
အၿမဲမျပတ္ သတိထားလို႔ ျဖစ္လာသမ်ွေလးေတြကို သိသိလာၿပီ။ သဘာဝတရားကို နားလည္သေဘာေပါက္လာရင္ အတြင္းအျပင္ ကိုလည္း သံုးသပ္ရႈတတ္လာပါတယ္။
ဒီလိုသိလာတာ နားလည္လာတာဟာ ကိုယ္ကဟိုအာရံုရႈမယ္ ၊ ဒီအာရံုရႈမယ္ လို႔ စိတ္ကိုပိုင္းျဖတ္ထားတာမဟုတ္ပဲ ေပၚလာတာကိုသာ ရႈမယ္လို႔ နွလံုးသြင္းၿပီး သတိထားတတ္လာလို႔ သတိရွိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးဇင္း ဟိုးအစကတည္းက ရုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ သေဘာ ၊ သူတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္ပံံသေဘာေတြ ေရးခဲ့တယ္ေနာ္။
ဒါကိုနားလည္ထားရင္ အာရံုဆိုတာ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူျဖစ္လာတာ။ မိမိကလုပ္ယူရတာ လည္းမဟုတ္ ၊ ပ်က္ေအာင္ဖ်က္ပစ္တာ လည္းမဟုတ္ဘူး။
ဒီေတာ့ ဘယ္အာရံုလာလာ ဘာေၾကာက္စရာလိုလဲ။
အားလံုးဟာ ဉာဏ္ေအာက္မွာ ရႈကြက္ေတြႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ေလ။
ဒီအာရံုကိုမႀကိဳက္ဘူး ၊ ဟိုအာရံုမွ ရႈျခင္တယ္ဆိုရင္ ဝိပႆနာကို ငါ,က ရႈ သလိုျဖစ္ေနၿပီ။
ဝိပႆနာမွာ အရႈခံကလည္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ေပၚလာတဲ့ တရား ၊ ရႈတဲ့ဉာဏ္ကလည္း အၾကာင္းေၾကာင့္ေပၚလာတဲ့တရား။
နွစ္ခုစလံုးက သခါၤရ တရားေတြသာျဖစ္တယ္။
သခါၤရတရားကို သခါၤရတရားက ရႈေနသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသေဘာကိုမိၿပီဆိုရင္ အာရံုေ႐ြးစရာမလိုေတာ့ဘူး။
ဝိပႆနာဉာဏ္ဘက္မွာ ရႈလို႔မရေသးဘူးပဲ ဆိုပါေတာ့။ ဘာျဖစ္လဲ... ။ ဝိပႆနာဉာဏ္ဆိုတာလည္း မဂၢင္ ငါးပါးျပည့္မွ ျဖစ္တာေလ။ မျပည့္ေသးရင္ အာရံုကို အေသခ်ာ မရႈနိုင္ေသးဘူးေပါ့။
ဒီေတာ့ ရႈနိုင္ေအာင္ အေၾကာင္း
ထူေထာင္ေပးရံုပဲ လုပ္ရမွာ။
သပါၸယ မရွိေသးရင္လည္း ဝိပႆနာဉာဏ္မျဖစ္ေသးဘူး။
အရမ္းပူျပင္းၿပီး ေခၽြးသီးေခ်ြးေပါက္ေတြ က်ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနရင္လည္း ခႏၶာကပင္ပန္းၿပီး ဉာဏ္မျဖစ္ျပန္ဘူး။
အစာအာဟာရ မျပည့္စံုလို႔ ဗိုက္အရမ္းဆာေနရင္လည္း ဉာဏ္မျဖစ္ျပန္ဘူး။
လူသူဆူညံၿပီး ေနရင္လည္းဉာဏ္မျဖစ္ျပန္ဘူး။
ဣရိယာပထ မမ်ွတရင္လည္း ဉာဏ္မျဖစ္ျပန္ဘူး။
အဲဒီေတာ့ မိမိတို႔ဘက္က သပါၸယ ျဖစ္တဲ့ အေျခေနကိုထူေထာင္ေပးရံုပဲ။
ေယာဂီေတြျဖစ္တတ္တာက ဒီအခ်ိန္ထိုင္ေကာင္းတယ္ ။ ထိုင္မေကာင္းဘူး။ မွတ္မရဘူး ။ မွတ္ရတယ္... စသည္ျဖင့္ ျဖစ္တတ္တယ္။
အဲဒီအခါ ကိုယ့္အေျခေန ကိုယ္ဆင္ျခင္ေပး။ ဝီရိယေလ်ာ့ေနလား ။ လြန္ေနလား။ သမာဓိလြန္ေနလား ။ ေလ်ာ့ေနလား။
ဝီရိယလြန္ရင္ ဥဒၵစ ျဖစ္ၿပီး ပ်ံ့လြင့္တယ္။
သမာဓိလြန္ရင္ အိပ္ငိုက္တတ္တယ္။
မလြန္တာဆိုလို႔ သတိပဲရွိတယ္။ သတိနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာဆင္ျခင္ၿပီး ညႇိေပး။
ပ်ံ့လြင့္တယ္ ဆိုတာမွာ အတြင္းပ်႕ံ အျပင္ပ်႕ံလို႔ရွိေသးတယ္။
အတြင္းပ်ံ့ဆိုတာက ဘာရႈမယ္ ညာရႈမယ္ဆိုၿပီး စိတ္က မိမိအတြင္း ခႏၶာမွာ လိုက္ႀကံစည္ေနတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘာမွလည္းရႈမွတ္လို႔မရလိုက္ဘူး။
အျပင္ပ်႕ံဆိုတာက ျပင္ပကို လိုက္ႀကံစည္ေနတာပဲ။ သူလည္း မွတ္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။
သတိဟာ အခရာပဲ။ သတိေလးနဲ႔ ျပန္ညႇိေပးပါ။
မိမိတို႔က ဘာကိုရႈမယ္ဆိုတာထက္ ဘာလာလာရႈမယ္ဆိုတာက လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတယ္။ ခ်ဳပ္တီးမႈ ကင္းတယ္။ စိတ္ၾကည္လင္လြယ္တယ္။
ကဲ . ဝိပႆနာတိုက္ရိုက္ရႈတယ္ ဆိုတဲ့ ဥဒယဗၺယ ဉာဏ္ကိုေျပာၾကည့္ရေအာင္။
ဝိပႆနာကို အရေကာက္တဲ့အခါ ဥဒယဗၺယဉာဏ္က စေကာက္ရတယ္။ သူ႔ကိုမွ ဝိပႆနာအစစ္လို႔ေခၚတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ရႈတယ္ေပါ့။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲ ရႈတယ္ေပါ့။
ဒီဉာဏ္ကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ကိုပဲ ရႈတယ္။ အတိတ္ အနာဂါတ္ အတြင္း အျပင္ ဆိုတာေတြကို မသံုးသပ္ေတာ့ဘူး။
ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ပဲ။
ရုပ္ျဖစ္ေစ နာမ္ျဖစ္ေစ တိုက္ရိုက္ရႈၿပီဆိုရင္ ဒါရုပ္ပဲ ၊ ဒါနာမ္ပဲ ၊ ဒါပထဝီပဲ ၊ ဒါေတေဇာပဲ ၊ ဒါေဝဒနာပဲ ၊ ဒါ ေစတနာပဲ ၊ ဒါဝိဉာဏ္ပဲ ၊ အစရွိသျဖင့္ လိုက္မသံုးသပ္ပါနဲ႔ေတာ့။
ဘာေပၚေပၚ ခႏၶာဆိုတဲ့ ဓမၼေလးသာေပၚတာျဖစ္လို႔ ေပၚၿပီးသိ ၊ သိၿပီးပ်က္၊ ဒါကိုပဲ လိုက္သိေနတာဟာ ဥဒယဗၺယ ဉာဏ္အစစ္ပါ။
ေတြးတယ္။ သံုးသပ္တယ္ဆိုတာ ေရွ႕ဉာဏ္ပိုင္းေတြမွာ လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေတြကို နားလည္သြားလို႔ အခု တိုက္ရိုက္ရႈေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တိရစၦာန္အားလံုးရဲ႕ ေျခရာဟာ ဆင္ေျခရာမွာ လမ္းဆံုးသလို ၊ တရားအားလံုးဟာလည္း ဓမၼာႏုပႆနာမွာပဲ လမ္းဆံုးပါတယ္။
မိမိတို႔ နွာသီးဖ်ားမွတ္ေနၿပီဆိုပါေတာ့။ ထိထိၿပီးတိုးသြားတာေလးကို ေလပဲ ၊ဝါေယာပဲ ေခါင္းစဥ္တပ္ မေနနဲ႔ေတာ့။ ဆရာႀကီးဦးၾကည္ေျပာသလို တိုက္ရိုက္သိ ပရမတ္ပဲ ဆိုသလိုပါပဲ။
ရုပ္မွန္သမ်ွဟာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာေလးပဲ။ဒီေတာ့ ဝါေယာျဖစ္ျဖစ္ ေတေဇာျဖစ္ျဖစ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာေလးျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သိလိုက္ေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ေၾသာ္ မၿမဲပါလား။ အေကာင္ထည္သေဘာလည္း မရွိပါလား။ သေဘာတရားေလးသက္သက္ပါလား။
ဒါလိုရင္းပဲ ။
နွာသီးဖ်ားေလးမွတ္ေနတုန္း တျခားေနရာေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပလာမယ္။ ဒါေဖာက္ျပန္ ေနတာပါလား။
ခႏၶာဆိုတာ ေဖာက္ျပန္မႈသေဘာကိုသာ ဆိုလိုတာပါလား။ ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါ မဟုတ္ပါလား။ သူ႔သေဘာသူေဆာင္္ေနတာပါလား။
ဒါကိုပဲ နွလံုးသြင္းၿပီး တိုက္ရိုက္လိုက္သိပါ။
ဒီၾကားထဲ အေတြးေတြထြက္သြားမယ္ ဆိုရင္လည္း ခ်က္ခ်င္းသိလိုက္။ သိလိုက္ေတာ့မရွိ ေတာ့ျပန္ဘူး။ ျဖစ္ပ်က္။
ခံစားမႈေတြျဖစ္လာမယ္။ သိလိုက္တယ္။ မရွိေတာ့ျပန္ဘူး။ ျဖစ္ပ်က္။
နီဝရဏလို႔ေခၚတဲ့ အိပ္ခ်င္စိတ္ေတြ လိုခ်င္မႈေတြ ပ်႕ံလႊင့္မႈေတြ ျဖစ္လာမယ္။လိုက္သိ ။ သိရင္မရွိေတာ့ဘူး။ျဖစ္ပ်က္။
ဘယ္ရုပ္ ဘယ္စိတ္ ျဖစ္ျဖစ္ သိရင္မရွိေတာ့ပါဘူး။
သတိသမာဓိအားေကာင္းရင္ ျမင္ပါတယ္။
ထိုင္တာၾကာလာမယ္။ နာက်င္လာၿပီ။ ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈပဲ။ သီးခံၿပီးရႈ။ အရမ္းျပင္းထန္လာရင္ေတာ့ အာရံုေျပာင္းရႈ။ မရေတာ့ရင္ အေနထားေျပာင္းပါ။
ေဝဒနာကို ေက်ာ္တယ္ဆိုတာ ဒုကၡေဝဒနာကို သီးခံရႈတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ စိတ္ရွိရင္ ေဝဒနာရွိလို႔ ေက်ာ္လို႔မရပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ တခုသတိေပးလိုပါတယ္။ အရမ္းျပင္းထန္လာတဲ့ ေဝဒနာကို ခြာရႈပါတယ္။ ခြာရႈတယ္ ဆိုတာ နာေန တာကို နွလံုးမသြင္းတာပါ။
ဒီအခ်ိန္မွာ နာေနတာကို နွလံုးသြင္းရင္ ေဒါမနႆလာပါေတာ့မယ္။
သင္တို႔ ကိုယ့္အေျခေနကိုယ္ ေစာင့္ၾကည့္ပါ။ နာက်င္မႈ႕ျပင္းထန္ရင္ စိတ္ထဲမွာ တင္းေနပါၿပီ။ လက္ေမာင္းေတြ ခါးေတြ နဖူးေက်ာေတြ ၊ တင္းေနပါၿပီ။ ဒါစိတ္က မခံနိုင္လို႔ တုန္႔ျပန္ေနတာပါ။ ရင္ဘတ္ႀကီး တင္းေနၿပီး စိတ္ မၿငိမ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါကို အ႒ကထာေတြမွာ ရွင္းျပထားပါတယ္။
``ထိုေကြးမႈ ဆန္႔မႈ၌ ေျခလက္တို႔ကို ထားသင့္သည္ထက္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေကြးထား ဆန္႔ထား လ်ွင္ ခဏတိုင္း၌ ေဝဒနာခံစားမႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ အသိစိတ္သည္ တည္ၿငိမ္မႈကို မရ။ ကမၼ႒ာန္း အာရံုမွ လည္က် ၍ တရားထူးကိုမရ။
ေကြးေသာ ဆန္႔ေသာကာလာ၌ ျပဳျပင္၍ ဉာဏ္ျဖင့္ရႈေသာသူသည္ ေဝဒနာတို႔သည္မျဖစ္။ ဉာဏ္ပါေသာ သိစိတ္သည္ ေဝဒနာေနွာက္ယွက္မႈ႕ ကင္းသျဖင့္ ကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ားမႈ ေရာက္၏။ တရားထူးကို ရ၏။´´(သုတ္သီလကၡန္)။
က်ားစားလို႔ အရိယာျဖစ္သြားတဲ့ ရဟန္းငယ္ဟာ ဒုကၡေဝဒနာကို နွလံုးသြင္းမိရင္ ေဒါမနႆလာနိုင္လို႔ ေဝဒနာကို နွလံုးမသြင္းေတာ့ပဲ မိမိအားေကာင္းစြာရႈေနတ႔ဲ မူလကမၼ႒ာန္းကို ျပန္ရႈျပီး အရိယာျဖစ္သြားတာပါ။
ဒါကိုပဲ ခြာရႈတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ဦးဇင္းအေနနဲ႔ သာမာန္လူေတြ နားလည္ေလာက္မယ္ ထင္တဲ့ အေနထားမ်ိဳးေရးျပေနတာပါ။
အေသးစိတ္ကေတာ့ ရႈရင္းတတ္သြားပါလိမ့္မယ္။
အလုပ္ကသင္သြားမွာပါ။
ကဲ . ဒီေန႔ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Website = https://muditar.blog.com
www.facebook.com/Muditaralinnsayadawdhama
channallive/လည္းဖတ္႐ွဴု ႏိုင္ပါသည္ ။ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
No comments:
Post a Comment