
သီလေဆာက္တည္ၿပီးရင္ ျပည့္စံုေအာင္
ျဖည့္ၾကပါ။ ျပည့္စံုၿပီဆိုရင္ မိမိတို႔စိတ္အလို
ေတာင့္တအတိုင္း ၿပီးမယ္။ ခုလည္းခ်မ္းသာ
မယ္၊ ေနာင္လည္းခ်မ္းသာမယ္။
ပစၥဳ ပါန္ခ်မ္းသာ.. သံသရာခ်မ္းသာႏွစ္ျဖာ
ကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာဟာ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အဆံုး
အမေတာ္ကလြဲလို႔ တျခား မ႐ွိဘူး။
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အဆံုးအမဆိုတာ ပိဋကတ္
သံုးပံုပဲ။ ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတာ အလြန္က်ယ္
ဝန္းတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို အဆီထုတ္ရင္
"ေဗာဓိပကၡရာတရား (၃၇) ပါး"ရတယ္။ ေဗာ
ဓိပကၡရာ တရား (၃၇)ပါးကို အဆီထုတ္ရင္
မဂၢင္႐ွစ္ပါးရတယ္။ မဂၢင္႐ွစ္ပါးကိုအဆီထုတ္
ရင္ သိကၡာသံုးပါးရတယ္။
သိကၡာသံုးပါးဆိုတာ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၲ
အဓိပညာပါပဲ။
သိကၡာသံုးပါးကို အဆီထုတ္ရင္ ဧေကာ
ဓေမၼာ တရားတခုရတယ္။
ရုပ္ေပၚ နာမ္ေပၚမွာ ခုလို ႐ွဳမွတ္ေနေတာ့
ကာယကံ ေသာင္းက်န္းမႈ၊ ဝစီကံ ေသာင္း
က်န္းမႈမရွိဘူး။ အဲဒါ 'အဓိသီလ'လို႔ေခၚတယ္။
အဓိသီလ အားေကာင္းရင္ စိတ္ေတြဟာ
ေသာင္က်န္းမႈ မ႐ွိပဲ၊ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားၿပီး တည္
ေနေတာ့တယ္။ အဲဒါ 'အဓိစိတၱ' လို႔ေခၚတယ္။
အဓိစိတၱဆိုတဲ့ သမာဓိ အားေကာင္းလို႔
အခ်ိန္ၾကာရင္ ဘယ္လူ.. ဘယ္နတ္.. ဘယ္
ျဗဟၼာမွ ဖန္တီးလို႔ မျဖစ္ဘူး။ လၽွပ္တျပက္
အတြင္း ကုေဋတသိန္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတယ္။
ရုပ္ကိုနာမ္ကသိေနရင္ ျဖစ္ပ်က္ကို သိေတာ့
တာပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ကိုသိတာ 'အဓိပညာ' လို႔ေခၚ
တယ္။
အမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္
ခႏၵာကိုယ္မွာ ထင္႐ွားတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခု
ျဖစ္တဲ့ ႏွာဖ်ားႏွာဝမွာ ထြက္ေလ ဝင္ေလႏွစ္
ရပ္ဟာ အျမဲ တိုက္ဝင္တိုက္ထြက္ေနတယ္။
ႏွာဖ်ားႏွာဝမွာ ကာယပေဒသာ အၾကည္
က အထိခံ၊ ထြက္ေလ-ဝင္ေလျဖစ္တဲ့ ေလ
ႏွစ္ရပ္ ေဖာဌဗၻက ထိတယ္။ ဒီ အထိခံနဲ႔ ထိ
တာတို႔ ႐ုပ္၊ သိတာက နာမ္ဆိုေတာ့ ဒကာ
ႀကီး ဒကာမႀကီးတို႔ သူမ်ားကို ေမးမေနနဲ႔ ၊
ကိုယ့္ႏွာဝကို ဥာဏ္နဲ႔ေစာင္ၾကည့္။ ဝင္ေတာ့
ထိမယ္၊ ထြက္ေတာ့လည္း ထိထြက္မယ္၊ ထိ
တာကို သိေနရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ
ျဖစ္ခြင့္မရလို႔ ေလာဘမီး ေဒါသမီး ေမာဟမီး
ၿငိမ္းတယ္။ ၿငိမ္းေတာ့ ေအးတယ္။
မထိခင္ကလည္း သိလို႔မျဖစ္ဘူး၊ ထိၿပီးမွ
လည္း သိလို႔မျဖစ္ဘူး၊ ထိေနတုန္းကိုသာ သိ
လို႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို 'ပစၥဳ ပါန္တဲ့တဲ့' လို႔ ဆို
တယ္။
အဲသလို တထိထဲ ထိေနတာကို တဆက္
ထဲ သိေနေအာင္ ေဆာင္ၾကဗ်ာ့၊ တရက္ ၂၄
နာရီ တစပ္ေလာက္ရရင္ အလြန္သိသာပါ
တယ္။ အဲသလို ထိတာကို မသိမွတ္ေနရင္
လၽွပ္တျပက္တြင္းမွာပဲ အေႂကြး ကုေဋ တ
သိန္း ေႂကြးတင္သြားေရာ့ဗ်ာ့။
ထိတာကို သိေနရင္' ႐ုပ္နဲ႔နာမ္သာ ႐ွိပါက
လား' လို႔ သိလိမ့္မယ္၊ ႐ုပ္နာမ္မွတပါး ငါ၊
သူတပါး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ မရွိဘူးဆိုတာ
' ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ဟာ အမွန္ပါလား
လို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သိလိမ့္မယ္။ သူမ်ားကို
ေမးေနဘို႔ မလိုပါဘူး။ ႏွာဖ်ားႏွာဝမွာ ေလထိ
တာကို သိေနရင္ ဒီအခ်ိန္မွာ အတၱဆိုတဲ့
ကိုယ္မ႐ွိဘူး။
ဒီလို သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဥာဏ္အျမင္ စင္
ၾကယ္တယ္၊ သမၼာဒိဌိ ျဖစ္တယ္၊ ထိတာကို
သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ' ႐ုပ္နာမ္မွတပါး အျခားမ
႐ွိပါကလား' လို႔သိတာကို နာမ္႐ုပ္ကိုပိုင္းျခား
ၿပီးသိလို႔ ' နာမ႐ူပ ပရိေစၧဒဥာဏ္' လို႔ ေခၚပါ
တယ္။
တထိထဲထိ တသိထဲသိေနရင္ အတၱစင္
လို႔ ဥာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္တဲ့အက်ိဳး ရတယ္။
ဒါဟာ တဒဂၤပဟာန္ ခဏအခ်ိန္ေလးတြင္း
မွာရတဲ့အက်ိဳး၊ နဲတယ္လို႔မမွတ္ၾကနဲ႔။ " ကမၼ
ဌာန္းထိုင္ရတာ ဘာမၽွလဲ မေတြ႕ေပါင္၊ ဘာ
မၽွလဲ မရေပါင္လို႔မ်ား မသတ္မွတ္လိုက္ၾကပါ
နဲ႔။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘဝ၊ ဘုရားသာသနာနဲ႔ ၾကံဳ
ႀကိဳက္တဲ့အခါမွာသာ ဒီလိုအက်ိဳးထူးမ်ားရႏိုင္
တယ္။ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔အသာထားၿပီး အထူး
ႀကိဳးစားၾက။
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ - ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္
No comments:
Post a Comment