Sunday, January 29, 2017

ဓမၼကို ကိုးကြယ္တဲ့အခါမွာဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးရွိသလဲ”



ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့
ဓမၼစၾကာစတဲ့ ဓမၼေဒသနာေတြဟာ ဓမၼရတနာပဲလို႔
ရတနာသံုးပါးထဲက ကိုးကြယ္ရတဲ့ ဓမၼကို
ကိုးကြယ္တဲ့အခါမွာ “ဘယ္လို အက်ိဳး ေက်းဇူး
ရွိတာတံုး” လို႔ ေမးလိုက္လို႔ရွိရင္…..

“ဘ၀ကႏၲာရာနိတၱာရေဏန၊ အသာသဒါေနနစ
သတၱာနံ ဘယံဟႎသတိ”တဲ့။

ဓမၼရဲ႕ စြမ္းရည္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး ေျပာလိုက္တဲ့
အခါ ဓမၼကို ကိုးကြယ္ရတယ္ဆိုတာ ဓမၼကုိ
က်င့္သံုးတာကို ေျပာတာ။

တရားကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ ဘုရားကို
ကိုးကြယ္တာနဲ႔ မတူဘူး။ဓမၼကို က်င့္သံုးတာ။

ဆိုပါစို႔….။
ျမတ္စြာဘုရားက ငါးပါးသီလ လံုေအာင္
က်င့္သံုးရမယ္လို႔ေဟာတယ္။ဟုတ္တယ္။
မက်ိဳး၊ မေပါက္၊ မေျပာက္၊ မက်ား အသက္ကဲ့သို႔
တန္ဖိုးထားၿပီး ငါးပါးသီလကို ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ဒါ ဓမၼကို က်င့္သံုးတာပဲ။

သီလလံုေအာင္လုပ္တယ္။
သမာဓိတရား ပြားမ်ား အားထုတ္တယ္။
ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္တယ္။
ဒါ “မဂၢင္(၈)ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္ျခင္းပဲ”ေပါ့။

အဲဒီလို က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ ဒီဓမၼဟာ စြမ္းေဆာင္မႈေတြ
ေပးလာတယ္။
ဘယ္လို ေပးလာတာတံုးဆို စဥ္းစားၾကည့္။

“ဘ၀ကႏၲာရာနိတၱာရေဏန”-
ဘ၀ကႏၲာရကေန ထုတ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္။

အင္မတန္မွ ေဘးရန္ အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ ခရီးႀကီးကို
ကႏၲာရလို႔ ေခၚတယ္။ ေ၀းလည္းေ၀းတယ္။
ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ပင္လယ္ႀကီးလို အင္မတန္မွ
ေ၀းလံသီေခါင္ၿပီးေတာ့ အရိပ္နားခိုစရာမရွိ။
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ေတြ အလြန္ထူေျပာတဲ့
ခရီးၾကမ္းႀကီး။

အဲဒီ ကႏၲာရခရီးႀကီးက ထုတ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္
ဆိုတာ သာမန္ စြမ္းရည္သတၱိနဲ႔ ထုတ္ေဆာင္
မေပးႏိုင္ဘူး။တကယ္ ကႏၲာရခရီးသြားတဲ့
လမ္းျပပုဂိၢဳလ္နဲ႔ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မယ့္ပုဂိၢဳလ္
မရွိလို႔ရွိရင္ ဒီကႏၲာရခရီးႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္စြမ္း
မရွိၾကဘူးေပါ့။

အဲဒီလိုပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘ၀ခရီးႀကီးဆိုတာ
အင္မတန္မွ ၾကမ္းတမ္းတယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတံုးဆို
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ဘုန္းႀကီးတို႔က လြယ္လြယ္ေလးနဲ႔
ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဇိမ္ေလးနဲ႔ သြားေနၾကရတယ္လို႔
ဒီလိုေအာက္ေမ့တာ။

ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတဲ့ လူ႔ဘ၀မွာၾကည့္။
ဘ၀ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကရင္း တျဖည္းျဖည္း
အိုမင္းလာတယ္။ေတာ္ၾကာ ဟိုနားကနာ ဒီနားကနာ။
ေရာဂါေ၀ဒနာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေသဆံုးသြားတယ္။
ဘ၀ခရီးကို အဆံုးမသတ္ခင္ ဒါနဲ႔ပဲ သြားတာပဲ။

လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ဒီအႏၲရာယ္ေတြကို ေက်ာ္လို႔မွ
မရတာ။လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ အိုျခင္းတိုတဲ့
ဆင္းရဲဲဒုကၡကို ေက်ာ္လို႔မရဘူး။
နာျခင္းဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကို ေက်ာ္လို႔မရဘူး။
ေသျခင္းဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကိုလည္း ေက်ာ္သြားလို႔
မရဘူး။ဒီအႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ ဧကန္ဒိ႒ ေတြ႕မွာပဲ။
မေတြ႕ဘဲ မေနဘူး။

အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီ ဘ၀ဆိုတာ တကယ့္ကို
အႏၲရာယ္ေတြႁပြြမ္းေနတဲ့ ကႏၲာရခရီးႀကီးပဲလို႔
ေသခ်ာ အေလးအနက္ ဆင္ျခင္
စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ၾကည့္။

အဲဒီ ကႏၲာရခရီးႀကီးက ထုတ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုတာ
သာမန္စြမ္းရည္နဲ႔ ထုတ္ေဆာင္လို႔မရဘူး။
ဘာနဲ႔ ထုတ္ေဆာင္တံုးဆို ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားထားတဲ့ မဂၢင္(၈)ပါး အက်င့္တရား
က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္သာ ေဟာဒီ ကႏၲာရခရီးက
ထြက္ႏိုင္တယ္။

ဒီလိုေျပာတာဟာ ဒီတရားအတိုင္း က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္
အားထုတ္သြားလို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားၿပီဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မအိုရတဲ့၊
ဘယ္ေတာ့မွ မနာရတဲ့၊
ဘယ္ေတာ့မွ မေသတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္မွာ။

မအိုရာ၊ မနာရာ၊ မေသရာ၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာလို႔
ဆိုတဲ့အခါမွာ ဘ၀တဏွာရွိတဲ့လူေတြက
စဥ္းစားၾကလိမ့္မယ္။
မအို၊ မနာ၊ မေသဘူးဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ဟာ ဘံုႀကီးလိုလို
စိတ္ထဲမွာ ထင္ေကာင္းထင္လိမ့္မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဆိုလိုတာ ဘာတုန္း။

ခႏၶာလံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာ၊
ခႏၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလို႔ ခႏၶာမေပၚေတာ့ဘူးဆိုရင္
အိုစရာမွ မရွိေတာ့တာ။
နာစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
ေသစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
ဒီလိုဆိုလိုတာ။

သို႔ေသာ္ ဘ၀တဏွာ မကင္းေသးတဲ့ သတၱဝါေတြက
ခႏၶာမရေတာ့ဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေၾကာက္ေနတယ္။
တကယ္ကေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုလို႔သာ
လူေတြက လိုခ်င္ၾကတာ။

နိဗၺာန္မွာ ခႏၶာငါးပါးမရွိေတာ့ဘူး၊
ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ နိဗၺာန္က
ေရွာင္ေျပးၾကမယ့္လူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔တံုးဆို လူဆိုတာ ျဖစ္ခ်င္တာ။
“ျဖစ္ခ်င္တယ္” ဆိုတာ “ဘ၀တဏွာ” ကို ေခၚတာပဲ။
မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုမွ ဘ၀ကင္းျပတ္သြားၿပီး
နိဗၺာန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ အသြင္သဏၭာန္ဟာ
ေပၚလာမွာျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို “တဏွာကၡခယ” လို႔ေျပာတာ။
လိုခ်င္မႈေတြ ကုန္ဆံုးသြားရတယ္။လိုခ်င္မႈေတြ
ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာနဲ႔
ေ၀းေနဦးမွာပဲ။ ။

[ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ]

➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳
" အေတြးနဲ႔_ပတ္သက္လာရင္
အေတြးသံုးမ်ိဳးကို_မေတြးနဲ႔တဲ႔ "

မေကာင္းတဲ႕အေတြးဟာ ဘာလဲဆိုရင္
သူမ်ားပစၥည္း ကိုယ့္ပစၥည္း ျဖစ္ခ်င္တဲ႔အေတြး၊
ဒါကို အဘိဇၥ်ာ လို႔ေခၚတယ္။

သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ႔အေတြးဟာ
ဘာကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ႔အေတြးလဲ။
သူခိုး ဓားျပ ျဖစ္ေစတဲ႔အေတြး မျဖစ္ဘူးလား။
အဲဒီအေတြးဟာ အႏၱရာယ္႐ွိတဲ႔အေတြး၊
အကုသိုလ္အေတြး၊ မေနာဒုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္။

ေနာက္....
ဗ်ာပါဒ ဘာလဲဆိုရင္ .....
ကိုယ္နဲ႔မတည့္တဲ႔ လူတစ္ေယာက္
စိတ္ထဲေပၚလာရင္ " ဟာ .... ဒီေကာင္
ေသသြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဒီေကာင္
စီးပြားေတြ ပ်က္သြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊
ဒီေကာင္ ဒုကၡေရာက္ ေထာင္က်သြားရင္
ေကာင္းမွာပဲ " ဆိုတဲ႔ အေတြး၊
အဲဒီအေတြးကို ဗ်ာပါဒအေတြးလို႔ ေခၚတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက_မိစာၦဒိဌိ
မိစာၦဒိဌိဆိုတာ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တယ္လို႔
မေတြးဘူး။
ေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းတာ မျဖစ္ပါဘူး။
မေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းတာျဖစ္တာပဲ။
မေကာင္းတဲ႔လူေတြ ႀကီးပြားေနတာ ႐ွိတာပဲ။
ေကာင္းတဲ႔လူေတြ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္
စသည္ျဖင့္ ကံကို မ်က္စိလည္ေနၾကတယ္။

တကယ္ေတာ႔ မေကာင္းတာလုပ္ၿပီး
ႀကီးပြားေနတာေတြဟာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက
ေကာင္းတာလုပ္ခဲ႔လို႔ ေကာင္းက်ိဳးကို
ခံစားေနရတယ္လို႔ ဒီလို တြက္ရမယ္။
ကိုယ္က အခုမွ ေကာင္းတာေတြ လုပ္တာ။
အက်ိဳးမေပးေသးဘူး။
အခုမွ သရက္ပင္စိုက္တာ။
သရက္သီး စားရပါ႔မလား။ မစားရပါဘူး။
ေကာင္းတာ အခုမွ လုပ္တာ။
မေကာင္းတာေတြ ၾကံဳေနရတယ္။
အတိတ္က မေကာင္းတာေတြ
ဘယ္ေလာက္ လုပ္ခဲ႔မွန္းမွ မသိတာ။

အဲဒါေၾကာင့္ မွန္ကန္တဲ႔အေတြးမွာ
ကံဆိုတာ ႐ွိတယ္။
ကံကို ျငင္းပယ္တာ " အကိရိယဒိဌိ " လို႔ ေခၚတယ္။
ကုသိုလ္ဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။
အကုသိုလ္ဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး ဆိုတဲ့
ျငင္းပယ္တဲ႔ ဝါဒကို " အကိရိယဝါဒ " လို႔ ေခၚတယ္။
အကိရိယဒိဌိဆိုတာ ကံကို လံုးဝ မယံုဘူးေလ။

ေနာက္ " နတၳိကဒိဌိ " ဆိုတာ
ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားကို လက္မခံဘူး။
မေကာင္းတာလုပ္လည္း မေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ဘူး။
ေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ဘူးလို႔
အက်ိဳးတရားကို ျငင္းပယ္တဲ ဝါဒ။

ေနာက္တစ္ခုက " အေဟတုကဒိဌိ "
အေၾကာင္းတရားကို ျငင္းပယ္တာ၊
ေပါင္းလိုက္လို႔႐ွိရင္ ကံႏွင္ ကံအက်ိဳးကို
ျငင္းပယ္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ဟာ
မိစာၦဒိဌိ အျမင္႐ွိသူသာ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီလို မိစာၦဒိဌိအယူဝါဒ႐ွိတဲ႔
ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ေကာင္းရာသုဂတိေတာင္
မေရာက္ႏိုင္ဘူးတဲ႔။ သူသြားရမယ့္လမ္းကေတာ႔
အပါယ္ေလးဘံုပဲ။
ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ႔ ....
သူက ကံကိုျငင္းပယ္ထားေတာ႔
သူလုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေတာ႕မွာေလ။

လူဆိုတာ အထိန္းအကြပ္ကေလးနဲ႔ ေနရတယ္။
အထိန္းအကြပ္ မ႐ွိဘဲ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ဆိုရင္
မေကာင္းတာပဲ လုပ္ၾကေတာ႔မယ္။
ေကာင္းတာဆိုတာ ေရဆန္ ေလွာ္ခတ္ရတာနဲ႔
တူတယ္။ မေကာင္းတာလုပ္တယ္ဆိုတာ
ေရစုန္နဲ႔တူတယ္။ လြယ္တယ္၊ ေမွ်ာခ်ရံုပဲ။

ေအး_ဒါေၾကာင့္မို႔ အေတြးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္
ခုနေျပာတဲ႔ အေတြးေတြ မေတြးနဲ႔တဲ႔၊

"ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အ႐ွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ"



➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳
" မိမိစိတ္ကို ထိန္းသိမ္းနည္း "

ေလာကမွာ လူေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေနၾကတဲ႔အခါမွာ
- မဟုတ္မမွန္တာေတြ ေျပာတာေတြ
- ရိုင္းရိုင္းျပျပ ေျပာတာေတြ
- က်ိဳးေၾကာင္းစီေလ်ာ္မႈမရွိဘဲ ေျပာတာေတြ ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္တယ္။

အဲလိုစကားေတြ ၾကားလာခဲ႔ရင္ -

ျမတ္စြာဘုရားက က်င့္စဥ္ေလး ေပးထားတယ္ ။
"န ေစဝ ေမ စိတၱံ ဝိပရိဏတံ ဘဝိႆတိ "

- ငါ့စိတ္က အေျပာင္းအလဲ မျဖစ္ေစရဘူး လို႔
အဲဒီလို စိတ္မဆိုးနဲ႔တဲ႔။
- ပင္ကိုယ္စိတ္ကေလးက ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္မသြားေစနဲ႔ ။
- ေဒါသစိတ္ မျဖစ္ေပၚနဲ႔ ။
- စိတ္ဓါတ္ မေျပာင္းလဲသြားေစနဲ႔တဲ႔ ။
- အေျပာမခံရခင္က စိတ္ကတစ္မ်ိဳး , အေျပာခံရတဲ႔အခါမွာ
စိတ္က တစ္မ်ိဳး အဲဒီလို မေျပာင္းလဲသြားေစနဲ႔ တဲ႔ ။

အေျပာမခံလိုက္ရခင္က စိတ္မ်ိဳးကို ထိန္းထားပါတဲ႔ ။
မ်က္ႏွာေၾကာ တင္းသြားတာတို႔ ၊
ေဒါသနဲ႔ ျပန္ေျပာမိတာတို႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။
အဲဒီလို စိတ္ေျပာင္းလဲမသြားေအာင္ ထိန္းပါ တဲ႔ ။

တရားက်င့္တယ္ ဆိုတာလဲ ဒါပါပဲ ။
တရားက်င့္တယ္ ဆိုတာ အမ်ားက " တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ျပီး မ်က္စိကို စံုမွိတ္ထားတာ အဲဒီလိုမ်ိဳး ထိုင္မွ တရားက်င့္တယ္ , တရား အားထုတ္တယ္ လို႔ ထင္တယ္ ။ အဲဒီလိုက်င့္တာက သမာဓိရေအာင္ က်င့္တာ ေခၚတယ္ ။

ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ေျပာင္းလဲသြားတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္
ထိန္းနိုင္တာကိုလည္း တရားက်င့္တယ္ လို႔ သတ္မွတ္နိုင္တယ္ ။

ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးေတာ့ စိတ္ကေလးကို
ထိန္းသိမ္းမယ္ လို႔ သႏၷိ႒ာန္ ခ်ထားလိုက္ပါ ။

စိတ္ကေလးကို မထိန္းနိုင္လို႔ ေျပာင္းသြားျပီ ဆိုရင္
ထပ္ျပီး ထိန္းလိုက္ရမွာက -
- မေကာင္းတဲ႔ စကားနဲ႔ မတုန္႔ျပန္နဲ႔ ။
- ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း မတုန္႔ျပန္နဲ႔ တဲ႔ ။
- မၾကားဝံ႔ မနာသာ စကားမ်ိဳးေတြ မထြက္ပါေစနဲ႔ တဲ႔ ။

( ၁) စိတ္မဆိုးမိေအာင္ ထိန္းလိုက္ပါ ။

( ၂ ) တကယ္လို႔ စိတ္မထိန္းနိုင္လို႔ ေဒါသ ျဖစ္မိရင္လဲ
မၾကားဝံ႔ မနာသာ စကားေတြနဲ႔ မတုန္႔ျပန္လိုက္ပါနဲ႔ တဲ႔ ။

လူက ကိုယ့္ကိုလာျပီးဆဲရင္ ျပန္ျပီး ဆဲတတ္ၾကတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ယုတ္ယုတ္မာမာ စကားလံုးေတြနဲ႔ ျပန္မေျပာပါနဲ႔ လို႔ ေျပာတာ ။

ဒါတင္ပဲလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ။ ဒါက မ်ိဳသိပ္နိုင္တဲ႔ အဆင့္ထိ ေျပာတယ္ ။ တခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္ ။ မ်ိဳသိပ္ရတာ မ်ားရင္ ေပါက္ကြဲကုန္မယ္ တဲ႔ ။ တနည္းအားျဖင့္ သည္းခံတယ္ ဆိုတာ အတိုင္းအတာ ရွိတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ မေပါက္ကြဲေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ။

( ၃ ) အဲဒီစကားလာေျပာတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလားတဲ႔ စိတ္ကေလး ေမြးလိုက္ပါ တဲ႔ ။ ေဒါသစိတ္နဲ႔ မတံု႔ျပန္ပဲ ေနလိုက္ပါ ။ စိတ္ဓါတ္ကို ေျပာင္းလိုက္တာေနာ္ ။

( ၄ ) ဒီလို ေျပာတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အက်ိဳးကို လိုလားတဲ႔စိတ္နဲ႔ ေမတၱာ ပို႔ေပးပါ ။

ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ေပါက္ကြဲသြားနိုင္တာကိုး ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကိုယ့္ကို ဒီလိုမ်ိဳး ဆက္ဆံလာလို႔ရွိရင္ -

ပထမ - ေျပာလာတဲ႔သူကို စိတ္မဆိုးမိေအာင္ စိတ္ကို ထိန္းလိုက္ပါ ။
ဒုတိယ - ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ စကားေတြနဲ႔ မတံု႔ျပန္ပါနဲ႔ ။
တတိယ - အက်ိဳးလိုလားတဲ႔ စိတ္ကေလး ေမတၱာစိတ္ကို ေမြးလိုက္ပါ တဲ႔ ။
ပိုျပီးခိုင္မာလာေအာင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကို ေမတၱာပြားမ်ားေပးလိုက္ပါ တဲ႔ ။

ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီလူအေပၚကေန ေမတၱာစိတ္ကေလး ထားရာကေန ပိုျပီး က်ယ္ျပန္႔တဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ သတၱဝါအားလံုးအေပၚမွာ ေမတၱာ ျဖန္႔က်က္လိုက္ပါတဲ႔ . . ။

လြယ္လြယ္ကူကူေတာ့ရမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ေလ့က်င့္ယူၾကရမယ္ ။

တခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္ ။ ကိုယ္နဲ႔ မတန္တဲ႔သူကို ဘယ္လိုမွ ေမတၱာ ထားလို႔ မရဘူး တဲ႔ ။ ဒါဟာ အမုန္းတရားကို အရံႈးေပးေနတာပါပဲ ။ အဲဒီလူမွာ ေမတၱာဓာတ္ အလြန္အားနည္းေနလို႔ပဲ ။

လူေတြရဲ႕ ေမြးရာပါ သႏၲာန္မွာ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ( ၂ ) မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္ ။ သဘာဝ( ၂ ) မ်ိဳးမွာ ေဒါသဆိုတဲ႔ အဆိုးတရားက လႊမ္းမိုးေနလို႔ ေမတၱာဓါတ္ေတြ အားနည္းေနတာ ျဖစ္တယ္ ။

ဒါဆို ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ။ ေမတၱာဓါတ္ေတြ ရလာေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ေလ့က်င့္ယူရမွာေပါ့ ။ မေလ့က်င့္ဘဲ လာမွ မျဖစ္လာနိုင္ဘူး။

ေတာင္တက္သမားေတြ ဆိုရင္လဲ ေလ့က်င့္ရတယ္ ။
ေဘာလံုးသမားေတြဆိုရင္လည္း ေလ့က်င့္ရတာပါပဲ ။
ေရကူးသမားေတြလည္း ေလ့က်င့္ရတာပဲ ။
ေလ့က်င့္ရင္ စြမ္းရည္ တက္လာတာပဲ။
စိတ္ကိုလည္း ေလ့က်င္ေပးရင္ စြမ္းရည္တက္လာမွာပါပဲ ။

" ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ "
( ေမတၱာႏွလံုး အစဥ္သံုး ၊ စာ- ၂၄- ၃၁ ) မွ အက်ဥ္းအား ေကာက္နုတ္ပူေဇာ္ပါ၏

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment