
� ဝယဓမၼာ၊ သခၤါရ၊ ၃-ျဖာ ဥာဏ္ထူး မွတ္သားေလ။
� အပၸမာဒ၊ ႏိႈးေဆာ္ျပ၊ တက္ႂကြ ႏိုးၾကားေစ။
� ဝယဓမၼာ၊ သခၤါရ၊ ျပင္းစြာ ထိတ္လန္႔ေစ။
� အပၸမာဒ၊ က်င့္စဥ္ျပ၊ ဘဝ အႏွစ္ေတြ။
ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္နဲ႔ ၄၅-ႏွစ္ျပည့္လို႔ ေနာက္ဆုံးေန႔မွာ ေဟာခဲ့တဲ့
" ဝယဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ "
ဆိုတဲ့ စကား ၂-ခြန္းဟာ ၄၅-ႏွစ္လုံး ေဟာထားခဲ့တဲ့ က်င့္စဥ္တရားအားလုံး ျခံဳမိငုံမိတဲ့ စကားပဲ။
" ဘာပဲျပင္ျပင္ ပ်က္တာခ်ည္းပဲကြယ္၊ အလုပ္အျမန္ၿပီးေအာင္ သတိထား ႀကိဳးစားၾက " လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဘာသာရပ္အမ်ားႀကီးကို မွတ္လြယ္ေဆာင္လြယ္ေအာင္ မွတ္စုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ ထုတ္ေပးတာပါ။ ကိုယ့္ကို အာမခံ တာဝန္ယူႏိူင္မွ အလုပ္ေခၚပါတယ္။ ကိေလသာကို ႏိူင္တဲ့ အစီအစဥ္ပါမွလဲ အလုပ္ပါ။ သတိပါရင္ ကိေလသာႏွင့္ သတိ တြဲမျဖစ္ႏိူင္ေတာ့ သတိျဖစ္တိုင္း ကိေလသာ ကင္းေနတာျဖစ္လို႔ ကိေလသာကို ႏိူင္ပါတယ္။ သတိလြတ္ေနရင္ ကိေလသာကို ႏိူင္တဲ့ အစီအစဥ္ မပါႏိူင္လို႔ အလုပ္မျဖစ္ႏိူင္ဘူး။အလႈပ္သာ ျဖစ္သြားမယ္။ ဟထိုးပါသြားတယ္။
သတိမပါရင္ ဥာဏ္လဲ ကင္းျပတ္သြားတာျဖစ္လို႔ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အလႈပ္ခ်ည္းပဲ။ စြမ္းအားမပါပဲ အစီအစဥ္ ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ တစ္လႈပ္လႈပ္နဲ႔ လႈပ္ေနရတာျဖစ္လို႔ အလႈပ္၊ စိတ္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈမပါပဲ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားစြာ လႈပ္ေနတာျဖစ္လို႔လဲ အလႈပ္၊ စိတ္လႈပ္႐ွားဖြယ္ အက်ိဳးကို ေပးဦးမွာျဖစ္လို႔လဲ အလႈပ္ပါ။
ကိေလသာကို ႏိူင္တဲ့ အစီအစဥ္ဆိုတာ ကိုယ္, ႏႈတ္ရဲ႕ စည္းကမ္းျဖစ္တဲ့ သီလ၊ စိတ္ရဲ႕ စည္းကမ္းျဖစ္တဲ့ သမာဓိ၊ အသိဥာဏ္ရဲ႕ စည္းကမ္းျဖစ္တဲ့ ဝိပႆနာပညာ ဆိုတဲ့ သိကၡာ ၃-ပါး ပါပဲ။ ဒီ ၃-ခ်က္ရဲ႕ စည္းကမ္းအခ်ဳပ္က သတိပါ။ သတိကိုင္ရင္ ကိေလသာကို ႏိူင္သလို အလုပ္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမဆို အလုပ္စာရင္းထဲ ပါဝင္သြားတယ္။ ကိေလသာျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ, ေနထိုင္မေကာင္းလို႔ မက်န္းမာရင္ေတာင္မွ, သတိဥာဏ္ထုတ္ ႐ႈမွတ္ႏိူင္ရင္ ဝိပႆနာ အလုပ္စာရင္းဝင္သြားပါတယ္။
ျပဆိုခဲ့တဲ့ စကား ၂-ခြန္းထဲမွာ ...
" ဝယဓမၼာ သခၤါရ "
ဆိုတာ ျပဳျပင္သမ်ွ ပ်က္ရတယ္ဆိုေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာရဲ႕ အနိစၥလကၡဏာကို ျပတယ္။ အနိစၥျမင္ရင္ ဒုကၡလဲျမင္၊ ဒုကၡျမင္ရင္ အနတၱလဲ ျမင္တာဆိုေတာ့ လကၡဏာ ၃-ပါးလုံးကိုပဲ ျပပါတယ္။ ဒီ ၃-ပါးကို အာ႐ုံယူၿပီး ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရတဲ့အတြက္ ဝိပႆနာဥာဏ္လဲ ရႏိူင္တာျဖစ္လို႔ ပထမစကားဟာ ဝိပႆနာကို ျပပါတယ္။
" ဝယဓမၼာ "
မွာ အပ်က္ႀကီး, အပ်က္ကေလးလို႔ ၂-မ်ိဳး႐ွိတယ္။ အပ်က္ႀကီးဆိုတာ တစ္ဘဝတာ ကန္႔သတ္ခ်ိန္ေစ့လို႔ ေသရတာမ်ိဳးပါ။ အပ်က္ကေလးကေတာ့ စကၠန္႔မိနိစ္မလပ္ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ၿပီးတိုင္း ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာပါ။ ဝိပႆနာဆိုတာ အပ်က္ကေလးေတြ မိေအာင္ သတိဥာဏ္နဲ႔ ဖမ္း႐ႈရတဲ့ အလုပ္ပါ။
ဝိပႆနာဆိုတာ မိမိတို႔ရထားတဲ့ ခႏၶာရဲ႕ အမွတ္အသား ၃-ခုကို မွတ္မွတ္ရရ ျပတ္ျပတ္သားသား မွတ္သားေနရတဲ့ အလုပ္ပါ။ ကိုယ့္ခႏၶာကို မွတ္မိသြားေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ။ ျမစ္ေရ, ေခ်ာင္းေရ စီးဆင္းေနသလို အဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့သေဘာ၊ အဆက္မျပတ္ ညႇင္းဆဲေနတဲ့သေဘာ၊ ကိုယ့္ကို အျမဲတမ္း ဆန္႔က်င္ဖက္ လုပ္ေနတဲ့သေဘာကို မွတ္မိသြားေအာင္ လုပ္ေနတာပါ။ ခႏၶာTv ဖြင့္ၾကည့္တာပါပဲ။
" အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ "
ကေတာ့ စြမ္းရည္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ မ်ားျပားလွတဲ့ ဝိပႆနာ အက်င့္ျမတ္ကို ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ အျမန္ ျဖစ္ေပၚတိုးပြားေအာင္ လုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းႏိုးေဆာ္တဲ့ စကားပါ။ လက္ေတြ႕ပြားေတာ့လဲ သတိပါမွ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာပညာကို ေျပာလိုက္ရင္ သီလနဲ႔ သမာဓိကလဲ မကင္းႏိူင္ေတာ့ ပါရေတာ့တာပါပဲ။ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ သိကၡာ ၃-ပါးပါ။ သိကၡာ ၃-ခန္း, စည္းကမ္း ၃-ခ်က္ရဲ႕ အခ်ဳပ္စည္းကမ္းက သတိပါ။
ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္
" ဝယဓမၼာ သခၤါရ "
က ထိတ္လန္႔သြားေအာင္ သံေဝဂဥာဏ္ ျဖစ္သြားေအာင္ မိန္႔ၾကားတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ ျပဳျပင္သမ်ွ ၿပိဳၿပိဳၿပီး ပ်က္က်ေနတယ္ဆိုေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အလြန္ထိတ္လန္႔စရာ ေကာင္းတယ္။
" အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ "
ကေတာ့ က်င့္စရာအလုပ္ ဘဝအႏွစ္ခ်ဳပ္ကို အက်ဥ္းခ်ံဴးျပတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ ထိတ္လန္႔သြားတယ္ဆိုရင္ ေျပးေတာ့မွာေပါ့။ ေျပးတဲ့အခါ ေတာထဲ, ေတာင္ထဲမွာ ျခေသ့ၤ ေဟာက္သံၾကားလို႔ သားေကာင္ေတြ ေၾကာက္လန္႔ၿပီးေျပးေတာ့ ဦးတည့္ရာ ေျပးသလို ထင္ရာ မေျပးဖို႔၊ ဦးတည္ခ်က္ လမ္းေၾကာင္း အစီအစဥ္နဲ႔ ေျပးဖို႔ ဘုရား႐ွင္က ...
" အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ "
လို႔ ေျပးလမ္းေဖာ္ေပးလိုက္တာပါ။
" သင္တို႔ေၾကာက္တဲ့ ခႏၶာဒုကၡမွ လြတ္ေအာင္ ဒီလမ္းအတိုင္း ေျပးၾက၊ ဒါ ေဘးမဲ့ လမ္းပဲ"
လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ စားဝတ္ေနေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဒီလမ္းအတိုင္းပဲ ေျပးရမယ္။ ေဘးမဲ့လမ္း ေခၚတယ္။ ေနမေကာင္းရင္လဲ ဒီလမ္းအတိုင္း ေျပး႐ုံပဲ။ ေဘးမဲ့လမ္းကိုး။ နိဗၺာန္ထိ ေရာက္ဖို႔ေတာင္ ေသခ်ာေပါက္လမ္းႀကီး၊ သုဂတိဘဝ ေရာက္ေရးအတြက္ေတာ့ ဘာမွ စကားတစ္ခု လုပ္ေျပာစရာ မလိုဘူး။
အပၸမာဒသတိလို႔ ေျပာလိုက္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေကာင္းလို႔ ေခၚဆိုရတဲ့ သိကၡာ ၃-ပါးလုံး အက်ံဴးဝင္ၿပီးသားပါ။ ခ်ဲ့လိုက္ရင္ မဂၢင္ ၈-ပါးပါပဲ။ ေလာကီမဂၢင္ေပါ့။
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ။
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment