
ဗုဒၶလက္ထက္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၅၅၉)ႏွစ္က သံဃာမ်ားကိုသာ ကိုးကြယ္သူ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔အား အပါယ္ေဘးက ကယ္တင္ခဲ့သည္မဟုတ္၊ ယခုေခတ္ သံဃာမ်ားသည္လည္း ကိုးကြယ္သူ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔အား အပါယ္ေဘးမွ ကယ္တင္သည္သာ ျဖစ္၏။
ျဖဴးႏွင့္ ပဲခူးရိုးမ ေတာစပ္တြင္ “စိန္ႀကီးဘုရား” ဟု အမည္တြင္ေသာ ေစတီတစ္ဆူရွိ၏။ ဘုရားဒကာမွာ ေတာင္ငူဘုရင္ တပင္ေရႊထီး ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ ထိုေစတီအနားတြင္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး တရားထိုင္ေနသည္ကို ခ်င္းခင္ရြာမွ ကိုေမာင္ႀကီးက သတိထားမိသြား၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေနပူပူ၊ မိုးရြာရြာ ဘုရားရင္ျပင္ႏွင့္ သစ္ပင္ေအာက္တြင္သာ အၿမဲရွိေန၏။ သီတင္းသံုးစရာ ေက်ာင္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုေမာင္ႀကီးက ရဟန္းေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားၿပီး မိမိတတ္ႏိုင္သမွ် ဓနိမိုး၊ ထရံကာ တစ္ပါးေန တဲေက်ာင္းေလး တစ္ေက်ာင္းကို ကိုယ္တိုင္ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရန္ ႀကိဳးစား၏။ တုိင္၊ အမိုး၊ အကာ အကုန္းၿပီးသြားေသာ္လည္း အခင္းအတြက္ ဝါးေျခာက္လံုးခန္႔ လိုေန၏။ သူ႔ရြာ ျပန္ယူဖို႔ကလည္း အလြန္ေဝးေန၏။
စိန္ႀကီးဘုရားႏွင့္ အနီးဆံုးရြာျဖစ္သည့္ ဆယ္အိမ္စုရြာထဲတြင္ ေစာထီလအမည္ရွိ အသိကရင္ အမ်ိဳးသားႀကီး တစ္ေယာက္ရွိ၏။ ထိုသူ႔ထံတြင္ အကူအညီေတာင္းၾကည့္ဖို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ တစ္ခုခက္ေနသည္ကား ေစာထီလသည္ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေစာထီလကို ေတြ႔ေသာအခါ လူသားအခ်င္းခ်င္း ကူညီးေပးဖို႔ အေနျဖင့္ ေျပာရ၏။ လွဴဖို႔အေနျဖင့္ မေျပာရေပ။ ေစာထီလတို႔ ဘာသာအယူအရ တျခားဘာသာကို လွဴလွ်င္ အျပစ္ရွိသည္ဟု သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေစာထီလသည္ ပင္ကိုယ္စိတ္ေကာင္းရွိသျဖင့္ ဝါးလံုးေျခာက္လံုးကို အကူအညီ ေပးလိုက္၏။ ထိုအခါက်မွ တစ္ပါးေနေက်ာင္းေလး ၿပီးစီးသြား၏။
ေစာထီလသည္ ေတာင္ေစာင္းတြင္ သီးေမႊးငွက္ေပ်ာသီးမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရာင္းခ်သူ ျဖစ္သည္။ တစ္ရက္တြင္ ငွက္ေပ်ာသီးခိုင္မ်ားကို ခုတ္ခ်ရင္း ေတာင္ၿပိဳသျဖင့္ ေစာထီလပါ ေျမႀကီးႏွင့္အတူ တစ္ခါတည္း ေရာပါသြာ၏။ ရြာမွလူမ်ား ေရာက္လာေသာအခါ ေစာထီလ အေလာင္းကို ေျမႀကီးထဲမွ အေတာ္ေဖာ္ယူရ၏။ အေလာင္းကို သံုးရက္ခန္႔ထားၿပီး သၿဂိဳလ္မည့္ေန႔မွာပင္ အေခါင္းထဲက ေစာထီလဆီမွ ညည္းညဴသံ ၾကားရသျဖင့္ တခ်ိဳ႕မွာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ထြက္ေျပးၾက၏။ တခ်ိဳ႕ သတၱိရွိသူမ်ားက အနားကပ္ၿပီး ေသခ်ာၾကည့္ေသာအခါ ေစာထီလမွာ မေသဘဲ သတိျပန္ရေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏။ အမွန္မွာ ေစာထီလ ေသသြားျခင္းမဟုတ္၊ သတိေမ့ေျမာသြားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ေစာထီလသည္ သတိရလွ်င္ ရခ်င္း “စိန္ႀကီး ဘုရားက ဆရာေတာ္ထံ ပို႔ေပးပါ၊ သူ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ေတာ့မည္” ဟု ေျပာလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ထံ ေခၚသြားၾက၏။
ဆရာေတာ္ထံတြင္ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ၿပီးသည္ႏွင့္ သူ၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အေတြ႔အႀကံဳကို ေလွ်ာက္ထား၏။ သူသတိ လစ္သြားသည္ႏွင့္ လူမည္းမည္းႀကီးႏွစ္ေယာက္က သူ႔ကို ေျမႀကီးေအာက္ထဲသို႔ ေခၚသြား၏။ ေျမႀကီးေအာက္ ေရာက္ေသာအခါ လူဝါဝါႀကီးက ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ျခင္း ရွိ-မရွိ သူ႔ကို စစ္ေဆး၏။
ေဒဝဒူတသုတၱန္တြင္လည္း ယမမင္းလႊတ္ထားေသာ တမန္ငါးဦးကို ေဟာၾကားေတာ္မူထား၏။ ထိုတမန္ငါးဦးမွာ ကေလး၊ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ အက်ဥ္းသားတို႔ ျဖစ္သည္။ ငရဲသို႔ ေရာက္လာသူမ်ားကို ထိုငါးဦးတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး သံေဝဂ ဉာဏ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ဖူးျခင္း ရွိ-မရွိကို ေမးျမန္း၏။
ထိုသို႔ ေမးျမန္းျခင္းမွာ ငရဲမွ လြတ္သြားေအာင္ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမျမန္းပံု နမူနာမွာ-
“အသင္လူသား၊ သင္သည္ လူေသကို ျမင္ဖူးသေလာ”
“ျမင္ဖူးပါသည္”
“ထိုသို႔ ျမင္ေသာအခါ ငါသည္လည္း တစ္ေန႔က် သည္လို ေသရမွာျဖစ္သည္ဟု သံေဝဂဉာဏ္ ေပၚခဲ့ဖူးလား”
“သံေဝဂဉာဏ္ မပၚခဲ့ဖူးပါ”
“ထို သံေဝဂဉာဏ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒီလို ေသေဘးက လြတ္ေအာင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြကို မျပဳခ့ဲဘူးလား”
“မျပဳခဲ့ပါ ဘုရား”
ထိုကဲ့သို႔ တမန္ငါးဦးလံုးအား ေမးျမန္းၿပီး သံေဝဂဉာဏ္ ကုသိုလ္လည္းမရွိ၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္လည္း မရွိဟု ဆိုေသာအခါ ယမမင္းသည္ သူဘယ္လိုမွ ကယ္တင္၍ မရႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္ေလသည္။ ထိုအခါက်မွ ငရဲသားတို႔သည္ ကုသိုလ္မရရွိေသာ လူသားကို ႏွိမ္႔စက္ညႇင္းပန္းၾကေလေတာ့သည္။
ယခုလည္း ေစာထီလကို ယမမင္းက စစ္ေဆးၾကည့္ရာ ဘာကုသိုလ္မွ ေပၚမလာေသာေၾကာင့္ ယမမင္းက မ်က္ႏွာလဲႊလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ ငရဲသားႏွစ္ေယာက္က ေစာထီလ၏ လက္ႏွစ္ဖက္ကို တစ္ဖက္စီ ဆဲြယူလာၾကၿပီးလွ်င္ ဆီမ်ားပြက္ပြက္ဆူေနေသာ ဒယ္အိုးထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ၾက၏။
အံ့ၾသစရာ ေကာင္းသည္ကား ဒယ္အိုးထဲ မက်ခင္ လမ္းခုလတ္မွာ ဝါးလံုးေျခာက္လံုး လာခံေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ငရဲသားႏွစ္ေယာက္သည္ အံ့ၾသစြာျဖင့္ ေစာထီလကို ျပန္ဆဲြယူလိုက္၏။ ထိုအခါ ဝါးေျခာက္လံုးသည္ ျပန္ေပ်ာက္သြား၏။ ဝါးေျခာက္လံုး ျပန္ေပ်ာက္သြားသည္ႏွင့္ ငရဲသားမ်ားက ေစာထီလကို ဒယ္အိုးအတြင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ပစ္ခ်လိုက္ျပန္၏။ ထိုအခါ ဝါးလံုးေျခာက္လံုး ေပၚလာၿပီး ေအာက္ကလာခံေနျပန္၏။ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ထိုသို႔ ျဖစ္ေနေသာအခါ ငရဲသားမ်ားသည္ ေစာထီလကို ဒယ္အိုးထဲ ဆက္မခ်ေတာ့ဘဲ ယမမင္းႀကီးထံ ျပန္ေခၚသြားၾက၏။
ယမမင္းက အေၾကာင္းစံုကို ေမးျမန္းစစ္ေဆး ၾကည့္ေသာအခါတြင္မွ ေစာထီလ၏ ဝါးေျခာက္လံုး အလွဴသည္ ျပန္ေပၚလာ၏။ ထိုအခါက်မွ ယမမင္းက “ ေစာထီလ မင္းလူ႔ဘဝမွာ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ျပဳရေအာင္ ျပန္ေပဦးေတာ့” ဟု ခြင့္ေပးသျဖင့္ သူသည္ ျပန္လည္သတိရလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္ကုိ ေလွ်ာက္ထား၏။ ထိုေန႔မွစ၍ ေစာထီလသည္ သူကိုယ္တိုင္ ႀကံဳခဲ့ရေသာ လက္ေတြ႔တရားေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ကာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ စသည့္ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို အသက္ထက္ဆံုး ျပဳလုပ္သြားခဲ့သည္။
ဤျဖစ္ရပ္ကို ေထာက္ထား၍ ယခုေခတ္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္လည္း ကိုးကြယ္သူ ဒကာ၊ ဒကာမ တို႔အား အပါယ္ေဘးမွ ကယ္တင္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါေပ၏။
အနႏၱ ေကာင္းက်ိဳးရႏိုင္တဲ့နည္း
*
ရတနာသံုးပါကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့အခါ ဘယ၊ လာဘ၊ ကုလာစာရ ဆိုတဲ့ အစြန္းသံုးပါးက လြတ္မွ ေကာင္းက်ိဳးအနႏၱ ရႏိုင္တယ္။
ဘယဆိုတာ- ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္တာဟာ ေၾကာက္လို႔ ကိုးကြယ္တာ မျဖစ္ေစရဘူးတဲ့။
လာဘဆိုတာ- စည္းစိမ္ဥစၥာ လာဘ္လာဘ၊ အၿခံအရံ အေက်ာ္အေဇာကို လိုခ်င္လို႔ ကိုးကြယ္တာ မျဖစ္ေစရဘူးတဲ့။
ကုလာစာရဆိုတာ- အဖိုးအဖြား၊ အေဖအေမေတြ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔ ကိုယ္လည္း ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တာ မျဖစ္ေစရဘူးတဲ့။
ဒကာ၊ ဒကာမ ႏွစ္မ်ိဳး
***
ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးကိုးကြယ္ၾကတာ ဒကာ၊ ဒကာမ ႏွစ္မ်ိဳးေတြ႔ရတယ္။
တစ္မ်ိဳးက ဂိုဏ္းဂဏမေရြး၊ သံဃာမွန္သမွ် ကိုးကြယ္တဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမ။
တစ္မ်ိဳးက ဂိုဏ္းဂဏ ေရြးခ်ယ္ၿပီး၊ ကိုယ့္ဂိုဏ္းသံဃာမွ ကိုးကြယ္တဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမ။
အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးအနက္ ဂိုဏ္းဂဏ မေရြးတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကေတာ့ သံသရာမွာ အထက္တန္းက ေနရမွာပဲ။
“ဂိုဏ္းဂဏ မေရြးခ်ယ္တဲ့သူက ဘုန္းႀကီးမွန္လွ်င္ ဘယ္ဘုန္းႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝတ္ခ်မွာပဲ။ လွဴစရာရွိ လွဴမ်ာပဲ။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ႔တုိင္း ကုသိုလ္ျဖစ္တာေပါ့။
ဂိုဏ္းဂဏ ေရြးတဲ့သူက ကုိယ့္ဂိုဏ္ဘုန္းႀကီးမွ ဝတ္ခ်ခ်င္၊ လွဴခ်င္မွာ။ သူမ်ားဂိုဏ္းက ဘုန္းႀကီးဆိုရင္ ဝတ္ခ်ခ်င္မွ ခ်မွာ၊ လွဴခ်င္မွ လွဴမွာ ။ ဒီေတာ့ သူမ်ား ဂိုဏ္းက ဘုန္းႀကီးေတြ႔လွ်င္ သူ႔မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”
ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ
ဆရာေကာင္းကုိ ရွာေဖြျခင္း
စာအုပ္(ႏွာ ၇၀-၇၄ )မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment