
၁။ ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ႐ႈနည္း
လူေတြဟာ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္ၾကလို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ေတြခ်ည္း လုပ္ေနၾကေလေတာ့……ဒီ( ကာမရာဂ) တဏွာရမၼက္ေတြဟာ ဆားငန္ေရ ေသာက္သလို႔ ေသာက္ေလေသာက္ေလ အငတ္မေျပဆိုသလို႔ နႏၵိရာဂေတြ တဏွာရာဂေတြဟာအၿမဲတမ္းျဖစ္ေနၾကတယ္၊ ဒါေတြနဲ႔ဘဲ လံုးပန္းေနၾကတယ္ ---ကာမစၦႏၵလို႔ေခၚတဲ့ ငါးပါးအာ႐ံု….ကာမဂုဏ္ေတြ စြဲကပ္ညိႇေတာ့ ကာမတဏွာ၊ ႏွစ္သက္တယ္၊ လိုခ်င္တယ္၊ တပ္မက္တဲ့ ေလာဘစိတ္ေတြဟာ မိမိသႏၱာန္မွာျဖစ္ေပၚေနၾကတယ္၊
ဒီလို ကာေမာဂေတြျဖစ္ေပၚေနတာဟာ မဂ္တား၊ ဖိုလ္တား၊ စိတ္(ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ)ေတြျဖစ္ေပၚေနတာေပါ့၊ ။
ဒီကာမစၦႏၵနိ၀ရဏစိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ဆိုရင္ မဂ္တရား၊”“ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္တဲ့ ငါးပါးအာ႐ံု ကပ္ၿငိတဲ့ တဏွာ ေလာဘစိတ္ေတြ တပ္မက္တဲ့ကာမကုိအလိုရွိတဲ့ နိ၀ရဏေတြက ဖံုးလြမ္းေနလို႔ပဲ… ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက
ဓမၼႏုပႆနာကုိ အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ အဇၩတၱ အတြင္းသႏၱာန္မွာရွိတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္၊ စတဲ့ ဒြါရ (၆)ေပါက္မွာ ျမင္လို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ ၾကားလိုပဲျဖစ္ေစ၊ နံလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ စားမိလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ ထိေတြ႔မိလို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ႀကံေတြးမိလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ အဲဒီလိုစိတ္ ၆ ပါး ျဖစ္ေနတဲ့ေနရာမွာ သာယာမႈ၊ ႏွစ္သက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ၊ တပ္မက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့ ကာမဂုဏ္၌ ကပ္ညႇိေသာ ကာမစၦႏၵ ရွိလာရင္ရွိတယ္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိလိုက္ပါတဲ့၊…။ ဒီလိုသိလိုက္လို႔မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္လို႔ပဲ သိလိုက္ပါတဲ့…။
၂။ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ပိတ္ဖံုးတတ္တဲ့ ဒုတိယ(နိ၀ရဏ) တရားကေတာ့ (ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ) လို႔ေခၚတယ္ (ဗ်ာပါဒ) ဆိုတာစိတ္ဆိုးမႈ၊ စိတ္ပ်က္မႈ၊ ညႇင္းဆဲသတ္ျဖတ္လိုမႈ၊ ပ်က္စီးေစလိုမႈ၊ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္သြမ္းေတြ အားလံုးဟာ (ဗ်ာပါဒ)ေတြခ်ည္းပဲ ၊ ဒီလို (ဗ်ာပါဒ) စိတ္ဆိုး စိတ္သြမ္းေတြ မိမိရဲ႕အတြင္း”“သႏၱာန္မွာရွိလာရင္၊ ျဖစ္လာရင္”” ရွိတယ္”” “”ျဖစ္တယ္”” လို႔ သိလိုက္ပါ။ ဒီလိုသိလိုက္လို႔မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ “”ပ်က္တယ္”” လို႔သိလိုက္ပါတဲ့ ။
တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံ ျဖစ္တာက (သမုဒယသစၥာ)၊ ကာမ,ရာဂ
,ေဒါသေတြျဖစ္ေနတဲ့စိတ္က (ဒုကၡသစၥာ)၊ ကာမ,ေဒါသ,ေမာဟေတြ ကင္းေနရင္ ဒုကၡမရွိတဲ့ (နိေရာဓသစၥာ)၊ ဒီလိုတရားအားေလ်ာ္စြာ သိေနတဲ့စိတ္က မဂၢသစၥာ လို႔ေခၚတယ္၊ ကာမ,ရာဂ,ေဒါသ, ေမာဟေတြမရွိပဲ ၿငိမ္းၿငိမ္းႀကီးေန ေတာ့တာေပါ့၊ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ (ကာမရာဂ) ေတြ ဘယ္ေလာက္က်န္တယ္၊ မက်န္ဘူးဆိုတာ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ကုိ သိတာေပါ့။ ။
ကဗ်ာ ႏွစ္ေတြၾကြင္းက်န္ေလ မွတ္ေလ သကဒါဂါမ္
ကဗ်ာ ႏွစ္ေတြအကုန္ေခၽြ မွတ္ေလ အနာဂါမ္ တဲ့
က=ကာမိစၦႏၵနိ၀ရဏ ၊ ဗ်ာ= ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ ပဲ….။
၃။ ထိနမိဒၶနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကုိ တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့တတိယ (နိ၀ရဏ) ကေတာ့ (ထိနမိႏၵနိ၀ရဏ)တဲ့ ၊ (ထိနမိႏၵနိ၀ရဏ) ဆိုတာ (ထိန) -က စိတ္သေဘာေလးမခန္႔တဲ့သေဘာ၊ စိတ္မခန္႔ က်မ္းတယ္လို႔ေျပာၾကတယ္၊ စိတ္ေနလို႔မေကာင္း”“တာ၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ခ်င္ေအာင္၊ အားမထုတ္ခ်င္ေအာင္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ၊ ထံုထိုင္းေနတဲ့သေဘာ ထိနက စိတ္မထက္သန္တဲ့သေဘာပါပဲ ။ မိဒၶဆိုတာက ထိုင္းမိႈင္းေနတဲ့သေဘာ၊ လံုးလ၀ိရိယကင္းၿပီး ပ်င္းရိေနတဲ့သေဘာ၊ အိပ္ေပ်ာ္ခါနီး၊ တရားနာရင္း ပ်င္းရိထိုင္းမိႈင္းေနတဲ့သေဘာက ထင္ရွားတယ္၊ အိပ္ခ်င္တုိင္း (ထိနမိဒၶ) မဟုတ္ေသးဘူး၊ မိဒၶက (ေစတသိက္) မထက္သန္တဲ့ သေဘာဆိုေတာ့ ထိနမိဒၶ ကစိတ္၊ ေစတသိက္တို႔ ထက္ထက္သန္သန္မရွိတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္….။
မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာ ထိုင္းမိႈင္းပ်င္းရိျခင္း၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းရွိလာရင္ ထိနမိႏၶ ရွိတယ္ ျဖစ္တယ္”” လို႔သိေပးပါ။ ဒီလိုသိလိုက္လို႔ မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ (ပ်က္တယ္) လို႔သိလိုက္ပါ ။
၄။ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္တဲ့ စတုတၱ နိ၀ရဏကေတာ့ (ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥနိ၀ရဏ)လို႔ေခၚတယ္….။ ဥဒၶစၥဆိုတာ
ပ်ံ႕လြင္တဲ့စိတ္ျဖစ္ေနတာကုိေျပာတာ။ စိတ္မတည္ၿငိမ္ပဲ၊ စိတ္ေရာက္ယက္ခတ္ေနတာ အာရံုတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေပၚမွာ” “တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မရွိပဲနဲ႔ ဟုိလြင့္၊ ဒီလြင့္၊ ဟုိေရာက္၊ ဒီေရာက္နဲ႔ စိတ္ပ်ံ႕လြင္ေနတာကုိ ဥဒၶစၥ လို႔ေခၚတယ္… ။ ကုကၠဳစၥသေဘာကေတာ႔ ေနာင္တရလို႔ တဖန္ပူပန္ျခင္း သေဘာပဲ၊ အကုသိုလ္လုပ္ၿပီးကာမွ ငါလုပ္မိတာမွားေလျခင္းလို႔ေနာင္တရၿပီးပူပန္ေနတာ၊ သူမ်ား ကုသိုလ္ ျပဳတာ၊ ေကာင္းတာလုပ္တာ
ျမင္ရမွ၊ သိရမွ၊ ငါမလုပ္မိတာမွားေလျခင္းလို႔ ေနာင္တရၿပီး ပူပန္ေနတဲ့ ကုကၠဳစၥ သေဘာ(၂) မ်ိဳးကုိေခၚတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ဒီလိုဥဒၶစၥ စိတ္ေတြပ်ံ႕လြင့္ေနရင္ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္
ေနတယ္၊ (ျဖစ္တယ္) လို႔သိလိုက္ပါ၊ ဒီလိုသိလိုက္လို႔ ပ်ံ႕လြင့္စိတ္မရွိေတာ့ပဲ ပ်က္သြားရင္ ( ပ်က္တယ္) လို႔သိလိုက္ပါ၊ မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာေနာင္တတစ္ဖန္ရေနတဲ့ (ကုကၠဳစၥ) ျဖစ္ေနရင္ ေနာင္တရပူပန္ေနတာ
ျဖစ္ေနရင္ ( ျဖစ္တယ္) လို႔သိလိုက္ပါ၊ ဒီလိုသိလိုက္လို႔ ေနာင္တရတဲ့ ပူပန္စိတ္မရွိေတာ႔ပဲ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔သိလုိက္ပါ ။
၅။ ၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္ေနတဲ့့ ပၪၥမ (နိ၀ရဏ) ကေတာ့ (၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏ) လို႔ေခၚတယ္။ “၀ီစိကိစၦာဆိုတာ သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာလို႔ေတြးေတာရြံရွာ၊ သကၤာမကင္း၊ ယံုမွားသံသယျဖစ္ျခင္း လကၡဏာျဖစ္တာကုိဆိုတယ္၊ မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာ ဒီလိုေတြးေတာတဲ့ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္လာရင္ ျဖစ္တယ္ လို႔သိလိုက္ပါ၊ ဒီလို သိလိုက္လို႔မရွိေတာ့ပဲ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္လို႔သိလိုက္ပါ၊
ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ဓမၼႏုပႆနာ နိ၀ရဏ ပုိင္းမွာေဟာထားတာကေတာ့
သမုဒယ ဓမၼာႏုပႆီ ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟာရတိ။
၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟာရတိ၊
သမုဒယ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟရတိ။ လို႔ဒီလိုေဟာထားပါတယ္ ။
မဂ္ဖိုလ္ကုိတားဆီးပိတ္ပင္တတ္တဲ့ ဓေမၼသု နိ၀ရဏတရားတို႔မွာ သမုဒယ ဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ျဖစ္သည့္သေဘာ ကုိလည္း႐ႈ၊ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ = ပ်က္သည့္သေဘာကိုလည္း အဖန္တလဲလဲ ႐ႈၿပီးေနပါလို႔ ေဟာျပထား ပါတယ္၊ …နိ၀ရဏ ဆိုတာ မသိလို႔တားျမစ္ပိတ္ပင္တာကုိေခၚတယ္၊ နိ၀ရဏက နာမည္အေခၚအေ၀ၚ၊ အဓိပၸါယ္က နိဗၺာန္ကုိ ပိတ္ပင္တာ၊ တားဆီးေနတာ”
” မိမိသႏၱာနမွာ တဏွာေလာဘ ျဖစ္လာရင္၊ မိန္းမ သို႔မဟုတ္ ေယာကၤ်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္းခ်င္တဲ့ ကာမဆႏၵေတြ ျဖစ္လာရင္ ဤဟာ ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ လို႔ ဒီလိုသိလိုက္ပါ၊ ဒီလိုသိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ (ပ်က္) တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊ မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ဆိုး စိတ္သြမ္း (ေဒါသ) ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ဤဟာ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏလို႔သိေပးပါ၊ သိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္လို႔သိလိုက္ပါ၊ မိမိသႏၱာန္မွာ မလုပ္ခ်င္ မကုိင္ခ်င္နဲ႔ စိတ္ ေရာကုိယ္ပါ ထံုထိုင္းေနမႈျဖစ္ေနရင္ ဤဟာ ထိနမိဒၶနိ၀ရဏလို႔ သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ပ်က္သြားရင္ (ပ်က္)တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။
မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင္ၿပီး ပူပန္ေနမယ္ဆိုရင္ ဤဟာ ဥဒၶစၥကၠဳစၥ နိ၀ရဏလို႔ ဒီလိုသိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ (ပ်က္)တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊ မိမိသႏၱာန္မွာ သကၤာမကင္း ယံုမွားျခင္း လကၡဏာေတြျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဤဟာ ၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏလို႔ သိလိုက္ပါ၊ သိလိုက္လို႔ (ပ်က္)သြားရင္ (ပ်က္) တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊ မသိရင္ (ေမာဟ)၀င္သြားမယ္၊ (ေမာဟ) မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ (ျဖစ္) ရင္ (ျဖစ္) တာသိ၊ မျဖစ္ေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ (ပ်က္)တဲ့ (အနိစၥ) ကုိသိေပးေပါ့၊ …မိမိသႏၱာန္မွာ (ဓမၼသေဘာတရား) ေတြျဖစ္တဲ့ (နိ၀ရဏ) ေတြ (ျဖစ္ပ်က္) ေနပံုကုိၾကည့္ၿပီး သိသိေပးေနပါ၊ သိေပးတဲ့ေနရာမွာ”
“သမၼသကၤပၸ… ျဖစ္ေအာင္ (နိ၀ရဏ) ေတြသိေအာင္ ႀကံေပးရတယ္၊ မွတ္မိေနေအာင္ ၀သီေဘာ္ပါရေအာင္ အစပထမမွာေတာ့-“” ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲကဆို အပိုအလိုမထား”” ပဲ၊ က်င့္ယူရတယ္၊ အႀကံအစည္လုပ္ေပးရတယ္။“” ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲကဆို “” ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ( စိတ္)ဆိုတာ (ဥာဏ္) နဲ႔ယွဥ္တဲ့ (စိတ္) ကုိေျပာတာ (ဥာဏသမၸယုတ္) ေပါ့။ ျဖစ္သမွ်ကုိစိတ္ထဲဆိုရင္ ဟိုဟာ၊ ဒီဟာေတြ မေရာက္ေတာ့ဘူး၊ အပုိအလိုေတြမပါေတာ့ဘူး၊ အပုိအလိုေတြမရွိေတာ့ (ၿငိမ္း) ေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒီလိုက်င့္ရင္ (အဘိညာ) လည္းျဖစ္တယ္၊ (ပရိညာ)လည္းျဖစ္တယ္၊ ဒီ (နိ၀ရဏ) ေတြျဖစ္လာရင္ စိတ္ထဲမွာျဖစ္တာမို႔ စိတ္ထဲကဆိုလိုက္ၿပီး (ပ်က္) တာကုိသိေပးရတယ္။ (နိ၀ရဏ) ကုိ႐ႈပံုက (၀ိရိယ) ေလးနဲ႔(သတိ) ေလးထားၿပီး (နိ၀ရဏ) ကုိ (ဥာဏ္) နဲ႔ပယ္ရတာမိ်ဳးပဲ ဒကာႀကီး (နိ၀ရဏ) ႐ႈရင္ (သခၤ ါရကၡႏၶာ) ကုိ သာၾကည့္ (တဏွာ) ေလာဘျဖစ္တာ (ေဒါသ) ျဖစ္တာ၊ စိတ္တိုတာတို႔ဆိုတာ (သခၤ ါရ) ပဲ၊ (တဏွာ)ဆိုတာ (သခၤ ါရ) ေစတသိက္၊ (သခၤါရ) ျဖစ္မွ (တဏွာ) ျဖစ္တာ၊ (သခၤ ါရ) မျဖစ္ရင္ (တဏွာ) မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ (သခၤါရ) ကုိ ႐ႈျခင္းသည္လည္း (ဓမၼာႏုပႆနာ) ျဖစ္ေတာ့တယ္။
“ကာမစၦႏၵျဖစ္တဲ့ (ရာဂ) (ဗ်ာပါဒ) ျဖစ္တဲ့ (ေဒါသ) ဆိုတဲ့ (ရာဂ၊ ေဒါသ) တို႔ဟာ (သခၤါရ) ျဖစ္ေတာ့၊ (ရာဂေဒါသ) ကုန္ရာသည္ (အသၤခတ) (နိဗၺာန္) ျဖစ္ေတာ့တယ္။ မိမိသႏၱာန္မွာ ေၾကာင့္ၾကတာ၊ ေတာင့္တတာကုိလည္း (နိ၀ရဏ) လို႔ေခၚတယ္၊ ေၾကာင့္ၾကျခင္းကင္းေနတာ၊ ေတာင့္တျခင္းကင္းေနေတာ့ မိမိသႏၱာန္မွာ (ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ) ေတြကင္းေနေတာ့ (အာသ၀) ေတြကင္းေနတယ္လို႔ေခၚတယ္၊ ေနာင္ကုိဘယ္ေတာ့မွ ဒီအာသ၀ေတြ (ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ)ေတြ မျဖစ္ေတာ့ ဘူးလို႔ သိေနရင္ (ၿငိမ္း) ေနၿပီေပါ႔။ မျဖစ္တာ ကုန္ဆံုးသြားရင္ (နိဗၺာန္) ပဲ့ေပါ့။
(ရာဂ၊ ေဒါသ၊) ျဖစ္ရင္ (ပညတ္) ေတြပါလာရတယ္၊ (႐ူပါ႐ံု႐ုပ္) အေပၚမွာ ကာမရာဂေတြ ျဖစ္ရင္ (ကာမဆႏၵနိ၀ရဏ) လို႔႐ႈရတယ္၊ ကာမႏၵ၊ ဗ်ာပါဒ၊ ထိနမိဒၶ၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ၊ ၀ီစိ ကိစၦာစတဲ့ (နိ၀ရဏ ၅ပါး) ကုိ ဤဟာ (သခၤ ါရ) လို႔လည္း ႐ႈလို႔ရတယ္၊ ဒါဟာ (သခၤါရ) တရားပဲေပါ႔…….အခုေဟာခဲ့တာေတြက (ဓမၼာႏုပႆနာ) မွာ အစဦးဆံုးေဟာခဲ့တဲ့ မဂ္တရားဖိုလ္တရား နိဗၺာန္တရားကုိ တားဆီးပိတ္ပင္ေနတဲ့ (နိ၀ရဏတရား) ေတြပါပဲ၊ မဂ္တား ဖိုလ္တားတဲ့ (နိ၀ရဏ) တရားေတြကုိ ဥာဏ္နဲ႔သိၿပီး ပါယ္ျပစ္ေနတာပဲ၊ ေရကန္ထဲေရာက္လို႔ ေရၾကည္ေသာက္မယ္ဆိုရင္ ေရကန္ထဲက ဒုိက္ေတြ”“ေမွာ္ေတြ။ သစ္ရြက္ ေတြကုိ
ဖယ္ပစ္ၿပီးမွ ေရၾကည္ေသာက္ရသလိုပဲ ေရကန္နဲ႔တူတဲ့ စိတ္(ခႏၶာ) ၀ိညာကၡႏၵာမွာလည္း မဂ္တား ဖိုလ္တားတဲ့ ဒီ (နိ၀ရဏ ၅မ်ိဳး) နဲ႔တူတဲ့ အမႈိက္သ႐ုိက္ေတြက ရွိေနေလေတာ့ (သႏၱိသုခ) ျဖစ္တဲ့ (ေရၾကည္) မဂ္ေရစင္၊ (နိဗၺာန္) ေရစင္ (နိဗၺာန္)ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုၾကတယ္ဆိုရင္ အမႈိက္ သ႐ုိက္ေတြျဖစ္တဲ့ ဒုိက္ေတြ ေမွာ္ေတြ၊ သစ္ရြက္ ေတြနဲ႔တူတဲ့ (နိ၀ရဏ) သေဘာေတြ မရွိမွ (နိဗၺာန္) ကုိရႏိုင္တယ္၊ ဒီလို( နိ၀ရဏ) ေတြ ဖယ္ရွား ရင္းနဲ႔ ပ်က္ပ်က္သြားတဲ့ (ဥဒယဗၺယ ဥာဏ္) ျမင္ၿပီး ကုိယ္သႏၱာန္မွာ (ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ) ေတြကင္းၿပီးေနရင္ (ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ) ကင္းရာ (နိဗၺာန္) ႀကီးကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေတာ့တယ္၊ ဒကာႀကီး…. (ဓမၼာႏုပႆနာ)က
အလြန္က်ယ္၀န္းပါတယ္၊ ဓမၼာႏုပႆနာက (၅) ပုိင္းရွိပါတယ္။ နိ၀ရဏပဗၺအပုိင္းအေနနဲ႔ (သခၤ ရကၡႏၶာေစတသိက္)ကုိ ႐ႈရတယ္လို႔လည္း ေခၚႏုိင္တယ္ ။
https://muditar.blog.com
www.facebook.com/muditaralinnsayadaw/
www.facebook.com/muditaralinnsayadwdham
achannallive/ တြင္လည္းဖတ္႐ွဴႏိုင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment