Monday, January 30, 2017

အတုအေယာင္(၂)မ်ဳိး



အ႒ကထာမွာအတုအေယာင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး(၂)မ်ဳိးျပထားတယ္။ အဓိဂမသဒၶမၼ နဲ႔ ပရိယတၱိသဒၶမၼ။အဓိဂမသဒၶမၼ -ဆိုတာ တရားဓမၼၾကိဳးစားအားထုတ္လို႔ ရရိ္ွလာတဲ့ သိရိွလာနိဳင္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ေတြကိုေခၚတယ္။ဆိုလိုတာက စ်ာန္တရား မဂ္တရား ဖိုလ္တရား ဝိဇၨာ-၃ပါးဆိုတဲ့ ထူးျခားတဲ့ တရားထူးတရားျမတ္ေတြဟာ အဓိဂမသဒၶမၼ ျဖစ္တယ္။

အဓိဂမသဒၶမၼ ရဲ႕အတုအေယာင္ေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကိုက်င့္တဲ့အခါမွာ သမာဓိစြမ္းအားေလးတက္လာျပီး ျဖစ္ပ်က္ျမင္လို႔အသိဉာဏ္ ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္ကအလင္းေရာင္ထြက္လာတတ္တယ္။ၾသဘာသလို႔-ဆိုတယ္။ ဝိပႆနာစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ။သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေသာစိတ္ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကအလင္းေရာင္ေတြထြက္လာတာ။အဲ့ဒါကို တကယ့္တရားထူး တရားျမတ္လို႔ယူဆလိုက္လို႔ရိွရင္
အဲ့ဒါဟာ အဓိဂမသဒၶမၼပတိရူပက-ပဲ။တရားအတုအေယာင္ပဲ အဲ့ဒါကို ငါမဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရျပီ တရားထူးတရားျမတ္ရျပီဆိုျပီး ႏွစ္သိမ့္ေက်နပ္သြားလို႔ရိွရင္ ဘာအက်ဳိးမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။

အဲ့ဒီလို ဝိပႆနာရဲ႕အညစ္အေၾကးဆိုတဲ့တရားေတြဟာ တရားအားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာေပၚလာတတ္တယ္။တရားအားမထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာေတာ့ဒါမ်ဳိးေပၚလာမွာမဟုတ္ဘူး။တရားအားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ဒီလိုတရားတုဆိုတာေတြ႕ၾကံဳလာရတတ္တယ္။

အဲ့ဒီလိုေတြ႕ၾကံဳလာတဲ့အခါ အဲ့ဒီတရားအတုနဲ႔ပဲ စိတ္ထဲမွာေက်နပ္သြားျပီးဒီပုဂၢိဳလ္ဟာတကယ့္အစစ္အမွန္တရားကို မရဘူး။ေနာက္ဆံုးေသခါနီးမွာ အခ်ိန္မမွီေတာ့ဘဲနဲ႔ တရားထူးတရားျမတ္မရဘဲနဲ႔ ရာဂရိွတဲ့ဘဝနဲ႔ပဲ ေသဆံုးသြားရတယ္။သံသရာထဲမွာဆက္ျပီးေတာ့
လည္ေနရျပန္တယ္ေပါ့။အဲ့ဒီလိုတရားတုေတြဟာ
ကိုယ္က်ဳိးကို ထိခိုက္နစ္နာပ်က္စီးေစတတ္တယ္။

က်င့္သံုးဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္လာေတာ့ ပဋိပတၱိဆိုတဲ့တရားအတုကလည္း ရိွေသးတယ္။မမွန္မကန္က်င့္သံုးမႈေတြ ျမတ္စြာဘုရားမေဟာဘဲနဲ႔ ေဟာတယ္ဆိုျပီးေတာ့ေရးသားထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဒါမ်ဳိးေတြကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္မွာေပၚလာတတ္တယ္။အဲ့ဒါေတြက်ေတာ့- ပရိယတၱိသဒၶမၼပတိရူပက။သင္ၾကားရမယ့္စာအုပ္ေတြကလည္း အတုျဖစ္လာတတ္တယ္။က်င့္သံုးရမယ့္အက်င့္
တရားေတြကလည္း အတုျဖစ္တယ္။အ႒ကထာမွာ ဒီ၂ -မ်ဳိးျပထားတယ္။အဓိဂမသဒၶမၼပတိရူပက နဲ႔ ပရိယတၱိသဒၶမၼပတိရူပက လို႔ဆိုျပီးေတာ့ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမယ့္တရားအတုရယ္ သင္ၾကားရတဲ့စာေပအတုရယ္-အဲ့ဒီ
၂-ခုဟာ အႏၱရာယ္ေတြကို ျဖစ္ေစတတ္တယ္။

ဒီကေန႔ေခတ္မွာ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမယ့္တရားအတုတင္မကဘူး စာေပအတုတင္မကဘူး အက်င့္တရားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အတုေတြလည္း ေပၚေနတယ္။

ဆိုပါစို႔ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကေဟာတယ္။သူ႔ဆီလာ နာရီဝက္ေလာက္တရားနာတရားနာရင္း ၾကက္သီးေမႊးညွင္းထတယ္။ ပီတိျဖစ္သြားတယ္။သူ႕တရားကိုအာရံုစိုက္ျပီးေတာ့နာ သဒၶတရားရိွရင္လာခဲ့ သူ႔တရားကိုနာရီဝက္ေလာက္ကေလးနာ နာလိုက္တာနဲ႔ ၾကက္သီးေမႊးညွင္းကေလးထသြားရင္ အဲ့ဒါေသာတာပန္ျဖစ္ျပီလို႔ေဟာတယ္။တကယ္ျမန္မာျပည္မွာေပၚခဲ့တာ။ေနာက္ဆံုးၾကေတာ့ ေသာတာပန္ဆိုတဲ့ Certificate ေတာင္ေပးတယ္ေနာ္။တရားရက္ေစ့လို႔ရိွရင္ တရားထူးတရားျမတ္ကို က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကရတယ္ေျပာေျပာ မရဘူးေျပာေျပာ သူက လက္မွတ္ေပးတယ္။အဲ့ဒါမ်ဳိးဟာအတုအေယာင္လို႔ေခၚတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက တရားအစစ္က မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ျဖစ္တယ္။ရဖို႔က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ရတယ္။ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ျဖစ္ဖို႔ရဟႏၱာျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ က်ားကုတ္က်ားခဲ ျကိဳးစားအားထုတ္ျပီး အရိုးေၾကေၾက
အေရခမ္းခမ္း နည္းမွန္မွန္နဲ႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရတယ္။
မဟာသီဝမေထရ္ၾကီးတို႔ဆိုရင္တရားအားထုတ္လိုက္တာ ဝါတြင္းကာလ အဓိ႒ာန္ျပီးေတာ့ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား
အားထုတ္တယ္။ဒီတစ္ဝါျဖင့္ရဟႏၱာျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ၾကိဳးစားေပမယ့္ ဝါသာကြ်တ္သြားတယ္ရဟႏၱာမျဖစ္ဘူး။အဲ့ဒီလိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဝါတြင္း ဝါတြင္းမွာ အျမဲတမ္း အဓိ႒ာန္ျပီးၾကိဳးစားလိုက္တာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ၾကိဳးစားရတုန္းဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း-၃၀ ၾကိဳးစားရတယ္။အဲ့ဒီလိုႏွစ္ေပါင္း-၃၀ထိေအာင္ၾကိဳးစားမွ တရားထူးတရားျမတ္ဟာ ရလာတယ္။အင္မတန္မွ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရတယ္။တရားအစစ္ဆိုတာက်ေတာ့လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔မရဘူး။ရလို႔ရိွရင္လည္း တန္ဖိုးကအျပည့္ရိွတယ္။အဲ့ဒါကို လိုက္တုတဲ့ တရားအတုေတြကေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔
ရနိဳင္တယ္။အဲ့ဒီလို တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာလည္း အတုအေယာင္ဆိုတာေပၚလာတတ္တယ္။

တရားထူးတရားျမတ္ဆိုတာ ကိုယ့္က်င့္ရင္ကိုယ္ရတာ ကိုယ္သိတာေပါ့။ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာျဖစ္တဲ့အရာေတြပဲ။ကိုယ္မသိပဲနဲ႔ တျခားလူတစ္ေယာက္ကလာျပီးေတာ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ျပီ အနာဂါမ္ျဖစ္ျပီဆိုေတာ့ ေၾသာ္ ငါေသာတာပန္ပါလား သကဒါဂါမ္လား အနာဂါမ္ပါလားနဲ႔ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ေရာက္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ရိွေသးတာကိုး။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အတုအေယာင္ေတြ မရိွဘူးလို႔ မေအာက္ေမ့ေလနဲ႔အတုအေယာင္ေတြက အင္မတန္မွေပါတယ္။စာေပနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္းအတုအေယာင္ေတြ တရားထူးတရားျမတ္ရပံုရနည္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း အတုအေယာင္ေတြေသာတာပန္အတုေတြ သကဒါဂါမ္အတုေတြ အနာဂါမ္အတုေတြ ရဟႏၱာအတုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
သဒၶမၼပတိရူပကတရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။§

No comments:

Post a Comment