Tuesday, January 31, 2017

အေပါ့စြန္႔ျခင္း အႏုပညာ


တစ္ခါတုန္းက လကၡဏာေဗဒင္ကြၽမ္းက်င္တဲ့ လကၡဏာဆရာတစ္ေယာက္ ႐ွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လကၡဏာေရာ ေျခခဏာေရာ ကြၽမ္းက်င္တဲ့သူပါ။ ေျခရာတစ္ခုကို ၾကည့္႐ုံနဲ႔လည္း ေျခရာ႐ွင္ရဲ႕ကံၾကမၼာ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ကို ေျပာေဟာႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ေန႔ေတာ့ ခရီးသြားရင္း လမ္းမွာေျခရာတစ္ခုကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေျခရာကို စစ္ေဆးလိုက္ေတာ့ ေျခရာမွာ ႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္မယ့္လကၡဏာပါေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လကၡဏာဆရာက ``အင္း သူ႔ကို ႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္မယ့္အေၾကာင္း သြားေဟာေျပာလိုက္ရရင္ေတာ့ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့အခါ ငါ့ကိုေကာင္းေကာင္း ခ်ီးေျမႇာက္မွာပဲ´´ ဆိုတဲ့ အေတြးကိုေတြးရင္း ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ကိုယ္ ေျခရာေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္ လိုက္ခဲ့ပါတယ္။ လိုက္ရင္းလိုက္ရင္းနဲ႔ လမ္းေဘးတစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ေျခရာ႐ွင္က က်င္ငယ္ကိုမတ္တတ္ရပ္ လက္ၾကားညႇပ္ၿပီး ေပါက္ေနပါသတဲ့။

ဒီေတာ့ လကၡဏာဆရာက သက္ျပင္းခ်ရင္း ေခါင္းခါရင္းနဲ႔ အေပါ့စြန္႔တာၿပီးတဲ့အထိ ေစာင့္ေနပါတယ္။ ၿပီးၿပီဆိုမွ ``မိတ္ေဆြက ဘာအလုပ္မ်ားလုပ္လဲ´´ လို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။ ေျခရာ႐ွင္က ``ဇာတ္ထဲမွာ လိုက္ပါတယ္´´ လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။ လကၡဏာဆရာကဆက္ၿပီး ``ဇာတ္ထဲမွာ ဘာလုပ္လဲ´´ လို႔ေမးေတာ့ ``႐ွင္ဘုရင္ လုပ္ပါတယ္´´ လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါသတဲ့။

လကၡဏာဆရာက သက္ျပင္းေတြထပ္ခ်ရင္း ``မင့္မွာ ႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္မယ့္ လကၡဏာေတာ့ပါပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ က်င္ငယ္စြန္႔ပံုနည္းမဟုတ္တာေၾကာင့္ ေရႊထီးမေျပာနဲ႔၊ ထီးစုတ္ေတာင္ ေဆာင္းရမွာမဟုတ္ဘူး´´ လို႔ ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။
(သဂၤဇာစကားပံုေပါင္းခ်ဳပ္)

သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဒီပံုျပင္ေလးကို ကိုယ္တိုင္ပဲ ဖန္တီးၿပီး ေျပာခဲ့ေလသလား။ ဒါမွမဟုတ္ အစဥ္အဆက္ဆက္က႐ွိခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ုိးရာပံုျပင္တစ္ပုဒ္ကိုပဲ လက္ဆင့္ကမ္း ေျပာခဲ့ေလသလား မသိပါဘူး။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေကာ၊ ေနထိုင္မႈပံုစံေရာ၊ ကံၾကမၼာေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ေတြေကာ၊ ဆင္ျခင္ေတြးဆစရာေတြေရာ ေရာႁပြမ္းေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ တကယ့္႐ွင္ဘုရင္အစစ္ဆိုရင္ေတာ့ ရာဇဣေျႏၵအပ်က္ခံၿပီး မတ္တတ္ရပ္ လက္ၾကားညႇပ္ေပါက္မယ္ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ ခုေတာ့ သူတို႔ေဗဒင္ဆရာေတြရဲ႕ အျမင္မွာ ယၾတာေက်ေနတယ္လိုပဲ တြက္ဆေတာ့မွာပါ။

ပံုျပင္ေတာ့ ပံုျပင္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕ဘဝနဲ႔ နီးစပ္လြန္းၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ ႐ွင္သန္ေနမယ့္ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးဖို႔ ဘယ္လိုပဲပါခဲ့ပါခဲ့ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ေနထိုင္မႈပံုစံမက်ရင္ အတိတ္ကံလည္း အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာဘူးဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ဒါကိုေထာက္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ ပစၥဳပၸန္ဘဝ ေနထိုင္မႈပံုစံကလည္း သိပ္ၿပီးအေရးႀကီး ေနပါတယ္။ အေပါ့စြန္႔ပံု, ပံုစံမက်တာေၾကာင့္ ႐ွင္ဘုရင္နဲ႔လြဲရတာေတာ့ မတန္လွပါဘူး။

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို သူ႔ရဲ႕အေျပာအဆို အျပဴအမူေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္လို႔ရတဲ့အေနအထားမွာ ႐ွိေနပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတာကို ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္းမထားဘဲ အျပင္လက္ေတြ႕မွာ ေျပာခ်လိုက္မယ္ ျပဳမူခ်လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ႐ွိေနတာကို ဖြင့္ေျပာလိုက္သလို ျဖစ္႐ုံမကဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ကိုပါ ဖန္တီးလိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလမ်ား ကိုယ့္ရဲ႕မဆင္မျခင္ေျပာဆိုမူေၾကာင့္ ဘဝအတြက္ ႀကီးမားတဲ့အခြင့္အေရးႀကီးေတြ လြဲသြားရတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး႐ွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာအဆို အျပဳအမူပိုင္းကို အထူးသတိထားရပါမယ္။ စိတ္ထဲမွာ ျမံဳထားဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာျမံဳထားရင္ စိတ္က ပိုပင္ပန္းပါတယ္။

ပုထုဇဥ္ပီပီ စိတ္ထဲမွာျဖစ္တာေတာ့ ျဖစ္လိုက္တာပါပဲ၊ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တာကို စိတ္ထဲမွာပဲ ႐ွင္းပစ္ႏိုင္ရပါမယ္။ ႐ွင္းပစ္နည္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး႐ွိေနတာပါ။ အခ်ိန္ကာလေလးတစ္ခု ေစာင့္လိုက္တာတို႔ ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္လိုက္တာတို႔၊ ႐ႈမွတ္ပစ္လိုက္တာတို႔ စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါ။

စိတ္ထဲမွာ႐ွိတာကို ႐ွိတဲ့အတိုင္းေျပာခ်လိုက္ရင္ ခံရတဲ့သူက တစ္သက္လံုး မေမ့ေတာ့ပါဘူး။ တစ္သက္တာ စိတ္ဒဏ္ရာရသြားေတာ့တာပါ။ မွားမွန္းသိလို႔ ျပန္ေတာင္းပန္ေပမယ့္လည္း ျပန္ၿပီးယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းျပတ္သြားလို႔ ျပန္ဆက္တဲ့အခါ ဆက္ရာဆက္ထံုးကေလးေတာ့ က်န္ေနခဲ့သလိုပါပဲ။ ကိုယ္ရဲ႕အေျပာအဆို အျပဳအမူကို အထူးသတိထားေနကာမွ ေတာ္ကာက်တာပါ။

ကိုရင္စာသင္သားဘဝက ရန္ကုန္ ဝိသုဒၶါ႐ုံမွာ ဥပုသ္ေန႔ညေရာက္ၿပီဆိုရင္ ပဓာနနာယကဆရာေတာ္ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေကာ႑ညက ၾသဝါဒေပးေလ့႐ွိပါတယ္။ ၾသဝါဒေပးတဲ့အခါ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေရႊက်င္စည္းမ်ဥ္းစာအုပ္ကို အပိုဒ္လိုက္ အပတ္စဥ္ဖတ္ျပသြားတာပါ။ အျမဲၾကားေနရတာရယ္၊ ဥပုသ္ေန႔ နားရမွာမနားရတာရယ္ေၾကာင့္ သိပ္ၿငီးေငြ႕တာပါပဲ။ ၉ ႏွစ္ေလာက္ေနခဲ့တာဆိုေတာ့ ၾသဝါဒစည္းမ်ဥ္းေတြကို အလြတ္နီးပါးေလာက္ကို ရေနတာပါ။

သိပ္ၿငီးေငြ႕ခဲ့တဲ့ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေရႊက်င္စည္းမ်ဥ္းေတြကို အခုေန ျပန္အာ႐ုံျပဳၾကည့္လိုက္ေတာ့ လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ က်င့္သံုးစရာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဥပမာ- မ်ား ၈ မ်ားကို ပယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းၾသဝါဒပါ။
၁။ စကားမ်ား
၂။ အရယ္မ်ား
၃။ အအိပ္မ်ား
၄။ အစားမ်ား
၅။ နဝကမၼမ်ား
၆။ ပစၥည္းမ်ား
၇။ ႐ွင္ငယ္လူငယ္တို႔ႏွင့္ေရာေႏွာမ်ား
၈။ အလည္အပတ္မ်ား ဆိုတဲ့ မ်ား ၈ မ်ားကို ပယ္ရမယ္တဲ့။

အဲဒီ မ်ား ၈ မ်ားထဲက ဆိုစကားမ်ားတာလည္း မေကာင္းသလို အစားမ်ားတာလည္း မေကာင္းပါဘူး။ စကားမ်ားေတာ့ အမွားေတြပါတတ္သလို အစားမ်ားေတာ့လည္း က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းျပန္ပါဘူး။ ဒါေတြဟာ လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ အေျပာအဆို အျပဳအမူပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တကယ့္အသံုးခ်စရာေတြပါ။ ျပန္ေတြးတိုင္း လြမ္းစရာေတြခ်ည္းပါပဲ။

ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၾသဝါဒေတြထဲမွာ က်ယ္ ၅ ပါးကို ပယ္ဖို႔၊ ၾကမ္း ၉ ပါးကိုပယ္ဖို႔ စသည္ေတြလည္း ႐ွိပါေသးတယ္။ စကားေျပာက်ယ္၊ အရယ္က်ယ္၊ အေခၚက်ယ္ စသည္ေတြနဲ႔ စိတ္ၾကမ္း၊ ႏႈတ္ၾကမ္း၊ ကိုယ္ၾကမ္း၊ အစားၾကမ္း၊ အအိပ္ၾကမ္း၊ အရယ္ၾကမ္း စသည္ေတြပါ။ တကယ့္လက္ေတြ႕ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္ထဲမွာ က်င့္သံုးလို႔ရတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြပါ။ စကားေျပာက်ယ္၊ အေခၚက်ယ္ေတြကလည္း သိကၡာ႐ွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ႏႈတ္ဣေျႏၵပ်က္ေစပါတယ္။ ၾကားရတဲ့သူအတြက္လည္း နားပင္ပန္းလွပါတယ္။ အေဝးေရာက္ေနလို႔ တစ္ဖက္လူၾကားေအာင္ လွမ္းေခၚရတာမ်ိဳးက်ေတာ့တစ္မ်ိဳးပါ။ စိတ္ၾကမ္း ႏႈတ္ၾကမ္းကိုလည္း ဘယ္သူကမွ မႀကိဳက္ပါဘူး၊ မိတ္ေဆြအျဖစ္လည္း ဘယ္သူမွ မခင္ခ်င္ၾကပါဘူး။ စိတ္ပူေလာင္လို႔ပါ။ တစ္ေယာက္တည္းတင္ ေလာင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ေလာင္တာပါ။ ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာအဆိုအျပဳအမူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေထာင့္ေစ့ေအာင္ ၾသဝါဒလမ္းၫႊန္ေပးထားတာပါ။

ဆရာေတာ္ဦးေကာ႑ညက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ဆံုးမၾသဝါဒေတြတင္ မကပါဘူး၊ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔လည္း သီးျခားၾသဝါဒ ေပးတတ္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ- ``မင္းတို႔ေတြ ေဖာ႒္မရ ဓမၼဆံုးမျဖစ္ေစနဲ႔´´ (ဖြတ္မရ ဓားမဆံုးမျဖစ္ေစနဲ႔) ဒီစကားကိုေတာ့ ထပ္ခါထပ္ခါ မိန္႔ေလ့႐ွိပါတယ္။ တကယ့္ ဖြတ္ေကာင္လည္းမရ ထင္းခုတ္တဲ့ ဓားမလည္းမရလို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဖာ႒္ဆိုတာ ေဖာ႒ဗၺာရံုကို ေျပာတာပါ။ ေဖာ႒္ဆိုတဲ့ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံ ကာမဂုဏ္အေတြ႕အထိလည္း မရ ဓမၼဆိုတဲ့ တရားဓမၼလည္းဆံုးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။ လူငယ္စကားနဲ႔ ႐ွင္းေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ မိန္းမလည္းမရ တရားဓမၼလည္းမရ မျဖစ္ေစနဲ႔လို႔ ေျပာလိုရင္းပါ။

ၾကားရဖန္မ်ားေတာ့ ကိုရင္အခ်င္းခ်င္း ``ကိုရင္ ဖြတ္နဲ႔ဓားမတစ္ခုခုေတာ့ ရမွျဖစ္မယ္ေနာ္´´ လို႔ေျပာရင္ တစ္ျခားတစ္ပါးက ``တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ဖြတ္ပဲ ယူေတာ့မယ္´´ လို႔ ျပန္ေနာက္တတ္ပါတယ္။

ငယ္ငယ္က အေျပာင္အပ်က္စကားေတြက ႀကီးလာေတာ့ ေတြးဆစရာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ခုလံုး႐ႈံးေနရင္ ရဟန္းဝတ္ရတာ မတန္ဘူး ဆိုတဲ့သေဘာကို ျပေနပါတယ္။

တစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္ထားၿပီး တစ္ခုကို မရဘူးဆိုရင္လည္း အဓိပၸါယ္မ႐ွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္ေတြ လူထြက္သြားၾကတာလား မသိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါး လူထြက္သြားရင္ ႏွစ္ခါသံုးခါမက ႐ႈံးရတဲ့ ဘဝပါ။ ကိုယ္တိုင္ အနာဂတ္လမ္းေၾကာင္းကို မေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသးတဲ့ ကိုရင္ေလးအရြယ္မွာပဲ ေလးတန္ေအာင္လို႔ ငါးတန္းဆက္မတက္ဘဲ ဘုန္းႀကီးစာကိုပဲ ဆက္သင္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ေလာကီပညာကို ကေလးဘဝမွာပဲ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဓမၼာစရိယေတြေအာင္လို႔ စာခ်ဘုန္းႀကီးေတြျဖစ္လို႔ မေပ်ာ္လို႔ လူထြက္တဲ့အခါ ေလာကီဘြဲ႔မရတဲ့အတြက္ အျပင္မွာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း မရႏိုင္တဲ့အတြက္ ဘဝကိုပင္ပင္ပန္းပန္း ျဖတ္သန္းရပါတယ္။ ဓမၼာစရိယဘြဲ႔ကို အျပင္မွာ ေရးတတ္ဖတ္တတ္အဆင့္ပဲ ထားတာပါ။

လူထြက္တဲ့အခါ ဘာပိုက္ဆံမွ မ႐ွိတဲ့အတြက္ ရင္းႏွီးစားေသာက္ဖို႔လည္း ခက္ခဲရျပန္ပါတယ္။ ဒါတင္မကပါဘူး ``လူထြက္ရပါ့မလား´´ ဆိုၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ေဝဖန္႐ႈတ္ခ်မႈကို ခံရျပန္ပါေသးတယ္။ လူထြက္သြားရင္ အ႐ႈံးအဆင့္ဆင့္႐ႈံးၿပီး ဘဝအာမခံခ်က္ မ႐ွိတဲ့သေဘာပါ။

``လူထြက္ေသာရဟန္းေတာ္မ်ား ကူညီေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးအသင္း´´ ဆိုၿပီး ဘယ္သူကမွလဲ တည္ေထာင္ေပးမထားပါဘူး။ အစကတည္းက သဘာဝအ႐ႈံးအဆင့္ဆင့္ကို စေတးၿပီး ဘုန္းႀကီးဝတ္ခဲ့ၾကရတာပါ။

လူသားတစ္ေယာက္ဟာ ေလာကျပစ္၊ ဓမၼျပစ္မလုပ္ဘူးဆိုရင္ လူ႔အဆင့္အတန္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ဘယ္ဘဝမွာပဲ ႐ွိေန႐ွိေန လူ႔ဝန္းက်င္ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းက တန္ဖိုးထားရမွာပါပဲ။

ငယ္ငယ္က စာသင္သားဘဝကို ျပန္သတိရသြားလို႔ပါ။

ႏြားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အေပါ့စြန္႔တာ မတ္တတ္ရပ္စြန္႔လို႔ ျပႆနာမ႐ွိေပမယ့္ လူေလးစားခံရသူတစ္ေယာက္က်ေတာ့ အဆင္မေျပလွပါဘူး။ ဒါကလည္း ျမန္မာျပည္အေတြးနဲ႔ပါ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ႐ွိတဲ့ အိမ္သာ အားလံုးနီးပါးကေတာ့ ထိုင္စြန္႔ဖို႔ေကာ မတ္တတ္စြန္႔ဖို႔ေကာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားလံုးလံုလံုျခံဳျခံဳဆိုေတာ့ ဣေျႏၵရပါတယ္။

သီဟိုဠ္ကြၽန္းမွာ ဝဋဂါမဏိမင္းစစ္႐ႈံးေတာ့ မိဖုရားေတြနဲ႔အတူ ေတာထဲကိုေျပးရပါတယ္။ စစ္ေျပးတဲ့အထဲမွာ မိဖုရားေသာမေဒဝီလည္း ပါပါတယ္။ မိဖုရားေသာမေဒဝီက ထိန္ပြင့္နဲ႔တူတဲ့အပြင့္႐ွိတဲ့ ခ်ံဳပုတ္ထဲ ပုန္းေနတုန္း ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးကို လွမ္းေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ေတာထဲမွာ ကိုရင္တစ္ပါးေတြ႕လိုက္ရေတာ့ တအံတၾသနဲ႔ သတိထားၾကည့္ေနလိုက္ပါတယ္။ ကိုရင္ေလးက ေဆာင့္ေၾကာင့္ေလးထိုင္ သကၤန္းကိုလံုေအာင္ဖံုး လက္ကေလးပါကာၿပီး က်င္ငယ္စြန္႔တာကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ မိဖုရားေသာမေဒဝီက ကိုရင္ေလးက်င္ငယ္စြန္႔ပံုေလးကို ၾကည္ညိဳသေဘာက်သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုရင္ေလးက်င္ငယ္စြန္႔တဲ့ေနရာမွာပဲ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴပါတယ္။ ေက်ာင္းကိုလည္း ေသာမဝိဟာရ လို႔ နာမည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပစၥည္းေလးပါးဒကာမအျဖစ္လည္း ခံယူလိုက္ပါတယ္။

က်င္ငယ္စြန္႔ပံုသေဘာက်လို႔ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴ႐ုံတင္မကဘဲ ပစၥည္းေလးပါးဒကာမအျဖစ္ပါ ခံယူလိုက္ေတာ့ အေပါ့စြန္႔တာေလးကလည္း လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကံၾကမၼာအေျပာင္းအလဲကို အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တာပါ။

တကယ္လို႔မ်ား ကိုရင္ေလးက ေတာထဲ ဘယ္သူမွမ႐ွိပါဘူးေလ ဆိုၿပီး မတ္တတ္ရပ္ စြန္႔လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသာမဝိဟာရေက်ာင္းႀကီး ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္လာမွာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ အေျပာအဆို အျပဳအမူေလးေတြက ကိုယ့္ရဲ႕အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေနသလို ကိုယ့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ကိုလည္း ဖန္တီးေနတယ္ဆိုတာ အေပါ့စြန္႔ပံု ဝတၱဳေလးႏွစ္ပုဒ္က သက္ေသသာဓကျပေနပါတယ္။ အေပါ့စြန္႔တာေလးေတာင္ ဒီေလာက္ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ျဖစ္ေနရင္ တျခားအမူအရာေတြဆို အထူးေျပာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဆရာ ဒဂုန္တာရာကို ေျပာပါတယ္။ ``အႏုပညာဆိုတာ ႐ွိတာပဲ၊ လင္မယား ဘဝမွာလည္း အႏုပညာမဲ့ရင္ လင္မယားကြဲမွာေပါ့။ ဒီလိုပဲ ေတာ္လွန္ေရးမွာလည္း အႏုပညာ႐ွိတာပဲ၊ အႏုပညာေျမာက္မွ ေတာ္လွန္ေရးလည္း တကယ့္ေတာ္လွန္ေရးအစစ္ပဲ´´

ဗိုလ္ခ်ဳပ္စကားကို သိပ္သေဘာက်လို႔ အျမဲမွတ္မိေနပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အေပါ့စြန္႔တာလည္း အႏုပညာပါမွ အဆင္ေျပမယ့္ သေဘာ႐ွိပါတယ္။ အႏုပညာမဲ့ရင္ အဆင္မေျပပါဘူး။

စားေရးသူ ရိပ္သာတရားစခန္းမွာ ေယာဂီေတြအတြက္ ေကာ္ဖီစင္တာ ၂ ခု လုပ္ေပးထားပါတယ္။ ေကာ္ဖီ ၁၂ မ်ိဳး၊ ၁၃ မ်ိဳးေလာက္အျပင္ အိုဗာတင္း၊ မိုင္လို၊ ေကြကာအုပ္၊ လက္ဖက္ရည္ စသည္ေတြပါ စံုႏိုင္သမွ်စံုေအာင္ ထားေပးထားၿပီး ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီမထိုးမခ်င္း ႀကိဳက္သေလာက္ ေသာက္လို႔ေျပာထားပါတယ္။

ဒီလိုပါပဲ၊ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေပၚမွာ မုပၸလင္က သဘာဝေက်ာက္သား ပြဲေက်ာက္ထိုင္ခံုေတြကို ေယာဂီေတြထိုင္ဖို႔ ခ်ေပးထားပါတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမွာ စိတ္ပန္း႐ုပ္ပန္းနဲ႔ အပူေတြၾကားထဲမွာ တဒဂၤေလးစိတ္ခ်မ္းသာမႈရသြားေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ။ ဒါလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္စကားအရဆို အႏုပညာတစ္ခုလို႔ပဲ ခံယူထားပါတယ္။ ေယာဂီေတြ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အႏုပညာေတြကလည္း အစိတ္ပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ အေထာက္အကူ ျပဳေနမွာပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ကိုယ့္ရဲ႕ အေျပာအဆို အျပဳအမူေလးေတြမွာ အႏုပညာေလးေတြပါေနရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေနသလို ကိုယ့္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ကိုလည္း ဖန္တီးေပးေနတယ္ဆိုတာေလးကိုေတာ့ ေတြးရင္းေတြးရင္း ေတြးေနဖို႔ပါပဲေလ။

ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္- အင္းမ)
(news watch weekly ဂ်ာနယ္ ၂၃.၆.၂၀၁၅)

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment