Sunday, January 29, 2017

" မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္ "



ယေန႔ကမၻာမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က ဗုဒၶတရားေတာ္အေပၚ အထင္အျမင္ လႊဲေနတာေလးေတြ ရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာနိုင္ငံမွာလည္း ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုက ေလာကုတၱရာစာေတြ , ဘုန္းႀကီးစာေတြကို ေလာကီကိစၥနဲ႔ မဆိုင္ဘူး လို႔ ဒီလို ယူဆခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္ ။ တကယ္က အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။

ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္ေတြမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္ ။
တစ္ပိုင္းက သံသရာထဲမွာ ဘဝတစ္ခု ရလာတဲ႔အခါ အေျခေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚေစျပီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လူ႔ဘဝတစ္ခု ျဖတ္သန္း ေနထိုင္သြားဖို႔ . . ။

မည္သည့္ ဘာသာတရားမွာမွ မပါတဲ႔ လံုးဝ ဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ အသိပညာတစ္ရပ္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္ ။ အဲဒါက ဘာလဲ ဆိုရင္ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္တရားပဲ ။

-------------------

တစ္ခ်ိဳ႕က ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာတဲ႔အခါ ဘဝအေပၚမွာ တြယ္တာမႈ ဆိုတာ ရွိၾကတယ္ ။ အဲဒီအတြယ္အတာက ဘာကို ျဖစ္ေစ သလဲ ဆိုရင္ စိုးရိမ္မႈေတြ " ေသာကေတြ " ကို ျဖစ္ေစတယ္ ။

အတြယ္အတာ ရွိတဲ႔ေနရာမွာ စိုးရိမ္မႈ ဆိုတာ ေပၚလာတယ္ ။
တြယ္တာမႈ မရွိရင္ စိုးရိမ္မႈ မရွိပါဘူး ။ ကိုယ္မပိုင္တဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာ တစ္ခုေပၚမွာ မည္သူမ်ွ " ေသာက " မျဖစ္ပါဘူး ။ ကိုယ္ပိုင္တဲ႔ ပစၥည္း တစ္ခုေပၚမွာသာ " ေသာက "ျဖစ္တယ္ ။

ကိုယ္နဲ႔မသိတဲ႔ လူတစ္ေယာက္အေပၚ ေသာက မျဖစ္ပါဘူး ။
ကို္ယ္နဲ႔သိတဲ႔ လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာသာ ေသာက ျဖစ္တ္ ။
ေသာကက တြယ္တာမႈကို အေျခခံတယ္ ။

ေသာက ရွိေနသမ်ွ မည္သူမ်ွ စိတ္ခ်မ္းသာမႈဆိုတာ အျပည့္အဝ မရႏိုင္ပါဘူး ။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ အျပည့္အဝ ရခ်င္ရင္ ေသာကကို ဖယ္ရွားပစ္ရမွာ ျဖစ္တယ္ ။ ေသာကိုကို ဖယ္ရွားဖို႔ ဆိုတာ လံုးဝ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး ။ တြယ္တာမႈကို ဖယ္ရွားမွသာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

------------------------------

ဒါျဖင့္ တြယ္တာမႈကို ဖယ္ရွားဖို႔အတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲ ?
သဘာဝတရားေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္တဲ႔ "သမၹၼာဒႆန " ဆိုတဲ႔ "သမၼာဒိ႒ိ "ထူးျခားတဲ႔ အသိဉာဏ္ တစ္ခု ရွိရမယ္ ။ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ လို႔ ေခၚတယ္ ။ မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္ ။

သူရယ္ ငါရယ္ ဆိုတာ တကယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ မရွိဘူး ။
ရုပ္နဲ႔ နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ရွိတယ္ ။ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာမယ္ ဆိုရင္

လူမွာ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ရွိတယ္ ။ စိတ္ ရွိတယ္ ။
အဲဒီႏွစ္ခုဟာ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းေတြ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ရတာ။

ရုပ္နဲ႔ နာမ္နွစ္ခုဟာ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ျပီးေတာ့ လူေတြမွာ လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္လာျပီး ေယာက်ားသဏၰာန္ မိန္းမသဏၰာန္ သတၱဝါသဏၰာန္ ဒီလို ထင္ျမင္ေနရတယ္ ။

ထင္ျမင္ေနရတဲ႔အတြက္ ငါလို႔ ထင္တယ္ ။ သူလို႔ ထင္တယ္ ။ေယာက်ၤားလို႔ ထင္တယ္ ။ မိန္းမလို႔ ထင္တယ္ ။ အဲဒီအထင္အျမင္ေတြဟာ တကယ္ ထင္တဲ႔အတိုင္း ဟုတ္ရဲ႕လား အသိဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ တကယ္ ထင္တဲ႔အတိုင္း မဟုတ္ပါဘူး ။

---------------------------------

ရုပ္တရားဟာ ရုပ္တရားသက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္ ။ " ငါ " လို႔ ေျပာစရာ မရွိပါဘူး ။ နာမ္တရားဟာ နာမ္တရားသက္သက္မ်ွသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ငါလို႔ ေျပာစရာ မရွိပါဘူး ။

ရုပ္နဲ႔ နာမ္ ခြဲထားလိုက္မယ္ ဆိုရင္ လႈပ္ရွားမႈ , ေျပာဆိုမႈ တို႔ ဒါေတြဟာ အကုန္လံုး ရပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

အဲဒီလို ရုပ္နဲ႔ နာမ္ ခြဲျခားျပီးေတာ့ သိျမင္လာတာဟာ
" နာမရူပပရိေစၧဒဉာဏ္ " လို႔ ေခၚတယ္ ။ အဲဒီအသိဉာဏ္ကို အဘိဓမၼာ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ ရႏိုင္တယ္ ။

ထိုမွတဆင့္ လက္ေတြ႔ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္တစ္ခုကို က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္
- လူဆိုတာ
တကယ္က အေခၚအေဝၚ ပညတ္ အယူအဆတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္ ။
တကယ္ကေတာ့ အေသးစိတ္ တစ္ခုစီ ခြဲျခားၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ လူဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး ။

ရုပ္တရား နာမ္တရားသက္သက္မ်ွသာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေဟာဒီလို ျမင္သြားတာဟာ '"သမၼာဒႆန " မွန္ကန္တဲ႔အျမင္ လို႔ ေခၚပါတယ္ ။

------------------------------------

မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္ကို အေျခခံလိုက္လို႔ ရွိရင္
ဒီရုပ္တရား နာမ္တရားေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းတရားေတြကို သိျမင္တဲ႔ " ပစၥယပရိဂၢဟ" ဉာဏ္ေတြ ျဖစ္လာမယ္ ။ အဲဒီဉာဏ္ နွစ္ခုကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ဆက္ျပီး လက္ေတြ႔က်င့္သံုးသြားနိုင္မယ္ ဆိုရင္ -

မၿမဲတဲ႔ သဘာဝေတြ , သခၤါရတရားေတြရဲ႕ မတည္ျမဲတဲ႔ , အားကိုးစရာ မရွိတဲ႔ အေျခအေနမ်ိဳးေတြကို ျမင္လာလို႔ရွိရင္ ခုန ေျပာတဲ႔
တြယ္တာမႈ ေတြဟာ ေလ်ာ့က်လာမွာ ျဖစ္တယ္ ။

တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့က်လာတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ ေသာကေတြလည္း ေလ်ာ့က်လာမွာ ျဖစ္တယ္ ။

ေသာကေလ်ာ့က်တာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ စိတ္ခ်မ္းသာျပီး ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ သဘာဝေလးဟာ ျပန္ျပီး ေပၚလာမွာပါ ။

---------------------------------


သံသရာထဲမွာေနရင္း ခ်မ္းသာသုခ ရႏိုင္တဲ႔ နည္းလမ္းေတြ ၊ ေနာက္ဆံုး ထိုခ်မ္းသာ ရတယ္ ဆိုရင္ေတာင္ အို , နာ , ေသ ဆိုတဲ႔ ဒုကၡေတြက မလြတ္နိုင္ဘူး ။

အဲဒီ အိုျခင္း , နာျခင္း , ေသျခင္း ဆိုတဲ႔ ဒုကၡေတြက လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္တဲ႔ " မဂၢင္ ရွစ္ပါး " အက်င့္တရားကို က်င့္သံုးမွသာလ်ွင္ ေလာကမွာ ရွိတဲ႔ ျပသနာ မ်ိဳးစံု လံုးဝ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး လြတ္ေျမာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဆိုတဲ႔အေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္တို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ႔ တရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးနိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း ။

" ေဒါက္တာအရွင္ နႏၵမာလာဘိဝံသ "
( ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာနွင့္ ယေန႔ကမၻာ ၊ စာ -၂၃- ၃၀ ) မွ

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment