
''ကဲ ဒီေန႔ေတာ့ ေတာ္ဦးစို႔ကြယ္၊ မနက္ျဖန္မွ က်န္တာကို ဆက္ၿပီးပို႔ခ်ၾကတာေပါ့''
'အင္း..ဒီေန႔စာခ်တာ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာသြားလို႔လား မေျပာတတ္ဘူး။ ရင္ထဲက ေမာလာသလိုပဲ။ အသက္အရြယ္ကလည္း စကားေျပာလာတယ္ထင္ပါရဲ႕။ အင္း..ေျခာက္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ဆိုေတာ့ လူအိုထဲေရာက္လာပါပေကာ။ ဘာလိုလိုနဲ႔ စာေပပို႔ခ်လာတာလည္း အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္လာၿပီ။ ဒီႏွစ္ စာလိုက္သံဃာ ႏွစ္ရာဝန္းက်င္ ေလာက္ရွိအံ့ထင္ပါရဲ႕။ တကယ္ဆို ဒီထက္မက သံဃာမ်ားမ်ားကို ပို႔ခ်ေပးခ်င္တာ။ ဒါေပမယ့္ ေနရာက မေပးႏုိင္ဘူး။ ဒါေတာင္ အင္းဝေနျပည္ေတာ္က နရာဝရမင္း ပုညရွင္ ေစတီေတာ္လာဖူးရင္း ေက်ာင္းထဲဝင္လာလို႔ ေက်ာင္းေဆာင္ ေတြေဆာက္လွဴလို႔၊ အမယ္''တိေလာကဂု႐ု''ဆိုတဲ့ဘဲြ႕ေတာင္ ကပ္သြားေသး။ အဲဒီတုန္းက အသက္က ဘာရွိေသးတုန္း။ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္ဝန္းက်င္ေပါ့။ ဒီကတည္းက အားလံုးက 'တိေလာကဂု႐ု' ဆရာေတာ္လို႔ပဲ ေခၚၾကေတာ့တာ။ တိေလာကဂု႐ုဆိုေတာ့ ေလာကသံုးပါးရဲ႕ဆရာေပါ့။ မင္းဆရာလည္းျဖစ္ျပန္၊ စာသင္သားကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ အားထားရတဲ့ဆရာလည္းျဖစ္ျပန္ဆိုေတာ့ ေၾသာ္..အင္း..ဟုတ္ၿပီ..ဟုတ္ၿပီ, သူ႔ေက်းဇူး..သူ႔ေက်းဇူး ဒီ ဒကာမေလး အခုခ်ိန္ ရွိပဲရွိေသးလား။ ရွိရင္လည္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခုႏွစ္ဆယ္ ဝန္းက်င္ေပါ့။´
×××××××××
ဒီအေတြးေတြကေတာ့ တိေလာကဂု႐ုဆရာေတာ္ရဲ႕ပံုရိပ္ေတြထဲက ေနာက္ပိုင္းပံုရိပ္တစ္ခုကို စိတ္ကူးနဲ႔မွန္းၿပီး ေတြးၾကည့္လိုက္တာပါ။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္လဲ မၾကာမၾကာေတြးျဖစ္မယ့္ အေတြးေတြလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေတြးျဖစ္ ေအာင္လည္း ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းက ခိုင္မာခဲ့တာကိုး။
×××××××
၁ဝ၃၄ ခုႏွစ္၊ ျပည္မင္းတရားသားေတာ္ နရာဝရမင္းလက္ထက္။ ေရႊစည္းခံုေစတီ ေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းအနီး ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္မွာ ႏွစ္ဆယ္စြန္းစ ရဟန္းပ်ဳိေလးတစ္ပါး စာသင္ေနပါတယ္။ တေန႔မွာ အရြယ္အေလ်ာက္ လူငယ္ေတြး, ေတြးရင္း၊ လူထြက္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာပါတယ္။ ကိုယ့္အရြယ္ကိုယ္ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့လဲ လူ႔ဘဝမွာ ေနလို႔ေကာင္းတဲ့အရြယ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတည္းပဲ လူဝတ္လဲဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ရဟန္းဘဝမွာ ဘာလုပ္လုပ္, ဘယ္သြားသြား ဦးစြာဘုရားရွိခိုးၿပီးမွ လုပ္တဲ့အျပဳအမူေလးက အက်င့္ပါေနေလေတာ့ အခုလူဝတ္လဲဖို႔ စီစဥ္ေတာ့လည္း လုပ္ေနက် အျပဳအမူကေလးက ဦးစြာေခါင္းထဲဝင္လာျပန္တယ္။ ဘယ္လို ဝင္လာသလဲဆိုေတာ့ 'လူမထြက္ခင္ ရဟန္းဝတ္နဲ႔ ေရႊစည္းခံုဘုရားကို ရွိခိုးလိုက္ဦးမယ္။ ဘုရားရွိခိုးၿပီးမွ လူထြက္မယ္' ဆိုတဲ့အေတြးပါ။
ဒါေၾကာင့္ အေဖာ္ရဟန္းေတြနဲ႔အတူ အဝတ္အစားေတြယူလာၿပီး ေရႊစည္းခံုဘုရားဆီကို ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အေဖာ္ ရဟန္းေတြေခၚခဲ့ရတာက ရဟန္းတစ္ပါးလူထြက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ထြက္လို႔မရပါဘူး။ အျခားတစ္ပါးက သိကၡာခ်ေပးမွ သိကၡာက်တာပါ။ (လူျဖစ္တာပါ)။ ဒါေၾကာင့္ အေဖာ္ရဟန္းေတြေခၚခဲ့တာပါ။ ေရႊစည္းခံုဘုရားေရာက္ေတာ့ အေဖာ္ရဟန္းေတြကို အဝတ္အစားေတြေပးၿပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေစာင့္ခိုင္းပါတယ္။ ရဟန္းပ်ဳိကေတာ့ ဘုရားရွိခိုးဖို႔ ဘုရားလိုဏ္ဂူတြင္းကိုဝင္ခဲ့ပါတယ္။ လိုဏ္ဂူတြင္းမွာ ဘုရားရွိခိုးေနရင္း တစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ လိုဏ္ျပင္က ဆုေတာင္းသံတစ္ခု ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဘယ္လိုဆုေတာင္းသံလဲဆိုေတာ့ ....
``တပည့္ေတာ္မသည္ ဤေကာင္းမႈျဖင့္ ဆင္းရဲႏွင့္ငရဲကင္းရပါလို၏။ ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္း၌လဲ ဘုန္းႀကီးလူထြက္မယား မျဖစ္ရပါလို၏´´ တဲ့။
ဆုေတာင္းသံၾကားၿပီး ရဟန္းပ်ဳိလည္းေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသသြားပါတယ္။ ကိုယ္ကလဲ လူထြက္ဖို႔လာ၊ ဒကာမကလဲ လူထြက္မယား မျဖစ္ရပါလိုလို႔ ဆုေတာင္း၊ တိုက္ဆိုင္တယ္ပဲေျပာေျပာ၊ ဘာေၾကာင့္ လူထြက္မယားမျဖစ္ခ်င္ရတာကိုေတာ့ ေမးဦးမွပဲဆိုၿပီး လိုဏ္ျပင္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ လိုဏ္ျပင္မွာ ရဟန္းပ်ဳိနဲ႔သက္တူရြယ္တူ ဒကာမတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ရဟန္းပ်ဳိက ဒကာမနားကပ္သြားၿပီး ....
``ေစာေစာက ဆုေတာင္းသံသည္ ဒကာမထံမွ ျဖစ္မည္ထင္သည္´´
``ဟုတ္ပါသည္ အရွင္´´
``အဘယ္ေၾကာင့္ လူထြက္မယား မျဖစ္ရပါလိုလို႔ ဆုေတာင္းရပါသနည္း´´
``လူမိုက္မယား မျဖစ္လိုေသာေၾကာင့္ပါ အရွင္´´
``ေနပါဦး.... လူထြက္လွ်င္ပင္ မိုက္ေလေတာ့သလား´´
``လူထြက္ေသာ ရဟန္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မမိုက္ဘဲရွိေတာ့အံ့နည္း။ ရဟန္းမည္သည္ကား သူတစ္ပါးလွဴေသာ အဝတ္အစား၊ သူတစ္ပါးလွဴေသာ အရိပ္သခၤမ္းကို သံုးေဆာင္စားေသာက္၍ ခ်မ္းသာစြာေနထိုင္ရေပသည္။ စာေပ က်မ္းဂန္သင္ၾကားလိုက သင္ၾကားႏိုင္၏။ မသင္လိုလွ်င္လဲ သကၤန္းႀကီးကို ေျခကန္ကာသာအိပ္လိုသမွ် အိပ္ေနႏိုင္သည္။ ထိုသို႔စဥ္လ်က္ သူ႔ကြၽန္ခံဦးမည္, မယားကြၽန္ျပဳ၍ လုပ္ေကြၽးဦးမည္။ လူထြက္ေသာရဟန္းထက္ မိုက္ေသာသူ မရွိၿပီ။ လူမိုက္မယားမျဖစ္ေခ်က ကြၽႏု္ပ္ မဆင္းရဲၿပီေလာ´´
ဒကာမရဲ႕အေျဖစကားကိုၾကားရေတာ့ ရဟန္းပ်ဳိလည္း ထိတ္လန္႔သြားပါတယ္။ ထိတ္လန္႔မႈနဲ႔အတူ ``ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ရဟန္းဘဝကို ကိုးႀကိမ္ပဲရခဲ့တာ။ ရဟန္းဝတ္နဲ႔ ေလာကအက်ဳိး၊ သာသနာအက်ဳိးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ ပိုၿပီး အခြင့္အေရးရတာ´´ စတဲ့ အေတြးေတြေတြးၿပီး မွင္သက္မိသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဘးဘီကိုေတာင္ သတိမထားမိေတာ့ဘဲ တစ္ေနရာတည္းမွာေျခစံုရပ္ၿပီး 'ေတြ' ေနမိပါတယ္။
ရဟန္းပ်ဳိရဲ႕ အေျခအေနကို ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာေစာင့္ေနတဲ့ အေဖာ္ရဟန္းေတြက အထင္းသားျမင္ေတြ႕ေနရပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေဖာ္ေတြက လွမ္းၿပီးအသံျပဳပါတယ္။ ရဟန္းပ်ဳိလည္း အေဖာ္ရဟန္းေတြရဲ႕အသံၾကားမွ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္သတိရသြားပါတယ္။ အေဖာ္ရဟန္းေတြဆီ မသြားႏိုင္ေတာ့ဘဲ မိမိဆီကိုပဲလာခဲ့ၾကဖို႔ လက္ယပ္ ေခၚလိုက္ပါတယ္။ အေဖာ္ရဟန္းေတြ အနားေရာက္ေတာ့ မိမိအေတြ႕အႀကံဳကိုေျပာျပၿပီး ``တပည့္ေတာ္ လူမထြက္ေတာ့ဘူး´´ ဆိုၿပီး စစ္ကိုင္းဘက္ကို ကူးသြားပါတယ္။
စစ္ကိုင္းေရာက္ေတာ့ အျပင္အာ႐ံုေတြအဝင္မခံေတာ့ဘဲ ဆရာေတြဆီမွာ ဆက္လက္စာသင္လိုက္တာ ပိဋကတ္သင္႐ိုးကုန္တဲ့အထိ တတ္ေျမာက္သြားပါတယ္။ ပိဋကတ္စာေပသင္႐ိုးကုန္တတ္ၿပီးတဲ့အခါ ပုညရွင္ေစတီအနီးက ေက်ာင္းမွာပဲ စာေပပို႔ခ်ၿပီး သီတင္းသံုးေနပါတယ္။ စာလိုက္သံဃာေတြ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာလိုက္တာ ေက်ာင္းေဆာင္မေလာက္ေတာ့လို႔ တဲသာသာေက်ာင္းေဆာက္ၿပီး ေနၾကရတဲ့အထိ စာလိုက္သံဃာေတြ ေပါမ်ားခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ အင္းဝနရာဝရာမင္း ပုညရွင္ေစတီကို လာဖူးရင္း ရဟန္းပ်ဳိေလးရဲ႕ေက်ာင္းတိုက္ကို ေတြ႕သြားပါတယ္။ စာသင္သားကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ တဲသာသာ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြမွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲစာသင္ေနရတာကို ျမင္ေတြ႕ၿပီး တစ္ခါတည္း ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ေတြ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းပ်ဳိေလးကိုလည္း 'တိေလာကဂု႐ု'ဆိုတဲ့ ဘဲြ႕တံဆိပ္ကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသြားပါတယ္။ ဒကာမင္းျမတ္အေနနဲ႔ သဒၶါနဲ႔တာဝန္ကို ဟန္ခ်က္ညီညီေဆာင္ရြက္သြားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ စာထဲမွာ တိုက္႐ိုက္မပါေပမယ့္ တစ္ဆင့္စကားၾကားဖူးတာကေတာ့ အဲဒီေခတ္ကာလတုန္းက ရဟန္းပ်ဳိရခဲ့တဲ့ဘဲြ႕ဟာ အျမင့္ဆံုးဘဲြ႕လို႔ဆိုပါတယ္။
ကဲ-ၾကည့္ပါဦး။ အမည္မသိ သာမန္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့တာ။ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈဟာလည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္သာမဟုတ္ဘဲ ေလာကအတြက္ သာသနာအတြက္ပါ အက်ဳိးမ်ားေစခဲ့တာ။ ေလာကမွာ စကားေကာင္းေတြေျပာျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္သလို စကားေကာင္းေတြ ၾကားနာခြင့္ရဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီအခြင့္အေရးႏွစ္ခုကို ရဖို႔အတြက္ ဗုဒၶရဲ႕စကားေျခာက္ခြန္းကို အစဥ္သျဖင့္ အာ႐ံုျပဳထားဖို႔လိုပါတယ္။
✔ စကားေျခာက္ခြန္း✔
၁။ မဟုတ္မမွန္ဘူး။ အက်ဳိးလဲ မရွိဘူး။ ၾကားရသူ မႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
၂။ မဟုတ္မမွန္ဘူး။ အက်ဳိးလဲ မရွိဘူး။ ၾကားရတဲ့သူ ႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
၃။ ဟုတ္မွန္တယ္။ အက်ဳိးလဲ မရွိဘူး။ ၾကားရတဲ့သူ မႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
၄။ ဟုတ္မွန္တယ္။ အက်ဳိးလဲ မရွိဘူး။ ၾကားရတဲ့သူ ႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
၅။ ဟုတ္မွန္တယ္။ အက်ဳိးလဲ ရွိတယ္။ ၾကားရတဲ့သူ မႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
၆။ ဟုတ္မွန္တယ္။ အက်ဳိးလဲ ရွိတယ္။ ၾကားရတဲ့သူ ႏွစ္သက္တဲ့စကားမ်ဳိး။
အထက္ပါစကားေျခာက္ခြန္းမွာ နံပါတ္ ၁, ၂, ၃, ၄ ျဖစ္တဲ့ စကားေတြက မေျပာရမယ့္စကားေတြျဖစ္ၿပီး နံပါတ္ ၅, ၆ ကေတာ့ ေျပာရမယ့္စကားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ---
''စကားေျခာက္ခြန္း, လူ၌ထြန္း, ေလးခြန္းကို ေမွ်ာ, ႏွစ္ခြန္းေျပာ''လို႔ စပ္ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ မနက္အိပ္ရာထ,ကေန ညအိပ္ရာဝင္တဲ့အထိ စကားေတြကေတာ့ မျဖစ္မေန ေျပာေနၾကရမွာပါ။ တစ္ေန႔တာ အိပ္ရာဝင္တဲ့အခါ နဖူးေပၚလက္တင္ၿပီး ''ငါ ဒီေန႔တစ္ေန႔တာကုန္ဆံုးလို႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့စကားေတြထဲ မွာ စကားေျခာက္ခြန္းထဲက ဘယ္လိုစကားေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့သလဲ?..'' အဲဒီလိုမ်ား စဥ္းစားျဖစ္ခဲ့ရင္။
×××××××
ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ရာဇိႏၵ
(ရေဝႏြယ္_အင္းမ)
က်မ္းကိုး ..
(၁) သာသနာလကၤာရစာတမ္း (မဟာဓမၼသႀကႍ)
(၂) ပုခန္းသာသနာဝင္ (လယ္တီဦးလွပိုင္)
(ျမတ္သတိ ႏိုဝင္ဘာ၊၂ဝဝဝ)
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment