(၁) မိန္းမဘဝကို စက္ဆုပ္ရမယ္။
(၂)ဥပုဒ္သီလေစာင့္ထိန္းရမယ္။
(၃) ကာေမသုမိစၦာစာရမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္။
(၄)ေယာက်ာ္းျဖစ္လိုတဲ႔ ဆႏၵအားႀကီးရမယ္။
(၅)ကုသိုလ္ျပဳတဲ႔အခါတိုင္း ေယာကၤ်ားအျဖစ္ကို ဆုေတာင္းၿပီး ကုသိုလ္ျပဳရမယ္။
(၆)လင္သားကို နတ္ကဲ႔သို႔ ရိုရိုေသေသ ျပဳစုလုပ္ေကြ်းရမယ္။
ဒီေနရာမွာ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ လင္ေယာက်္ားမရွိသူမ်ားဟာ အျခား
အခ်က္မ်ားကို ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္က်င့္ၿပီး ေယာက်ာ္းဆုပန္နိုင္ပါတယ္။
မိန္းမမ်ား မရနိုင္တဲ႔ အခြင့္အေရး ( ၅) ခ်က္
(၁) မိန္းမသည္ ဘုရားမျဖစ္နိုင္
(၂) စၾကဝေတးမင္း မျဖစ္နိုင္
(၃) သိၾကာမင္း မျဖစ္နိုင္
(၄)မာရ္နတ္မင္း မျဖစ္နိုင္
(၅)မဟာျဗဟၼာမင္း မျဖစ္နိုင္။
အဂဳၤတၱရ္ ဧကကနိပါတ္ ဒုတိယဝဂ္ နဲ႔ မဟာအဌကထာ ေဂါပကဝတၳဳမွာ ေဟာထားတယ္။
ဒါေတြအတိုင္းဆို မိန္းမမ်ား ဘုရားဆုပန္လို႔မရဘူးေပါ႔။
ဒါေပမဲ႔ယခုမ်က္ေမွာက္ မိန္းမဘဝမွာမရေပမဲ႔ ေနာက္ဘဝမွာ ေယာက်ာ္းျဖစ္ရင္ေတာ႔ ဘုရားဆုပန္ဖို႔ အခြင့္အေရးရနိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္အနာဂတ္ဘဝကိုေမွ်ာ္လင့္ၿပီးဆုပန္မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ ဆုပန္လို႔ရပါတယ္။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္ မိန္းမဘဝနဲ႔ ဘုရားဆုပန္ခဲ႔ပါေသးတယ္။ ေသာတတၱကီက်မ္း နိဒါန္းမွာပါတယ္။
ေဂါတမဘုရားအေလာင္းဟာ ေရွးေရွးဘဝက က်ဴးလြန္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ အပရာပရိယေဝဒနိယကံ (မ်က္ေမွာက္ဘဝနွင့္ အျခားမဲ႔ဘဝမွ တစ္ပါးေသာဘဝ၌ အက်ိဳးေပးေသာကံ)ေၾကာင့္ နတ္ျပည္ကေနစုေတၿပီး ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားနဲ႔ အေဖတူ အေမကြဲ မင္းသမီး
ျဖစ္လာရတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားဆိုတာ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း သုေမဓာရွင္ရေသ႔ နိယတဗ်ာဓိတ္ခံယူတဲ႔ ဒီပကၤရာဘုရားရဲ႕ အရင္ ကပ္ကမၻာ အသေခၤ်ပြင့္တဲ႔ ဒီပကၤရာဘုရားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပကၤရာခ်င္းတူေနလို႔ ကပ္ကမၻာ အသေခၤ်ပြင့္တဲ႔ ဒီပကၤရာဘုရားကို ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရား၊ သုေမဓုရွင္ရေသ႔ နိယတဗ်ာဓိတ္ခံယူတဲ႔ ဒီပကၤရာကိုေတာ႔ပစၦိမဒီပကၤရာ
ဘုရားလို႔ဆိုတယ္။
ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားလက္ထက္မွာ ပစၦိမဒီပကၤရာဘုရားအေလာင္းဟာ ပုဏၰားမ်ိဳးမွာျဖစ္ၿပီး ေပါရာဏဒီပကၤရာေဟာတဲ႔ တရားကိုနာၾကားၿပီး ရဟန္းဝတ္တယ္။ မၾကာမီ အဘိညာဥ္ငါးပါး သမာပတ္ရွစ္ပါးကို႐ရွိၿပီး ဘုရားအျဖစ္ကို အားက်လို႔ ဘုရားဆုပန္မယ္ဆိုၿပီး သပိတ္ပိုက္ၿပီး တစ္ၿမိဳ႔လံုးဆီအလွဴခံတယ္။ အဲဒီရတဲ႔ဆီေတြနဲ႔ တစ္ညလံုး ဘုရားရွင္ကို ဆီမီးပူေဇာ္ၿပီး ဘုရားဆုပန္တဲ႔အခါ ဘုရားေလာင္းအဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေနလို႔ ေပါရာဏဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္ဆီကေန နိယတဗ်ာဒိတ္ ရခဲ႔တယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘုရားေလာင္းအဂၤါ (၈) ပါးက-
(၁) လူသားျဖစ္ျခင္း
(၂) ေယာက်္ားျဖစ္ျခင္း
(၃) ထိုပစၥဳပၸန္အတၱေဘာ၌ပင္လွ်င္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းေကာင္းမႈ ရွိျခင္း
(၄)သက္ေတာ္ထင္ရွားျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေတြ႔ရျခင္း
(၅)သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရေသ႔ရဟန္းျဖစ္ရျခင္း
(၆) အဘိညာဥ္ သမာပတ္ေက်းဇူးနွင့္ ျပည့္စံုျခင္း
(၇)ဘုရားတို႔အား ကိုယ့္အသက္ကို စြန္႔ျခင္းဟုဆိုအပ္ေသာ လြန္ကဲေသာ ကုသိုလ္ရွိျခင္း
(၈)ဘုရားအျဖစ္ကို ျပဳတတ္ေသာ အေၾကာင္းပါရမီတို႔ကိုျဖည့္ျခင္း၌ လြန္ကဲေသာ အလိုဆႏၵရွိျခင္း - တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကေတာ႔ ျပည္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ နိႆယကိုမွီၿပီး ျမန္မာျပန္ထားတာပါ။
ပစၦိမဒီပကၤရာဘုရားအေလာင္းဟာ အဲဒီေန႔ကစၿပီး ဆီအၿမဲအလွဴခံၿပီး မီးပူေဇာ္တယ္။ တစ္ညေနမွာေတာ႔ နန္းေတာ္ကိုဝင္ၿပီး ဆီအလွဴခံတဲ႔အခါ ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားရဲ႕ နွမေတာ္ဟာ ညေနဆိုေတာ႔ ဆြမ္းအလွဴခံတာမဟုတ္မွန္းသိေတာ႔ အလုပ္အေကြ်းမိန္းမတစ္ေယာက္ကို လႊတ္ၿပီး စံုစမ္းခိုင္းတဲ႔အခါ အေၾကာင္းစံုသိၿပီး ရဟန္းေတာ္ကိုပင့္ၿပီး ေရႊအဆင္းနဲ႔တူတဲ႔ မုန္ညင္းဆီလွဴတယ္။
ျပီးေတာ႔ ' အရွင္ဘုရား ဤ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဘုရားစင္စစ္ျဖစ္၍ ဤမုန္းညင္းဆီအမည္နဲ႔ သိဒၶတၱ ဆိုတဲ႔ အမည္ကို ႐ပါလို၏။ ဒီအေၾကာင္းကို ေမာင္ေတာ္ ဘုရားကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားေပးပါ ' လို႔ေလွ်ာက္တယ္။ ပစၦိမဒီပကၤရာဘုရားအေလာင္းလည္း မင္းသမီးေလွ်ာက္တဲ႔အတိုင္းေလွ်ာက္တဲ႔အခါ ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားက
' ရဟန္း ငါ့ရဲ႕ နွမေတာ္ဟာ ဘုရားေလာင္းအဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ မျပည့္စံုလို႔ နိယတဗ်ာဒိတ္ မခံနိုင္ဘူး 'လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။
နိယတဗ်ာဒိတ္မရနိုင္ဘူးလို႔ ဆိုေတာ႔ ပစၦိမဒီပကၤရာဘုရားအေလာင္းဟာ ' သူလိုခ်င္တဲ႔ ဘုရားအျဖစ္ကို မရနိုင္ေတာ႔ဘူးလား ' လို႔ ထပ္ေလွ်ာက္တယ္။ အဲဒီေတာ႔ ေပါရာဏဒီပကၤရာဘုရားက အနာဂတံသဥာဏ္နဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ဘုရားျဖစ္နိုင္တာကိုျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ …
' ရဟန္း ဤကမၻာမွ ၁၆ အသေခၤ် ကမၻာတစ္သိန္းေက်ာ္လြန္တဲ႔အခါ သင္ရဟန္းဟာ ငါကဲ႔သို႔ ဒီပကၤရာအမည္နဲ႔ ဘုရားျဖစ္လိမ္႔မယ္။ အဲဒီအခါမွာ သင္က ငါရဲ႕ နွမေတာ္ကို နိယတဗ်ာဒိတ္စကား ေပးနိုင္လိမ္႔လို႔ ' မ်က္ကြယ္ဗ်ာဒိတ္စကား ေပးေတာ္မူတယ္။
ဒါေတြအားလံုးကို ၿခံဳငံုသံုးသပ္႐ရင္ မိန္းမမ်ားဟာ လက္ရွိမိန္းမဘဝနဲ႔ ဘုရားဆုမပန္နိုင္ေသာ္လည္း ေနာင္ဘဝေယာက်ာ္းျဖစ္ပါက အခြင့္အေရးရနိုင္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကို ေထာက္ရႈၿပီး မိန္းမမ်ားလည္း ဘုရားဆုကိုေယာက်ာ္းဘဝျဖစ္ခြင့္ရရွိၿပီးဆုထူးပန္နိုင္ၾကပါေစ။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဗဟုသုတရပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ ရည္ရြယ္၍ ဆရာေတာ္ရေဝႏြယ္ ( အင္းမ ) ၏ ဘဝတိုင္းဆံုေတြ႔ခ်င္ပါသလားစာအုပ္မွေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္ ။
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment