Monday, January 30, 2017

ဝိပႆနာ ဆိုသည္မွာ



ဝိပႆနာ ဆိုတဲ႔ စကားလံုးက "ဝိ" ဆိုတာ သူမ်ားျမင္သလို မဟုတ္ဘူး ၊ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ႔ ၊ "ပႆနာ"- ရွဳ႕ျမင္သံုးသပ္မွဳ ။ ေလာကလူေတြ အမ်ားျမင္ေနတာနဲ႔ မတူတဲ႔ ရွဳ႕ျမင္သံုးသပ္မွဳ ။ စာထဲ ေပထဲ မွာေတာ့ ဘယ္လိုေျပာတုန္းဆိုေတာ့ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ႔ ရွဳ႕ျမင္မွဳဆိုတာ ဘာလဲ ? ။ အမ်ားက ဘဝဆိုတာ ထာဝရ လို႔ ထင္ေနၾကတယ္ ၊ ဘဝဆိုတာ သုခ လို႔ထင္ေနၾကတယ္ ၊ ဘဝဆိုတာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္လို႔ရတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္ ၊ ဒါက အမ်ားရဲ႕ အျမင္ေပါ့။ "ပႆနာ" ဆိုတာ အျမင္ ၊ "ဝိ" ဆိုတာ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ႔ "ပႆနာ" အျမင္ ။ အမ်ားအျမင္က ဘာလဲ ? ။ ဘဝဆိုတာ "သုခ" ၊ ဘဝဆိုတာ "ထာဝရ" ၊ ဘဝဆိုတာ အားလံုးလုပ္လို႔ရတယ္ ၊ ကိုယ့္ဆႏၵအတိုင္း အကုန္ျပီးျပည့္စံုတယ္ ၊ ဒါက အမ်ားအျမင္။ အဲဒီ အမ်ားအျမင္နဲ႔ မတူတဲ႔ အျမင္ကို ဝိပႆနာလို႔ ေခၚတယ္။ ဘယ္လိုျမင္လဲ ?။ အမ်ားက ဘဝကို "နိစၥ"-ထာဝရ လို႔ ျမင္တဲ႔အခါမွာ သူက မဟုတ္ဘူး၊ ဘဝၾကီးဟာ ေျပာင္းလဲေနတာ ျဖစ္လို႔ "နိစၥ" မဟုတ္ဘူး၊ ထာဝရလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဟုတ္ျပီ ။ ေလာကလူေတြဟာ ရာထူးေလး ရထားရင္လည္း ထာဝရ လို႔ထင္တယ္။ အာဏာရထားရင္လည္း ထာဝရ လို႔ထင္တယ္။ စီးပြားဥစၥာေတြ ရထားရင္လည္း ထာဝရ လို႔ပဲ ထင္ေနတယ္။ ဟုတ္ကဲ႔လား ? လက္ေတြ႔နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ႔အခါ ဘယ္ဟုတ္မလဲ ။ အတိုင္းအတာ တစ္ခု အရေတာ့ ၾကာခ်င္ၾကာမယ္ေပါ့။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ထင္တာေတြနဲ႔ တလြဲေတြခ်ည္းပဲ ။ ရာထူး အာဏာ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ဘဝ ဘယ္ဟာမွ ထာဝရ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာင္းလဲေနတဲ႔ အရာသာ ျဖစ္တယ္။ "ဝိပရိဏာမ ဓမၼ" - ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ အဆိုးဘက္ကို ေျပာင္းသြားတဲ႔ အေျပာင္းေတြမ်ွသာ ျဖစ္တယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း ၾကည့္ေလ။ ကိုယ့္ဘဝသည္ပင္ ေျပာင္းလဲမွဳေတြ ဘာေတြ ျဖစ္တယ္ ၊ ေခါင္းေပၚက ဆံပင္ေတြ ျဖဴလာတယ္၊ သြားေတြ က်ိဳးလာတယ္၊ ပါးေရေတြ တြန္႔လာတယ္၊ အိုမင္းလာတယ္၊ ရြတ္တြလာတယ္၊ သြားႏိုင္ လာႏိုင္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ အင္အားေတြ ကုန္ခမ္းလာတယ္၊ ေနာက္ဆံုး အိပ္ယာထဲ ဖုန္းဖုန္းလဲတယ္၊ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဘဝ အဆံုးသတ္သြားတယ္၊ ေျပာင္းလဲမွဳေတြပဲေလ။ ဒီေျပာင္းလဲမွဳေတြဟာ ဘယ္သူ ေရွာင္လို႔ရလဲ?။ မရဘူး ။ အဲဒီလို ျမင္တာဟာ "ဝိ ပႆနာ" ။ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ႔ ရွဳ႕ျမင္မွဳလို႔ ေခၚတယ္။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ
ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ" ကိုးကြယ္မွဳကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း "
အေၾကာင္းတရားေဒသနာေတာ္မွနာယူမွတ္သား ေရးသား၍အမတဒါန၊ဓမၼဒါနအျဖစ္ျဖင့္မ်ွေဝေဖာ္ျပအပ္ပါသည္ ။

__

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment