စြဲဲလမ္းမႈ ”ဥပါဒါန္”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ တပ္မက္မႈ ”တဏွာ”ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ တဏွာအေပါင္းတို႔သည္ အဆင္းကို တပ္မက္မႈ ႐ူပတဏွာ၊ အသံကို တပ္မက္မႈ သဒၵတဏွာ၊ အနံ႕ကို တပ္မက္မႈ ဂႏၶတဏွာ၊ အရသာကို တပ္မက္မႈ ရသတဏွာ၊ အေတြ႕ကို တပ္မက္မႈ ေဖာ႒ဗၺတဏွာ၊ သေဘာကို တပ္မက္မႈ ဓမၼတဏွာ ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားေျခာက္ပါးကို တပ္မက္မႈ ”တဏွာ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ခံစားမႈ ”ေဝဒနာ”ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ေဝဒနာအေပါင္းတို႔သည္ မ်က္စိ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ စကၡဳသမၹႆဇာေဝဒနာ၊ နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ ေသာတ သမၹႆဇာေဝဒနာ၊ ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ ဃာနသမၹႆဇာေဝဒနာ၊ လွ်ာအေတြ႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ ဇိဝွါသမၹႆဇာေဝဒနာ၊ ကိုယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ ကာယသမၹႆဇာေဝဒနာ၊ စိတ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ မေနာသမၹႆဇာေဝဒနာ ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤ တရားေျခာက္ပါးကို ခံစားမႈ ”ေဝဒနာ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဖႆအေပါင္းတို႔သည္ မ်က္စိျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ စကၡဳသမၹႆ၊ နားျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ ေသာတသမၹႆ၊ ႏွာေခါင္းျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ ဃာနသမၹႆ၊ လွ်ာျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ ဇိဝွါသမၹႆ၊ ကိုယ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ ကာယသမၹႆ၊ စိတ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိမႈ မေနာသမၹႆ ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားေျခာက္ပါးကို ထိေတြ႕မႈ ”ဖႆ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ တည္ရာ ‘အာယတန’ ေျခာက္ပါး (သဠာယတန) ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ မ်က္စိ ဟူေသာ တည္ရာ စကၡာယတန၊ နားဟူေသာ တည္ရာ ေသာတာယတန၊ ႏွာေခါင္းဟူေသာ တည္ရာ ဃာနာယတန၊ လွ်ာဟူေသာ တည္ရာ ဇိဝွါယတန၊ ကိုယ္ဟူေသာ တည္ရာ ကာယာယတန၊ စိတ္ဟူေသာ တည္ရာ မနာယတန ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားေျခာက္ပါးကို တည္ရာ ”အာယတန” ေျခာက္ပါးဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ နာမ္႐ုပ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ခံစားမႈ ေဝဒနာ၊ မွတ္သားမႈ သညာ၊ ေစ့ေဆာ္မႈ ေစတနာ၊ ေတြ႕ထိမႈ ဖႆ၊ ႏွလုံးသြင္းမႈ မနသိကာရ ဤတရားကို နာမ္ဟု ဆိုအပ္၏။ မဟာဘုတ္ ေလးပါးတို႔လည္းေကာင္း၊ မဟာဘုတ္ေလးပါးတို႔ကို မွီ၍ ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္လည္းေကာင္း ဤတရားကို ႐ုပ္ဟု ဆိုအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား နာမ္တည္း၊ ဤသည္ကား ႐ုပ္တည္း၊ ဤသေဘာတရားကို နာမ္႐ုပ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ သိမႈ ‘ဝိညာဏ္’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ သိမႈဝိညာဏ္အေပါင္းတို႔သည္ မ်က္စိကို မွီ၍ သိမႈ စကၡဳဝိညာဏ္၊ နားကို မွီ၍ သိမႈ ေသာတဝိညာဏ္၊ ႏွာေခါင္းကို မွီ၍ သိမႈ ဃာန ဝိညာဏ္၊့လွ်ာကို မွီ၍ သိမႈ ဇိဝွါဝိညာဏ္၊ ကိုယ္ကို မွီ၍ သိမႈ ကာယဝိညာဏ္၊ စိတ္ကို မွီ၍ သိမႈ မေနာ ဝိညာဏ္ ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားေျခာက္ပါးကို သိမႈ ”ဝိညာဏ္”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ျပဳစီရင္မႈ ”သခၤါရ”တို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း။ ရဟန္းတို႔ သခၤါရတို႔သည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳစီရင္မႈ ကာယသခၤါရ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳစီရင္မႈ ဝစီသခၤါရ၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳစီရင္မႈ စိတၱသခၤါရ ဤသုံးပါးတို႔ တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားသုံးပါးကို ျပဳစီရင္မႈ ”သခ ၤါရ”တို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဆင္းရဲဲ၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚ ေၾကာင္း၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) ၌ မသိမႈ၊ ဆင္းရဲဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္၌ မသိမႈတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားကို မသိမႈ ”အဝိဇၨာ”ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’တို႔ ျဖစ္ၾကရကုန္၏၊ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’ အေၾကာင္းခံေၾကာင့္ သိမႈ ‘ဝိညာဏ္’ ျဖစ္ရ၏။ပ။ ဤသို႔လွ်င္ အလုံးစုံေသာ ဆင္းရဲဲအစု ျဖစ္ပြားရ၏။ မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’၏သာလွ်င္ (အရဟတၱမဂ္ျဖင့္) အႂကြင္းမဲဲ့ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’တို႔ ခ်ဳပ္ကုန္၏၊ ျပဳစီရင္မႈ ‘သခၤါရ’တို႔ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ သိမႈ ‘ဝိညာဏ္’ ခ်ဳပ္၏။ပ။ ဤသို႔လွ်င္ အလုံးစုံ ေသာ ဆင္းရဲဲအစု၏ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္း ျဖစ္၏ဟု (ေဟာေတာ္မူ၏)။

(သံယုတၱနိကာယ္၊ နိဒါနဝဂ္)

___

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္ပံုျပတ္ပံု တရားကို အလြယ္တကူ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကေစရန္။
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

(လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ၁ )

အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ကံေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ေပၚ အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ၊အဖန္ဖန္၊ ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္၊ ျဗဟၼာသိၾကား
စသည္မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္းအေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔ ျဖစ္လာရမွဳ၊ မဟုတ္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ ရွဳ၍ေမွ်ာ္။

လူနတ္ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါမ်ားသည္ မသိမွဳ အ၀ိဇၨာ အေၾကာင္းခံၾကၿပီးလွ်င္
လိုခ်င္မွဳ တဏွာစြဲလမ္းမွဳ ဥပါဒါန္၊ ျပဳလုပ္အားထုတ္မွဳကံ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း
အရာ ငါးပါးကို ႀကိဳးစားမိခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ေပၚရရွိ
ၾကရပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ေျပာရပါလွ်င္ အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ မ်ိဳးေစ့ အသြယ္သြယ္ က်ေရာက္ေပါက္ပြားၾကေသာအခါ၊ ၄င္းမ်ိဳးေစ့ အသြယ္သြယ္မွ အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ကို တစ္ဖန္ေပါက္ေရာက္ေစၾကျပန္သျဖင့္ အပင္ႏွင့္မ်ိဳး၊ မ်ိဳးႏွင့္အပင္မ်ားဟာ အမွ်င္မျပတ္၊ တရစပ္ ဆက္ခါဆက္ခါေပါက္ေရာက္စည္ကား ႀကီးပြားေနၾက
သလို.......
ထို႔အတူသာလွ်င္ ကံဆိုေသာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ေတြ ျဖစ္လိုက္ၾကနာမ္ရုပ္ေပၚမွာ ျဖစ္ပ်က္မျမင္ေသာေၾကာင့္ ကံဆိုေသာ အေၾကာင္းတရားေတြ ျပန္ႀကိဳးစားလိုက္ၾကႏွင့္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဆိုေသာ သံသရာႀကီးထဲမွာ ကံႏွင့္နာမ္ရုပ္ေတြဟာ အမွ်င္မျပတ္ဆက္ခါဆက္ခါျဖစ္ပြားလ်က္ ေနၾကပါသည္။

လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမွာ ျဖစ္ၾကရတာဟာ သိၾကားျဗဟၼာ၊ ထာ၀ရဘုရား စသည္မ်ားက ဖန္ဆင္းလို႔ ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အေၾကာင္းကမၼ တရားေတြေၾကာင့္အက်ိဳး၀ိပါက
တရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတာပါပဲဟု ဉာဏ္ျဖင့္ သိရမည္ ဆိုလိုပါသည္။ ။

(လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ၂ )

မူလႏွစ္ျဖာ၊ သစၥာႏွစ္ခု၊ ေလးခုအလႊာ၊ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊တရားကိုယ္
မ်ားႏွင့္ သံုးပါးအစပ္၊ ႏွစ္ရပ္မူလ၊ ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္၊ ကာလသံုးျဖာ၊ ျခင္းရာ
ႏွစ္ဆယ္၊ဤရွစ္သြယ္ကို၊ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊
သံသရာမွလြတ္ေၾကာင္းတည္း။

၁။ မူလႏွစ္ျဖာ == အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ။
၂။ သစၥာႏွစ္ခု ==သမုဒယသစၥာ၊ ဒုကၡသစၥာ။
၃။ ေလးခုအလႊာ ==အတိတ္အေၾကာင္းတစ္လႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတစ္လႊာ။
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတစ္လႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳးတစ္လႊာ။
၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ==အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ ၊ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ ဇာတိ၊ ဇရာမရဏ။
၅။ သံုးပါးအစပ္ ==သခၤါရႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစ္စပ္၊
(အတိတ္အေၾကာင္းႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတစ္စပ္)

ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစ္စပ္၊
(ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးႏွင့္ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ အနာဂတ္ျဖစ္ေၾကာင္းတစ္စပ္)

ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစ္စပ္၊
(ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းသို႔မဟုတ္အနာဂတ္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္အနာဂတ္အက်ိဳးတစ္စပ္)
၆။ ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္ ==ကိေလသာ၀ဋ္သံုးပါး (အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္)
ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး (သခၤါရ၊ ကမၼဘ၀)
၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး(၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊
ေ၀ဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဇရာ မရဏ၊ ဥပပတၱိဘ၀)
ရ။ကာလသံုးျဖာ ==လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊
ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ၊
ေနာင္ျဖစ္လတၱံ ့ေသာ အနာဂတ္ကာလ။
၈။ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္ ==အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊
(အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀)
ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳး အျခင္းအရာငါးပါး၊
(၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ)
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း အျခင္းအရာငါးပါး၊
(တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ)
အနာဂတ္အက်ိဳး အျခင္းအရာငါးပါး၊
(၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ)
ဤရွစ္သြယ္ ==အမွတ္စဥ္(၁)မွ အမွတ္စဥ္(၈)ထိ။
.
{ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းေဒသနာ လည္ပံုျပတ္ပံုႏွင့္ ဇနိတာရာမေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္၏
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းေဒသနာ အေမးႏွင့္အေျဖတို႔မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား
ပူေဇာ္ပါသည္၊}

---------------------------------------------------------------------------https://www.facebook.com/muditaralinnsayadwdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment