Monday, January 30, 2017

ငါးပါးသီလရဲ႕အက်ဳိးတရား၊ ကုသုိလ္ရဲ႕အက်ဳိးတရားႏွင့္ သရဏအဓိပၸာယ္



ငါးပါးသီလကို သာမန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒါ သီလေလးပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ အထင္ေသးေကာင္း ေသးလိမ့္မယ္။ ဘာဝနာမလုပ္ရင္ မရဘူးတို႔၊ သမာဓိလုပ္ငန္းေဝးရင္ မရဘူးတို႔၊ ေျပာေကာင္း ေျပာလိမ့္မယ္။

ကဲ၊ ငါးပါးသီလဟာ မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွာ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီဝပဲ။

အဲဒီ ငါးပါးသီလနဲ႔ လံုလံုၿခံဳၿခံဳအသက္ေမြးရင္ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္တယ္။ သမၼာအာဇီဝဆိုတာ မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွာ ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက မဇၥၽိမပဋိပဒါပဲ။

မဇၥၽိမပဋိပဒါကို ဘုရားက ဘယ္လိုေဟာတုန္း။
"စကၡဳကရဏီ၊ ဉာဏကရဏီ၊ ဥပသမာယ အဘိညာယ သေမၺာဓာယ နိဗၺာနာယ" နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္တဲ့သတၱိ ရွိတယ္တဲ့။

ငါးပါးသီလလံုေအာင္ က်င့္ေနျခင္းသည္ပင္ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားထဲက သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီဝကို က်င့္ရာမေရာက္ေပဘူးလား။ ေရာက္တယ္တဲ့။

အဲဒါမပါရင္ က်န္တဲ့ သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသတိတို႔၊ သမၼာသမာဓိတို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူက ပိုၿပီးေတာ့ အေျခခံက်တယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီ ငါးပါးသီလဟာ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္တယ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုသုိလ္ေတြ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ စီးဝင္ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ဦးတည္မိတာနဲ႔ အတူတူပဲေပါ့။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားထဲက အဲဒီ သံုးပါး က်င့္လိုက္မိၿပီေပါ့။
သံုးပါးေပၚ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့ ငါးပါးအေပၚေရာက္ဖို႔ ကိုယ္က ဆက္လုပ္ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တယ္ေပါ့။ ဒီလို ဆိုလိုတယ္။

အဲဒီေတာ့
ဣ႒- လိုခ်င္စရာေတြကို ဒီကုသုိလ္က ေပးတယ္။
ကႏၲ- ႏွစ္သက္စရာေတြ၊
မနာပ- ျမတ္ႏိုးစရာေတြ ဒီကုသုိလ္က ေပးမယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ငါးပါးသီလကို မဟာဒါနလို႔ ေဟာၿပီးတဲ့အခါမွာ ထိုငါးပါးသီလရဲ႕ အက်ဳိးတရားေတြ၊ ဒီေရွာင္ၾကဥ္မႈရဲ႕ ေစတနာ၊ ဒီကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ဳိးတရားေတြကို ဒီလိုေဟာထားတာ အားရစရာ၊ အလြန္အားရစရာေကာင္းတာေပါ့။

ေရွးဆရာေတြက ေဟာၾကတယ္၊ ဆံုးမစာေတြေရးၾကတယ္၊ ငါးပါးသီလကို ခါးဝတ္ပုဆုိးကဲသို႔ ၿမဲရမယ္တဲ့ ဒီလိုေျပာတယ္။ အင္မတန္မွ လိုအပ္တဲ့အရာျဖစ္လို႔ ဒီလိုေဟာတာ။

အခု ဒီသုတၱန္မွာက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီငါးပါးသီလကို "မဟာဒါန ျမတ္ေသာအလွဴ" ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလွဴဒါနႀကီးတစ္ခုလို႔ ဒီလိုေဟာတယ္။

ငါးပါးသီလနဲ႔အတူ ဘာကိုထည့္ေဟာတုန္းဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက တကယ့္ကို မျပတ္စီးဝင္ေနတဲ့ ကုသုိလ္ဆိုတဲ့အထဲမယ္ သရဏဂံုသံုးပါးလည္း ပါတယ္တဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာလို႔ ဆည္းကပ္ၿပီဆိုရင္ ဆည္းကပ္တယ္ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္ေစတနာဟာ ကုသုိလ္အားလံုး မိမိသႏၲာန္မွာ စီးဝင္လာဖို႔ရာအတြက္ လမ္းဖြင့္ေပးတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကုသုိလ္အလ်ဥ္ဟာ စီးဝင္လာတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။ ဘုရားကို ကိုးကြယ္တယ္၊ တရားကို ကိုးကြယ္တယ္၊ သံဃာကို ကိုးကြယ္တယ္၊ ဒီကိုးကြယ္မႈ သံုးရပ္ဟာလည္းပဲ "ကုသလာဘိသႏၵ ပညာဘိသႏၵ" စီးဝင္လာတဲ့ကုသုိလ္ေတြ၊ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ စီးဝင္လာတဲ့ ေကာင္းမႈေတြပဲလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလိုေဟာတာ။

အဲဒီေတာ့ သရဏ လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုေျပာတာလဲ၊ ေဘးရန္အႏၲရာယ္ အဆိုးေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားရွိတဲ့ အရာလို႔ ဒီလိုဆိုတယ္။

ျမန္မာလိုက ကိုးကြယ္ရာလို႔ ဒီလို ျပန္ေပမယ့္လို႔
သရဏ ဆိုတဲ့ စကားလံုးအဓိပၸာယ္က ဖယ္ရွားပစ္ျခင္း၊

ဘာကို ဖယ္ရွားပစ္တာတုန္း။
ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ဖယ္ရွားပစ္တာ။

အဲဒီ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ဖယ္ရွားပစ္တာ ဘယ္အရာက ဖယ္ရွားပစ္တာတုန္းေမးရင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးက ဖယ္ရွားပစ္တယ္။

ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုပံုစံ ဖယ္ရွားပစ္တာတုန္း။
ၾကည့္ ျမတ္စြာဘုရားက သတၱဝါေတြကို ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ရဖို႔အတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကို လုပ္ဖို႔၊ မေကာင္းက်ဳိးေတြ လြတ္ကင္းဖို႔ရာအတြက္ အကုသုိလ္ေတြကို ေရွာင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ဆံုးမဩဝါဒေပးတယ္။

ဆံုးမဩဝါဒအတိုင္း လိုက္နာမယ္ဆိုရင္ က်ေရာက္မယ့္ ေဘးအႏၲရာယ္ေတြ မက်ေရာက္ေတာ့ဘူး။

ဆံုးမဩဝါဒေပးၿပီး လမ္းညႊန္ျပျခင္းျဖင့္ သတၱဝါေတြသႏၲာန္မွာ က်ေရာက္မယ့္ ေဘးအႏၲရာယ္ေတြ ဖယ္ရွားပစ္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)

စာအုပ္အမွတ္စဥ္(၂၉)၊ မဟာဒါနတရားေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
-------------------------------------------------------------

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment