Monday, January 16, 2017

ကိေလသာပယ္သတ္နည္း



တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတြဟာ ဘယ္မွာကိန္းေအာင္းပါသလဲ ဆိုရင္ ခႏၶာအစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္ေနပါတယ္။ခႏၵာအစဥ္ဆိုတာကို အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာျပပါဦးမယ္။

ေလာကမွာ ပညတ္တရား ပရမတ္တရားလို႔ တရားႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ပညတ္တရားဆိုတာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စကားေျပာၾကတဲ့အခါ နားလည္လြယ္ေအာင္ စကားေျပာလို႔ျဖစ္ေအာင္ ေရွးပညာရွင္ႀကီးမ်ား တင္စားေခၚေ၀ၚထားတဲ့ ေယာက်္ား မိန္းမ လူ နတ္ ဆိုတဲ့ အမည္နာမေတြဟာ ပညတ္ေတြပဲ။ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် ပညတ္ကိုသာ သိတယ္။ ပညတ္ကို ေဖာက္ခြဲျပီး ပရမတ္ကို မသိၾကဘူး။ ပရမတ္ကို မသိၾကလို႔ လူကို လူလို႔ထင္တယ္။ ေခြး ႏြား ၾကက္ ၀က္ကို ေခြး ႏြား ၾကက္ ၀က္လို႔ပဲထင္တယ္။ မိန္းမကို မိန္းမလို႔ ထင္ျပီး ေယာက်္ားကို ေယာက်္ားလို႔ ထင္ၾကတယ္။

ပညတ္ဆိုတာ တင္စားထားတာ။ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ပရမတ္မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ လူ နတ္ စတဲ့ ပညတ္တို႔ရဲ့အမွန္ရွိတဲ့တရားကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားသာ ရွိတယ္။ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ လူ နတ္ ဆိုတာက တင္စားထားတဲ့ ပညတ္။ အမွန္တရား မဟုတ္ဘူး။ အမွန္တရားက ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားပဲ။ အဲဒီ ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားကေတာ့ ၿမဲျမံခိုင္ခံ႔တည္တံ႔တဲ့ တရားေတြလားဆိုေတာ့ အျဖစ္ႏွင့္အပ်က္ (ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္၊ ပ်က္ၿပီးလွ်င္ ျဖစ္) တဲ့ ခႏၶာအစဥ္မွ်သာျဖစ္တယ္။

ၿမဲျမံခိုင္ခံ႔တည္တံ႔တဲ့တရား တခုမွ်မဟုတ္ဘူး။ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ပြားေနၾကတဲ့ တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတြဟာ အဲဒီခႏၶာအစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္ၾကတယ္။ ကိေလသာကိန္းေအာင္းတာက သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။

အဲဒီကိေလသာသံုးမ်ိဳးကို-

၁။ အႏုသယ ကိေလသာ

၂။ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ

၃။ ၀ီတိကၠမ ကိေလသာ လို႔ေခၚတယ္။

၁။ အနုသယ ကိေလသာ ဆိုတာ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အားျဖင့္ ထင္ရွားမျဖစ္ေပၚဘဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကိုေခၚတယ္။

၂။ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ ဆိုတာဟာ ဒြါရႏွင့္အာရံု တိုက္ၾကံဳမိျပီး အတြင္းသႏၲာန္မွာ ထၾကြေသာင္းက်န္းလာတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကို ေခၚတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ရာက ႏိုးလာတဲ့ ကိေလသာေပါ့။

အဲဒီ ပရိယု႒ာန ကိေလသာက မိမိစိတ္အတြင္းမွာသာ ေသာင္းက်န္းထၾကြလာတာျဖစ္လို႔ အျပင္လူ အေနနဲ႔ သိပ္မသိသာဘူး။ အကဲခတ္ၾကည့္မွ သိသာတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးေပါ့။

၃။ ၀ီတိကၠမ ကိေလသာ ဆိုတာက စိတ္အတြင္း ေသာင္းက်န္းရံုမကဘူး။ စိတ္မွာ မွီခိုတဲ့ ကိေလသာက စိတ္ကိုပါမက ခႏၶာကိုယ္ကိုပါ ႏိုင္ၿပီး လြန္က်ဴးမိတဲ့ ကိေလသာမ်ိဴးျဖစ္တယ္။

ဒီကိေလသာသံုးမ်ိဳးဟာ ရုပ္အစဥ္ နာမ္အစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္းတယ္။

ဒီကိေလသာေတြကုန္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမွာလဲဆိုေတာ့ အတိုခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၀ိပႆနာရႈရမွာပါ။ ၀ိပႆနာရႈတယ္ဆိုတာ ပညတ္အေပၚ ရႈလို႔မရဘူး။ ပရမတ္အေပၚမွာ ရႈရတယ္။ ပညတ္က မ်က္စိႏွင့္ျမင္ေကာင္းတယ္။ ရုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတ္ကေတာ့ မ်က္စိႏွင့္ မျမင္ရဘူး။ ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္မွ ရတယ္။ ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္တဲ့ရုပ္နာမ္က အမွန္တကယ္ရွိတယ္။ မ်က္စိႏွင့္ျမင္တဲ့ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ စတဲ့ ပညတ္က အမွန္တကယ္မရွိဘူး။

ဒါေပမယ့္ မ်က္စိနဲ႔ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ ဆိုတဲ့ ပညတ္ကို ပုထုဇဥ္ေတြက အမွန္တကယ္ရွိတယ္ထင္လို႔ ပညတ္အေပၚ လိုခ်င္မႈ (ေလာဘ)၊ ျပစ္မွားမႈ (ေဒါသ) စတဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာ။ မ်က္စိႏွင့္ ျမင္ရတာဟာ ပညတ္ပဲ။ ပညတ္ဆိုတာ တကယ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ရွိတဲ့တရားက ရုပ္နာမ္ပါလား။ တကယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ရုပ္နာမ္ဟာလည္း ျဖစ္ပ်က္မွ်သာပါကလားလို႔ သိခဲ့လွ်င္ ကိေလသာဆိုတာ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိေလသာေတြကုန္ေအာင္ ၀ိပႆနာ လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။

ဒီကိေလသာေတြကို ဘယ္စိတ္နဲ႔ ပယ္သလဲဆိုေတာ့ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ပယ္တယ္။

အဲဒီကုသိုလ္က-

၁။ ကာမကုသိုလ္

၂။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္

၃။ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ လို႔သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒီ သံုးမ်ိဳးအနက္

ကာမသတၱ၀ါေတြရဲ့သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္ကို ကာမကုသိုလ္လို႔ ေခၚတယ္။ ကာမသတၱ၀ါဆိုတာ သတၱ၀ါမ်ား က်င္လည္ရာ ၃၁ ဘံုအတြင္းက အပါယ္ေလးဘံုရယ္ လူ႔ဘံုရယ္ နတ္ျပည္ေျခာက္ဘံုရယ္။ ဒီ ၁၁ ဘံုကို ကာမတရား က်က္စားက်င္လည္ရာျဖစ္လို႔ ကာမဘံုလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီကာမ ၁၁ ဘံုမွာျဖစ္တဲ့ သတၱ၀ါကိုေတာ့ ကာမသတၱ၀ါလို႔ေခၚတယ္။

အဲဒီကာမသတၱ၀ါရဲ့ သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ဒါနကုသိုလ္ သီလကုသိုလ္ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကို (ကာမကုသိုလ္) လို႔ေခၚတယ္။ ကာမကုသိုလ္စိတ္က ကိေလသာကာမတရားမ်ားကို တဒဂၤပဟာန္အားျဖင့္ ပယ္သတဲ့။ တဒဂၤပဟာန္ဆိုတာ ေခတၱမွ်သာ ပယ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္က ကိေလသာတရားကို ၀ိကၡမ ၻနပဟာန္အားျဖင့္ ပယ္သတဲ့။ ဘယ္လိုပယ္ခြါတာလဲဆိုေတာ့ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္က ကိေလသာကို စ်ာန္ရသမွ် ပယ္ခြါတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ဆိုတာ ရုပကုသိုလ္ ငါးခုႏွင့္ အရူပကုသိုလ္ေလးခု ေပါင္း ၉ ခုေသာ ကုသိုလ္ကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ ၉ ခု ျဖစ္ပြားခဲ့လွ်င္ ကိေလသာတရားေတြကို စ်ာန္ရေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ပယ္ခြါႏိုင္သတဲ့။ စ်ာန္ရေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ကိေလသာကို ပယ္ခြါႏိုင္သည္ကို ေထာက္လို႔ စ်ာန္ပ်က္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ကိေလသာေတြ ျပန္ေပၚလာႏိုင္ေသးတယ္လို႔ မွတ္ရမယ္။

ကာမကုသိုလ္တို႔ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္တို႔ဟာ ကိေလသာကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေခတၱခဏမွ်သာ ပယ္ခြါႏိုင္တယ္။ ကိေလသာေတြ ေနာင္ျပန္မေပၚေအာင္ ပယ္ခြါႏိုင္တဲ့ကုသိုလ္က ေလာကုတၱရာ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္က ကိေလသာေတြကို ေနာက္တဖန္ မေပၚလာေအာင္ သမုေစၧဒပဟာန္ႏွင့္ ပယ္ခြါႏိုင္တယ္။ (သမုေစၧဒ ဆိုတာ ေကာင္းစြာ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္ျဖတ္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။)

ကိေလသာကို တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ လို႔ သံုးႏႈန္းၾကတယ္။ အမွန္ ကိေလသာကေတာ့ တရားကိုယ္အားျဖင့္ ၁၀ ပါးတည္းရွိတယ္။ ကိေလသာဆယ္ပါးက ( ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာ ထိန ဥဒၶစၥ အဟိရိက အေနာတၱပၸ) တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။

ကိေလသာ ၁၀ ပါးအနက္ ဒိ႒ိ ႏွင့္ ၀ိစိကိစၧာကို ေသာတာပတၱိမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

ေဒါသကို အနာဂါမိမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

က်န္တဲ့ကိေလသာေတြကိုေတာ့ အရဟတၱမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

သကဒါဂါမိမဂ္ကုသိုလ္ကေတာ့ ဘယ္ကိေလသာကိုမွ မပယ္ႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကိေလသာေတြ ေခါင္းပါးသြားေအာင္ အားနည္းသြားေအာင္ေတာ့ ျပဳလုပ္ႏိုင္သတဲ့။

ေလာကုတၱရာကုသိုလ္က ကာမကုသုိလ္ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္တို႔လို ကိေလသာကို ပယ္တာျခင္းတူေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျပန္ေပၚလာတဲ့ ပယ္နည္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ပယ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လံုး၀ျပန္မေပၚလာေတာ့တဲ့ ပယ္နည္းမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ရဲ့ ပယ္နည္းကို သမုေစၧဒပဟာန္ပယ္နည္းလို႔ က်မ္းမ်ားမွာ ျပထားတယ္။

◇ ကိေလသာပယ္သတ္နည္း ◇
— — — — — — — — — — — —

တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတြဟာ ဘယ္မွာကိန္းေအာင္းပါသလဲ ဆိုရင္ ခႏၶာအစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္ေနပါတယ္။ခႏၵာအစဥ္ဆိုတာကို အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာျပပါဦးမယ္။

ေလာကမွာ ပညတ္တရား ပရမတ္တရားလို႔ တရားႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ပညတ္တရားဆိုတာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စကားေျပာၾကတဲ့အခါ နားလည္လြယ္ေအာင္ စကားေျပာလို႔ျဖစ္ေအာင္ ေရွးပညာရွင္ႀကီးမ်ား တင္စားေခၚေ၀ၚထားတဲ့ ေယာက်္ား မိန္းမ လူ နတ္ ဆိုတဲ့ အမည္နာမေတြဟာ ပညတ္ေတြပဲ။ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် ပညတ္ကိုသာ သိတယ္။ ပညတ္ကို ေဖာက္ခြဲျပီး ပရမတ္ကို မသိၾကဘူး။ ပရမတ္ကို မသိၾကလို႔ လူကို လူလို႔ထင္တယ္။ ေခြး ႏြား ၾကက္ ၀က္ကို ေခြး ႏြား ၾကက္ ၀က္လို႔ပဲထင္တယ္။ မိန္းမကို မိန္းမလို႔ ထင္ျပီး ေယာက်္ားကို ေယာက်္ားလို႔ ထင္ၾကတယ္။

ပညတ္ဆိုတာ တင္စားထားတာ။ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ပရမတ္မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ လူ နတ္ စတဲ့ ပညတ္တို႔ရဲ့အမွန္ရွိတဲ့တရားကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားသာ ရွိတယ္။ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ လူ နတ္ ဆိုတာက တင္စားထားတဲ့ ပညတ္။ အမွန္တရား မဟုတ္ဘူး။ အမွန္တရားက ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားပဲ။ အဲဒီ ရုပ္တရားႏွင့္ နာမ္တရားကေတာ့ ၿမဲျမံခိုင္ခံ႔တည္တံ႔တဲ့ တရားေတြလားဆိုေတာ့ အျဖစ္ႏွင့္အပ်က္ (ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္၊ ပ်က္ၿပီးလွ်င္ ျဖစ္) တဲ့ ခႏၶာအစဥ္မွ်သာျဖစ္တယ္။

ၿမဲျမံခိုင္ခံ႔တည္တံ႔တဲ့တရား တခုမွ်မဟုတ္ဘူး။ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ပြားေနၾကတဲ့ တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတြဟာ အဲဒီခႏၶာအစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္ၾကတယ္။ ကိေလသာကိန္းေအာင္းတာက သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။

အဲဒီကိေလသာသံုးမ်ိဳးကို-

၁။ အႏုသယ ကိေလသာ

၂။ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ

၃။ ၀ီတိကၠမ ကိေလသာ လို႔ေခၚတယ္။

၁။ အနုသယ ကိေလသာ ဆိုတာ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အားျဖင့္ ထင္ရွားမျဖစ္ေပၚဘဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကိုေခၚတယ္။

၂။ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ ဆိုတာဟာ ဒြါရႏွင့္အာရံု တိုက္ၾကံဳမိျပီး အတြင္းသႏၲာန္မွာ ထၾကြေသာင္းက်န္းလာတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကို ေခၚတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ရာက ႏိုးလာတဲ့ ကိေလသာေပါ့။

အဲဒီ ပရိယု႒ာန ကိေလသာက မိမိစိတ္အတြင္းမွာသာ ေသာင္းက်န္းထၾကြလာတာျဖစ္လို႔ အျပင္လူ အေနနဲ႔ သိပ္မသိသာဘူး။ အကဲခတ္ၾကည့္မွ သိသာတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးေပါ့။

၃။ ၀ီတိကၠမ ကိေလသာ ဆိုတာက စိတ္အတြင္း ေသာင္းက်န္းရံုမကဘူး။ စိတ္မွာ မွီခိုတဲ့ ကိေလသာက စိတ္ကိုပါမက ခႏၶာကိုယ္ကိုပါ ႏိုင္ၿပီး လြန္က်ဴးမိတဲ့ ကိေလသာမ်ိဴးျဖစ္တယ္။

ဒီကိေလသာသံုးမ်ိဳးဟာ ရုပ္အစဥ္ နာမ္အစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္းတယ္။

ဒီကိေလသာေတြကုန္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမွာလဲဆိုေတာ့ အတိုခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၀ိပႆနာရႈရမွာပါ။ ၀ိပႆနာရႈတယ္ဆိုတာ ပညတ္အေပၚ ရႈလို႔မရဘူး။ ပရမတ္အေပၚမွာ ရႈရတယ္။ ပညတ္က မ်က္စိႏွင့္ျမင္ေကာင္းတယ္။ ရုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတ္ကေတာ့ မ်က္စိႏွင့္ မျမင္ရဘူး။ ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္မွ ရတယ္။ ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္တဲ့ရုပ္နာမ္က အမွန္တကယ္ရွိတယ္။ မ်က္စိႏွင့္ျမင္တဲ့ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ စတဲ့ ပညတ္က အမွန္တကယ္မရွိဘူး။

ဒါေပမယ့္ မ်က္စိနဲ႔ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ ဆိုတဲ့ ပညတ္ကို ပုထုဇဥ္ေတြက အမွန္တကယ္ရွိတယ္ထင္လို႔ ပညတ္အေပၚ လိုခ်င္မႈ (ေလာဘ)၊ ျပစ္မွားမႈ (ေဒါသ) စတဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာ။ မ်က္စိႏွင့္ ျမင္ရတာဟာ ပညတ္ပဲ။ ပညတ္ဆိုတာ တကယ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ရွိတဲ့တရားက ရုပ္နာမ္ပါလား။ တကယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ရုပ္နာမ္ဟာလည္း ျဖစ္ပ်က္မွ်သာပါကလားလို႔ သိခဲ့လွ်င္ ကိေလသာဆိုတာ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိေလသာေတြကုန္ေအာင္ ၀ိပႆနာ လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။

ဒီကိေလသာေတြကို ဘယ္စိတ္နဲ႔ ပယ္သလဲဆိုေတာ့ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ပယ္တယ္။

အဲဒီကုသိုလ္က-

၁။ ကာမကုသိုလ္

၂။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္

၃။ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ လို႔သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒီ သံုးမ်ိဳးအနက္

ကာမသတၱ၀ါေတြရဲ့သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္ကို ကာမကုသိုလ္လို႔ ေခၚတယ္။ ကာမသတၱ၀ါဆိုတာ သတၱ၀ါမ်ား က်င္လည္ရာ ၃၁ ဘံုအတြင္းက အပါယ္ေလးဘံုရယ္ လူ႔ဘံုရယ္ နတ္ျပည္ေျခာက္ဘံုရယ္။ ဒီ ၁၁ ဘံုကို ကာမတရား က်က္စားက်င္လည္ရာျဖစ္လို႔ ကာမဘံုလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီကာမ ၁၁ ဘံုမွာျဖစ္တဲ့ သတၱ၀ါကိုေတာ့ ကာမသတၱ၀ါလို႔ေခၚတယ္။

အဲဒီကာမသတၱ၀ါရဲ့ သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ဒါနကုသိုလ္ သီလကုသိုလ္ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကို (ကာမကုသိုလ္) လို႔ေခၚတယ္။ ကာမကုသိုလ္စိတ္က ကိေလသာကာမတရားမ်ားကို တဒဂၤပဟာန္အားျဖင့္ ပယ္သတဲ့။ တဒဂၤပဟာန္ဆိုတာ ေခတၱမွ်သာ ပယ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္က ကိေလသာတရားကို ၀ိကၡမ ၻနပဟာန္အားျဖင့္ ပယ္သတဲ့။ ဘယ္လိုပယ္ခြါတာလဲဆိုေတာ့ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္က ကိေလသာကို စ်ာန္ရသမွ် ပယ္ခြါတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ဆိုတာ ရုပကုသိုလ္ ငါးခုႏွင့္ အရူပကုသိုလ္ေလးခု ေပါင္း ၉ ခုေသာ ကုသိုလ္ကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ ၉ ခု ျဖစ္ပြားခဲ့လွ်င္ ကိေလသာတရားေတြကို စ်ာန္ရေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ပယ္ခြါႏိုင္သတဲ့။ စ်ာန္ရေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ကိေလသာကို ပယ္ခြါႏိုင္သည္ကို ေထာက္လို႔ စ်ာန္ပ်က္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ကိေလသာေတြ ျပန္ေပၚလာႏိုင္ေသးတယ္လို႔ မွတ္ရမယ္။

ကာမကုသိုလ္တို႔ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္တို႔ဟာ ကိေလသာကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေခတၱခဏမွ်သာ ပယ္ခြါႏိုင္တယ္။ ကိေလသာေတြ ေနာင္ျပန္မေပၚေအာင္ ပယ္ခြါႏိုင္တဲ့ကုသိုလ္က ေလာကုတၱရာ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္က ကိေလသာေတြကို ေနာက္တဖန္ မေပၚလာေအာင္ သမုေစၧဒပဟာန္ႏွင့္ ပယ္ခြါႏိုင္တယ္။ (သမုေစၧဒ ဆိုတာ ေကာင္းစြာ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္ျဖတ္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။)

ကိေလသာကို တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ လို႔ သံုးႏႈန္းၾကတယ္။ အမွန္ ကိေလသာကေတာ့ တရားကိုယ္အားျဖင့္ ၁၀ ပါးတည္းရွိတယ္။ ကိေလသာဆယ္ပါးက ( ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာ ထိန ဥဒၶစၥ အဟိရိက အေနာတၱပၸ) တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။

ကိေလသာ ၁၀ ပါးအနက္ ဒိ႒ိ ႏွင့္ ၀ိစိကိစၧာကို ေသာတာပတၱိမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

ေဒါသကို အနာဂါမိမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

က်န္တဲ့ကိေလသာေတြကိုေတာ့ အရဟတၱမဂ္ကုသိုလ္က ပယ္တယ္။

သကဒါဂါမိမဂ္ကုသိုလ္ကေတာ့ ဘယ္ကိေလသာကိုမွ မပယ္ႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကိေလသာေတြ ေခါင္းပါးသြားေအာင္ အားနည္းသြားေအာင္ေတာ့ ျပဳလုပ္ႏိုင္သတဲ့။

ေလာကုတၱရာကုသိုလ္က ကာမကုသုိလ္ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္တို႔လို ကိေလသာကို ပယ္တာျခင္းတူေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျပန္ေပၚလာတဲ့ ပယ္နည္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ပယ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လံုး၀ျပန္မေပၚလာေတာ့တဲ့ ပယ္နည္းမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ရဲ့ ပယ္နည္းကို သမုေစၧဒပဟာန္ပယ္နည္းလို႔ က်မ္းမ်ားမွာ ျပထားတယ္။

➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳

No comments:

Post a Comment