Sunday, January 29, 2017

တရားထိုင္တာ ေညာင္းရင္ ျပင္လို ့ရလား"



ဝိပႆနာတရားအားထုတ္တဲ့အခါ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေနျဖင္ ခုလို ထိုင္ၿပီးအားထုတ္လာခဲ့ၾကေတာ့ ဣရိယာပုတ္ဆိုတာ ၾကာလာရင္ ေညာင္းတတ္တယ္ ဆိုတာ သဘာဝပါ။ထိုနည္းတူစြာ "ရပ္တဲ့၊ သြားတဲ့၊ ေလ်ာင္းတဲ့" ဣရိယာပုတ္ေတြမွာလည္းဘဲ ၾကာလာရင္ ဒီအတိုင္းပဲ ေညာင္းတတ္ပါတယ္။ခႏၶာရွိလို ့ျဖစ္ရတဲ့ သေဘာပါ။မျဖစ္တဲ့သူ မရွိပါဘူး။
အဲဒီလို တရားစတင္အားထုတ္ၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားဟာ မိမိထိုင္ေနတဲ့ ဣရိယာပုတ္ကို ေျပာင္းလို ့ေရႊ ့လို ့ရပါ့မလား၊ အဲဒီလို ေျပာင္းေရႊ ့ရင္ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္မလားဆိုတာ သိခ်င္ၾကမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ဖတ္ရႈသိထားသမၽွေတြ ထဲက ဆရာေတာ္ ေဒါက္အရွင္နႏၵမာလာ ဘိဝိသ ရဲ ့ " ခႏၶာကိုယ္ႀကီး နာခ်င္နာပါေစ၊ စိတ္မနာပါေစနဲ႔"တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ တစ္ခ်ိဳ ့ကို ေရးသားေဖၚျပကုသိုလ္ျပဳပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က "နကုလပိတာ" ဆိုတဲ့ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္.. တဲ့။အဲဒီ ဒကာက ျမတ္စြာဘုရား နဲ႔ အလြန္ရင္းႏွီးတယ္.. ဆိုပါတယ္။ ဘဝေတြ တုန္းကလည္း ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ခဲ့တဲ့ ဘဝ ေတြကမ်ားေတာ့ ဘုရားကို သူ႕သားလို႔ သူက ယူဆထားပါတယ္။ သံသရာက အခ်စ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက တရားထူး တရားျမတ္ ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ "အနာဂါမ္"အဆင့္ေလာက္ ေရာက္ေနပါၿပီ။ အသက္အရြယ္ ႀကီးလာလို႔ က်န္းမာမႈေတြ ယိုယြင္းလာတဲ့အခါမွာ ဘုရားဆီကို မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေရာဂါေဝဒနာ သက္သာလို႔ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသတင္းသံုးရာေက်ာင္းကိုေရာက္လာပါတယ္။ေရာက္လာတဲ့အခါ..နကုလပိတာ ဒကာႀကီးက “အရွင္ဘုရား .. တပည့္ေတာ္ အသက္အရြယ္ကလည္း ႀကီးၿပီ၊ အရွင္ဘုရားဆီကိုလည္း မလာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ခႏၶာကလည္း အၿမဲတမ္း နာတာ၊ က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာေတြျဖစ္ေနပါတယ္။"
"အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တပည့္ေတာ္ကို ဆံုးမၾသဝါဒေလး ေပးပါဦး ” လို႔ေလွ်ာက္ပါတယ္။
အဲဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားက “ ေအး .. ဟုတ္တာေပါ့၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဆိုတာ အၿမဲတမ္း နာေနတာပဲ”။
ဘယ္ေလာက္က်န္းမာတဲ့လူ ျဖစ္ပါေစ၊ ဣရိယာပုတ္ မေျပာင္းဘဲနဲ႔ .. ထိုင္တာၾကာရင္ ေညာင္းလာတာပဲ၊ အိပ္တာ ၾကာလာရင္ ေညာင္းလာတာပဲ၊ လမ္းေလွ်ာက္တာ ၾကာလညရင္ လည္း ေညာင္းလာတာပဲ။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အေျပာင္းအလဲေလး လုပ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို က်န္းမာတယ္လို႔ ထင္ေနရတာပါ။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခုတည္းကို အၾကာႀကီးထိုင္လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သူရဲ႕ သဘာဝက ေပၚလာပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက “ေအး. ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဆိုတာ အၿမဲတမ္း နာေနတာပါ။ မဆန္းပါဘူး။
"အ႑ဘူေတာ" ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဆိုတာ ၾကက္ဥ၊ ငွက္ဥလိုပါပဲ တဲ့။ ပရိေယာနေဒၶါ
-အင္မတန္ပါးလႊာတဲ့ အေရေလးနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားတာ” တဲ့။
အဲဒီေတာ့ ..လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ ၾသဝါဒေလးတစ္ခု ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာပါတယ္၊
"ခႏၶာကိုယ္ႀကီး နာခ်င္ နာပါေစ၊ စိတ္မနာ ပါေစနဲ႔"လို႔ ေျပာပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး နာတာ ကေတာ့ သဘာဝအတိုင္းပါပဲ၊ မနာေအာင္လုပ္လို႔ မရပါ။ စိတ္ကိုေတာ့ ျဖင့္ မနာေအာင္ လုပ္လို႔ ရပါတယ္။သဘာဝစိတ္ကေလး ျဖဴစင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ေအးျမေနပါတယ္။ ဆိုပါစို႔ ...
ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ တို႔ ဆိုတဲ့ ဒီ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေနအထားေလးေတြ ျဖစ္ေနလို ့ ရွိရင္ သူက စိတ္မွာေရာဂါကင္းေနပါတယ္။ က်န္းမာတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ေအး...ေလာဘ ျဖစ္လာၿပီ၊ ေဒါသျဖစ္လာၿပီ၊ ေမာဟေတြ ျဖစ္လာၿပီ၊ မာန္မာနေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္စိတ္ဟာထိခိုက္လာတာပါပဲ။ နာမက်န္း ေရာဂါျဖစ္လာျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုလိုရမွာပါ။ ရုပ္နဲ႔ဆိုင္ရာ ေရာဂါ(အို၊ နာ)ေဝဒနာ ေပ်ာက္ေအာင္ မကုႏိုင္ေပမယ့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါေဝဒနာက ေပ်ာက္ေအာင္ကုသႏိုင္ပါတယ္အသိဉာဏ္ေတြ ရွိၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ေမာဟေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မေပၚေအာင္ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္( ဗုဒၶလမ္းညႊန္မႈ ) ေတြနဲ႔ ကုသလိုက္ပါက အျမစ္ျပတ္ ေပ်ာက္ကင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီကိုယ္ဆင္းရဲမႈ ေညာင္းတဲ့ အာရံုကို ေတြ႕ၿပီး မရႈတတ္ေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ သေဘာမက်တဲ့ စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ေဒါသျဖစ္လာတတ္ၾကပါတယ္။ ေဒါသ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနလို႕ မဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုလ္ဥာဏ္ မေျပာနဲ႕ ဝိပႆနာဥာဏ္ပင္ မရႏုိင္ပါဘူး။ မိမိရဲ႕ ဆရာသမား ေတြ က မေရႊ ့ရဘူး၊ မျပင္ရဘူး၊ မလႈပ္ရဘူး ဆိုတဲ့ စတဲ့ စကားေတြေၾကာင့္" ေညာင္းလို႕လည္း စိတ္ညစ္၊ လႈပ္ရင္ေျပာင္းရင္ ဆူမွာကိုလည္း ေၾကာက္ရတဲ့ စိတ္ နဲ႕ မလႈပ္ဘဲ၊ မေရႊ ့ဘဲ နာလြန္းလို႕ ေပေတ ေအာင့္အီး ႀကိတ္မွိန္ သည္းခံေနတဲ့အခါ အခံရခက္ၿပီး ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ဆင္းရဲေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေပေတေအာင့္အီးေနလို႕ ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရင္ ဘာဥာဏ္ဘာအသိမွ မရႏုိင္၊ မျဖစ္ႏုိင္တာေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ရာမွာ အျပစ္ျဖစ္တယ္လို႕ ေျပာရမွာပါဘဲ။
နာက်င္လြန္းလို႕ မခံသာရင္ "အသိဥာဏ္"နဲ႕သတိကပ္ၿပီး ေျပာင္းရေရႊ ့ရပါတယ္။
အဲဒီလို ေျပာင္းျပင္ ေရႊ႕ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ....
ဒုကၡေဝဒနာ ျပင္းထန္စြာ မျဖစ္ျခင္း။
တည္ၾကည္မႈ သမာဓိရျခင္း။
အားထုတ္ဆဲ ကမၼ႒ာန္းတရား တိုးပြားျခင္း.. စတဲ့.....
တရားထူးရျခင္းဆုိတဲ့ အက်ိဳးေလးမ်ိဳး ရႏုိင္ပါတယ္။
နာက်င္ကိုက္ခဲလို႕ စိတ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ေနတာကို သတိကပ္ၿပီး မေျပာင္းျပင္၊မေရႊ႕ေပးဘဲ ေနရင္...
ဒုကၡေဝဒနာ ျပင္းထန္စြာျဖစ္ျခင္း။
တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ မရျခင္း။
အားထုတ္ဆဲ ကမၼ႒ာန္းတရား ပ်က္ျခင္း။ တရားထူးမရျခင္းဆိုတဲ့....
အျပစ္ေလးမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ ေညာင္းတာနဲ႕ ေျပာင္းလိုက္၊ ျပင္လိုက္ လိုက္ရမွာလာလို ့ေတာ့ ေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္။
ေညာင္းတာကို လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘနဲ႕သာ ေျပာင္းေရႊ႕မယ္ဆိုရင္...
သတိ၊ အသိဥာဏ္မပါတဲ့အတြက္ အဲဒီလို ေျပာင္းေရႊတာကိုလည္း "မေကာင္းဘူး"လို႕ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အထုိင္ၾကာလို႕၊ အမူအရာ တစ္မ်ိဳးတည္း ေနတာၾကာလို႕ နာက်င္ကိုက္ခဲ ေညာင္းလြန္းတဲ့အခါ သတိ၊အသိနဲ႕ မရႈပြားဘဲ၊ "နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ကုန္ေစလိုလို႕၊ ဒီနာက်င္တာကို ေက်ာ္လႊားေစလို လို႕" ဆိုၿပီး အတင္းအဓမၼ က်ိတ္မွိတ္ေပေတေအာင့္အီးၿပီး ၿငိမ္မခံသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲ တုိးလို႕ အျပစ္ပိုႀကီးေစပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က အဲဒီလို ႀကိတ္မွိတ္ေပေတၿပီး ေနတဲ့အခါ နာက်င္ကိုက္ခဲတာေတြ ေက်ာ္သြား၊ လြန္သြား၊ ကုန္သြားတယ္လို႕ ေျပာၾကတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ နာက်င္ကိုက္ခဲလြန္းလို႕ ထံုၿပီး သြားတဲ့ သေဘာပါ။ ထံုေပ်ာက္ၿပီး ေပ်ာက္ေနတာကို အဟုတ္မွတ္ေနၿပီးေတာ့ ေနေနတတ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေပၚလာတဲ့ အာရံုတစ္ခုခု ေနာက္ကို မွိန္းၿပီး လိုက္ေနတဲ့ "ေမာဟ၊ ေလာဘ၊ ကိေလသာေတြ"နဲ႕ မွိန္းထိုင္ ထိုင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။
မေျပာင္းမေရႊ႕ဘဲ ၾကာၾကာထိုင္ႏုိင္တယ္၊ ရပ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာက....
တရားရတဲ့၊ အသိဥာဏ္ေတြ တိုးပြားတဲ့ ဝိပႆမာအလုပ္မွာ အဓိက မက်ပါဘူး။ ဣရိယာပုတ္ အမႈအရာ အေနနဲ႕..
ေျပာင္းပဲေျပာင္းေျပာင္း၊ မေျပာင္းဘဲေနေန၊ အသိဥာဏ္တိုးဖို႕ ေျပာင္းဆဲ ျပင္ဆဲမွာလည္း "သတိ ဝီရိယ၊ အသိဥာဏ္"နဲ႕ ထင္ရွားတဲ့" ရုပ္ဓာတ္၊ နာမ္ဓာတ္"ေတြကို ၾကည့္ေနရပါမယ္။ ၿငိမ္ေနတဲ့ အခါမွာလည္း အထင္အရွား ျဖစ္ေပၚေနတဲ့...
ကိုယ္နဲ႕စပ္တဲ့ ရုပ္သေဘာ ေဖာက္ျပန္မႈ၊
စိတ္နဲ႕ စပ္တဲ့ ရုပ္သေဘာ ေဖာက္ျပန္မႈ၊
စိတ္နဲ႕ စပ္တဲ့ သိမႈ၊ ညႊတ္မႈ၊
စဥ္းစားေတြးေခၚမႈသေဘာေတြကို သိေအာင္ ၾကည့္ေနရမယ္။
အဲဒီလို ၾကည့္ေနႏုိင္လို႕ ထင္ရွားတဲ့ ေပၚေနတဲ့ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း အာရံုကိုသတိ၊ အသိနဲ႕ ၾကည့္ေနရင္ အျပစ္ မျဖစ္ပါဘူး။

ဝိပႆနာ အလုပ္မွာ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း အာရံုကို မၾကည့္ႏုိင္ရင္သာ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္ လို ့တင္ျပရင္း ဓမၼဒါန ျပဳလိုက္ပါတယ္။

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment