Wednesday, January 18, 2017

ဓုတင္ အဓိပၸါယ္မ်ား အက်ဥ္းမွ်သိရန္


၁ ။ ပံသုကူဓုတင္

သုသာန္, ေစ်းတန္း, လွည္းႀကီးလမ္း၊ လူလမ္း, မႈိက္ပံုပါ၊
ကုိယ္၀န္ညစ္ေပ, ဘုတ္ခ်ဳိးေရ၊ စြန္႔ေလ ခ်ဳိးဆိပ္ပါ၊
မီးေလာင္, ႏြား၀ါး, ႂကြက္ကိုက္ထား၊ ျခစား, ျပတ္စြန္း, ဆာ၊
ေတာင္ပို႔, ေလယူ, ရဟန္းလွဴ၊ နတ္လွဴ`, တံခြန္လႊား၊
သုသာန္ျပန္ထုတ္, ဘိသိက္အုပ္၊ သမုဒ္, တံခိုးသာ၊
ႏွစ္ဆယ့္သံုးဟူ ပံသုကူ၊ ေကာက္ယူ သံုးေဆာင္ရာ………
(၀ိသုဒိၶမဂ္အရသာ-၈၅)

ဤေဖာ္ျပပါ ၂၃-ဌာနတို႔တြင္ တစ္ခုခုမွေကာက္ယူ၍ အေဆြးကို ပယ္,ဖြပ္ေလွ်ာ္၍ သကၤန္းျပဳၿပီးလွ်င္ ဒကာလွဴထားေသာ ယခင္ရွိေနၿပီး သကၤန္းကို
ပယ္၍ ပံသုကူသကၤန္းအျဖစ္ သံုးေဆာင္အပ္၏ ………

ဒကာလွဴေသာ သကၤန္းကို သာယာလက္ခံေသာ ခဏ၌ ဓုတင္ပ်က္၏
စူဠ၀ါဋီကာ၌ လွဴသူ၏ သဒၶါကို ငဲ့၍ မပယ္ဘဲ သူတစ္ပါးအား ေပးအံ့ဟု
ခံယူလွ်င္ ပံသုကူဓုတင္ မပ်က္ဟု ဆို၏
နတ္လွဴ ရဟန္းလွဴ သကၤန္းမ်ားပံသုကူဓုတင္သကၤန္း၌ ပါ၀င္သည္ ………
………………………………………………………………

၂ ။ တိစီ၀ရိက္ဓုတင္

ပခံုးတင္စရာ ေခြၽးခံစရာ အံသကိုဋ္ အပုိထားႏိုင္သည္
အိပ္ရာခင္း
အံသကုိဋ္ ဤႏွစ္ထည္သည္ တိစီ၀ရိက္ဓုတင္ကို မပ်က္ေစႏိုင္ (ဘိကၡဳနီတို႔အား ေရသႏုပ္, ရင္လႊမ္းတဘက္ႏွင့္ပါ ငါးထည္သည္ တိစီ၀ရိက္ မည္၏၊)
………………………………………………………………

၃ ။ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္

ဆြမ္းခံ၍က်င့္ရေသာ ဓုတင္ျဖစ္သည္
ပင့္၍ လွဴအပ္ေသာဆြမ္း မအပ္ကုန္
ဆြမ္းေကြၽးရန္ ဒကာတို႔ေက်ာင္း၌ ခ်က္လွဴေသာ ၀ိဟာရပကၠဘတ္လည္းအပ္သည္
သံဃာထံမွ ယာ၀ကာလိကကင္းေသာ ေဆးစေသာ
စာေရးတံ အပ္သည္
သံဃဘတ္ကို ဥေဒၵသဘတ္ကို အလွဴခံပါ စသည္ျဖင့္
မဆိုဘဲ ဘိကၡာကို ( = ဆြမ္းကို) သံဃာကုန္ အလွဴခံပါဟု ဆို၍ လွဴလွ်င္အပ္၏ ………

ယခုကာလ ထမင္းျဖင့္ မဖိတ္၊ ဆြမ္းျဖင့္သာ ဖိတ္ၾကေသာေၾကာင့္ဤဓုတင္ ပ်က္ႏိုင္ခဲ၏
ေန႔စဥ္ ေဆာက္တည္သင့္သည္ဟု ဆရာျမတ္တို႔ဆိုကုန္၏
ဆြမ္းခံ မႂကြျခင္းျဖင့္ ဓုတင္မပ်က္၊ ထမင္းကုိ ခံယူမွ ဓုတင္ပ်က္သည္ ………
………………………………………………………………

၄ ။ သပဒါနစာရိကဓုတင္

ဤရဟန္းသည္ ေစာေစာ ရြာ၀င္သင့္သည္
မျပည့္စံုေသာအရပ္
ေဘးရန္ရွိေသာအရပ္ျဖစ္လွ်င္ ပယ္၍ အရပ္တစ္ပါးသို႔ သြားႏိုင္ ဆြမ္းခံႏိုင္လတၱံ႕
ေက်ာင္း၌ အလွဴလာလွဴသူ ခရီးအၾကား၌ ေတြ႕ဆံုလာသူတို႔သည္သပိတ္ယူ၍ ဆြမ္းလွဴကုန္အံ့၊ အပ္၏
ခရီးသြားစဥ္လည္း ဆြမ္းခံခ်ိန္
ေရာက္ေသာ္ ရြာကို အိမ္ကုိ ေက်ာ္၍ မသြားအပ္
ထိုရြာ၌ အစဥ္အတိုင္းဆြမ္းခံ၍ မရေသာ္လည္းေကာင္း, အနည္းငယ္သာ ရေသာ္လည္းေကာင္း
ရြာစဥ္ အိမ္စဥ္ျဖင့္သာ သြားအပ္၏ ………
………………………………………………………………

၅ ။ ဧကသနိက္ဓုတင္

တစ္ေနရာတည္း တစ္ထိုင္တည္းသာ စားရ၏
အထူးထူးေသာ ေနရာ၌
ေဘာဇဥ္စားေသာခဏ၌ ဓုတင္ပ်က္၏
ဆြမ္းစား၍ မၿပီးေသးမီ ဆရာ-
ဥပဇၥ်ာယ္ ႂကြလာသည္ျဖစ္အံ့၊ ထ၍ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳရမည္သာတည္း ………

ဓုတင္မပ်က္ေအာင္ ေနရာကလည္း ေစာင့္ရာ၏ စားျခင္းကလည္း ေစာင့္ရာ၏
စားမၿပီးခင္ မထရ
စား၍မၿပီးခင္ ထ၍ ၀တ္ျပဳေသာ ဤသူကား
ေစာင့္ျခင္းႏွစ္ပါး မရွိေသာေၾကာင့္ ျပန္မစားရ
ျပန္စားလွ်င္ ဓုတင္ပ်က္၏
မစားခင္ ထႏိုင္၏ ………
……………………………………………………………

၆ ။ ပတၱပိုဏ္ဓုတင္

ဆြမ္းေဘာဇဥ္ယူေသာအခါ ၀မ္းပမာဏခ်င့္၍ သင့္႐ုံထည့္ယူအပ္၏
စားမကုန္ မျဖစ္ေစလင့္ ဟင္းရြက္စိမ္းကို လက္ျဖင့္ ကိုင္၍စားလွ်င္ အပ္၏
လက္သည္ ခြက္မဟုတ္ အပ္ေသာ္လည္း သပိတ္၌သာ ထည့္ရ၏
ဒုတိယ-ခြက္ ပယ္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ပါးေသာ သစ္ရြက္ ဇြန္းတို႔ကားဆားပံု႐ုံမွ် ခြက္အလို႔ငွာ မအပ္
ဆရာျမတ္တို႔ကား ခံေသာအခါ ခြက္အမ်ား အျပစ္မရွိ၊
စားေသာအခါ တစ္ခြက္တည္းသာ စားရသည္
၀မ္းပမာဏသင့္႐ုံ ယူအပ္
ေသာေၾကာင့္ ကုိယ္တိုင္ျပင္ထည့္ျခင္းကို
အျပစ္မဆိုသင့္ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္း၍ အထပ္ထပ္စားလွ်င္ အျပစ္မရွိ ခြက္ကားမေျပာင္းရ ခြက္၌ရွိေသာ အ႐ိုး
စပါးလံုးစသည္ကို လက္ျဖင့္ယူ၍ ေထြးခံ၌ေသာ္လည္း မစြန္႔အပ္
ၾကံစုပ္ေသာအခါ ၾကံဖတ္ကို မမ်ဳိႏိုင္ရကား လက္ျဖင့္ယူ၍ ခြက္၌ စြန္႔အပ္၏
ငါးအ႐ိုး စပါးလံုးတို႔ကား ၀ါး၍ မ်ဳိသာလွ်င္ မ်ဳိခ်၊ မမ်ဳိသာလွ်င္ လက္ျဖင့္ယူ၍ ခြက္၌မစြန္႔ရ
ပါးေစာင္ျဖင့္သာ ေျမ၌လည္းေကာင္း ခြက္၌လည္းေကာင္း စြန္႔ရသည္ ေဘး၌ ေထြးခံမထားရ ………

အခ်ဳိ႕ကား ခံတြင္းသို႔ေရာက္သမွ် အ႐ိုးစသည္တို႔ကို တစ္ျဖည္းျဖည္း စား၍မ်ဳိခ်ရမည္ မမ်ဳိမူ၍ ေထြးလွ်င္ ဓုတင္ပ်က္သည္ဟု အတၱကိလမထနည္း အယူ
သည္းကုန္၏
အခ်ဳိ႕ကား ခြက္၌ရွိသမွ် အားလံုးေရာနယ္ေမႊမွ ျမတ္သည္ဟု
ပညာမဲ့ သဒၶါလြန္ စကားကြၽံကုန္၏ ေရာေမႊရသည္ဟူေသာ စကားလြန္ တြင္က်ယ္ေသာေၾကာင့္ စက္ဆုပ္၍ မစားႏိုင္သျဖင့္ ဤဓုတင္ကို က်င့္လိုသူ နည္းပါးေခ်၏
ဘုရားရွင္သည္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း စားျခင္းကိုသာ ႏွစ္သက္ေသာ
ၿမိဳ႕ႀကီးသားျဖစ္၏
ေသခိယ၌ ရြံဖြယ္ျပဳျခင္းကို မ်ားစြာ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူသည္ကို
ေထာက္ပါ ………
………………………………………………………………

၇ ။ ခလုပစၦာဘတၱိကဓုတင္

ေဘာဇဥ္စားေနစဥ္ ေရွး႐ႈေဆာင္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို တန္ၿပီဟု တားျမစ္ၿပီးေနာက္ ဣရိယာပုထ္တစ္ပါး၌ရေသာ ေဘာဇဥ္ကို အပ္ေသာ၀ိနည္းကံျပဳ၍ေသာ္လည္း မစားအပ္
ေရွးဦးစြာေသာ ဆြမ္းလုတ္၌ ပ၀ါရိတ္သင့္ေသာ
မည္သည္ မရွိ
မ်ဳိၿပီးေနာက္ တားျမစ္မွ ပ၀ါရိတ္သင့္သည္
ထို႔ေၾကာင့္
ဥကၠဌ္သည္ တားျမစ္သည္မွေနာက္ ေနာက္ထပ္ဆြမ္းလုတ္ကို မစားေတာ့၊
ခံတြင္း၌ ရွိသမွ်ကိုသာ စားသည္
မဇၩဳကား တားျမစ္စဥ္ ခြက္၌ ရိွသမွ်ကိုသာစားသည္ ေနာက္ထပ္မယူ
မုဒုကား ေနရာမွ မထမခ်င္း ေနာက္ထပ္ ေပး
သည္ကိုလည္း စားသည္ …

ပ၀ါရိတ္သင့္ၿပီးလွ်င္ ၀ိနည္းကံျဖင့္ အပ္ေအာင္ျပဳ၍ စားေသာခဏ၌
သံုးေယာက္လံုး ဓုတင္ပ်က္၏ ၀ိနည္းကံမျပဳဘဲ စားလွ်င္ အာပတ္လည္းသင့္၏၊ ဓုတင္လည္း ပ်က္၏ ဤဓုတင္ကား ပ်က္ခဲ၏ ေန႔စဥ္ ေဆာက္တည္သင့္သည္ ………
………………………………………………………………

၈ ။ အာရညကင္ဓုတင္

ရြာနီးေက်ာင္းကို ပယ္၍ ေတာ၌ အ႐ုဏ္တက္ေစအပ္၏ တစ္အိမ္ရွိေသာရြာ၊
အိမ္မ်ားစြာရွိေသာရြာ၊ အရံရွိ/မရွိရြာ၊ လူေနဆဲရြာ၊ လူမေနဆဲရြာတို႔သည္ အယုတ္ဆံုး မိုးေလးလေနလွ်င္ ဂါမမည္၏ …

အယုတ္ဆံုးကုလေလးတာ ငါးရာေ၀းေသာေက်ာင္း အေတာင္အားျဖင့္
(၂၀၀၀) အနည္းဆံုးေ၀းကြာေသာ ေက်ာင္းသည္ အာရညကင္ေတာရ-
ေက်ာင္း မည္၏
အရံရွိေသာရြာတံခါးခံုမွ, အရံမရွိလွ်င္ ပထမခဲတစ္က်မွစ၍
ေက်ာင္းအရံထိ တာအပ္၏

ရြာသူရြာသားတို႔၏အသံ ၾကားေလာက္ေအာင္ ေက်ာင္းႏွင့္ရြာ နီးကပ္ေသာ္လည္း ေတာင္, ျမစ္စသည္ျခား၍ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မသြားႏိုင္ခဲ့အံ့၊ ပကတိသြားေနက်ျဖစ္ေသာ လမ္းခရီး ကုန္းလမ္းေရလမ္းအတိုင္း တာအပ္၏
ရြာႏွင့္နီးကပ္သျဖင့္ လမ္းေ၀းေအာင္ ထိုထိုလမ္းငယ္တို႔ကို ပိတ္ဆို႔၍ ေတာေက်ာင္းအဂၤါျပည့္စံုေစျခင္းငွာ ၾကိဳးစားလွ်င္ ဓုတဂၤေစာရ-ဓုတင္သူခိုး မည္၏…

ေတာေနရဟန္းသည္ ကိုယ္စိတ္ ဆိတ္ၿငိမ္၏
ေရာေႏွာသူကင္း၍သန္႔ရွင္း၏
ဘုရားရွင္ ၀မ္းေျမာက္ေအာင္ တတ္ႏိုင္၏ ေတာေနရဟန္း၏
ခံစားရေသာ ၀ိေ၀ကသုခကို နတ္သိၾကားတို႔ေသာ္လည္း မခံစားရကုန္ …
………………………………………………………………

၉ ။ ႐ုကၡမူဓုတင္

တိုင္းၾကား၊ နတ္ႀကီး၊ အသီး, ေစးထြက္၊
ေခါင္းသက္၊ ေက်ာင္းလယ္၊ လင္းႏို႔တြယ္၊
ေရွာင္ဖြယ္ ခုနစ္ပင္

ဤသစ္ပင္ ခုနစ္ပင္တို႔ကို ေဘးရန္မကင္း သမာဓိပ်က္လြယ္ျခင္း
မတည္ၿငိမ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ပယ္သည္ ဓုတင္ပ်က္သည္ မဟုတ္ပါ

လူအမ်ားစုေ၀းေသာ ေန႔တို႔၌ ႐ုကၡမူဓုတင္ေဆာင္သူသည္ ေနျမဲ သစ္ပင္ေအာက္၌ လူျမင္ခံမေနမူ၍ ဖံုးကြယ္ရာ အရပ္တစ္ပါး၌ ေနအပ္၏
အုတ္,ေက်ာက္, သစ္ရြက္, ျမက္, အဂၤေတ ငါးေထြေသာ အမိုးမိုးရာအရပ္၌ ေနလို
ေသာဆႏၵျဖင့္ ၀င္ေနေသာ ခဏ၌ ဓုတင္ပ်က္၏
ဖ်ာမိုး ပ်ဥ္မိုးတို႔၌လည္းပ်က္၏ အ၀တ္မိုး၌ မပ်က္ဟုဆို၏ …

သစ္ပင္ရင္းသည္ ဘုရားရွင္၏ ဖြားရာ, ပြင့္ရာ, ဓမၼစၾကာေဟာရာ,
နိဗၺာန္စံရာျဖစ္၍ နိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘဘုရားထားေတာ္မူခဲ့ေသာအေမြျဖစ္၏
၀ိနည္းပါဠိေတာ္၌ ဤ႐ုကၡမူဓုတင္ကို ေဆာင္းေႏြ ရွစ္လသာ
ေဆာက္တည္အပ္သည္
မိုးေလးလ မအပ္ဟုပယ္သည္ ေက်ာင္းရွိလွ်င္ကား
ဤဓုတင္ကို မိုးေလးလလည္း မပယ္ဟု ဆံုးျဖတ္၏ ………
………………………………………………………………

၁၀ ။ အေဗၻာကာသိကဓုတင္

တရားနာျခင္းငွာ, ဥပုသ္ျပဳျခင္းငွာ ဥပုသ္အိမ္သို႔ ၀င္လွ်င္ အပ္၏ ၀င္စဥ္
မုိးရြာအံ့၊ မုိးရြာစဥ္ မထြက္မူ၍ မိုးစဲေသာအခါ ထြက္အပ္၏ တရားေဟာ
စာေပပို႔ခ် သင္ယူလို၍ အမိုးတြင္း ၀င္ျခင္းငွာအပ္၏
ဆြမ္းစားဇရပ္
မီးတင္းကုပ္သို႔၀င္၍ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳ ျခင္းငွာအပ္၏ …

အမိုးငါးရပ္ႏွင့္ သစ္ပင္ေအာက္သို႔ ၀င္ေသာခဏ၌ ဓုတင္ပ်က္၏
အဂၤုတၱရနိကာယ္ေဆာင္တို႔ကား အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ကုိသာ ယူ၏ ထုိေနရာ၌
အာ႐ုံတက္ေအာင္ေနလွ်င္ ဓုတင္ပ်က္၏ ႐ုကၡမူလည္း ထိုနည္းတူပင္ျဖစ္သည္ ………
………………………………………………………………

၁၁ ။ သုသာန္ဓုတင္

သူေသေကာင္ျမႇဳပ္ဘူးသည္မွ သုသာန္လကၡဏာရွိေသာေၾကာင့္ ျမႇဳပ္
ဘုတ္ မီး႐ႈိ႕ဘူးေသာကာလမွ စ၍ (၁၂)ႏွစ္တိုင္ေအာင္ စြန္႔ထားေသာ္လည္း
သုသာန္ မည္သည္သာတည္း
သုသာန္၌ မ႑ပ္ ေညာင္ေစာင္း ေသာက္ေရ
သံုးေရ စသည္ကို ထား၍ စာေပပို႔ခ်ကာ မေနအပ္၊ ေဘးရန္ကို ကာကြယ္
ျခင္းငွာ သံဃာ့မေထရ္ႀကီး, ရပ္ရြာလူႀကီး, မင္းႏွင့္စပ္သူတို႔ကို သိေအာင္ေျပာ၍ မေမ့မေလ်ာ့ ေနအပ္၏ …

သုသာန္သို႔ သြားေသာအခါ၌လည္း လမ္းမႀကီးက မသြားဘဲ လမ္း-ေယာင္လမ္းငယ္ျဖင့္ မထင္မရွားသြားအပ္၏
ေန႔အခါကပင္ ‘ဤကား
သစ္ငုတ္ သစ္ပင္ ေတာင္ပို႔ ခ်ဳံပုတ္’ စသည္ကို မွတ္သားထားအပ္၏
ညအခါ
ေၾကာက္ဖြယ္အာ႐ုံ မျဖစ္ႏိုင္ ဘီလူး ၿပိတၱာ စသည္တို႔ အသံၾကားလွ်င္
ျမင္လွ်င္ ခဲ, လွံတံစသည္တို႔ျဖင့္ မပစ္ခတ္အပ္ကုန္ ဘီလူးၿပိတၱာတို႔
ႏွစ္သက္ေသာ ဆီေထြး ႏွမ္းေလွာ္ ပဲထမင္း ငါး အမဲ ႏို႔ရည္ ဆီ တင္လဲစေသာ ဖုတ္ေလွာ္ ကင္သင္းသည့္ အစာတို႔ကိုလည္း မစားအပ္
သုသာန္မွအျပန္ ၿပိတၱာေငြ႕ ထံုျခင္း, ဘုတ္ၿပိတၱာကပ္ပါလာတတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ဒကာတို႔၏ အိမ္သို႔ မ၀င္အပ္ ဆရာျမတ္တို႔ကား ေၾကာက္တတ္လွ်င္ ႏွစ္ပါး
သံုးပါးအေဖာ္ႏွင့္ သြားပါ တားထားေသာ က်မ္းမရွိဟု ဆိုကုန္၏ သုသာန္မသြားေသာေန႔ ဓုတင္ပ်က္သည္ ………
………………………………………………………………

၁၂ ။ ယထာသႏၲတိဓုတင္

ဤေက်ာင္းသည္ သင့္အားေရာက္သည္ဟု ၫႊန္းခ်လွ်င္ ထိုေက်ာင္းျဖင့္သာ ႏွစ္သက္ရာ၏ တစ္ပါးေသာ ရဟန္းကို အဖယ္ခိုင္း၍ မေနအပ္
မိမိ ပုဂၢလိကေက်ာင္းျဖစ္မူ သံဃာၫႊန္းခ်ဖြယ္မရွိ
မုဒုကား အနာေရာဂါ
မရွိဘဲ ေက်ာင္းတစ္ပါးကို ယူျခင္း၊ မဇၩံဳ ကား သြားၾကည့္ျခင္း၊ ဥကၠဌ္ကား
နီးသေလာ ေ၀းသေလာ ပူသေလာ ေအးသေလာ စသည္ ေမးျမန္းျခင္းသည္ေလာလုပၸ မည္၏ ဓုတင္ညစ္ႏြမ္း၏ ေက်ာင္းယူရာ၌ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီျခင္းျဖစ္ကာမွ်၌ ဓုတင္ပ်က္၏ ………
……………………………………………………………

၁၃ ။ ေနသဇၨိဓုတင္

ညဥ့္သံုးယံတို႔တြင္ တစ္ယံ ထ၍ စႀကၤ ံသြားအပ္၏
ေက်ာခ်၍ အိပ္ေသာ
ဣရိယာပုထ္ တစ္ခုသာ မအပ္ ဥကၠဌ္ကား ေနာက္မွီတံကဲပ်ဥ္, ပုဆိုး-အာေယာဂပတ္, အာေယာဂပတ္ျပား သံုးခုမအပ္
မဇၩံဳကား တစ္ခုခု အပ္၏
မုဒုကား သံုးမ်ဳိးလံုး အပ္သည္ မွီစရာ ေခါင္းအံုး ေျဖာင့္စင္းစြာ အိပ္၍
မရေသာ ေနာက္မွီအျမင့္ရိွေသာ ပက္လက္ကုလားထိုင္ ေညာင္ေစာင္းမ်ား-လည္း အပ္သည္ဟုဆို၏ …

အထက္ကုိယ္ ေျဖာင့္တန္း တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ေသာ ရဟန္းသည္ မာရ္နတ္
စိတ္ကို ေခ်ာက္ခ်ားေစ၏ အထိုင္ေမြ႕ေသာ ရဟန္းသည္ အိပ္ျခင္း လွိမ့္ျခင္း
မွိန္းျခင္းဟူေသာ အာမိသခ်မ္းသာကို စြန္႔ႏိုင္၏ လံု႔လ၀ီရိယ ရွိ၏ သာသနာေတာ္ အင္ၾကင္းေတာကို တင့္တယ္ေစ၏ ကာမဂုဏ္အာမိသကင္းေသာပီတိသုခကို ရႏိုင္၏
ထို႔ေၾကာင့္ ပညာရွိသည္ ေနသဇၨိဓုတင္ကို ဖန္ဖန္ မယုတ္ အားထုတ္သင့္လွ၏ (၀ိသုဒၶိမဂ္အရသာ-၁၁၁)

ပရိ၀ါသ္ဒဏ္သားရဟန္း မေဆာက္တည္အပ္ေသာ ဓုတင္

ပရိ၀ါသ္ယူၿပီး ဓုတင္ (၁၃)ပါးကို ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးလိုေသာ ရဟန္းသည္ အထက္ပါစူဠ၀ါပါဠိေတာ္အရ အာရညကင္ဓုတင္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္မေဆာက္တည္ရဟု ေဟာေတာ္မူသည္ ………

အ႒ကထာအဖြင့္
………………………

စူဠ၀ါအ႒ကထာ၌ အာရညကင္ဓုတင္မေဆာက္တည္ရဟူသည္မွာ
ေရာက္လာကုန္ ေရာက္လာကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ပရိ၀ါသ္ၾကားျခင္းငွာရွက္ေသာေၾကာင့္ မေဆာက္တည္ရဟု ဆိုသည္
ပင္ကုိက (နဂိုက) ေဆာက္
တည္ထားျပီးသူ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္ အေဖာ္ရဟန္းကို ေခၚ၍ ေတာ၌ အ႐ုဏ္ကိုတက္ေစရမည္
ဆြမ္းစားေက်ာင္း စသည္၌ ေနရာစြန္၌ ေနရျခင္းျဖင့္ ရွက္၍
ပိ႑ပါတ္ဓုတင္မေဆာက္တည္အပ္ ပင္ကိုကပင္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ထားသူျဖစ္က တားျမစ္ျခင္းမရွိ က်င့္ေကာင္းသည္ဟု ဖြင့္ဆိုထား-ပါသည္
………………………………………………………….

https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment