Sunday, January 1, 2017

“ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ကိုယ့္ဘဝအတြက္ သင္ခန္းစာရတာခ်င္းက တစ္ဦးနဲ႔
တစ္ဦး မတူဘူး။သင္ခန္းစာယူတတ္ပံုခ်င္းလည္း မတူဘူး။
စကားလံုးတစ္လံုးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့
အေတြးအျမင္ခ်င္းလည္း မတူဘူးေပါ့။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဇယ်သုခလမ္းမွာ မဟာသတိပ႒ာန
အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုတာ ငါးရက္ေဟာတယ္။
အဲဒီ ငါးရက္ေဟာတဲ႔အထဲက စကားလံုးေလးတစ္လံုးက
သူ႔ဘဝကို ေျပာင္းလဲသြားေစတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္
ရွိခဲ႔တယ္။ စကားလံုး တစ္လံုးတည္းပဲ။
ဒီျပင့္တရားေတြက ေျပာင္းမေျပာင္းေတာ့ မသိဘူး။
ဒါက သူေလွ်ာက္လို႔သိတာ။

သူ႔ဘဝ ဘယ္လိုေျပာင္းသြားလဲ?
“ေကာင္းတာကို ရခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့
လက္လႊတ္ရမယ္။တစ္ခုခုကို မလႊတ္ဘဲနဲ႔ ေနာက္တစ္ခု
ရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ဟိုဘက္ကမ္းကိုေရာက္ခ်င္ရင္
ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္။” လို႔ အဲဒီလို တရားထဲမွာ
ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္။
သံသရာဝဋ္က လြတ္ခ်င္တယ္၊နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္တယ္
ဆိုရင္လည္း ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္။ စြန္႔လႊတ္ရမယ္။
မစြန္႔လႊတ္ရင္ မရဘူးဆိုေတာ့၊ ဒီေတာ့ သူ႔နားထဲမွာ
ဘာစြဲသြားတုန္းဆိုရင္
“ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္”
ဆိုတာ သေဘာေပါက္လို႔ “ငါ နိဗၺာန္ရခ်င္တယ္ဆိုတာ
ဒီအတိုင္းထိုင္ဆုေတာင္းေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ဒီဘက္ကမ္းက
ခြာမွပဲ။” ဆိုျပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးဝတ္သြားတယ္ေနာ္။
အဲဒါ ရန္ကုန္မွာ တကယ္ျဖစ္တာ။

ဆိုလိုတာက ဘာေျပာခ်င္တုန္းဆို စကားလံုးေလး
တစ္ခုဟာ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ တြန္းအားတစ္ခု
ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ေတာ့စကားလံုး
ေထာင္ေသာင္းခ်ီေပမယ့္လို႔ တြန္းအားဘာမွ မျဖစ္တာလဲ
ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္အတြက္မွာ အသံုးဝင္တဲ့
စကားလံုးေလးတစ္ခု ရွိရမယ္။ အဲဒီလို စကားလံုးေလး
တစ္လံုးကေနၿပီးေတာ့ အမွန္ဘက္ကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့
ေရာက္ရွိသြားေအာင္ စာေပက်မ္းဂန္ထဲမွာ
ဘာေျပာတုန္းဆိုရင္ လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ မေကာင္းဘက္ကို
သြားတာမ်ားတယ္။မေကာင္းဘက္သြားတဲ႔စိတ္ကို
ေကာင္းတဲ႔ဘက္ကို ဆြဲဖို႔အတြက္ဟာ တစ္ခါတစ္ေလ
က်ေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔ မလိုက္ဘူးေနာ္။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမယ္။”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ဒီေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔မလိုက္တဲ႔အခါမွာ ဘာလုပ္ရတုန္း?
အားလံုးသိၾကပါလိမ့္မယ္၊ ဆင္ေတြကိုထိန္းတဲ့
လက္နက္ကိရိယာ တစ္ခုကို ခြၽန္းလို႔ ေခၚတယ္။
အင္မတန္မွ ထက္တယ္။ ဆင္ဦးစီးႀကီးကိုင္တဲ့
ခြၽန္းမွာ အေကာက္ကေလး လုပ္ထားၿပီးေတာ့
အင္မတန္မွ ထက္တယ္။ မုန္ယိုေနတဲ့ဆင္ေတာင္
အဲဒီ ခြၽန္းနဲ႔ထိန္းလို႔ ရတယ္။ နားရြက္ၾကားေလးထဲကို
အဲဒီခြၽန္းနဲ႔ စိုက္ထားၿပီေတာ့ ဆင္ကိုထိန္းထားလိုက္ရင္
အင္မတန္မွ နာေတာ့ ဒီဆင္ႀကီးးဟာ သူခိုင္းတာ
အကုန္လုပ္ရေတာ့တာပဲ၊ အသံကုန္ေအာ္ေတာ့တာပဲ။
အဲဒီဟာေနာ္၊ လူနဲ႔ဆင္နဲ႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အင္အားခ်င္းက
ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ဆင္ရဲ႕အင္အားက အင္မတန္မွ
ႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ ဘယ္ေလာက္ဆိုးတဲ့
ဆင္ျဖစ္ျဖစ္ လူကေခါင္းေပၚေရာက္သြားၿပီ။
အဲဒီ ခြၽန္း ကိုင္ထားၿပီဆိုရင္ နားရြက္ၾကားထဲမွာ
ခြၽန္းကေလးနဲ႔ ဆြဲထားလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒီဆင္ဟာ
ကုန္းေအာ္ေတာ့တာ။ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ႏြားက်ေတာ့ ႏြားဖားႀကိဳးထိုးတာေပါ့ေနာ္။
ႏိုင္ေပါက္ေတြကေန ကိုင္ရတာ။ စာေပမွာ ဘာလိုသံုးတုန္း
ဆို အဲဒီခြၽန္းကို “အကၤုသ” လို႔ ေခၚတာ။

လူရဲ႕စိတ္ဟာလည္းပဲ တစ္ခါတစ္ခါ ဆင္ရိုင္းလိုပဲ။
အင္မတန္မွ ရိုင္းတယ္။ ဆင္မုန္ယိုသလို လူေတြကလည္းပဲ
မုန္ယိုတတ္တယ္။ ေလာဘကလည္း မုန္ယိုတာပဲ။
ေဒါသကလည္း မုန္ယိုတတ္တာပဲ။
ေလာဘမုန္ယိုလို႔ ခိုးမွဳ၊တိုက္မွဳေတြ ျဖစ္တယ္။
ရာဇဝတ္မွဳေတြ ျဖစ္တယ္။ ေဒါသမုန္ယိုလို႔
လူသတ္မွဳေတြ ျဖစ္တယ္ေနာ္။ အဲဒီလို ေလာဘ၊
ေဒါသ မုန္ယိုလာတဲ႔အခါမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ့္ဟာ
စကားလံုးသံုးတဲ႔အခါမွာ
“အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ခြၽန္းသဖြယ္အသံုးျပဳ၍”
“အကၤုသကတြာ” ဆိုတဲ႔ စကားလံုးေလး သံုးတယ္။

“ခြၽန္းလိုအေတြးေလးနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုႏိုင္ေအာင္
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီးေတာ့
အဲဒီဆင္ျခင္သံုးသပ္မွဳကိုပဲ ဆင္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ ခြၽန္းလို
အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ထား”
လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။

အဲဒီလိုႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တရားထူး၊
တရားျမတ္ေတြရျပီး သံသရာဝဋ္က လြတ္သြားတာေလ။
အဲဒီလို မကိုင္ႏိုင္ေသးလို႔ရွိရင္ တရားထူး တရားျမတ္
ရဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းေသးတယ္ေပါ့။
ဒီဘဝမရရင္ ေနာက္ဘဝရမယ္ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္
ႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ ေသခ်ာဖို႔ အင္မတန္မွ ခက္တယ္ေပါ့။
မေသခ်ာဖို႔ရာပဲ မ်ားတယ္။ ရာခိုင္ႏွဳန္းက ေသခ်ာဖို႔
ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ၅၅၀ ဇာတ္လမ္းေတြ
ဖတ္ၾကည့္လိုက္။ ဘုရားေလာင္းႀကီးေတြေတာင္မွပဲ
ငရဲကို အႀကိမ္ႀကိမ္က်တယ္။
တိရစၧာန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္တယ္။
စိတ္ကိုပိုင္ႏိုင္ၿပီးေတာ့ ပါရမီျဖည့္က်င့္တဲ႔ဘုရား
အေလာင္းႀကီေတြေတာင္မွပဲ အပါယ္ဘံုကို ေရာက္ေရာက္
သြားေသးတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အပါယ္ဘံုေရာက္တယ္
ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ေရာက္တာတုန္းဆိုေတာ့
စိတ္မႏိုင္လို႔ ေရာက္တာေတြခ်ည္းပဲ။

စိတ္ထဲမွာ မစင္ၾကယ္တဲ႔ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ၊
ေမာဟေတြ၊ မာန္မာနေတြ၊ ဣႆာ မစိၧရိယေတြ
အဲဒါေတြေၾကာင့္ အပါယ္ေရာက္တာ။ စိတ္ထဲမွာျဖစ္တဲ့
အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔ရွင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္လို႔
အပါယ္ေရာက္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ “ကိုယ့္စိတ္ဆင္ရိုင္းကို
ပညာတည္းဟူေသာ ခြၽန္းျဖင့္အုပ္တယ္” လို႔
ျမန္မာစာေပေတြမွာ ေရးေလ့ရွိတယ္။

အသိပညာနဲ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားျပီးေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုေရာက္ေအာင္
လမ္းမွန္ေပၚတင္ေပးရမယ္။
အဲဒါကိုေျပာတာေနာ္။
ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမယ္။

အခုလို သာသနာနဲ႔ ေတြ႔တဲ႔အခ်ိန္ကေလးမွာ
ေကာင္းေအာင္မျပင္လိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္ဒီလို
အသိဉာဏ္မ်ိဳးရဖို႔ ဆိုတာ အမ်ားႀကီး ခဲယဥ္းသြားျပီ။
ရလာလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ေလနဲ႔။

လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ဘာက လႊမ္းမိုးထားလဲဆို
ပတ္ဝန္းက်င္က လႊမ္းမိုးထားတယ္ေနာ္။ အခုေတာ့
ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမွာ လူလာျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ဒီအသိဉာဏ္ေတြ ရတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတာ
“ဥပနိႆယပစၥေယာ” ၂၄-ပစၥည္းေတြမွာ ဥပနိႆယ
ဆိုတာ အားႀကီးေသာ အေၾကာင္းတရားလို႔ ေျပာတာ။
အင္မတန္မွ အားေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္
ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစား
တတ္လာၾကတယ္။ အဲဒီ စဥ္းစားတတ္လာတာေလးေတြကို
ခိုင္မာမွဳရွိေအာင္ ဒီဘဝမွာ မၾကိဳးစားဘဲနဲ႔ အမွတ္တမဲ့
ေနလိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ သူ႔ဘာသာသူ ခိုင္မာလာမွာ
မဟုတ္ဘူး၊ ရင့္သန္မွာလဲ မဟုတ္ဘူး။
ဒီအသိေလးေတြဟာ မၾကာခင္ေလးပဲ
ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္။ ႀကိဳးးစားအားထုတ္ရမယ္
ဆိုတာကို သတိထားဖို႔ လိုအပ္တယ္ေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္
ဖို႔ရာအတြက္စဥ္းစားရမယ္။မစဥ္းစားဘဲ မေနရဘူး။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“အေလးထားဖို႔ရာအတြက္ (၃)မ်ိဳး”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ရာ အတြက္
ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြဟာ အေလးထားစရာ
သံုးမ်ိဳးမွတ္ထားရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္။
အေလးထားဖို႔ရာအတြက္ (၃)မ်ိဳး။
ဘာကိုအေလးထားတာတုန္းဆိုေတာ့
နံပါတ္(၁)။ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အေလးထားၿပီးေတာ့
စဥ္းစားဆင္ျခင္ရမယ္။
နံပါတ္(၂)။ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာကႀကီးကို
အေလးထားျပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တတ္ရမယ္။
နံပါတ္(၃)။တရားဓမၼကို အေလးထားျပီးေတာ့
ဆင္ျခင္သံုးသပ္တတ္ရမယ္။

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အေလးထားတယ္ဆိုတာ
ဘယ္လိုဟာကို ေျပာတာလဲ? ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။
“အတၱာနံ ေယဝ အဓိပတႎ ကတြာ”ကိုယ့္ကိုကိုယ္
အေလးထား ၿပီးေတာ့ “အကုသလံ ပဇာဟတိ၊
ကုသလံ ဘာေဝတိ”အကုသိုလ္ေတြ ဖယ္ရွားဖို႔
ႀကိဳးစားတယ္။ ကုသိုလ္ေတြ တိုးတက္လာေအာင္
ႀကိဳးစားတယ္တဲ့။
ဒါဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အေလးထားတာ။ ။

【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ 】
--------------------------------------------------------------------------
https://www.facebook.com/muditaralinnsayadwdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္ရွဴ ႏိုင္ပါသည္ ။
---------------------------------------------------------------------------

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment