Tuesday, January 31, 2017

ေမတၱာပြားပံု အဆင့္ဆင့္



လူဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သာ အခ်စ္ဆံုးပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ခ်စ္သူကို “ခ်စ္တယ္ ခ်စ္တယ္” လို႔ တြင္တြင္ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ အတြင္း စိတ္ထဲကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ထက္ ပိုမခ်စ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိုယ္ေသမွာနဲ႔ ကိုယ့္ခ်စ္သူေသမွာ ဘယ္သူ႔ကို ပိုစိုးရိမ္သလဲေမးရင္ ကိုယ္ေသမွာပဲ စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။ လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အခ်စ္ဆံုးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္စၿပီး ေမတၱာပြားရတာပါ။

အဲဒီမွာ ေမးစရာတစ္ခု ထပ္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ “ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ပို႔ေတာ့ အတၱမဆန္ဘူးလား” ေပါ့။

ဝိသုဒၶိမဂ္ရဲ႕ အေျဖကေတာ့ တိုတိုပါပဲ။
ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေအာင္ပါတဲ့။

နည္းနည္းခ်ဲ႕ေျပာရင္ ကိုယ္က ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္မွာပဲ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ခ်မ္းသာခ်င္မွာပဲ၊ ကိုယ့္ကို သူတစ္ပါးက ေစာ္ကားတာကို မႀကိဳက္သလို သူတစ္ပါးလည္း ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္အတင္းေျပာရင္ မႀကိဳက္သလို သူတစ္ပါးလည္း သူ႕အတင္းေျပာရင္ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ပညာတတ္ခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း တတ္ခ်င္မွာပဲ။ ကိုယ္ေအာင္ျမင္ခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ေအာင္ျမင္ခ်င္မွာပဲ၊ ကိုယ္ရာထူးတက္ခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း တက္ခ်င္မွာပဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အဲဒီလို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ေမြးတတ္ေအာင္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ပြားရမွာပါတဲ့။ ဒီေတာ့ နည္းနည္းပြားၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ဝိသုဒၶိမဂ္မွာ ပါဠိလို ပြားျပထားပါတယ္။ အားလံုး ရဖူးၾကတဲ့ ပါဠိေလးပါ။
အဟံ အေဝရာ ေဟာမိ၊
အဗ်ာပေဇၥ်ာ ေဟာမိ၊
အနီေဃာ ေဟာမိ၊
သုခီ အတၱာနံ ပရိဟရာမိ။
ပါဠိကို ဗဟုသုတအျဖစ္ပဲထားၿပီး ျမန္မာလို ပြားၾကရေအာင္ပါ။ အဲဒီပါဠိေလးကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျမန္မာျပန္ေပးထားတဲ့အတိုင္းေလးပဲ ပြားၾကရေအာင္ပါ။

ကဲ … တစ္ခါတည္း ပြားလိုက္ၾကရေအာင္ေနာ္။
ငါသည္ ေဘးရန္ကင္းရပါလို၏။
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းရပါလို၏။
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းရပါလို၏။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႕ခႏၶာဝန္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ရပါလို၏။

မိမိကိုယ္ကို ေမတၱာပြားၿပီးရင္ ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ မိမိခ်စ္သူကို ပြားရပါတယ္။ မိမိရဲ႕ခ်စ္သူဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ရည္းစားကိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ မိဘ, ဆရာသမား, အလုပ္ရွင္, မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း စသည္ေတြပါ။

ခ်စ္သူဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားသူကို ေျပာတာဆိုေတာ့ ဦးေရအေရအတြက္က မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္းကို အကုန္ပြားရပါတယ္။ ဆယ့္ငါးေယာက္ရွိရင္လည္း ဆယ့္ငါးေယာက္ ကုန္ေအာင္ ပြားပါ။ အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ရွိရင္လည္း အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ေပါ့။ ပြားတဲ့ေနရာမွာလည္း သူတို႔ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးရွိခဲ့ပံုေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ေကာင္းကြက္ ကေလးေတြ အဲဒါေတြကို အာရုံျပဳၿပီး ပြားရပါတယ္။

ကဲ … ဒါျဖင့္ ပြားၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ဘယ္သူ႕ကိုပြားမလဲ၊ အေမလုပ္သူကိုပဲ အရင္ပြားလိုက္ရေအာင္ပါ။ (အေမနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့လကမွ ရန္ျဖစ္ထားတာလို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔)
အေမ ေဘးရန္ ကင္းပါေစ။
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ။
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႕ခႏၶာဝန္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။ (ဒါက ဥပမာအေနနဲ႔ ပြားျပတာပါ။ တျခားကိုယ္ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳရာ ဆရာေတာ္, ဆရာသမား, အလုပ္ရွင္ မိတ္ေဆြ, သူငယ္ခ်င္းေတြက စပြားလည္း ရပါတယ္)

တစ္ဆက္တည္း ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ရွင္ကိုပါ ေမတၱာပြားလိုက္ရေအာင္ပါ။
ငါ၏အလုပ္ရွင္ ဦးဘေမာင္သည္
ေဘးရန္ ကင္းပါေစ၊
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႕ခႏၶာဝန္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။

***
ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တစ္ေယာက္ခ်င္းပို႔ၿပီးလို႔ ကုန္သြားရင္ တတိယအဆင့္ အေနနဲ႔ မခ်စ္ မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ကို ပို႔ရ ပြားရပါတယ္။

အလယ္အလတ္ မခ်စ္မမုန္းပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ သာမန္အားျဖင့္ပဲ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။

အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ကို ပို႔ၿပီးရင္ စတုတၱ အဆင့္အေနနဲ႔ ရန္သူကို ပို႔ရပါမယ္။ ရန္သူကို ပို႔တဲ့အခါ ရခ်င္လည္း ရမယ္။ မရခ်လည္း မရဘူး။ မရဖို႔က မ်ားပါတယ္။ ရန္သူကို ေမတၱာပို႔ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ေမတၱာ သမာဓိဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခိုင္မာလာမွပါ။ မခိုင္ေသးရင္ေတာ့ ပို႔လိုက္ ျပဳတ္က်လိုက္၊ ပို႔လိုက္ ျပဳတ္က်လိုက္ ျဖစ္ေနမွာပါ။

ဒီရက္ ဒီရက္ေတြမွာ မရေပမယ့္ ေနာက္ရက္ေတြက်ရင္ေတာ့ ရခ်င္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မရကာမွေနေရာ၊ စမ္းေတာ့ ပို႔ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ရတာ မရတာကေတာ့ ဉာဏ္ရဲ႕ အလုပ္၊ ပို႔ရမွာ ပြားရမွာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္ပါ။
ဘယ္အဆင့္အထိ ပြားရမလဲဆိုရင္ ….

မိမိရယ္၊ မိမိခ်စ္သူရယ္၊ မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ရယ္၊ ရန္သူရယ္ကို သီမာသေမၻဒျဖစ္ေအာင္ ပြားရမယ္တဲ့။ သီမာသေမၻဒဆိုတာက တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာပါ။
သီမာသေမၻဒ = တစ္သားတည္းျဖစ္ပံုကို ဝိသုဒၶိမဂ္က ဒီလိုျပထားပါတယ္။

ေနရာဌာနတစ္ခုမွာ ေမတၱာပြားသူ မိမိရယ္၊ မိမိခ်စ္သူရယ္၊ မခ်စ္မမုန္းအလယ္အလတ္ ပုဂၢိဳလ္ရယ္၊ ရန္သူရယ္ ေလးေယာက္ ေနေနၾကပါတယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူဆိုးေတြေရာက္လာၿပီး “မင္းတို႔ေလးေယာက္ထဲက လူတစ္ေယာက္ ေပးပါလို႔” ေတာင္းပါတယ္။ ေလးေယာက္အုပ္စုက “ဘာလုပ္ဖို႔လဲ” လို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူဆိုးေတြက “မင္းတို႔ ေပးလိုက္တဲ့ လူကိုသတ္ၿပီး လည္ေခ်ာင္းေသြးနဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔” လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ အဲဒီအခါ ေမတၱာပြားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က “ကြ်န္ေတာ္ကို ယူပါ” လို႔ ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ ဒါဆို သီမာသေမၻဒ = တစ္သားတည္း မျဖစ္ေသးပါဘူးတဲ့။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ယူေစၿပီး သံုးေယာက္ကိုေတာ့ မယူေစျခင္းဟာ ခြဲျခားမႈရွိေနေသးတဲ့အတြက္ တစ္သားတည္း မျဖစ္ေသးပါဘူးတဲ့။ ေလးေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္ထဲ ျဖစ္ေနရပါမယ္တဲ့။ ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္မွ ေပးစရာ မလိုဘူးလို႔ ျမင္သြားရပါ့မယ္တဲ့။ ျမင္သြားေအာင္လည္း ပြားရပါ့မယ္တဲ့။

ဒါက ဝိသုဒၶိမဂ္က ဥပမာစကားတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ေျပာတာပါ။ တကယ့္လက္ေတြ႕ နယ္ပယ္ထဲမွာေတာ့ တကယ့္ေမတၱာကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ပြားလာရင္ ပြားလာတဲ့အခါ “သူက ျမန္မာပဲ၊ သူက ကုလားပဲ၊ သူက တရုပ္ပဲ၊ သူက သူေ႒းပဲ၊ သူက ဆင္းရဲသားပဲ” ဆိုတာ မျမင္ေတာ့ဘဲ လူတစ္ဦးအေနနဲ႔ပဲ ျမင္ေနရပါ့မယ္။ ဒါကို သီမာသေမၻဒ ျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ တြဲျမင္ေနေသးတယ္ ခြဲျခားျမင္ေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သီမာသေမၻဒ မျဖစ္ေသးပါဘူး။

သတၱဝါေတြရဲ႕အက်ိဳးကို လိုလားစြာနဲ႔ ခြဲျခားမႈ မရွိေတာ့ဘဲ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမင္သြားၿပီး ေမတၱာပြားႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ေမတၱာဟာ ပါရမီေမတၱာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ေမတၱာပို႔ရမယ့္ အစဥ္ေလးကို လကၤာေလးနဲ႔ ကပ္မွတ္ထားရေအာင္ပါ။
မိမိ, ခ်စ္သူ, လယ္လတ္သူႏွင့္ ရန္သူတစ္ျဖာ ျမတ္ေမတၱာ ပြားကာစဥ္တိုင္းသိ။

ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္-အင္းမ)

အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ ၂၁.၂.၂၀၀၅
(ေမတၱာအေတြးမ်ား စာအုပ္မွေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္)

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment