Sunday, January 29, 2017

သတိပ႒ာန္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ = ၁ /


သတိပ႒ာန္ ၁ /

#သတိပ႒ာန္ ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္၊#သတိပ႒ာန ဟူေသာ
ပါဠိမွဆင္းသက္လာေသာ ပါဠိသက္ ေဝါဟာရျဖစ္သည္။

သတိပ႒ာန္ကုိ
၁-သတိ၏ က်က္စားရာ အာ႐ုံ၊
၂-သုံးမ်ဳိးေသာ သာဝကတုိ႔ အေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခ်စ္မႈ႕
မုန္းမႈ႕ လြန္ေျမာက္ျခင္း၊
၃-သတိ ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး အနက္ေပးႏႈိင္သည္။

၁-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=(သတိ၏)က်က္စားရာအာ႐ုံ။
#သတိ၏က်က္စားရာအာ႐ုံ ျဖစ္ပါသည္။

၂-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=သုံးမ်ဳိးေသာ သာဝကတုိ႔အေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏
(သတိျဖင္႔)မခ်စ္ မမုန္းမႈ႕။
#သာဝကသုံးမ်ဳိးအေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ (သတိသမၸဇဥ္ျဖင္႔)
မခ်စ္ မမုန္း သတိျဖင္႔ က်င္႔သုံးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(ျမတ္စြာဘုရား၏ ၾသဝါဒကုိ လုိက္နာေသာ သာဝက၊ မလုိက္
နာေသာ သာဝက၊ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ လုိက္နာ၍ တစ္ဝက္တစ္
ပ်က္ မလုိက္နာေသာ သာဝက ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး႐ွိ၏။)

၃-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=အာ႐ုံ၌ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သက္ဝင္၍တည္ေနေသာ သတိ။
#သတိ ေစတသိက္ သတိတရား ပင္ျဖစ္ပါသည္။

#ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ စသည္တုိ႔၌
သတိပ႒ာန္ သည္ သတိေစတသိက္ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။

#အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။
အပၸမတၲာ နမီယႏၲိ ၊ ေယပမတၲာ ယထာ မတာ။

မေမ႔မေလ်ာ႔ျခင္းသည္ နိဗၺာန္ကုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။
ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းသည္ ေသျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။
မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာသူတုိ႔သည္ ေသသည္မမည္ကုန္။
ေမ႔ေလ်ာ႔သူတုိ႔သည္ ေသသည္မည္ကုန္၏။

ေလာကေဝါဟာရအလုိ ေသဆုံးျခင္းဆုိသည္မွာ အသက္၏ကုန္
ျခင္းမွ်ကုိသာ ေသဆုံးသည္ဟုဆုိသည္။အသက္မကုန္ေသးသ
မွ် ႐ွင္သန္ေနသည္ဟုဆုိသည္။

ဓမၼအလုိအရ အသက္ရွင္လွ်က္ ေသေနသူ(ေသဆုံးသူ)မ်ား႐ွိႏႈိင္
သလုိ ၊အသက္ေသေသာ္လည္း ႐ွင္သန္ေနသူမ်ားရွိပါသည္။

အထက္ပါ ဓမၼပဒ ဂါထာအရ-
အပၸမာဒတရား(သတိတရား)လက္ကုိင္ျပဳထားေသာ
ကုသုိလ္အစုစုတုိ႔၌ မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာ သူသည္ ႐ွင္သန္ေနသူ
ျဖစ္ပါသည္။
ပမာဒတရား(ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္း)သတိမ႐ွိျခင္း ျဖစ္၍
ကုသုိလ္တရားအစုစုတုိ႔၌ ေမ႔ေမ႔ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ႏွင္႔ ေနေသာသူ
သည္ အသက္႐ွင္ေနရပါေသာ္လည္း ေသေသာသူသာျဖစ္သည္။

သတၱဝါတုိ႔ အေနျဖင္႔ ေသဆုံးရန္ အခြင္႔အလမ္းမ်ားစြာ႐ွိသည့္
အနက္ သတိတရားမ႐ွိသျဖင္႔ေသဆုံးရျခင္းသည္ ႐ွင္သန္ျခင္း
အတြက္လမ္းစပါေပ်ာက္ဆုံးျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။

ကံအားေလ်ာ္စြာ မွားယြင္းေသာ အျမင္မ်ား၌ ဘဝကုိတည္
ေဆာက္မိပါက ကုသုိလ္အစုစုတုိ႔၌ ေမ႔ေလ်ာ႔ေသာ ပမာဒတရား
လည္းျဖစ္ေပၚလာေပမည္။
ထုိ႔အတူ မွားယြင္းေသာ အေတြးအႀကံ မ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚေစလွ်က္
ပမာဒတရားျဖစ္ပြားကာ ေသသူျဖစ္တတ္ပါသည္။
ဤအတူ မွားယြင္းေသာ (ကုိယ္မႈ႕ႏႈတ္မႈ႕မ်ား အသက္ေမြးမႈ႕မ်ား
ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈ႕မ်ား ကြ်မ္းက်င္လိမၼာမႈ႕မ်ား)ေၾကာင္႔လည္း
ပမာဒတရားျဖစ္ပြားကာ(သတိခြ်တ္ယြင္းသျဖင္႔)ကုသုိလ္အစုစုကုိ
မျပဳမိေတာ႔ပဲ ေသဆုံးေနသူမ်ားသာ လွ်င္ျဖစ္တတ္ပါသည္။

#ဥ႒ာေနန'ပၸမာေဒန ၊သံယေမန ဓေမၼန စ၊
ဒီပံ ကရိယာထ ေမဒါဝီ ၊ယံၾသေဃာ နာဘိကီရတိ။

ထၾကြလုံ႔လ႐ွိ၍ မေမ႔မေလ်ာ႔ပဲ (သီလကုိ)ေစာင္႔ေ႐ွာက္ထိမ္းသိမ္း
လွ်က္ (ဣေျႏၵကုိ)ဆုံးမျခင္းႏွင္႔ျပည့္စုံေသာ ပညာ႐ွိသည္ သံသ
ရာတည္းဟူေသာ သမုဒၵရာ၌ အရဟတၲဖုိလ္ဟူေသာ မွီခုိရာကြ်န္း
ကုိျပဳလုပ္ရာ၏။ ယင္းကြ်န္းကုိ ကိေလသာ ေရလ်ဥ္သည္ မဖ်က္
ဆီးႏႈိင္ေပ။

သီလစသည့္က်င္႔ဝတ္ကုိျဖည့္ဆည္းျခင္း ၊ဣေျႏၵကုိေကာင္းစြာ
ေစာင္႔ထိမ္းျခင္း ၊စသည့္ သံဝရသီလမ်ားကုိ မေမ႔မေလ်ာ႔ပဲ ထ
ၾကြလုံ႔လျပဳ၍ ေနလွ်က္ ေသမင္းမျမင္ရာ မိမိ၏မွီခုိရာ ကြ်န္းကုိ
ျပဳလုပ္လွ်က္ ေဘးရန္ကင္းစြာ ႐ွင္သန္ေနၾကဖုိ႔ ဘုရား႐ွင္၏တုိက္
တြန္းေတာ္မူခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

အပၸမာဒတရား ကုသုိလ္ျပဳေရး၌ မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာ သတိတရား
႐ွိေသာသူသည္ ရွင္သန္ေနသူသာျဖစ္၍ ေသမင္းမျမင္ရာ မွီခုိရာ
ကြ်န္းကုိ ျပဳလုပ္ႏႈိင္သူျဖစ္သျဖင္႔ ဘုရား႐ွင္၏ တုိက္တြန္းေတာ္မူ
ခ်က္ အတုိင္းေနထုိင္သူလည္းျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္တုိ႔မွာ သတိတရားႏွင္႔စပ္၍ မွန္ကန္စြာ ႐ႈ႕ျမင္ႏႈိင္ရန္
သတိခ်ပ္ေစလုိ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း အက်ဳိး႐ွိေသာလုပ္ငန္း(ကုသုိလ္)ပင္မွန္
ေသာ္လည္း ပုိမုိ၍အက်ဳိးမ်ားရာ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ လုပ္ႏႈိင္
ရာမ်ားကုိသာ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္၍ လုပ္တတ္ဖုိ႔အေရးႀကီးပါ
သည္။ကုသုိလ္ကုိကား မည္သည့္ကုသုိလ္ပင္ျဖစ္ေစ အထင္မ
ေသးစေကာင္းေပ။ကုသုိလ္မွန္သမွ် နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ႔
ျပဳႏႈိင္သည္ခ်ည္းသာလွ်င္ ျဖစ္၏။

သတိပ႒ာန အရ သတိ၏အာ႐ုံမ်ား အျဖစ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေလးမ်ဳိးေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။ထက္ျမက္ေသာ သမၼာသတိကုိထူ
ေထာင္လုိေသာ ရဟန္း႐ွင္လူေယာဂီသည္ သီလစသည္ကုိျပည့္
စုံေစလွ်က္ သတိ၏တည္ရာ အာ႐ုံမ်ားႏွင္႔ စိတ္ကုိေလ႔က်င္႔ပ်ဳိး
ေထာင္လွ်င္ သတိႏွင္႔ျပည့္စုံႏႈိင္ပါသည္။

အာ႐ုံေလးမ်ဳိးမွာ-
(၁)။ကာယ ။(၂)။စိတၲ။(၃)။ေဝဒနာ။(၄)။ဓမၼ။ျဖစ္ပါသည္။
#ကာယဂတာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#စိတၲာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ဟူ၍ သတိပ႒ာန္ ေလးမ်ဳိး။
ေဟာေတာ္မူပါသည္။

သတိပ႒ာန္-၂


#ေဝေနယ်ေလးမ်ဳိးႏွင္႔သတိပ႒ာန္
ပရမတၳတရားမ်ားကုိ ခႏၶာဖြဲ႕လွ်င္ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္၏။ထုိတြင္-
#႐ူပကၡႏၶာသည္ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၏အာ႐ုံျဖစ္၏။
#ဝိညာဏကၡႏၶာသည္ စိတၲာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၏အာ႐ုံျဖစ္၏။
#ေဝဒနကၡႏၶာသည္ ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၏အာ႐ုံျဖစ္၏။
#သညကၡႏၶာႏွင္႔သခၤ ါရကၡႏၶာတုိ႔သည္ ဓမၼာႏုပႆနာ၏ အာ႐ုံျဖစ္၏။

ခႏၶာသည္ငါးပါး႐ွိပါလွ်က္ အ႐ႈ႕ခံအာ႐ုံအျဖစ္ ေလးမ်ဳိးသတ္မွတ္
ရျခင္းမွာ မဂ္ဖုိလ္ခရီးသြားလုိသည့္ ေဝေနယ်တုိ႔သည္ ေလးမ်ဳိး
ကြဲျပားေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။

၁။ပင္ကုိယ္တဏွာဓာတ္ခံရွိ၍ အသိဉာဏ္အားနည္းသူ။
၂။ပင္ကုိယ္တဏွာဓာတ္ခံ႐ွိ၍ အသိဉာဏ္အားေကာင္းသူ။
၃။ပင္ကုိယ္ဒိ႒ိဓာတ္ခံ႐ွိ၍ အသိဉာဏ္အားနည္းသူ။
၄။ပင္ကုိယ္ဒိ႒ိဓာတ္ခံ႐ွိ၍ အသိဉာဏ္အားေကာင္းသူ။

တဏွာဓာတ္ခံ႐ွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၌
တဏွာသည္ေဝဒနာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
ေဝဒနာသည္အာရုံႏွင္႔ဒြါရတုိ႔ထိခုိက္မႈ႕ေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
တဏွာဓာတ္ကုိပယ္သတ္ရန္ေဝဒနာ၏အျပစ္ကုိျမင္ေအာင္႐ႈ႕ရမည္။

ေဝဒနာကားနာမ္တရားျဖစ္၍ ဉာဏ္အားနည္းသူတုိ႔ျမင္ေအာင္
႐ႈ႕မွတ္ႏႈိင္ရန္ မလြယ္ကူပါေခ်။ထုိ႔ေၾကာင္႔ဉာဏ္အားနည္းသူမ်ား
သည္ သိမ္ေမြ႕ေသာေဝဒနာကုိမရႈ႕မွတ္ပဲ ေဝဒနာ၏မွီရာ ထင္ရွား
ေပၚလြင္သည့္ ႐ုပ္ခႏၶာ၏ အျပစ္မ်ားကုိသာ ျမင္ေအာင္႐ႈ႕မွတ္ရ
ပါသည္။အမွတ္တစ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ကာယာႏုပႆနာသတိ
ပ႒ာန္ကုိေဟာၾကားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဉာဏ္ထက္ျမက္သူမ်ားကား သိမ္ေမြ႕ေသာေဝဒနာ နာမ္တရားကုိ
႐ႈ႕မွတ္ႏႈိင္စြမ္း႐ွိသျဖင္႔ ယင္းအမွတ္ႏွစ္အမ်ဳိးအစားပုဂၢိဳလ္မ်ားအ
တြက္ ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ကုိေဟာၾကားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဒိ႒ိဓာတ္ခံ႐ွိသူမ်ားမွာ ရုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔တြင္ စိတ္ေစတသိက္နာမ္
တရားမ်ား၏ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈ႕ကုိမသိေသာေၾကာင္႔ သိမႈ႕
မွတ္သားမႈ႕ေတြ႕ထိမႈ႕စသည္တုိ႔၌ ငါသိသည္ ငါမွတ္သားသည္
ငါေတြ႕ထိသည္ ဟု အထင္႐ွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

စိတ္ေစတသိက္တုိ႔၏ သေဘာလကၡဏာကုိျမင္ေအာင္႐ႈ႕မွတ္ႏႈိင္
လွ်င္ သိမႈ႕မွတ္သားမႈ႕ေတြ႕ထိမႈ႕တုိသည္ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လွ်င္ျဖစ္၍
ပ်က္စီးေသာ ဓာတ္သေဘာမ်ားသာဟု သိလာၿပီး စိတ္ေစတသိက္
နာမ္တရားမ်ား၌ ငါ ဟုထင္ျမင္ေနမႈ႕မ်ားကင္းစင္ႏႈိင္ပါသည္။

စိတ္သည္ရာဂ႐ွိခုိက္ ရာဂႏွင္႔တကြျဖစ္ေသာစိတ္ (သရာဂစိတ္)
ရာဂမ႐ွိခုိက္ ရာဂကင္းေသာစိတ္ (ဝီတရာဂစိတ္)စသျဖင္႔အမ်ဳိး
မ်ဳိးျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္မွာ သိမႈ႕သေဘာတစ္ခုသာျဖစ္သျဖင္႔
စိတ္ကုိဉာဏ္အားနည္းသူတုိ႔ ႐ႈ႕မွတ္ရန္သင္႔ေလွ်ာ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဝိညာဏ္နကၡႏၶာသည္ ဒိ႒ိစရုိက္႐ွိ၍ ဉာဏ္အားနည္း
သူတုိ႔အတြက္ ရႈ႕မွတ္ရန္သင္႔ေလ်ာ္ေသာ အာ႐ုံျဖစ္ပါသည္။ထုိ
တတိယေျမာက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ စိတၲာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
ကုိေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

ဝိညာဏကၡႏၶာႏွင္႔သခၤ ါရကၡႏၶာတုိ႔သည္ သေဘာလကၡဏာ သီး
ျခားစီျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု မေရာယွက္ရေအာင္
ရႈ႕မွတ္ရခက္ခဲ၏။ဉာဏ္ထက္ျမက္သူတုိ႔သာ ေနရာက်ရႈ႕မွတ္
ႏႈိင္ပါသည္။စတုတၳေျမာက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ဓမၼာႏုပႆနာ
သတိပ႒ာန္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment