Tuesday, January 10, 2017

သညာက စ၍ ခြာပံု..႐ႈကြက္


သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက...
ဒကာႀကီးေတြ..ဒကာမႀကီးေတြ..သက္သက္
သာသာ ကေလးနဲ႔...ၾကာ႐ွည္..ထိုင္ႏိႈင္မဲ့..
ဣရိယာပုတ္နဲ႔...ထိုင္ၾကပါ။

ေက်ာ႐ိုးကို ေကြး မထားပါနဲ႔...ေက်ာ႐ိုးကို
ဆန္႔ထားပါ။ ေတာင့္တင္း မထားပါနဲ႔။သက္
သက္သာသာ...ထားပါ။ ဒါမွ ေက်ာ႐ိုးမနာဘဲ ၾကာ႐ွည္ ထိုင္ႏိႈင္မယ္။

ကိုယ္...လက္..ဇက္ေၾကာ မ်ားကိုလည္း
@ေတာင့္တင္း..မထားပါနဲ႔.. သက္သက္သာ
သာ..နဂိုေနကေလး..ထားပါ။

ဒီလို...ကိုယ္သေဘာက်...ထိုင္ၿပီးတဲ့
ေနာက္...ဣရိယာပုတ္ကို..မျပဳျပင္ပါနဲ႔ေတာ့၊
ယား..ရင္လဲ..မကုတ္နဲ႔။ နာရင္..ေတာင့္ရင္
ကိုက္ရင္..ခဲရင္လဲ..မျပဳျပင္နဲ႔ေတာ့...။

ဒုကၡေဝဒနာ..ဆိုတာ..ဘယ္လိုသေဘာ
လဲ..ဆိုတာကို... အစ..အဆံုး..သိေအာင္
႐ႈပြားခိုင္းေနျခင္း..ျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ....အာနာပါန သတိကို..ထူေထာင္.
လိုက္ၾကပါ။ တြန္းထြက္သြားတဲ့..ေလရဲ႕
တြန္းသေဘာေလးကို..ႏွာသီး၀ တံခါးေပါက္
က.အသိ.စိတ္ကေလးကို..အေစာင့္ခ်ထားၿပီး..သိေနပါ။တိုးဝင္လာတဲ့..ေလရဲ႕..တိုး..သ
ေဘာကေလးကို..သိေနပါ။ တြန္းတာ..တိုးတာ..ဒါဘဲ..သိ။ တျခား..ဘာမွ
မသိနဲ႔။

အဲဒီလို...တြန္းသေဘာ..တိုးသေဘာေတြ
ကို..ဒလစပ္..သိေနၿပိီဆိုရင္..သတိ..ျမဲလာၿပီ
အာနာပါန သတိ ျဖစ္လာၿပီ။

သတိပ႒ာန္​ ဆိုတာ သတိ.ဦးစီးတာ။

ဒီလို..သတိျမဲလာတဲ့အခါမွာ..သတိအဆင့္
က..သမာဓိျဖစ္လာလိမ့္မယ္။စိတ္ကေလး..
တည္ၿငိမ္လာလိမ့္မယ္။သမာဓိ..တည္လာရင္..ပရမတ္..႐ုပ္နာမ္ကို..ျမင္တဲ့..ပညာ..ျဖစ္
ေတာ့မယ္...မၾကာေတာ့ဘူး။

ေမာဟ အမိုက္ေမွာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ေမာဟ..ဆိုတာ...ဥပမာ..ဘာနဲ႔တူသလဲ
ဆိုေတာ့..အမိုက္တိုက္ႀကီး..အေမွာင္တိုက္
ႀကီးနဲ႔...တူတယ္။ဒီ..ေမာဟအေမွာင္ႀကီး.ဖံုး
လႊမ္းထားလို႔..႐ုပ္နာမ္ ဆိုတဲ့ ပရမတၱသဘာဝကို ထိုးထြင္းၿပီး..မျမင္ႏိႈင္.
မသိႏိႈင္ဘဲ..ျဖစ္ေနရတယ္။

သမာဓိ ဆိုတာက..ဒီအေမွာင္တိုက္ႀကီးကို
ထိုးေဖာက္..ထြန္းျပတဲ့..အလင္းေရာင္ဓာတ္
ႀကီး..ျဖစ္တယ္။

သမာဓိ အလင္းေရာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ဒီလို...သမာဓိ အလင္းေရာင္ဓာတ္ႀကီး
ေပၚလာၿပီး..အေမွာင္ႀကီးထဲကို..ထြန္းလင္း
ျပလိုက္ရင္..ပရမတ္ ႐ုပ္နာမ္ရဲ႕..သဘာဝ
ေတြကို..ျမင္လိမ့္မယ္။

ဒီလို..ျမင္တဲ့အခါ..ဉာဏ္က..အမွား.အမွန္
ကို..ေဝဖန္ဓိကျပဳလို႔..႐ုပ္နမ္ တို႔ရဲ႕ သေဘာ
ေတြကို..ကုန္စင္ေအာင္..သိျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ
မဂ္ပညာက..အမွန္ကို..တထစ္ခ်..ဆံုးျဖတ္
ခ်က္..ခ်လိုက္လိမ့္မယ္။

ေမာဟက..အမိုက္ေမွာင္
သမာဓိက..အလင္းေရာင္
ဝိပႆ နာက...ေဝဖန္
မဂ္ပညာက..ဆံုးျဖတ္။

အဲ...အခု..တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ..အဲဒီ
ကိစၥေတြကို..ၿပီးစီးျပည့္စံုေအာင္..လုပ္ေနတာဘဲ။

ကဲ...အာနာပါန သတိက..အာနာပါန သမာဓိ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ
တင္းတဲ့..ေဝဒနာ.. ေတာင့္တဲ့..ေဝဒနာ..
ကိုက္တဲ့..ေဝဒနာ ထံုတဲ့..ေဝဒနာ.. က်င္တဲ့
ေဝဒနာေတြ..ေပၚလာလိမ့္မယ္။

အဲဒီလို...ဒုကၡေဝဒနာ..ေပၚလာတဲ့အခါ..
ႏွာသီး၀က..တြန္းသေဘာေလး..တိုးသေဘာေလးကို..သိေနတဲ့..စိတ္ကေလးဟာ
ေဝဒနာကို..သူ႔သေဘာနဲ႔သူ..သြားၿပီး..သိ
လိမ့္မယ္။

ကိုယ္က..လုပ္မေပးရပါဘူး။ အနတၱ
သေဘာဆိုတာ..သူ႔သေဘာ.သူေဆာင္
ေနတယ္..မဟုတ္လား။

ဒီလို..ေဝဒနာကို အသိစိတ္ကေလးက..
သြားၿပီး..သိတယ္ဆိုရင္..ေညာင္းတယ္.
ကိုက္တယ္..ခဲတယ္..ထံုတယ္..ပူတယ္...
လို႔..သြားၿပီး..သညာမေပးနဲ႔၊ မသတ္မွတ္နဲ႔၊
မသိလိုက္နဲ႔..ဒီ.ေညာင္းညာ..ကိုက္ခဲ..ထံုက်င္..ပူေအး..တယ္လို႔..သိတဲ့..အသိဟာ..
သံသရာလဆန္းတစ္ရက္ေန႔ကစၿပီး..သိလာတဲ့..အသိမ်ိဳး။

အမွားကို..သိတဲ့..မိစာၦဒိ႒ိ အသိလို႔ေခၚတယ္။..ဒီမိစာၦဒိ႒ိ..အသိမ်ိဳးနဲ႔..
သိလာခဲ့လို႔..သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လံုးကို
ေျပးေလ်ွာက္ခဲ့ၾကရတယ္။

ဒီမိစာၦဒိ႒ိ အသိမ်ိဳးနဲ႔..ယခု ပစၥဳပၸန္​မွာ..ထပ္ၿပီး..သိေနဦးမယ္ဆိုရင္..သံသရာကို..ေျပးေလ်ွာက္ရလိမ့္ဦးမယ္။ အပါယ္ေလး
ရြာကို..က်ၾကရလိမ့္ဦးမယ္။
႐ႈကြက္..(2)
⏩⏩⏩⏩
မိစာၦ ကို သမၼာ နဲ႔ အစားထိုး
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
ဒီေတာ့... ဒီ.မိစာၦဒိ႒ိ အသိကို သမၼာဒိဌိ အသိနဲ႔ အစားထိုးၿပီး သိလိုက္ပါ။ဘယ္လို
သိရမွာလဲတဲ့.....

ေညာင္းလာရင္..ေဝဒနာ၊ကိုက္လာရင္လဲ
ေဝဒနာ၊ ထံုလာရင္လဲ..ေဝဒနာ ၊ ပူလာရင္လဲ..ေဝဒနာ ၊..ေအးလာရင္လဲ..ေဝဒနာ.....စတဲ့.. ေဝဒနာ
ရဲ႕ သေဘာကို သိေအာင္ ၾကည့္ၿပီး..ေဝဒနာ
တစ္လံုးဘဲ..သိ။ တျခား.ဘာမွ..မသိနဲ႔၊

ေညာင္းတယ္..ညာတယ္..ကိုက္တယ္..ခဲ
တယ္..ထံုတယ္..က်င္တယ္..ပူတယ္..ေအး
တယ္...လႈပ္တယ္..ရြတယ္..ဆိုတာ မ႐ွိတဲ့
တရားေတြ။ သညာဝိပၸလႅာသ က လိမ္လိုက္
လို႔။ သူ႔..အလိမ္ကို ခံလိုက္ရလို႔..ဒီလို..ေညာင္းညာ.ကိုက္ခဲ..
တယ္လို႔. မိစာၦဒိ႒ိ အသိနဲ႔ သိေနတာ။

အနတၱ တရား
"""""""""""""""""
႐ွိတဲ့တရား က ဘာလဲတဲ့....ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္
မႈ့ေၾကာင့္ ေဝဒနာေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီ
ေဝဒနာ ဆိုတဲ့ နာမ္ဟာ..ခံစားတဲ့..သေဘာ
ခံစားတာဘဲ ႐ွိတယ္။ အျခား ဘာမွ မ႐ွိဘူး။

ေဝဒနာရဲ႕ ခံစားတဲ့သေဘာဟာ တကယ္
႐ွိ..အဟုတ္႐ွိတဲ့..ပရမတၱသဘာဝဘဲ၊ သူ႔
သေဘာကို သူေဆာင္ေနတဲ့ အနတၱသေဘာဘဲ။ မနာနဲ႔..မက်င္နဲ႔.လို႔..
သူ႔ကို သြားၿပီး..ဩဇာေပးလို႔..မရဘူး။

နာပါ..က်င္ပါ..ကိုက္ပါ..ခဲပါလို႔..သူ႔ကို
သြားေျပာလို႔..မရဘူး။ သူ႔သေဘာနဲ႔ သူ
အေၾကာင္း ေပၚမွ..အက်ိဳးျဖစ္လာတဲ့ တရား။
အစိုးမရ. အနတၱတရားဘဲ။

အနိစၥတရား
""""""""""""""""
ဒီလို..ေပၚလာတဲ့ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကို
သိေအာင္ လိုက္ၾကည့္။ ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့
သေဘာကေလးကို ေတြ႔လိမ့္မယ္။ ခံစားတဲ့
သေဘာကို ေတြ႔သိေနရင္ ခံစားတဲ့သေဘာ
အစ နဲ႔ အဆံုး ကို သိေအာင္ လိုက္ၾကည့္ပါ။

ခံစားတဲ့သေဘာဟာ သူ႔သေဘာ နဲ႔ သူ
ျဖစ္ေပၚလာၿပီး..သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ခ် ဳ ပ္ဆံုး
သြားတာကို #စာေတြ႔မဟုတ္ဘူး..ငါေတြ႔
လက္ေတြ႔ သိလိမ့္မယ္။

အဲဒီလို..ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာဟာ
အနိစၥ မျမဲျခင္းသေဘာဘဲ မဟုတ္လား။
ပါးစပ္က အနိစၥ အနိစၥ လို႔ ရြတ္မေနရပါဘူး။
#မျမဲတဲ့သေဘာကို သိေနတယ္ဆိုရင္....
ေတာ္ေရာေပါ့။

သမာဓိအား ေကာင္းေအာင္
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
တင္းတဲ့ ေတာင့္တဲ့ ေဝဒနာေတြ ျပင္းျပ
လာရင္ အာနာပါန ႐ွဴ ႐ိႈက္မႈကို ခပ္ျပင္းျပင္း
ခပ္ျမန္ျမန္ေလး ႐ွဴ ေပးလိုက္။ ေဝဒနာ တက္လာတာကို သမာဓိက မွီေအာင္ မလိုက္ႏိႈင္လို႔ မခံသာ ျဖစ္လာတာ။

သမာဓိ အင္အားေကာင္းေအာင္ မထူေထာင္ တတ္ေသးလို႔ ေဝဒနာဟာ
မခံသာ ျဖစ္လာတာ။ သမာဓိ ဦးေဆာင္
ေပးတတ္လာရင္ ေဝဒနာဟာ အၫြန္႔တက္
မလာႏိႈင္ေတာ့ဘူး။

ေဝဒနာဆိုတာ.မျမဲတဲ့ တရား။ေပၚလာရင္ ပ်က္ရမယ့္တရား ဆိုတာ
ယံုယံု ၾကည္ ၾကည္ သိထား။ သည္းခံပါ။
သည္းခံၿပီး အားထုတ္ပါ။ သည္းခံရင္ နိဗၺာန္
ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ဘာကို သီးခံရမလဲတဲ့၊
ဒုကၡေဝဒနာကို သည္းခံရမယ္။

ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တရားအားမထုတ္ခင္က သုခတံုး.သုခခဲႀကီး
လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ယခု တရား အားထုတ္
ေတာ့ ဘယ္မွာလဲ သုခု၊သုခ႐ွိေသးရဲ႕လား၊
ဒုကၡတံုး.ဒုကၡခဲႀကီး ဆိုတာ သိၾကၿပီ မဟုတ္
လား။

#တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ မျမဲတဲ့
သေဘာ..ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေရာက္တဲ့သေဘာ၊
အစိုးမရတဲ့ သေဘာေတြကို ငါေတြ႔ လက္
ေတြ႔ ေတြ႔သိေအာင္ လုပ္တာ၊ တျခားဘာကို
မွ သိေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။

🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚
႐ႈကြက္​.. (3)
🔅🔅🔅🔅
ဣရိယာပုတ္ နဲ႔ ဖံုးထားလို႔
"""""""""""""""""""""""""""""""""
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ
လာတဲ့ အခါ.တရားအားမထုတ္တဲ့ အခါမွာ
ဆိုရင္ ဣရိယာပုတ္ကို ျပဳျပင္ ျပဳျပင္ေပးေနလို႔ ဒုကၡကို ဣရိယာပုတ္နဲ႔ ဖံုး
ဖံုးထားလို႔ ဒုကၡတံုး.ဒုကၡခဲႀကီးကို သုခတံုး
သုခခဲႀကီးလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။

ဣရိယာပုတ္ကို မျပဳျပင္​ဘဲ တရားအား
ထုတ္လိုက္ေတာ့..ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီးက.
သုခလို႔ ထင္ေအာင္ အေယာင္ေဆာင္ မျပ
ႏိႈင္ေတာ့ဘူး။

ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဒုကၡတံုး
ႀကီးပါဗ်ာ..လို႔ မွန္ေသာ အတိုင္းေျပာျပေနၿပီ
မဟုတ္လား။

ပုဂၢိဳလ္ဘဲ.သတၱဝါဘဲ.မိန္းမဘဲ.ေယာက်္ား
ဘဲ..ဆိုတာ ႐ွိေသးရဲ႕လား။ မ႐ွိေတာ့ဘူး..
မဟုတ္လား။ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာ.ေဝဒနာဘဲ ႐ွိေနတယ္ မဟုတ္လား။

အဲဒီ..ေဝဒနာရဲ႕သေဘာကို ဒလစပ္ သိေနေအာင္ တရားကို အားထုတ္တာဘဲ။
ႀကိဳးစားၾကပါ..ႀကိဳးစားပါ ။ ေဝဒနာ ျပင္းလာရင္ ျပင္းျပင္းကေလး..႐ွဴ ေပးပါ။
ေဝဒနာကို အ႐ွံုးမေပးလိုက္နဲ႔။ ျပင္ခ်င္တယ္
ေတာ္ခ်က္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေပၚလာ
ရင္ လက္မခံပါနဲ႔။ လက္ခံၿပီး ျပင္လိုက္မယ္
ေတာ္လိုက္မယ္ဆိုရင္.အပါယ္က်သြားပါလိမ့္မယ္။

ေသခါနီးဆဲဆဲမွာ
""""""""""""""""""""""
ေသခါနီးဆဲဆဲ က်ေတာ့ ဒီ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒီလို ေပၚလာတဲ့အခါ ျပဳျပင္လို႔ ရမလား။ ေတာ္
လိုက္ဦးမယ္ ဆိုလ့ို ရမလား။ မရဘူး။

ဒီလို ဒုကၡေတြ ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဝဒနာ နာမ္.ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာကို
အမွန္ မသိဘဲ နာတယ္.က်င္တယ္.ကိုက္တယ္.ခဲတယ္လို႔
သြားၿပီး မိစာၦဒိ႒ိ အမွားအသိႀကီးနဲ႔ သိလိုက္
ရင္..အမယ္ေလး..အဘေလး..ယူပါေလး..
ကယ္ပါေလး..နဲ႔ ေအာ္ဟစ္ ညည္းညဴ ေသ
ခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိႀကီးက..အပါယ္ေလးဘံုကို
တြန္းပို႔ လိုက္လိမ့္မယ္။

သမာဓိကို ဦးေဆာင္ေပးပါ။ ေ႐ွ႕စိတ္က
ေတာ္ခ်င္ရင္ ေနာက္စိတ္က တြန္းတင္ေပးပါ၊ တစ္ထိုင္ထဲနဲ႔ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးၿပီး သုခေဝဒနာ ခံစားကာ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာတဲ့ ေနရာကေလးကို ေရာက္လိမ့္မယ္။

ဒုကၡ ႐ွိရင္ သုခ႐ွိရမယ္ေပါ့။ ႀကိဳးစားပါ.ႀကိဳးစားၾကပါ။....

သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
တရားအားထုတ္စ ေယာဂီ အသစ္မ်ားကို
ေပးေသာအက်ဥ္း ။

https://muditar.blogcom
https://facebook.com/muditaralinnsayadawdhamachannallive/
တြင္လည္းဖတ္႐ွဴေလ့လာႏိုင္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment