Sunday, January 29, 2017

"မဂ္ ဖိုလ္ ရတဲ့နည္း"



"မဂ္ ဖိုလ္ ရတဲ့နည္း"ေရးသားေဖၚျပရာမွာ "မဂ္ ဖိုလ္" ရဖို ့အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့၊ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့လည္း ၾကားဘူးေနက် ျဖစ္တဲ့၊ စာအုပ္စာေပေတြထဲမွာ လည္း ေရးသား သံုးႏံႈးေနက် ျဖစ္တဲ့....
မဂၢင္ရွစ္ပါး ဆိုတဲ့ သေဘၤာေလွေဖာင္ႀကီး ကို စီးနင္းကူးခပ္ၿပီး၊ နိဗၺာန္ တစ္ဖက္ကမ္းကို တက္လွမ္းၾကရမည္ ၊ မဂၢင္တရား ရထားႀကီးကို တက္စီးထိုင္သြားၾကရမည္ စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားေနၾကတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး ေရွးဦးစြာ ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။
မဂၢင္ ဆုိ တဲ့စကားရဲ႕ မူရင္းပုဒ္က ပါဠိလို႔ "မဂၢဂၤ" လို ့ေခၚပါတယ္..တ့ဲ၊ မဂၢ နဲ႔ အဂၤ ႏွစ္ပုဒ္ ေပါင္းစပ္ၿပီး "မဂၢဂၤ" သို႔မဟုတ္ "မဂၢင္" လို႔ ေခၚတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မဂၢ သို႔မဟုတ္ လူတိုင္း ႏႈတ္က်ိဳးေနက် ျဖစ္တဲ့ " မဂ္ " ဆိုတာက ဆင္း ရဲလြတ္ကင္းရာ လမ္းကို ရွာေဖြေသာ၊ သာယာ ခင္ မင္လိုခ်င္ တပ္မက္ဆာေလာင္စြဲလမ္း ငမ္းငမ္းတက္ ပူပန္မႈ ကိေလသာကို သတ္ျဖတ္ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ လက္နက္ရွစ္ပါး တရားလမ္း ေၾကာင္း၊သို႔မဟုတ္ ဒုကၡၿငိမ္းေအးနိဗၺာန္ေရာက္ေရး အက်င့္တရား ဆိုတာ မဂၢပုဒ္ရဲ႕အနက္ အဓိပၸါယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ… မဂၢင္ရွစ္ပါးဟာ သာသနာေတာ္မွာ အေရးပါအရာေရာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာ္ရိ ေလ်ာ္ရိ မမွတ္သားထားေစခ်င္ပါ။ဒါေၾကာင့္မို ့ ေရွးဦစြာ "မဂၢင္ရွစ္ပါး" ေဖၚျပလိုက္ပါရေစ။

၁။ သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္
မွန္ကန္တဲ့ ဥာဏ္အသိျဖင့္ ႐ႈၾကည့္ သိျမင္စဲြ ယူတတ္မႈပါပဲ၊
သူ႔ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းသေဘာကေတာ့….
(က) ျမင္၊ ၾကား၊နံ၊ စား၊ထိ၊ သိ၊ တရား နဲ ့ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ဆင္းရဲျခင္း အစစ္အမွန္ ဒုကၡသစၥာရယ္။
(ခ) ဆင္းရဲကိုျဖစ္ေစတတ္ ရေစတတ္ေၾကာင္း သမုဒယသစၥာရယ္။
(ဂ) အဲဒီဆင္းရဲဒုကၡအစု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအးျမမႈေတြကို ရႏိုင္ေရးအက်င့္ တရား မ်ားကို႐ႈျမင္ပြားမ်ားမႈလုပ္ငန္းမဂၢသစၥာရယ္။
(ဃ) ဒုကၡသစၥာရဲ႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအးျမရာဌာန နိဗၺာန္ေခၚဆိုတဲ့ နိေရာဓသစၥာ ရယ္
အဲဒီ အမွန္တရားသစၥာေလးပါးကို အမွန္အ တိုင္းစြဲယူထားကာ သိရွိပယ္ရွားပြားမ်ား႐ႈမွတ္သြားမႈကို"သမၼာ ဒိ႒ိမဂၢင္"လို႔ဆိုပါတယ္။

၂။ သမၼာသကၤပၸမဂၢင္
မွန္ကန္ေတာ္တည့္စြာနဲ႔ ႀကံစည္စဥ္းစား ဆင္ျခင္တတ္မႈတဲ့၊
သူ႔ရဲ႕ဆိုလိုရင္းက
(က) ရွာမွီးခံစားလို႔မၿပီးဆံုးအားမရ မဝမလင္ႏိုင္တဲ့ အာ႐ံုငါးပါး ကာမ ဂုဏ္တရားထဲ က ဖဲထြက္ လြတ္ေျမာက္နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ေရး အႀကံ။
(ခ) သူတစ္ပါးအား မလိုမုန္းထား ျပစ္မွားကင္းလြတ္ေရးအႀကံ။
(ဂ) သူတစ္ပါးအား ႏွိပ္စက္ ၫွင္းဆဲေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးအႏိုင္စီး သတ္ျဖတ္ျခင္းတို႔မွ ကင္းလြတ္ေရးစတဲ့ အႀကံအစည္ေကာင္း တို႔ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႀကံစည္ျခင္းကိုဆိုလို ပါ တယ္။
မွတ္ခ်က္( အဲဒါ ကိုလည္း ေလာကီစ်ာန္လမ္းႀကံစည္ျခင္း သမၼာ သကၤပၸ မဂၢင္ႏွင့္ ေလာကုတၱရာမဂ္လမ္းႀကံစည္ျခင္း သမၼာသကၤပၸ မဂၢင္ဟု ႏွစ္မ်ိဳးမွတ္ရေသးတယ္၊ အဲဒီ နံပါတ္ ၁ န႔ဲ ၂ဟာ ပညာ မဂၢင္ ၂ပါး ပါဘဲ)

၃။ သမၼာဝါစာမဂၢင္
မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း၊
သူ႔သေဘာရင္းက ေအာက္ပါ ဝစီဒုစ႐ုိက္ေလးပါး မက်ဴးလြန္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
(က) မုသာဝါဒ= လိမ္ညာ၍ေျပာဆိုမႈမွလည္းေကာင္း။
(ခ) ပိသုဏာဝါစာ = သူတစ္ပါးအားအထင္ေသး၊ မေလးစား ဂုဏ္ငယ္သြားေအာင္ေခ်ာပစ္ ကုန္းေခ်ာ အတင္းေျပာျခင္းမွလည္းေကာင္း။
(ဂ) ဖ႐ုသ ဝါစာ = အၾကမ္းအတမ္းေငါက္ငမ္းဆဲေရးျခင္းမွ လည္းေကာင္း။
(ဃ) သမၹပၸလာပဝါစာ = အက်ိဳးမရွိတဲ့ သီတာ၊ ရာမစတဲ့ ဇာတ္ စကား အရပ္စကားေစ်းစကား၊ အၿပိန္အဖ်င္းအႏွစ္သာရ ကင္းေသာ စကားစသည္တို႔မွလည္းေကာင္း၊ ၾကဥ္ေရွာင္ လြတ္ကင္းမေျပာဆိုျခင္းအလုပ္သေဘာ သီလစင္ၾကယ္ လမ္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္..တဲ့။

၄။ သမၼာကမၼႏၲ မဂၢင္
ကာယကံဒုစ႐ိုက္ အမွားမ်ားကို ေရွာင္ ရွားကာ မွန္ကန္စြာ လုပ္ကိုင္ ျပဳက်င့္မႈ။
ဆိုလိုရင္းသေဘာက "ကာယဒုစ႐ိုက္" သံုးပါးလို ့ေခၚတဲ့
(၁)ပါဏာတိ ပါတ =သူ႔အသက္ သတ္ျခင္း
(၂) အဒိႏၷာဒါန=သူတစ္ပါးဥစၥာ ပစၥည္းကို ခုိးယူလုယက္၊ မတရားသိမ္းပိုက္ျခင္း။
(၃) ကာေမသု မိစၧာစာရာ =အုပ္ထိန္းျခင္းရွိေသာ သူ႔သမီးဇနီးမယားကို ေမထုန္ မႈျဖင့္ လြန္က်ဴးျပဳက်င့္ျခင္းတို႔မွ ၾကဥ္ေရွာင္မႈမ်ိဳးဟာ သီလမဂၢင္အက်င့္ျမတ္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။

၅။ သမၼာအာဇီဝမဂၢင္
မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းမႈ။
အဓိပၸါယ္က ျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာ နံပါတ္၃၊ နံပါတ္ ၄ မဂၢင္ႏွစ္ပါးရဲ႕ အျပစ္ရွိတဲ့ကာယဒုစ႐ိုက္ သံုးပါးနဲ႔ ဝစီဒုစ႐ိုက္ေလးပါး၊အျခား အျပစ္ရွိေသာ အကုသိုလ္ အလုပ္မ်ားကိုေရွာင္ရွားကာ အျပစ္မဲ့ ျဖဴစင္ေသာ အသက္ေမြးျမဴမႈရွိရျခင္း၊ သီလမဂၢင္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါတယ္ တဲ့၊ အဲဒီနံပါတ္ ၃-၄-၅ တို႔ဟာ သီလမဂၢင္ ၃ ပါး။

၆။ သမၼာဝါယာမ မဂၢင္
မွန္ကန္ေသာ အားစိုက္ႀကိဳးစားမႈ ဝီရိယ၊ ဇြဲ၊ လံု႔လ ရွိရျခင္းမ်ိဳး ေလးပါး ကိုဆိုပါတယ္၊ေ
အဓိပၸါယ္က ေတာ့
(က) မိမိ၌ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္တရားေတြ ကို မျဖစ္ပြားေရး လံု႔လစိုက္ရျခင္း။
(ခ) ျပဳလုပ္လြန္က်ဴးျဖစ္ေပၚၿပီးတဲ့ မေကာင္းမႈတရား အကုသိုလ္ ေတြ ကိုျပန္၍မျဖစ္ေပၚရေအာင္ပယ္စြန္႔ပေပ်ာက္ေရ းအတြက္ ႀကိဳး စားအားထုတ္လံု႔လျပဳရျခင္း၊
(ယင္းတုိ႔ကို ျပန္၍မႀကံစည္မေတြး ေတာရဟူ၏။)
(ဂ) မျဖစ္ရွိမရရွိဖူးေသးတဲ့ ေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး ကုသိုလ္တရားစုေကာင္းမႈ ေတြ ကို ျဖစ္ပြားရရွိခံစားႏိုင္ရန္ အားေပး တိုက္တြန္းႀကိဳးစားျပဳလုပ္မႈ လံု႔လရွိရျခင္း။
(ဤ၌မဂ္ကုသိုလ္ တရားေလးပါးျဖစ္ေပၚေအာင္ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ တရားကိုႀကိဳးစားအားထုတ္ပါဟု ဆိုလိုသည္။)
(ဃ) ျဖစ္ေပၚရရွိၿပီးေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ကို စည္ပင္ျပန္႔ပြား ျပည့္လွ်ံေဝဆာ သြားဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ မႈ ေလးမ်ိဳးတု႔ိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေလးပါးကို ထေျမာက္ၿပီးစီးေအာင္ႏိုင္ဖို ့အတြက္ ဝီရိယဗိုလ္၊ ဝီရိယအိေႁႏၵ၊ ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္၊ ဝီရိယာဓိပတိ- ဆိုတဲ့ တပ္မဟာႀကီး ေတြခ်ၿပီး ကိေလသာရန္သူမ်ိဳးကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ တုိက္ခိုက္ လံု႔လစိုက္မႈျပဳပါတဲ့၊ အဲဒီ ေလးပါးဟာ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို႔ႀကိဳးစား တိုက္ခုိက္ေနတဲ့ ကိေလသာစစ္ပြဲႀကီး၏ေအာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ လက္နက္ေကာင္းႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ သမၼာဝါယာမ မဂၢင္တရားရဲ ့သမၺပၸဓာန္လက္နက္ႀကီးေလးပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ဓမၼတာ႐ိုးစြဲ မွတ္ခ်က္။ ။ သမၼာဝါယာမ မဂၢင္အရ လံု႔လမ်ိဳးေလးပါးလမွာ (က)ႏွင့္(ခ) ပထမ၊ဒုတိယ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ လံု႔လမ်ိဳးမွာ မုခ်အဟုတ္ ကိေလသာ ရန္ငုတ္ကို တိုက္ထုတ္ရွင္းလင္းရမည္ သာ ျဖစ္ပါတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္အရ အကုသိုလ္ ဓမၼ မွ ၾကဥ္ေရွာင္ေရး မွာ ဓမၼတာ႐ိုးစြဲပင္ျဖစ္တယ္လို ့ တစ္သက္လံုးမွတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။(ဂ)ႏွင့္ (ဃ) တတိယႏွင့္ စတုတၳ သမၼာဝါယာမ မဂၢင္ႏွစ္ပါးကိုလည္း ေလာကီစ်ာန္လမ္းႀကိဳးစားမႈႏွင့္ ေလာကုတၱရာ မဂ္လမ္းႀကိဳးစားမႈဟု သမထ ၊ဝိပႆနာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး မွတ္ရမယ္ လို ့ဆိုပါတယ္ )

၇။ သမၼာသတိမဂၢင္
မွန္ကန္စြာ မေမ့မေပ်ာက္ေစဘဲ ေအာက္ေမ့သတိရမႈ ရွိရျခင္းပဲ။
အဲဒီ သမၼာသတိဟာ တရားေပါင္းတို႔ရဲ႕ ဘုရင္ဥေသွ်ာင္မ ကိုဋ္ ထိပ္သီးပါပဲ၊ သတၱဝါ အေပါင္းတို႔ရဲ ့သည္းေျခလို႔လည္းေခၚ လို ့ရပါတယ္၊ သူပ်က္ရင္တရားေကာင္း တရားျမတ္ေတြ မလာမကပ္ေတာ့ပါဘူး၊ တရားဆိုးတရားယုတ္ေတြနဲ႔သာ႐ႈပ္ေထြးပ်က္စီးကုန္ေတာ့တာပါပဲ၊ သတၱဝါ ေတြဟာလည္း သတိ- ဆိုတဲ့ သည္းေျခပ်က္ရင္ အ႐ူးေတြျဖစ္ၿပီး အ႐ူးထကုန္ေတာ့တာပဲ လို ့ဆိုပါတယ္။

၈။ သမၼာသမာဓိမဂၢင္
( အမွန္တည္ၿငိမ္ျခင္း )
ရုပ္နာမ္တုိ႔ကုိ အၿမဲရႈျမင္ဆင္ျခင္ေန၍ စိတ္တည္ၿငိမ္ေနျခင္း၊ ခႏၶာကုိယ္၌ စိတ္တည္ၿငိမ္ေနျခင္း-
(က) ကာမဂုဏ္အာရုံတုိ႔မွ ကင္း၍ေနျခင္း။

(ခ) အကုသုိလ္တရားတုိ႔မွ ကင္း၍ေနျခင္း။

(ဂ) ဝိတက္၊ ဝိစာရႏွင့္ နီဝရဏ တရားငါးပါးတုိ႔မွ ကင္း၍ေနျခင္း၊ ထုိအခါ ပထမစ်ာန္သို႔ေရာက္၏..တဲ့။

(ဃ) ဝိတက္၊ ဝိစာရၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ပီတိ၊ သုခ -ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ခ်မ္းသာျခင္းရိွေသာ ဒုတိယစ်ာန္သုိ႔ေရာက္၏။

(င)ပီတိဝမ္းေျမာက္ျခင္းကင္း၍ရုပ္၊နာမ္၊စိတ္၊ဓမၼသေဘာ တရားတစ္ခုခုကုိျဖစ္ပ်က္
ရႈမွတ္ဆင္ျခင္လ်က္ခ်မ္းသာျခင္းသုခကုိသာခံစားလ်က္ရိွေနျခင္းတတိယစ်ာန္
သုိ႔ေရာက္၏။

(စ) သုခ - ခ်မ္းသာျခင္းကုိပယ္၍ ေသာမနႆ - ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ ေဒါမနႆ-စိတ္ဆင္းရဲျခင္းတုိ႔ကိုလွစ္လွ်ဴရႈ ဥေပကၡာျပဳျခင္းေၾကာင့္ သတိစင္ၾကယ္ျခင္းရိွ၍ စတုတၳစ်ာန္သုိ႔ေရာက္၏..တိုတဲ့ အဲဒီလို တည္ၿငိမ္ခင္းကုိေခၚပါတယ္။
သမၼာဒိဌိ၊ သမၼာသကၤပသည္ ပညာမဂၢင္ႏွစ္ပါး၊ သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၸ ႏၱ၊ သမၼာအာဇီဝ သည္ သီလ မဂၢင္(၈)ပါးအက်င့္တရားမရိွတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွမလြတ္ႏုိင္ပါဘူး၊လြတ္ေျမာက္တဲ့ နည္းလမ္းမရိွပါပါဘူး။
ဒီမဂၢင္(၈)ပါးကုိ ခ်န္လွပ္ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားကုိ ဓမၶာ ခႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ပိဋိကတ္သုံးပုံ၊ နိကယ္ငါးရပ္၊ အဂၤါကုိးတန္တု႔ိ၌ မရိွပါဘူး။ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဟာ သစၥာေလးပါးကုိ မိမိသိသကဲ့သုိ႔ ေ၀ေနယ်သတၱဝါေတြ ကို သိရိွေစရန္ေဟာၾကားဆုံးမနည္းျပေတာ္မူ
ခဲ့ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားမွာ အစိေႏၱယ်၊ အပၸေမယ် မႀကံစည္အပ္၊မႏိႈင္းယွဥ္အပ္ေလာက္ေအာင္ ျမင့္ျမတ္လွပါေပသည္။နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီးလမ္းကား
သတိပ႒ာန္ေလးပါး တုိ႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝိပႆနာမွ လြဲၿပီး အျခားဘယ္လမ္းမွမရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ေက်းဇူးရွင္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားတဲ့ ေဟာၾကားထားတာရွိပါတယ္။
ဥပမာ-

သၾကား ဆိုတာ ဘယ္လို ပံုသဏၭန္ရွိလဲ? ၿပီးေတာ့ ဘယ္လို အရသာ ရွိတာလဲ? ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့စားဘူးၾကမွာပါ။
သၾကားကို လံုးဝ မေတြ ့ဘူးတဲ့ လူ တစ္ေယာက္က မသိလို ့ေမးလာတဲ့ အခါ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဘယ္လို ရွင္းျပမတုန္း?
သၾကားဟာ ခ်ိဳတယ္၊ထန္းလ်က္ထက္ခ်ိဳပါတယ္။ ပံုသဏၭန္ကေတာ့ ဆားနဲ ့အတူတူပါဘဲ။ဆား က ပုရြတ္ဆိတ္ မတက္ဘူး၊သၾကားကေတာ့ပုရြတ္ဆိတ္တက္ တတ္တယ္။ အေရာင္ကေတာ့ ထံုး လို ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးပါဘဲ ဆိုၿပီး ရွင္းျပလိုက္လို ့..
ဆား ကို စားမိလိုက္တဲ့ သူအဖို ့ သၾကားရဲ ့ခ်ိဳတဲ့ အရသာ ကို မသိႏိုင္ပါဘူး။

ဒီလိုရွင္းျပလို ့သၾကားအရသာ သိဖို ့မေျပာနဲ႔ ...အဲဒီလို မျမင္ဘူး၊မေတြ ့ဘူး၊လူ က နားကို နားမလည္ႏိုင္ပါဘူူး။ ဒီေတာ့ .. ဘယ္လိုရွင္းျပမလဲဆိုရင္..

သၾကားကို ယူလာၿပီး လက္ေတြ ့စားၾကည့္ခိုင္းမွသာ အေျဖထြက္မွာပါ။
အဲဒီလို စားတဲ့အခါမွာလည္း စားၾကည့္တဲ့သူဟာ ခ်ိဳပါေစ၊ခ်ိဳပါေစ လို ့လည္း ဆုေတာင္းေနစရာ မလိုပါဘူး။
သၾကား ဟာ ခ်ိဳတဲ့အတြက္ ခ်ိဳ ကို ခ်ိဳပါတယ္။ အဲဒီလို လက္ေတြ ့စားၾကည့္မွ.. အရသာလည္းသိ၊ ပံုသဏၭန္လည္း သိၿပီဆိုေတာ့ ေစ်းထဲသြားၿပီး သၾကားသြားဝယ္ပါဆိုရင္ မွားၿပီး ဆားဝယ္လာမိစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ သၾကား ဆိုတာ ကို ..သိထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိက ကေတာ့ လက္ေတြ ့စားၾကည့္ဖို ့လိုပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူစားစား သၾကား ဟာ ခ်ိဳပါတယ္။ ဒီလူ က်ေတာ့ ေလွ်ာ့ၿပီးခ်ိဳမယ္။ ေနာက္လူအတြက္ ပိုခ်ိဳမယ္ မရွိပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္းၿပီး သိတဲ့အတိုင္း ဆင္းရဲတြင္းကေန လြတ္ခ်င္တဲ့....
လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ တို ့ကို သၾကား ကို စားဖို ့ေသေသခ်ာခ်ာေပးလိုက္တာပါဘဲ၊
စားသာစားပါ..မမွားပါဘူး။
မွား မွာစိုး လို ့မစားဘဲ ေနရင္ သိကိုမသိပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္ မမွားဘူး လို ့ေျပာရသလဲဆိုရင္...
"ရုပ္ နဲ ့နာမ္"ဆိုတာဟာ အစဥ္အၿမဲ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတာေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္တို ့ဟာ ဘာလို ့မသိေသးတာလည္းဆိုေတာ့ မစားၾကည့္ရေသးလို ့ပါ။

အခုလဲ ဒီလိုကေတာ..သိေနၾကပါတယ္။
ဒါကေတာ့..ရုပ္၊
ဒါကေတာ့...နာမ္၊
ဒါကေတာ့ ျဖင့္...သုတၱန္၊
ဒါကေတာ့......ဝိနည္း၊
ဒါကေတာ့.....အဘိဓမၼာ၊
စသည္ျဖင့္ သိေနၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေမတၱာဂ႐ုဏာ ထားၿပီး ေဟာျပထားလို ့သာ ဒါကေတာ့ သမထ၊ ဒါကေတာ့ ဝိပႆနာ ဆိုၿပီး သိၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ လံုးလံုးေထြးေထြးပါဘဲ။
ကိစၥမရွိပါဘူး၊ လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကည့္လို ့ရွိရင္ လံုးေထြးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သူ ့ဟာနဲ ့သူ သီးသန္ ့ျဖစ္ေနတာကို ကိုယ္တိုင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေတြ ့ပါလိမ့္မယ္။

အေရွ ့ကို သြားတဲ့ အခါ အေရွ ့ကို ေရာက္ပါလိမ့္မယ္၊ အေနာက္သြားျပန္ေတာ ့ အေနာက္ကို ေရာက္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မ်က္စိလည္ၿပီး လမ္းမွားတတ္ေတာ့..ဥပမာ..
မီးရထားစီးသလိုပါဘဲ။
ရန္ကုန္ ကေနၿပီး မႏၲေလး သြားခ်င္တဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ မႏၲေလးသြားမဲ့ ရထားေပၚ မွန္မွန္တက္စီးသြားပါ။ ဒီရထားက ေတာထဲေတာင္ေခါင္းထဲ သြားခ်င္သြားပါေစ၊ မဆင္းပါနဲ ့။ အဲဒါဆင္းရင္ လြဲသြားမွာပဲ။ ဆင္းသာမဆင္းနဲ ့။ ေနာက္ဆံုး..မႏၲေလးေရာက္မွာပါပဲ။

ရထားက ဘာနဲ ့တူလည္း ဆိုရင္ ႏွာသီးဖ်ား၊
ဝင္တဲ့ထြက္တဲ့ေလ ေလးက ႏွာသီးဝ ကေလးကို လက္နဲ ့ထိထားၿပီးသိေနသလိုပဲ သည္လို စူးစူးစိုက္စိုက္ကေလးသာ သိေနပါ၊ အဲဒါ မီးရထား ပါပဲဗ်ာ။

ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့စာထဲေပထဲ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။
" မဂၢင္ တည္းဟူေသာ..ေလွ၊ မဂၢင္တည္း ဟူေသာ..ေဖာင္" ဆိုၿပီး မဂၢင္ ကို စီး တာ နဲ ့ ႏိႈင္းျပထားတာ။
ခုလည္း...

စီး သာစီးပါ။ ..မဂ္ ဖိုလ္ရမယ္ လို ့တင္ျပရင္း ဝိပႆနာ အားထုတ္ခ်င္လာၾကေစရန္ ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

1 comment:

  1. ေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ပါသည္ ခင္ဗ်ာ

    ReplyDelete